Cepelini

Ker imajo več skupnega z EV kot ICE si zaslužijo prostor na forumu
Odgovori
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
712
275

Cepelini

Odgovor Napisal/-a rgornik »

bostjan napisal/-a:
FV-EV napisal/-a:Pomisleki so na mestu, jaz si tudi ne želim take polnilnice nikjer v bližini, niti na področjih, kjer se mimo sprehajam ali vozim.
https://interestingengineering.com/hydr ... ta-hyundai

Vodik... dajte se pogovarjat o čem bolj realnem, pravzaprav karkoli drugega je bolj realno.
Se spomnite cepelinov, bili so na vodik, a kdo kje vidi kakšnega? (Hindenburg disaster)
Sedaj načrtujejo novo generacijo na helij (cepelinov), tako da bi lahko jih spet videli
Dzun Tao
OVE, OVE, OVE
Avrelij
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1001
Kraj: Zasavje
630
909

Re: Hyundai in vodik

Odgovor Napisal/-a Avrelij »

bostjan napisal/-a:Se spomnite cepelinov, bili so na vodik, a kdo kje vidi kakšnega? (Hindenburg disaster)
Zadeva je bila v bistvu napihnjen "svinjski mehur" in niso bili polnjeni z vodikom ampak večinoma s helijem. Varnostno precej nedodelana reč, ki pa je omogočala zelo udobno in gosposko potovanje po zraku, od tod ime zračne ladje. Cepelina sta bila samo dva izmed njih (Graf Zeppelin in GF II), imenovana po njunem izdelovalcu, se je pa ime uveljavilo za to vrsto zračnega plovila. Nemški proizvajalci letečih ladij (takrat imenovanih dirižabl - zapisano fonetično) helija niso imeli dovolj za te namene, zato so res uporabljali vodik, kar se je izkazalo za pogubno. ZDA jim zaradi političnih in gospodarskih nasprotij niso hotele prodajati helija, zato so šli na zanje lažje dosegljiv vodik. Hinderburgova nesreča kolikor vem ni nikoli zadovoljiva pojasnjena, razkritih je nekaj dejstev, ki bi lahko bila vzrok. O "svinjskem mehurju" govorim zato, ker so vzgon dajali veliki baloni iz snovi, ki je precej "cedila" - še največ skozi šive. Pa tudi luknje niso bile redkost, zato je bila posadka izučena in opremljena za krpanje, ki ni bilo redko in ga niso imeli za potencialno nevarnost. Odprt ogenj na krovu je bil prepovedan, tako da so potnikom pobirali vse kar bi ga lahko povzročalo. Ker je bilo takrat kajenje običajno, so imeli kadilnico pod nadzorom častnika, ki ni dovoljeval ognja iz prostora, edini vžigalnik pa je bil priklenjen v ta prostor.

Je pa res, da se jim je vodik vžgal, temu pa je sledila katastrofa z veliko medijsko odmevnostjo, zaradi česar so zračne ladje počasi opuščali, saj jih ljudje niso več radi uporabljali za svoj prevoz. Brez tega hudega dogodka pa so bile zadeve (in so še) precej varne zaradi helija, težava je v specifiki pristajanja (precejšnje število talnih posadk), nizki potovalni hitrosti, volumnu celotnega plovila, pa še kaj bi se našlo, da so pristali na smetišču zgodovine. Pa helija za pridelavo počasi tudi zmanjkuje na naši zemljici (če bi lahko vrnili v promet tistega iz izpustov, bi bilo drugače). Za tiste, ki so potovali v današnjih znajo povedati, da je plovba enkratno doživetje.

Malo več o njih zaradi tega, ker bi ekološko precej manj obremenjevali. Nezahteven pogon bi danes lahko imel sodoben "maloizpustni" ICE (seveda ni nujno, da me ne boste križali), ki bi precej manj pacal kot danes npr. jet motorji na velikih letalih. Le hitrost dostave bi bila precej manjša. Eni bi jih kljub temu uvedli nazaj.
amaterB
hribovc0601
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 570
Kraj: Ljubljana
Avto: Kia Soul EV
495
711

Re: Hyundai in vodik

Odgovor Napisal/-a hribovc0601 »

Jaz vidim bodočnost pri vodniku bolj v smislu proizvodnje vodila iz viška elektrike proizvedene iz OVE in dodajanje v omrežje zemeljskega plina. Elegantna rešitev, infrastruktura že stoji. Avtomobili pa naj bodo ali EV ali pa na CNG. Tovornjaki takoj vsi na CNG. In tukaj bi lahko vodik uporabljali, kot sedaj dodajamo biodizel v nafto.
crunchy, matija
1. SE 2010, TČ 2006, 1. EV 2018, 2. SE 2020, 2. EV 2022
Uporabniški avatar
bostjan
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 46
Kraj: Podsmreka (1356)
Avto: Leaf 2017 30kWh, 08/2021 še 20kWh neto, SOH - 68%
105
25

Re: Hyundai in vodik

Odgovor Napisal/-a bostjan »

Avrelij napisal/-a:
bostjan napisal/-a:Se spomnite cepelinov, bili so na vodik, a kdo kje vidi kakšnega? (Hindenburg disaster)
Zadeva je bila v bistvu napihnjen "svinjski mehur" in niso bili polnjeni z vodikom ampak večinoma s helijem. Varnostno precej nedodelana reč, ki pa je omogočala zelo udobno in gosposko potovanje po zraku, od tod ime zračne ladje. Cepelina sta bila samo dva izmed njih (Graf Zeppelin in GF II), imenovana po njunem izdelovalcu, se je pa ime uveljavilo za to vrsto zračnega plovila. Nemški proizvajalci letečih ladij (takrat imenovanih dirižabl - zapisano fonetično) helija niso imeli dovolj za te namene, zato so res uporabljali vodik, kar se je izkazalo za pogubno. ZDA jim zaradi političnih in gospodarskih nasprotij niso hotele prodajati helija, zato so šli na zanje lažje dosegljiv vodik. Hinderburgova nesreča kolikor vem ni nikoli zadovoljiva pojasnjena, razkritih je nekaj dejstev, ki bi lahko bila vzrok. O "svinjskem mehurju" govorim zato, ker so vzgon dajali veliki baloni iz snovi, ki je precej "cedila" - še največ skozi šive. Pa tudi luknje niso bile redkost, zato je bila posadka izučena in opremljena za krpanje, ki ni bilo redko in ga niso imeli za potencialno nevarnost. Odprt ogenj na krovu je bil prepovedan, tako da so potnikom pobirali vse kar bi ga lahko povzročalo. Ker je bilo takrat kajenje običajno, so imeli kadilnico pod nadzorom častnika, ki ni dovoljeval ognja iz prostora, edini vžigalnik pa je bil priklenjen v ta prostor.

Je pa res, da se jim je vodik vžgal, temu pa je sledila katastrofa z veliko medijsko odmevnostjo, zaradi česar so zračne ladje počasi opuščali, saj jih ljudje niso več radi uporabljali za svoj prevoz. Brez tega hudega dogodka pa so bile zadeve (in so še) precej varne zaradi helija, težava je v specifiki pristajanja (precejšnje število talnih posadk), nizki potovalni hitrosti, volumnu celotnega plovila, pa še kaj bi se našlo, da so pristali na smetišču zgodovine. Pa helija za pridelavo počasi tudi zmanjkuje na naši zemljici (če bi lahko vrnili v promet tistega iz izpustov, bi bilo drugače). Za tiste, ki so potovali v današnjih znajo povedati, da je plovba enkratno doživetje.

Malo več o njih zaradi tega, ker bi ekološko precej manj obremenjevali. Nezahteven pogon bi danes lahko imel sodoben "maloizpustni" ICE (seveda ni nujno, da me ne boste križali), ki bi precej manj pacal kot danes npr. jet motorji na velikih letalih. Le hitrost dostave bi bila precej manjša. Eni bi jih kljub temu uvedli nazaj.
Ker nisem bil osebno tam ne bom vstrajal pri trditvah ampak Hindenburg je bil definitivno napolnjen z vodikom in ne z helijem, poglej posnetek nesreče, edino če je helij včasih gorel... Po tej nesreči so cepeline začeli opuščati, ker se je zanimanje za ta prevoz zmanjšalo, pač človeški strah je naredil svoje. (Danes se samovžigajo tesle, ki uporabljajo enake baterije kot laptopi, ki pa se ne samovžigajo...)

https://www.youtube.com/watch?v=CgWHbpMVQ1U

Vodik ima večji vzgon, ker je "lažji" od helija, če bi Hindenburg v celoti napolnili samo s helijem se sploh ne bi dvignil, politične razlage me ne zanimajo. (pogonski energent pa je bil diesel)

Šele par dni sem na tem forumu in opažam, da ste tukaj tudi ljubitelji ICE!
Kaj je začelo zmanjkovati ICE forumov ali pa ste tukaj službeno?
Nekateri vozite celo električne avte.
Avrelij
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1001
Kraj: Zasavje
630
909

Re: Hyundai in vodik

Odgovor Napisal/-a Avrelij »

Hindenburg je bil nemški proizvod in definitivno res napolnjen z vodikom, tako sem sem ga tudi opisoval. Sicer so nekateri uporabljali tudi druge pline lažje od zraka, ampak tega ni bilo veliko. Najboljša izbira je bil za takratno tehnologijo in znanje pač helij in njegov varnostni moment. Vodik ima boljšo "plovnost," a tudi večjo nevarnost, sploh ker ga niso znali zadržati v zadovoljivi meri. Motorje, ki so jih takrat uporabljali, se z današnjimi eko merili in tehno napredkom, ne more primerjati, čeprav bi si upal trditi da so zaradi maloštevilnosti, takrat naredili manj sistemske škode.

ICE - EV? Težko bi trdil da sem ljubitelj prvih, čeprav sem njegov uporabnik in lastnik. S tem kar z njimi delamo dolgoročno že ne, ampak v sili hudič še muhe žre. Na ICE forumih načeloma ne sodelujem, ker je preveč govora o tem, čigav je največji. Tega je tudi tukaj veliko, ampak zadeva me zanima ker ima potencial. Prepovedano ni, moralno sporno pa tudi ne.

Mi bodo pa verjetno koristile pridobljen informacije in izkušnje, ko bom (in tudi bom!) uporabnik EV.
amaterB
amaterB
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 554
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
315
191

Re: Hyundai in vodik

Odgovor Napisal/-a amaterB »

bostjan napisal/-a:Vodik ima večji vzgon, ker je "lažji" od helija
Res, ampak razlika je majhna. Zrak ima povprečno molekulsko maso okrog 29 (dušik N2 2*14, kisik O2 2*16 ter nekaj malega ostalih plinov). Helij (atomarni, ker je žlahtni plin) 4, torej nudi 29-4 = 25 "enot" vzgona. Vodik pa ima molekulsko maso 2 (H2), torej 27 enot vzgona ali slabih 10 % več od helija.
pirpy
Uporabniški avatar
Dzun Tao
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 653
Kraj: GO
Avto: V40, TESLA MY SR
629
2715

Re: Cepelini

Odgovor Napisal/-a Dzun Tao »

rgornik napisal/-a:Sedaj načrtujejo novo generacijo na helij (cepelinov), tako da bi lahko jih spet videli
Tu so AIRLANDERJI, novodobni zeppelin na helij, ki ima trdno opno, da jo je težko predreti, na velike razdalje baje celo z naboji. Prvotno so bili mišljeni za vojsko. Za novodobni turizem, kjer si divjino, mesta, znamenitosti počasi ogleduješ iz nizkih višin idealna in verjetno pocceni zadeva. Goriva ne troši veliko. Tudi za prenose bremen...

https://www.hybridairvehicles.com/
CRF
Odgovori

Vrni se na “Gorivne celice in vodik”