Bjorn ne mara vodika

Ker imajo več skupnega z EV kot ICE si zaslužijo prostor na forumu
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5968

Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a CRF »

[youtube]https://youtu.be/h-6BRdUPq54[/youtube]
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
3999

Re: Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Vsa industrija se trudi, da bi preprečila masovno uporabo EV. Pomagajo si z raznoraznimi subvencijami preko razvoja a nikakor ne morejo priti v podoben cenovni rang kot je EV.

Glavni razlog je v tem, da je EV preveč enostaven za uporabo, za vzdrževanje in za polnjenje (nekoč bo pa še cenejši od katerekoli tehnologije). Zaradi vsega tega bodo sedanji proizvajalci izgubili del posla in s tem velik del pogače, ki si jo sedaj odrežejo. Poleg tega bo v posel vstopilo še nekaj dodatnih igralcev, saj EV pogon lahko sestaviš v domači garaži (podvozje in pleh pač kupiš na trgu). Do konca se bodo upirali, potem pa nekateri bankrotirali, ker jih bo EV zagotovo povozil, le vprašanje let je, kdaj jim bo vsem dokončno odklenkalo.
warpedone, evid, kt57, timo, Dzun Tao, matija, Stromcek, talker2, Avrelij, Marko007, peion, Nejccc, BogyX, nakaza, DGJ, Franci, color1982
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
712
275

Re: Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a rgornik »

FV-EV napisal/-a:Do konca se bodo upirali, potem pa nekateri bankrotirali, ker jih bo EV zagotovo povozil, le vprašanje let je, kdaj jim bo vsem dokončno odklenkalo.
Ja, nekaj evropskih in ameriških znamk že vidim v tej skupini. Koncern Fiat-Crysler mi je trenutno "najboljši" kandidat skupaj z večino njihovih znamk
OVE, OVE, OVE
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
3999

Re: Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Vodik bo morda na nekaterih področjih zanimiv, vendar v avtih večina ne bo želela voziti tempirane bombe, tudi če bi kdaj bil cenejši.
Kdor vlaga v avto industrijo je skrajni cajt, da investicijo prestavi v EV
Dzun Tao
mitjap
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 845
Avto: C-Zero, Kona 64
611
311

Re: Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a mitjap »

Naše občine pa vlagajo v vodik. Sicer mi ni jasno kje bodo polnili ker kot piše so dobil sredstva samo za nakup vozil in ne za postavitev polnilne postaje. Kolikor vem je pa tam ni.
https://www.velenjcan.si/nb/novice/tri- ... m-na-vodik

Se bojim pa bo podobna zgodba kot v Radovljici
https://dems.si/trojanski-konji-trajnos ... olnilnici/
matija
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
712
275

Re: Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a rgornik »

No pa sej bodo prav prišle za tovornjake in avtobuse, ki vozijo na dolge relacije. Tam po mojem mnenju trenutno pride vodik dosti bolj prav, ker je teža izjemnega pomena. Sploh za tovornjake, kjer vsak prišparan kg na šasiji pomeni več naloženega tovora.
Vodokotlic, nakaza
OVE, OVE, OVE
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> Tam po mojem mnenju trenutno pride vodik dosti bolj prav, ker je teža izjemnega pomena.

Kolk tehtajo bombe za potrebno količino shranjenega vodika?
(odgovor ti ne bo všeč)
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
712
275

Re: Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a rgornik »

Te "hranilniki" so valda zelo težki, ampak vseeno lažji, kot če bi dal v tovornjak za 8 ur vožnje baterije (trenutno). Sej Semi prihaja blizu temu, ampak logist bo hotel imet zadevo 100%, da bo voznik lahko prevozil tisto kvoto, ki mu jo je namenil. In to pomeni 7 ur vožnje vse skupaj v 8 urnem rangu (v povprečju)
OVE, OVE, OVE
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a matija »

Tu nekih tezav ni, voznik v 8 urah prevozi nekje 700km, ce je vse idealno in hitrosti ne spusca. Kar pa se redno dogaja. Tako da je bolj realno precej manj.

Semi bo naredil z 1 polnjenjem 1000km... nato se bo do 80% napolnil v pol ure, kar omogoca voznjo naslednjih 800km.
Konvencionalni tovornjak tudi tanka precej blizu pol ure, gorivo pa tehta tono ali dve.

Vodik bo verjetno imel precejsen smisel v ladijskem prometu, za vsako ladjo z mazutom ki jo bi zamenjal, bi bil efekt enormni. Mazut je za nekaj razredov hujsa stvar od dizla.
timo, DGJ
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Ladje so še največja slepa pega ... po eni strani u luft spuščajo res ogromno svinjarije (kjer je CO2 daleč daleč od prvega mesta), hkrati pa je cenovni pritisk obupno močan.
IIRC čez nekaj let nastopijo neke omejitve izpustov tudi za ladje ampak bo to neki tazga kot je bil EURO1 za avte... simbolika.
Ne vidim nič drugega kot mini jedrskih reaktorjev, ki laufajo neke nove cikle .. npr. torij.

Vodik ne reši ničesar .. še vedno ga bo potrebno od nekje pridobit in tankat v ladje... kabuuuum v pristanišču se bo zgodil samo enkrat in bo konec zgodbe o vodiku in ladjah.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
712
275

Re: Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a rgornik »

matija napisal/-a:Semi bo naredil z 1 polnjenjem 1000km... nato se bo do 80% napolnil v pol ure, kar omogoca voznjo naslednjih 800km. Konvencionalni tovornjak tudi tanka precej blizu pol ure, gorivo pa tehta tono ali dve.
Hja trenutno to dosega samo Tesla, drugi so na nekih 200km. Premalo za resno konkurenco dizlo že drugo leto. Današnji šleperji lahko prevažajo nekje 25ton (omejitev skupne teže 40t v EU), tako da tu nekje bo morala biti skupna teža tovornjaka. So pa tovornjaki delani za cca. 1 mio kilometrov (realno delajo še precej več), kar pomeni, da bo morala tudi baterija preživeti toliko. Tesla se bliža temu, vsi ostali so še zelo daleč. Zato sem skeptičen o tem.

Zadnjič je bila zanimiva oddaja o obujanju Cepelinov, ki bi uprabljali namesto vodika helij. Ni nevarnosti eksplozije itd., hitrosti prek 200km/h, leti se pa precej nižje. Te novi koncepti bi znali biti res zelo zanimivi. Torij tudi, ampak je še precej daleč od komercialne uporabe. Ladjarji se pa že desetletja šlepajo na zastarelo tehnologijo.
OVE, OVE, OVE
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4581
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7870

Re: Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a matija »

Pravilno da si skepticen (sem tudi jaz), ker ce ne bi bilo Tesle ostali tudi na 200km dometa ne bi bili, ker ne bi bilo potrebno.

Afaik direktor razvoja Daimler Trucks se ni preklical svoje izjave, da Teslin Semi ne more bit skonstruiran, ker baje da krši pravila fizike in kaj taksnega ni mozno naredit. Ne vem ali bi se smejal, ali jokal, ampak to je izjavil letos. Po tem (zal) lahko sodimo, kam in s kaksnim tempom bi sli veliki, ce ne bi bilo Tesle.

Btw, Tesline baterije ze sedaj zdrzijo 800.000km (z nekaj degradacije jasno). Te, ki bodo v semi-jih bodo sle krepko cez 1mio.
Zadnjič spremenil matija, dne 14 Okt 2019, 14:59, skupaj popravljeno 1 krat.
rgornik, warpedone, Marko007, FV-EV
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
712
275

Re: Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a rgornik »

Ko smo že pri Teslini novi bateriji, tale video je zelo zelo zanimiv (se vidi, da je inženir )

[youtube]https://youtu.be/MyJPhINgFr4[/youtube]
OVE, OVE, OVE
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6403

Re: Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Vodik je samo še eden od "nesmislov" za odvračanje od EV. Saj res... Kakšen motor že poganja avto na vodik?! Odgovor je zanimiv, ne?
Stromcek, timo
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a warpedone »

In ne le elektro motor, avto-na-vodik nuca tut baterijo, da zagotavlja dost moči za pospeševanja.
Gorivna celica sama po sebi je prešvoh.

Tega vam v šoli seveda niso povedal ...
DGJ, Stromcek
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
712
275

Re: Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a rgornik »

warpedone napisal/-a:In ne le elektro motor, avto-na-vodik nuca tut baterijo, da zagotavlja dost moči za pospeševanja.
Gorivna celica sama po sebi je prešvoh.

Tega vam v šoli seveda niso povedal ...
Tale je optimistična, da v šoli dejansko kaj govorijo o temu (razen na kakšnih usmerjenih programih SŠ). O termodinamiki sem prvič slišal šele na faksu, tako da si itak prepuščen samoizobraževanju o tem, če te zanima (kar večine pač ne in zato je polno zmontega prepričanja). Zato tudi na primer komentarji "ja sej elektrika pride itak iz TEŠ torej sem naredil še slabše z EV" ipd. Izgube, izkoristek itd. so tu ljudem totalno neznani pojmi
OVE, OVE, OVE
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Ta "v šoli" je bil sarkazm ... letel je na 'novinarsko izobražene', ki se šolajo z branjem siol člankov in podobnih debilnosti.
matija, rgornik
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6403

Re: Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Ga mara ali ne mara... mislim, da je vodik kot energent za pogon avtomobilov začel svoj konec še preden ga je dobro začel.
https://www.youtube.com/watch?v=-Xtc_Bd ... B8rnNyland
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6552
Avto: Kona 64_2018
3492
595

Re: Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Odlična alternativa za recimo koristit viške namesto penalov plačevat in poganjanje težje industrije recimo, kamionov, ladij.

Za avte je pač no-go, to vsi vemo zakaj.
aob01
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2064
Kraj: Metlika
Avto: C3
739
2

Re: Bjorn ne mara vodika

Odgovor Napisal/-a aob01 »

Nemci se zavedajo težav z vodikom, zato poizkušajo naprej v ogljikovodike, ki so veliko stabilnejši in jih je lažje hranit na dolgi rok, ampak do tja rabimo še veliko presežkov elektrike.
Odgovori

Vrni se na “Gorivne celice in vodik”