Japonska računa na avstralski rjavi premog

Ker imajo več skupnega z EV kot ICE si zaslužijo prostor na forumu
Odgovori
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Japonska računa na avstralski rjavi premog

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Vir: https://www.washingtonpost.com/gdpr-con ... story.html
Japan bets on hydrogen to lift its ambitious carbon-neutral plans

The idea is to use the power from brown coal, considered so dirty that even Australia’s coal-heavy energy grid is gradually moving away from it, to electrolyze water into its components: hydrogen and oxygen. 
The hydrogen will then be liquefied by cooling it to minus-423 degrees and transported on specially built supertankers to a new unloading and storage terminal in the Port of Kobe.
From there it can be used to fuel power plants, transport and industry in Japan.
En komentar:
A very useful website has been made to prove this: waterstofgate.nl (waterstof is Dutch for hydrogen). This website has simple calculations of many businesscases, one of them being the production of hydrogen for Japan from Australian brown coal.
With the help of Google translate this website is easily accessible for other languages (direct link to this businesscase).

Conclusion: "Due to the production of hydrogen from lignite and transport to Japan, the emissions of a Toyota Mirai per km come to 945 grams of CO2 per km. The CO2 emissions allowed for passenger cars in The Netherlands are 95 grams per km."
Kilogram CO2 na km iz "čistega vodika" :bang: :bang: :bang:
Ne, ni vseeno kakšne ideje se propagira in ponavlja.

Google translate: https://translate.google.com/translate? ... ofgate.nl/
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1394
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
673
136

Re: Japonska računa na avstralski rjavi premog

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Se pravi, Avstralci bodo uporabili svojo elektriko (kakršna že to je), da bodo Japoncem "kuhali" vodik, nato ga bodo s tankerji prepeljali na Japonsko.

Samo če Avstralija počasi opušča lignit, bo tudi ta vodik zmeraj bolj čist, ključno vprašanje je ali bo tudi vedno dražji? Glede na to da vsi tako vehemerno trobite kako je solarna elektrika že danes cenejša od premoga, je tole kar malo kontradiktorno, ali ne?

Še boljše vprašanje je zakaj Japonska sama ne uvaža tega lignita in sama pridela tega vodika, ker potem sploh ne potrebuješ "super" tankerjev, ki ti tovorijo vodik pri -423°C.

Ali morda gre za "malo" napihnjeno zgodbo?

Če se spomniš na Tony Sebo in RethinkX, Za 100% energijske potrebe bomo potrebovali predemenzionirane solarne z baterijskimi hranilniki (imaš razmerje lepo prikazno na grafu), ampak tak sistem ti poleti da ogromne viške, ki jih danes nimamo kam dati, to so poimenovali Super Power. No in sedaj pomisli v katerem letnem času je Japonska ko bo imela Avstralija čez glavo tega Super Power-ja?

Ko bo energija praktično zastonj bo marsikaj ratalo rentabilno, vprašanje je samo ali je smiselno delati vodik ali bi bilo bolje kaj drugega.
bvs
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Japonska računa na avstralski rjavi premog

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Se pravi ...
Ne, je zelo dobesedno napisano: vodik bodo kuhali s kurjenjem avstralskega rjavega premoga v avstraliji.

Zakaj? Zaradi cene.

Ker bo s tem premogom skuhan vodik izvožen na japonsko, ga avstralija ne bo štela v CO2 izpuste pri pridobivanju lastne energije (elektrike). Zakaj bi pa, saj te energije ne uporabljajo sami.
Japonska pa tega tudi ne bo prikazovala, ker zakaj pa bi, sej so to energijo kupili, ne pa sami skuhali. Niso oni krivi če Avstralci kurjo premog.

Ta avstralski rjavi premog je na tem da propade. Ampak zapiranje rudnikov tudi košta, takole pa majo Win/Win/Win situacijo:
- premogovniki laufajo naprej in služijo $$$ - win za premog
- avstraljska politika dosega normative o izpustih CO2 in pobira davke - win za avstralsko politiko
- japonska politika dosega normative o izpustih CO2 - win za japonsko politko

A ni lepo skakat skozi birokratske luknje?
Ali morda gre za "malo" napihnjeno zgodbo?
Ali gre morda za mal preveč gledanja stran in iskanja izgovorov?
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1394
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
673
136

Re: Japonska računa na avstralski rjavi premog

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Računati na tako birokratsko luknjo in na tem graditi celoten dolgoročni supply chain vodika iz Avstralije (vodikov super tanker???) je čista zgodbica za teoretike zarot.

Japonska si danes gradi supply chain vodika iz Avstralije, zato ker računa da bo to nekaj dolgoročnega, ne pa trenutna birokratska luknja (v katero dvomim da sploh obstaja, ampak pustimo to).
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Japonska računa na avstralski rjavi premog

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Ja, zadeva je absurdna ampak ta absurd traja že nekaj let:
2017: https://www.theguardian.com/environment ... look-green
2018: https://www.japantimes.co.jp/news/2018/ ... t-project/
2018: https://www.cslforum.org/cslf/sites/def ... _Group.pdf
2019: https://www.forbes.com/sites/timtreadgo ... -industry/


Ves čas se zelo eksplicitno računa na premog. Ne kot začasno, ne kot opcija, ne kot ideja ampak kot osnova procesa: vodik bodo kuhali iz premoga:
Hydrogen Energy Supply Chain Pilot Project (HESC):
• Australia a global energy powerhouse / natural advantage
– H2 exports are economic opportunity for Australia

•Why the HESC?
– abundant recoverable brown coal
– enables new local industries from use of brown coal
– excellent existing trade relationship LNG, coal etc
– proximity to future CCS Network – CarbonNet project
– access to infrastructure & skilled workforce– paving the way for other Australian H2 projects (renewables and FF/CCS)
Čisto in ekološko seveda ...
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: Japonska računa na avstralski rjavi premog

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Japonci so zastali v nekih drugih časih. Svojo špico so dosegli v 1990ih, potem gre pa vse skupaj samo še navzdol.
Vključno ta ljubezen v vodik, ki se jo držijo kot pijanec plota že 25 let.
In že 25 let ni nekega preboja na to temo. Pri čemer je reč zgrešena že pri produkciji vodika, ki ne nosi ne ekonomske, kamoli ekološke računice. Od proizvodnje naprej, se pa reči samo še dodatno komplicirajo.
Vodik bi imel šanso, če bi nekdo pogruntal učinkovit način elektrolize in recimo to opravljal iz obnovljivih virov. Npr. avstralsko puščavo okovat v solarne panele, ki elektrolizirajo vodo in tako proizvajajo vodilk. Da se pa gredo to s premogom, je pa adijo ...
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Japonska računa na avstralski rjavi premog

Odgovor Napisal/-a warpedone »

P.S.
O birokratski lukni špekuliram, ker je tudi meni stvar tako zelo absurdna, da druge racionalizacije ne vidim in hkrati upam, da je ni.
Opcija, da so japonci res tako zarukani debili mi zgleda preveč absurdna ...
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2960
1066
1306

Re: Japonska računa na avstralski rjavi premog

Odgovor Napisal/-a bvs »

Avstarlci morajo skurt premog zadaj, takoj. Čez nekaj časa boš bil vse druga le oseba več ne, če boš kuril premog ali nafto. Vsaj tako sedaj kaže. Pa če je pametno ali pa ne.
Če najdeš še nekoga, ki vidi v tem šanso, si zmagal :D .
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1394
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
673
136

Re: Japonska računa na avstralski rjavi premog

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Kolikor berem v drugih člankih ne gre za pretvorbo premog -> elektrika -> elektroliza -> vodik, ampak za direktno pot iz premoga v vodik. Forbes navaja da: "For each 160 tons of coal consumed, three tons of hydrogen are produced along with 100 tons of carbon dioxide."

Torej če Mirai pokuri 0,8 kg/100 km je to 26 kg CO2/100 km ali 260 g CO2/km. Precej slabo ampak vseeno ne 945 g.
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: Japonska računa na avstralski rjavi premog

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Precej slabo, ker Prius sedaj kuri dinozavre z efektom okrog 80 g CO2 na km.
Še Toyota Land Cruiser bencinc 4WD se mora potrudit za dosego 260 g na km.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Japonska računa na avstralski rjavi premog

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Te tri tone vodika je potrebno še ohladit in stisnit ter prepeljat iz australije do japonske.

Zanemarljivo?
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
lovec1990
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 792
Kraj: Komenda
Avto: ID.3 City
215
305

Re: Japonska računa na avstralski rjavi premog

Odgovor Napisal/-a lovec1990 »

potem pa se prepričat kupce, da kupijo avto na vodik
Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later, that debt is paid
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: Japonska računa na avstralski rjavi premog

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Ja, to je težko. V Kalifoniji se rabljeni Mirai daje skoraj zastojn, ker ga nihče noče.
Tisti, ki ga pa še imajo na leasing od Toyote, imajo pa v okviru le tega zastojn "tankanje".
Skratka, povpraševanja ni. Pokritost s H2 pumpami je tudi obskurna.

Betatest zadeva. Bolj obskurno kot GM EV1. Slednjega si vsaj filal iz domače vtičnice. Tole pa ne moreš.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Japonska računa na avstralski rjavi premog

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> Slednjega si vsaj filal iz domače vtičnice. Tole pa ne moreš.

Zaradi tega ne uspem razumet miselnega procesa zagovornikov vodika, kot naslednje razvojne stopnje po BEV.
Avto filam doma, ko pridem domov štekam kabl ki visi iz stropa, predno odpeljem ga izštekam.
A po vodik pa se naj zopet furam na pumpe, ki bodo vsaj nekaj začetnih let hudimano redke?

Slabo premišljeno.
DGJ, venuciae30, Ogo, FV-EV
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
grnac94
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 252
Kraj: Savinjska
Avto: Tesla M3 LR AWD
134
746

Re: Japonska računa na avstralski rjavi premog

Odgovor Napisal/-a grnac94 »

Gasper napisal/-a: 16 Apr 2021, 11:58 Še boljše vprašanje je zakaj Japonska sama ne uvaža tega lignita in sama pridela tega vodika, ker potem sploh ne potrebuješ "super" tankerjev, ki ti tovorijo vodik pri -423°C.
Whaaat? :D
Si se zatipkal ali je samo manjka razumevanje fizike (absolutna ničla -273°C)?
Ugibal bi da je malo slaba fizika in težave pri pretvarjanju enot. Vodik ima namreč vrelišče pri -423°F in pri -253°C. ;)
BogyX, Gasper, FV-EV
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
3999

Re: Japonska računa na avstralski rjavi premog

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Japonci so resno zafurali (oziroma so na tej poti) svoje nekoč cvetoče gospodarstvo s par napačnimi odločitvami. In ker so trmasti že v genih, vztrajajo dokler ni prepozno. Žal, ampak vsaka zlata era se enkrat konča :bang:

Vodik pa že v osnovi nima perspektive, je lepo pojasnil zgoraj warpedone. Je tudi ne samo nekonkurenčen, pač pa tudi energetsko izredno potraten, torej popolnoma neekološki. Poleg tega, kdo od nas bi si ga pa želel imeti v bajti, ali pa v avtu vsak dan :nope:

Kako se otepa EV :angry: Največji problem EV je v tem, da:

- si ga vsakdo lahko polni doma (nekateri malo težje, ker nimajo garaže ali parkplaca z vtičnico, a to bo čez x let tudi pase), ne rabiš črpalk, še polnilnice le občasno v tranzitu, ni monopola na tem področju, če si skorajda samozadosten

- si lahko elektriko proizvede sam (včasih so bile le HE in redki lastniki lastne elektrike, danes ko je tehnologija SE zrela, je to lahko na vsaki strehi), nimaš težav z dobavitelji....

- si neodvisen od raznih provizij, kar se pri velikih projektih (npr TEŠ, NEK2....) vedno zgodi in omastijo posvečeni

- si elektriko lahko hraniš sam v hranilniku, ki ga napolniš s cenejšo energijo in uporabiš kadarkoli, sezonsko hranjenje je še predrago a čez x let bo tudi tu preboj v tehnologijo zadevo pocenil

- da ne omenjam okolja, pa udobja,....

Vse to moti lahko le tistega, ki se sedaj masti in bi mu s tem odžrli potencialen vir profita, ki ga cuza iz množice uporabnikov.
Druga možnost je le še da si slepo konzervativen ali pa tretje: tumpast.
Robie, AndrejP, prijazen, Sebastijan, Simon, pirpy, kt57
Odgovori

Vrni se na “Gorivne celice in vodik”