
Je prihodnost res električna?
Re: Je prihodnost res električna?
Za ta denar jaz naredim 400m2 bajto (samo izvedba, brez zemljišča) Seveda se splača.
Re: Je prihodnost res električna?
Malo morgen. 400m2 ne narediš oz. ni nobenga pogoja, da jo kupi nekdo, ki da vse delat nekomu drugemu. Danes je samogradnja praktično tako redka, kot Indijanci preko luže. Zemlja seveda ni v ceni, cegel pa enako stane v LJ ali Prekmurju.
Re: Je prihodnost res električna?
Ti že veš. In ne, cena materiala v lj in ms ni enaka. Že v živilskih trgovinah so razlike v ceni. Npr razlika v kg jekla je 30 centov. Da razlike stroška dela niti ne omenjam.
Re: Je prihodnost res električna?
Hipotetično napram zemlji. Material naročamo v centru SLO, delavci pa se iz meje države vozijo zidat v LJ. Bolano.
Re: Je prihodnost res električna?
Sem že slišal za primer, ko so delavci od "štajerskega konca" hodili na hrvaško morje....
pač se bolj splača lokalno najet nek pajzl, kjer delavci tisti čas živijo.
pač se bolj splača lokalno najet nek pajzl, kjer delavci tisti čas živijo.
-
- Prispevkov: 4
- Kraj: Washington
- Avto: skoda slavia
-
10
Re: Je prihodnost res električna?
Potencial vetra je na nekaterih lokacijah več kot 80-odstoten. Na primer v nekaterih delih Triglavskega narodnega parka več kot 90 %,Poleg tega je sončna energija tudi energija prihodnosti.
Re: Je prihodnost res električna?
Oil is Hard to Quit, Even in Norway Where Electric Cars Rule the Road
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ium-europe
https://www.bloomberg.com/news/articles ... ium-europe
Re: Je prihodnost res električna?
The main conclusion of this study is aimed at policymakers: emissions savings from EVs are overestimated. Indeed, an EV is far less polluting than its ICEV counterpart when driving the same number of miles. But if the EV is driven less, the gain in CO2 emissions savings over its lifetime is considered only marginal.
https://www.autoevolution.com/news/the- ... 24664.htmlIf we exclude Tesla owners – who are the fiercest fans of Elon's brand, much like Apple fanboys – it turns out that nearly half of EV owners go back to an ICE vehicle or a hybrid one.
https://civicscience.com/fewer-u-s-adul ... ings-call/As of October, 53% of U.S. adults think EVs will be ‘niche’ (compared to 48% this time last year), while 35% believe they’ll be ‘prevalent’ (compared to 40% in October 2022).

Re: Je prihodnost res električna?
Mah ker jih veliko pozablja da če pustimo CO2 na stran, ko mrzli avti zjutraj se prižgejo v mestu veliko bolj osnažujejo kot se pač to prikaže, ker vsi ti sistemi delujejo ko je avto topel. Kar naj bodo, predvsem v mestih. Adapcija pa bo če se bo splačalo, oziroma kolikor bo pač v interesu vlade posamezne držaave.
Itak da USA je fenomen ker majo zalo male davke na goriva tko da razen kalifornije je bolj hype kot kaj drugega. Splačalo bi sem jim že zamenjat pickupe za kaj drugega ampak tko pač je.
Itak da USA je fenomen ker majo zalo male davke na goriva tko da razen kalifornije je bolj hype kot kaj drugega. Splačalo bi sem jim že zamenjat pickupe za kaj drugega ampak tko pač je.
Re: Je prihodnost res električna?
Hmm, smo kupili SE, zdej bi radi, da jim kupimo še baterije
: https://www.zurnal24.si/pod-streho/varc ... iji-415395
Re: Je prihodnost res električna?
Nič ni treba
Vsak si lahk poračuna kolk bo plačeval če ne ukrepa.
In ne kupiš njim, kupiš sebi

In ne kupiš njim, kupiš sebi

Re: Je prihodnost res električna?
Razmišljam o vrtni za plin ali če bo sreča nafta
Re: Je prihodnost res električna?
Ni problem zvezat, mogoče celo bom nekaj za hobi, vendar to ni rešitev. Rešitev je V2L ali V2G. Za start bom probal držat moč do max. 7kW.
Re: Je prihodnost res električna?
Nemci so septembra sprejeli kontroverzni zakon o ogrevanju, ki praktično prepoveduje vgradnjo peči na olje in plin...
.. Prehod s fosilnih goriv na okolju prijaznejše tehnologije, kot so toplotne črpalke.
https://www.delo.si/novice/svet/bliza-s ... v-nemciji/
Od leta 2024 pa takole:
Ob preobremenitvah omrežja bodo gospodinjstvom zmanjšali moč dobavljene električne energije za toplotne črpalke in e-avte
https://www.finance.si/okolje-energija/ ... /a/9019125
Saj pri nas bo pa isto.
Naj mi še kdo teži kaj za kurjenje drv na vasi, ga...
Cel članek:
Nemčija: zaradi podhranjenega omrežja bodo gospodinjstvom pripirali moč dobave elektične energije
Ob preobremenitvah omrežja bodo gospodinjstvom zmanjšali moč dobavljene električne energije za toplotne črpalke in e-avte


Nemčija: zaradi podhranjenega omrežja bodo gospodinjstvom pripirali moč dobave elektične energije
Ob preobremenitvah omrežja bodo gospodinjstvom zmanjšali moč dobavljene električne energije za toplotne črpalke in e-avte
Po celotni Evropi in tudi v Nemčiji je električno omrežje kronično investicijsko podhranjeno. Čakalna doba za pridobivanje dovoljenj za projekte krepitve omrežja v Nemčiji traja od štiri do deset let. Foto: Matej Kacic
Nemški upravljavci distribucijskega omrežja bodo na začetku leta 2024 dobili pooblastilo za omejevanje moči pretoka električne energije gospodinjskim odjemalcem, ki polnijo električna vozila in uporabljajo toplotne črpalke, pišejo v Euractivu. Ta ukrep bo distributerjem omogočal ohranjanje stabilnosti omrežja, ki je tudi v Nemčiji kronično investicijsko podhranjeno.
Počasno pridobivanje dovoljenj
Čakalna doba za pridobivanje dovoljenj za projekte krepitve omrežja traja od štiri do deset let, za visokonapetnostno omrežje pa od osem do deset let, ugotavljajo pri Evropski komisiji, kjer so 28. novembra objavili nov Akcijski načrt za pospešen razvoj električnega omrežja.
60-odstotna rast porabe do 2030
Po celotni Evropi naložbe v omrežja zaostajajo za naraščajočimi potrebami zaradi uvajanja toplotnih črpalk in električnih vozil, pa tudi zaradi elektrifikacije industrije. Poraba električne energije naj bi do leta 2030 zrasla za 60 odstotkov, v omrežja pa bo treba vključiti nove elektrarne na obnovljive vire enegije. Lani je bilo v Evropi nameščenih 400 gigavatov vetrnih elektrarn, do leta 2030 naj bi številka zrasla na tisoč gigavatov, od tega naj bi bilo 317 gigavatov vetrnih polj v morju, ki jih bo treba povezati s kopenskim omrežjem. Električno omrežje se bo moralo prilagoditi decentralizirani proizvodnji z digitalizacijo in s sistemi za prilagajanje, ki bodo povezovali milijone streh s sončnimi paneli z lokalnimi energetskimi skupnostmi, lahko preberemo v Akcijskem načrtu.
"Omrežja morajo biti gonilo in ne ovira pri prehodu na čisto energijo," pravi Kadri Simson, evropska komisarka za energijo.
Previdnostni ukrepi
Kljub všečnim političnim izjavam je realnost drugačna: Bundesnetzagentur, regulator nemškega električnega omrežja, sprejema ukrepe za omejevanje dobave električne energije gospodinjstvom, da bi razbremenil omrežje. To so previdnostni ukrepi, s katerimi hočejo zagotoviti hitro priključitev in varno delovanje toplotnih črpalk in polnilnic za električne avtomobile, je ta teden povedal predsednik zvezne agencije za omrežje Klaus Müller.
Več toplotnih črpalk, več ozkih grl
Zaradi visokih cen plina je povpraševanje po toplotnih črpalkah v Evropi močno naraslo, kar je razkrilo vrsto ozkih grl. V Nemčiji naj bi vsako leto na omrežje priključili pol milijona novih toplotnih črpalk do leta 2030, do takrat naj bi imeli tudi 15 milijonov električnih vozil. Zdaj so pridobili nova pooblastila za omejevanje moči, za kar so z nedavno sodbo dobili tudi zeleno luč sodišča EU.
Upravljavci omrežja ne smejo več zavrniti priklopa
V Nemčiji je 880 lokalnih upravljavcev distribucijskega omrežja, ki v prihodnje ne bodo več smeli zavrniti priklopa novih toplotnih črpalk ali polnilnic za električna vozila na svojem območju. Lahko pa bodo delovanje naprav omejili, ko bo povpraševanje po električni energiji preobremenilo omrežje in ogrozilo njegovo delovanje.
Priključene naprave bodo prejele po 4,2 kilovata na uro iz omrežja, kar bo omogočilo delovanje toplotnih črpalk, e-vozila pa se bodo lahko v dveh urah napolnila za 50-kilometrov dosega, pravijo pri regulatorju Bundesnetzagentur. Na druge gospodinjske naprave omejevanje moči ne bo vplivalo.
Minimalna zajamčena moč
Pri združenju občinskih komunalnih podjetij (VKU) ocenjujejo, da je minimalna zajamčena moč previsoka, ker so prvotno razmišljali o 3,7 kilovatih, nato pa so omejitev zvišali na 4,2 kilovata. V praksi bo zato treba šele dokazati, da bo takšna omejitev delovala. Pri upravljavcu omrežja sicer pričakujejo, da bodo posegi upravljavca v omrežje ostali izjema.
Tarife za nagrajevanje prilagojene rabe
Pravila začnejo veljati 1. januarja 2024, z dveletnim odlogom. Od leta 2025 bo Nemčija uvedla tarife za časovno prilagojeno porabo, s katerimi bo nagrajevala potrošnike v tistih delih dneva, ko je na voljo veliko poceni sončne ali vetrne električne energije.
.. Prehod s fosilnih goriv na okolju prijaznejše tehnologije, kot so toplotne črpalke.
https://www.delo.si/novice/svet/bliza-s ... v-nemciji/
Od leta 2024 pa takole:
Ob preobremenitvah omrežja bodo gospodinjstvom zmanjšali moč dobavljene električne energije za toplotne črpalke in e-avte
https://www.finance.si/okolje-energija/ ... /a/9019125



Saj pri nas bo pa isto.
Naj mi še kdo teži kaj za kurjenje drv na vasi, ga...
Cel članek:
Nemčija: zaradi podhranjenega omrežja bodo gospodinjstvom pripirali moč dobave elektične energije
Ob preobremenitvah omrežja bodo gospodinjstvom zmanjšali moč dobavljene električne energije za toplotne črpalke in e-avte


Nemčija: zaradi podhranjenega omrežja bodo gospodinjstvom pripirali moč dobave elektične energije
Ob preobremenitvah omrežja bodo gospodinjstvom zmanjšali moč dobavljene električne energije za toplotne črpalke in e-avte
Po celotni Evropi in tudi v Nemčiji je električno omrežje kronično investicijsko podhranjeno. Čakalna doba za pridobivanje dovoljenj za projekte krepitve omrežja v Nemčiji traja od štiri do deset let. Foto: Matej Kacic
Nemški upravljavci distribucijskega omrežja bodo na začetku leta 2024 dobili pooblastilo za omejevanje moči pretoka električne energije gospodinjskim odjemalcem, ki polnijo električna vozila in uporabljajo toplotne črpalke, pišejo v Euractivu. Ta ukrep bo distributerjem omogočal ohranjanje stabilnosti omrežja, ki je tudi v Nemčiji kronično investicijsko podhranjeno.
Počasno pridobivanje dovoljenj
Čakalna doba za pridobivanje dovoljenj za projekte krepitve omrežja traja od štiri do deset let, za visokonapetnostno omrežje pa od osem do deset let, ugotavljajo pri Evropski komisiji, kjer so 28. novembra objavili nov Akcijski načrt za pospešen razvoj električnega omrežja.
60-odstotna rast porabe do 2030
Po celotni Evropi naložbe v omrežja zaostajajo za naraščajočimi potrebami zaradi uvajanja toplotnih črpalk in električnih vozil, pa tudi zaradi elektrifikacije industrije. Poraba električne energije naj bi do leta 2030 zrasla za 60 odstotkov, v omrežja pa bo treba vključiti nove elektrarne na obnovljive vire enegije. Lani je bilo v Evropi nameščenih 400 gigavatov vetrnih elektrarn, do leta 2030 naj bi številka zrasla na tisoč gigavatov, od tega naj bi bilo 317 gigavatov vetrnih polj v morju, ki jih bo treba povezati s kopenskim omrežjem. Električno omrežje se bo moralo prilagoditi decentralizirani proizvodnji z digitalizacijo in s sistemi za prilagajanje, ki bodo povezovali milijone streh s sončnimi paneli z lokalnimi energetskimi skupnostmi, lahko preberemo v Akcijskem načrtu.
"Omrežja morajo biti gonilo in ne ovira pri prehodu na čisto energijo," pravi Kadri Simson, evropska komisarka za energijo.
Previdnostni ukrepi
Kljub všečnim političnim izjavam je realnost drugačna: Bundesnetzagentur, regulator nemškega električnega omrežja, sprejema ukrepe za omejevanje dobave električne energije gospodinjstvom, da bi razbremenil omrežje. To so previdnostni ukrepi, s katerimi hočejo zagotoviti hitro priključitev in varno delovanje toplotnih črpalk in polnilnic za električne avtomobile, je ta teden povedal predsednik zvezne agencije za omrežje Klaus Müller.
Več toplotnih črpalk, več ozkih grl
Zaradi visokih cen plina je povpraševanje po toplotnih črpalkah v Evropi močno naraslo, kar je razkrilo vrsto ozkih grl. V Nemčiji naj bi vsako leto na omrežje priključili pol milijona novih toplotnih črpalk do leta 2030, do takrat naj bi imeli tudi 15 milijonov električnih vozil. Zdaj so pridobili nova pooblastila za omejevanje moči, za kar so z nedavno sodbo dobili tudi zeleno luč sodišča EU.
Upravljavci omrežja ne smejo več zavrniti priklopa
V Nemčiji je 880 lokalnih upravljavcev distribucijskega omrežja, ki v prihodnje ne bodo več smeli zavrniti priklopa novih toplotnih črpalk ali polnilnic za električna vozila na svojem območju. Lahko pa bodo delovanje naprav omejili, ko bo povpraševanje po električni energiji preobremenilo omrežje in ogrozilo njegovo delovanje.
Priključene naprave bodo prejele po 4,2 kilovata na uro iz omrežja, kar bo omogočilo delovanje toplotnih črpalk, e-vozila pa se bodo lahko v dveh urah napolnila za 50-kilometrov dosega, pravijo pri regulatorju Bundesnetzagentur. Na druge gospodinjske naprave omejevanje moči ne bo vplivalo.
Minimalna zajamčena moč
Pri združenju občinskih komunalnih podjetij (VKU) ocenjujejo, da je minimalna zajamčena moč previsoka, ker so prvotno razmišljali o 3,7 kilovatih, nato pa so omejitev zvišali na 4,2 kilovata. V praksi bo zato treba šele dokazati, da bo takšna omejitev delovala. Pri upravljavcu omrežja sicer pričakujejo, da bodo posegi upravljavca v omrežje ostali izjema.
Tarife za nagrajevanje prilagojene rabe
Pravila začnejo veljati 1. januarja 2024, z dveletnim odlogom. Od leta 2025 bo Nemčija uvedla tarife za časovno prilagojeno porabo, s katerimi bo nagrajevala potrošnike v tistih delih dneva, ko je na voljo veliko poceni sončne ali vetrne električne energije.
Re: Je prihodnost res električna?
Pri nas je na našo srečo toliko skeptikov, da nikoli ne bo potrebnih omejitev ne na moči ne na oskrbi elektrike, bolje je dati na koncu 3x več za fosilno gorivo, kurilca ali mokra drva, servise, dimnikarja
toplotna že 22 let + MSE 6 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
- Blacksmith
- EV entuziast
- Prispevkov: 399
- Kraj: Primorska
- Avto: MYLR
-
28576
Re: Je prihodnost res električna?
Se strinjam, 100% prehod na elektriko je bila moja najboljša odločitev do sedaj. Sicer še vedno skoraj na dnevni bazi poslušam: BMW je zanič, Tesla je zanič, čez drva ga ni, TDI FTW, sončne nikoli... Ne prepričujem več čisto nobenega in uživam v komfortnem ogrevanju in e-mobilnosti za 19,62€/mesec, naj traja

Re: Je prihodnost res električna?
Trajalo bo dokler bo. Ni pa nobena skrivnost, da netmetering kakršnega poznamo sedaj ni dolgoročno vzdržen.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 0 Odgovori
- 3649 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a warpedone
-
- 23 Odgovori
- 5401 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Vodokotlic