Bjorn ne mara vodika
Re: Bjorn ne mara vodika
Vsa industrija se trudi, da bi preprečila masovno uporabo EV. Pomagajo si z raznoraznimi subvencijami preko razvoja a nikakor ne morejo priti v podoben cenovni rang kot je EV.
Glavni razlog je v tem, da je EV preveč enostaven za uporabo, za vzdrževanje in za polnjenje (nekoč bo pa še cenejši od katerekoli tehnologije). Zaradi vsega tega bodo sedanji proizvajalci izgubili del posla in s tem velik del pogače, ki si jo sedaj odrežejo. Poleg tega bo v posel vstopilo še nekaj dodatnih igralcev, saj EV pogon lahko sestaviš v domači garaži (podvozje in pleh pač kupiš na trgu). Do konca se bodo upirali, potem pa nekateri bankrotirali, ker jih bo EV zagotovo povozil, le vprašanje let je, kdaj jim bo vsem dokončno odklenkalo.
Glavni razlog je v tem, da je EV preveč enostaven za uporabo, za vzdrževanje in za polnjenje (nekoč bo pa še cenejši od katerekoli tehnologije). Zaradi vsega tega bodo sedanji proizvajalci izgubili del posla in s tem velik del pogače, ki si jo sedaj odrežejo. Poleg tega bo v posel vstopilo še nekaj dodatnih igralcev, saj EV pogon lahko sestaviš v domači garaži (podvozje in pleh pač kupiš na trgu). Do konca se bodo upirali, potem pa nekateri bankrotirali, ker jih bo EV zagotovo povozil, le vprašanje let je, kdaj jim bo vsem dokončno odklenkalo.
Re: Bjorn ne mara vodika
Ja, nekaj evropskih in ameriških znamk že vidim v tej skupini. Koncern Fiat-Crysler mi je trenutno "najboljši" kandidat skupaj z večino njihovih znamkFV-EV napisal/-a:Do konca se bodo upirali, potem pa nekateri bankrotirali, ker jih bo EV zagotovo povozil, le vprašanje let je, kdaj jim bo vsem dokončno odklenkalo.
OVE, OVE, OVE
Re: Bjorn ne mara vodika
Vodik bo morda na nekaterih področjih zanimiv, vendar v avtih večina ne bo želela voziti tempirane bombe, tudi če bi kdaj bil cenejši.
Kdor vlaga v avto industrijo je skrajni cajt, da investicijo prestavi v EV
Kdor vlaga v avto industrijo je skrajni cajt, da investicijo prestavi v EV
Re: Bjorn ne mara vodika
Naše občine pa vlagajo v vodik. Sicer mi ni jasno kje bodo polnili ker kot piše so dobil sredstva samo za nakup vozil in ne za postavitev polnilne postaje. Kolikor vem je pa tam ni.
https://www.velenjcan.si/nb/novice/tri- ... m-na-vodik
Se bojim pa bo podobna zgodba kot v Radovljici
https://dems.si/trojanski-konji-trajnos ... olnilnici/
https://www.velenjcan.si/nb/novice/tri- ... m-na-vodik
Se bojim pa bo podobna zgodba kot v Radovljici
https://dems.si/trojanski-konji-trajnos ... olnilnici/
Re: Bjorn ne mara vodika
No pa sej bodo prav prišle za tovornjake in avtobuse, ki vozijo na dolge relacije. Tam po mojem mnenju trenutno pride vodik dosti bolj prav, ker je teža izjemnega pomena. Sploh za tovornjake, kjer vsak prišparan kg na šasiji pomeni več naloženega tovora.
OVE, OVE, OVE
Re: Bjorn ne mara vodika
>> Tam po mojem mnenju trenutno pride vodik dosti bolj prav, ker je teža izjemnega pomena.
Kolk tehtajo bombe za potrebno količino shranjenega vodika?
(odgovor ti ne bo všeč)
Kolk tehtajo bombe za potrebno količino shranjenega vodika?
(odgovor ti ne bo všeč)
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Bjorn ne mara vodika
Te "hranilniki" so valda zelo težki, ampak vseeno lažji, kot če bi dal v tovornjak za 8 ur vožnje baterije (trenutno). Sej Semi prihaja blizu temu, ampak logist bo hotel imet zadevo 100%, da bo voznik lahko prevozil tisto kvoto, ki mu jo je namenil. In to pomeni 7 ur vožnje vse skupaj v 8 urnem rangu (v povprečju)
OVE, OVE, OVE
Re: Bjorn ne mara vodika
Tu nekih tezav ni, voznik v 8 urah prevozi nekje 700km, ce je vse idealno in hitrosti ne spusca. Kar pa se redno dogaja. Tako da je bolj realno precej manj.
Semi bo naredil z 1 polnjenjem 1000km... nato se bo do 80% napolnil v pol ure, kar omogoca voznjo naslednjih 800km.
Konvencionalni tovornjak tudi tanka precej blizu pol ure, gorivo pa tehta tono ali dve.
Vodik bo verjetno imel precejsen smisel v ladijskem prometu, za vsako ladjo z mazutom ki jo bi zamenjal, bi bil efekt enormni. Mazut je za nekaj razredov hujsa stvar od dizla.
Semi bo naredil z 1 polnjenjem 1000km... nato se bo do 80% napolnil v pol ure, kar omogoca voznjo naslednjih 800km.
Konvencionalni tovornjak tudi tanka precej blizu pol ure, gorivo pa tehta tono ali dve.
Vodik bo verjetno imel precejsen smisel v ladijskem prometu, za vsako ladjo z mazutom ki jo bi zamenjal, bi bil efekt enormni. Mazut je za nekaj razredov hujsa stvar od dizla.
Re: Bjorn ne mara vodika
Ladje so še največja slepa pega ... po eni strani u luft spuščajo res ogromno svinjarije (kjer je CO2 daleč daleč od prvega mesta), hkrati pa je cenovni pritisk obupno močan.
IIRC čez nekaj let nastopijo neke omejitve izpustov tudi za ladje ampak bo to neki tazga kot je bil EURO1 za avte... simbolika.
Ne vidim nič drugega kot mini jedrskih reaktorjev, ki laufajo neke nove cikle .. npr. torij.
Vodik ne reši ničesar .. še vedno ga bo potrebno od nekje pridobit in tankat v ladje... kabuuuum v pristanišču se bo zgodil samo enkrat in bo konec zgodbe o vodiku in ladjah.
IIRC čez nekaj let nastopijo neke omejitve izpustov tudi za ladje ampak bo to neki tazga kot je bil EURO1 za avte... simbolika.
Ne vidim nič drugega kot mini jedrskih reaktorjev, ki laufajo neke nove cikle .. npr. torij.
Vodik ne reši ničesar .. še vedno ga bo potrebno od nekje pridobit in tankat v ladje... kabuuuum v pristanišču se bo zgodil samo enkrat in bo konec zgodbe o vodiku in ladjah.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Bjorn ne mara vodika
Hja trenutno to dosega samo Tesla, drugi so na nekih 200km. Premalo za resno konkurenco dizlo že drugo leto. Današnji šleperji lahko prevažajo nekje 25ton (omejitev skupne teže 40t v EU), tako da tu nekje bo morala biti skupna teža tovornjaka. So pa tovornjaki delani za cca. 1 mio kilometrov (realno delajo še precej več), kar pomeni, da bo morala tudi baterija preživeti toliko. Tesla se bliža temu, vsi ostali so še zelo daleč. Zato sem skeptičen o tem.matija napisal/-a:Semi bo naredil z 1 polnjenjem 1000km... nato se bo do 80% napolnil v pol ure, kar omogoca voznjo naslednjih 800km. Konvencionalni tovornjak tudi tanka precej blizu pol ure, gorivo pa tehta tono ali dve.
Zadnjič je bila zanimiva oddaja o obujanju Cepelinov, ki bi uprabljali namesto vodika helij. Ni nevarnosti eksplozije itd., hitrosti prek 200km/h, leti se pa precej nižje. Te novi koncepti bi znali biti res zelo zanimivi. Torij tudi, ampak je še precej daleč od komercialne uporabe. Ladjarji se pa že desetletja šlepajo na zastarelo tehnologijo.
OVE, OVE, OVE
Re: Bjorn ne mara vodika
Pravilno da si skepticen (sem tudi jaz), ker ce ne bi bilo Tesle ostali tudi na 200km dometa ne bi bili, ker ne bi bilo potrebno.
Afaik direktor razvoja Daimler Trucks se ni preklical svoje izjave, da Teslin Semi ne more bit skonstruiran, ker baje da krši pravila fizike in kaj taksnega ni mozno naredit. Ne vem ali bi se smejal, ali jokal, ampak to je izjavil letos. Po tem (zal) lahko sodimo, kam in s kaksnim tempom bi sli veliki, ce ne bi bilo Tesle.
Btw, Tesline baterije ze sedaj zdrzijo 800.000km (z nekaj degradacije jasno). Te, ki bodo v semi-jih bodo sle krepko cez 1mio.
Afaik direktor razvoja Daimler Trucks se ni preklical svoje izjave, da Teslin Semi ne more bit skonstruiran, ker baje da krši pravila fizike in kaj taksnega ni mozno naredit. Ne vem ali bi se smejal, ali jokal, ampak to je izjavil letos. Po tem (zal) lahko sodimo, kam in s kaksnim tempom bi sli veliki, ce ne bi bilo Tesle.
Btw, Tesline baterije ze sedaj zdrzijo 800.000km (z nekaj degradacije jasno). Te, ki bodo v semi-jih bodo sle krepko cez 1mio.
Zadnjič spremenil matija, dne 14 Okt 2019, 14:59, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Bjorn ne mara vodika
Ko smo že pri Teslini novi bateriji, tale video je zelo zelo zanimiv (se vidi, da je inženir )
[youtube]https://youtu.be/MyJPhINgFr4[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/MyJPhINgFr4[/youtube]
OVE, OVE, OVE
Re: Bjorn ne mara vodika
Vodik je samo še eden od "nesmislov" za odvračanje od EV. Saj res... Kakšen motor že poganja avto na vodik?! Odgovor je zanimiv, ne?
Re: Bjorn ne mara vodika
In ne le elektro motor, avto-na-vodik nuca tut baterijo, da zagotavlja dost moči za pospeševanja.
Gorivna celica sama po sebi je prešvoh.
Tega vam v šoli seveda niso povedal ...
Gorivna celica sama po sebi je prešvoh.
Tega vam v šoli seveda niso povedal ...
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Bjorn ne mara vodika
Tale je optimistična, da v šoli dejansko kaj govorijo o temu (razen na kakšnih usmerjenih programih SŠ). O termodinamiki sem prvič slišal šele na faksu, tako da si itak prepuščen samoizobraževanju o tem, če te zanima (kar večine pač ne in zato je polno zmontega prepričanja). Zato tudi na primer komentarji "ja sej elektrika pride itak iz TEŠ torej sem naredil še slabše z EV" ipd. Izgube, izkoristek itd. so tu ljudem totalno neznani pojmiwarpedone napisal/-a:In ne le elektro motor, avto-na-vodik nuca tut baterijo, da zagotavlja dost moči za pospeševanja.
Gorivna celica sama po sebi je prešvoh.
Tega vam v šoli seveda niso povedal ...
OVE, OVE, OVE
Re: Bjorn ne mara vodika
Ta "v šoli" je bil sarkazm ... letel je na 'novinarsko izobražene', ki se šolajo z branjem siol člankov in podobnih debilnosti.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Bjorn ne mara vodika
Ga mara ali ne mara... mislim, da je vodik kot energent za pogon avtomobilov začel svoj konec še preden ga je dobro začel.
https://www.youtube.com/watch?v=-Xtc_Bd ... B8rnNyland
https://www.youtube.com/watch?v=-Xtc_Bd ... B8rnNyland
Re: Bjorn ne mara vodika
Odlična alternativa za recimo koristit viške namesto penalov plačevat in poganjanje težje industrije recimo, kamionov, ladij.
Za avte je pač no-go, to vsi vemo zakaj.
Za avte je pač no-go, to vsi vemo zakaj.
Re: Bjorn ne mara vodika
Nemci se zavedajo težav z vodikom, zato poizkušajo naprej v ogljikovodike, ki so veliko stabilnejši in jih je lažje hranit na dolgi rok, ampak do tja rabimo še veliko presežkov elektrike.