Mazda MX-30
Mazda MX-30
[/center]Re: Mazda MX-30
A bo Wanklov motor potem vedno zraven ali bodo tudi verzije samo s to malo baterijo?
Re: Mazda MX-30
Jaz razumem da bosta obe varianti. Baterija bo dovolj velika za 150 realnih kilometrov.
Re: Mazda MX-30
V zadnji oddaji Avtomobilnost - TV SLO2 je tudi prispevek Mazdinem novem modelu X30 z motorjem Skyactiv x, kjer govori tudi eden njihovih strokovnjakov. Omenjeni ocenjuje Wanklov motor kot izredno primeren za "range extender", ker je v območju optimalnega navora varčen, tih, z malo vibracijami in enostavno zgradbo. Za polnjenje baterije je to zelo primerno, saj odpade siljenje v visoke vrtljaje, slednje pa je največkrat uničilo take motorje, ker vozniki zaradi tihosti in mirnosti delovanja niso imeli občutka kdaj je preveč. Pa še požrešnost je močno narasla, četudi ga nisi "zakuril".
https://www.youtube.com/watch?v=vYXNKkp7AvU (od 4:30 minute dalje)
Mazda ima precej izkušenj z Wanklom, ker ga je razvijala in uporabljala v vozilih še dolgo po tistem, ko so ga ostali opustili. Uporabili so torej svoje znanje in uporabili recept nekoliko manjše baterije z bencinsko povezavo za polnjenje. S tem so dosegli zmanjšanje izpustov zaradi lastnosti Wankla, cenovno dostopno skladiščenje elektrike, ker ni potrebno zahtevne in drage tehnologije za veliko in težko baterijo.
Uporabno iz več razlogov:
- distribucija goriva je dokaj urejena
- dostopna izdelava baterij (tudi množično)
- nižja teža za premikanje
- končna cena produkcije
- doseg ne povzroča range anxiety, kar ga dela primernega uporabnike, ki si ne morejo privoščiti prilagajanja zaradi polnjenj
ICE še ni mrtev
https://www.youtube.com/watch?v=vYXNKkp7AvU (od 4:30 minute dalje)
Mazda ima precej izkušenj z Wanklom, ker ga je razvijala in uporabljala v vozilih še dolgo po tistem, ko so ga ostali opustili. Uporabili so torej svoje znanje in uporabili recept nekoliko manjše baterije z bencinsko povezavo za polnjenje. S tem so dosegli zmanjšanje izpustov zaradi lastnosti Wankla, cenovno dostopno skladiščenje elektrike, ker ni potrebno zahtevne in drage tehnologije za veliko in težko baterijo.
Uporabno iz več razlogov:
- distribucija goriva je dokaj urejena
- dostopna izdelava baterij (tudi množično)
- nižja teža za premikanje
- končna cena produkcije
- doseg ne povzroča range anxiety, kar ga dela primernega uporabnike, ki si ne morejo privoščiti prilagajanja zaradi polnjenj
ICE še ni mrtev
Re: Mazda MX-30
Ne razumem vloge REXa v kateri koli obliki (wankl, otto, parni stroj, ...), ce v:
- 5min lahko napolnis 120km
- 15min napolnis 270km
Govora je o SC V3, ki s to zimo postaja realnost tudi v EU.
Ionity pa je tudi v tem obmocju z zmogljivostmi.
Vsi ti milioni, ki jih obupano kricece silijo v razvoj in proizvodnjo taksnih resitev, bi bili bolje porabljeni z investicijo v BEV ali polnilno infrastrukturo. Skoda, da bodo morali to spoznat the hard way. Efekt pa bo slabsa ponudba za potrosnike.
- 5min lahko napolnis 120km
- 15min napolnis 270km
Govora je o SC V3, ki s to zimo postaja realnost tudi v EU.
Ionity pa je tudi v tem obmocju z zmogljivostmi.
Vsi ti milioni, ki jih obupano kricece silijo v razvoj in proizvodnjo taksnih resitev, bi bili bolje porabljeni z investicijo v BEV ali polnilno infrastrukturo. Skoda, da bodo morali to spoznat the hard way. Efekt pa bo slabsa ponudba za potrosnike.
Re: Mazda MX-30
Drugačna zasnova motorja, kolikor vem. Se mi pa zdi tale ideja z Wanklom uporabna, čeprav obstaja še precej drugih eksotičnih zasnov motorjev, ki imajo potencial. Meni osebno je zanimiva ideja Stirlingovega motorja, ki izkorišča toplotno razliko za pogon.
Izredno tih, miren in tehnološko nezahteven za produkcijo. Ni ravno za vgradnjo v vozila, ampak za pogon generiranja elektrike
se pa že uporablja.
Ne vem pa zakaj ni razširjen za te namene. So razlogi premajhna moč, ekonomičnost (tudi proizvodnje) ali pa celo "zarota" naftne industrije?
https://www.youtube.com/results?search_ ... w+it+works
Izredno tih, miren in tehnološko nezahteven za produkcijo. Ni ravno za vgradnjo v vozila, ampak za pogon generiranja elektrike
se pa že uporablja.
Ne vem pa zakaj ni razširjen za te namene. So razlogi premajhna moč, ekonomičnost (tudi proizvodnje) ali pa celo "zarota" naftne industrije?
https://www.youtube.com/results?search_ ... w+it+works
Re: Mazda MX-30
Jaz pa razumem REX potrebo. Tam, kjer se nekdo ne utegne z načrtovanjem iskanja in polnjenja EV, bo ICE ali soroden način pogona na nek način ostal do kakšnega drugega tehnološkega preboja. Primer so interventne službe kjer (če drugega nimaš) z 20l "kanto" goriva odpraviš strah pred tem da obstaneš.matija napisal/-a:Ne razumem vloge REXa v kateri koli obliki (wankl, otto, parni stroj, ...), ce v:
- 5min lahko napolnis 120km
- 15min napolnis 270km
Govora je o SC V3, ki s to zimo postaja realnost tudi v EU.
Ionity pa je tudi v tem obmocju z zmogljivostmi.
Vsi ti milioni, ki jih obupano kricece silijo v razvoj in proizvodnjo taksnih resitev, bi bili bolje porabljeni z investicijo v BEV ali polnilno infrastrukturo. Skoda, da bodo morali to spoznat the hard way. Efekt pa bo slabsa ponudba za potrosnike.
Da pa individualni uporabniki EV z lahkoto preživite načrtovanje polnjenja in potovanja, se je pa tule že večkrat potrdilo.
Pa še v Wankla in enostavnejšo baterijo ni več novih vlaganj, vse že imamo, samo dobro "juho" je treba iz sestavin skuhat. Pa kar
računaj na to da se avtomobilska, še bolj pa naftna, industrija ne bo zlahka odpovedala kolaču, ki ga že ima in šla peči novega z manjšim dobičkom. Je treba biti realen, kljub tvojim (pa tudi mojim seveda) željam o boljši ekologiji.
Re: Mazda MX-30
>> Primer so interventne službe kjer (če drugega nimaš) z 20l "kanto" goriva odpraviš strah pred tem da obstaneš.
Pričakoval bi, da so v interventnih službah zaposlene pismene osebe, ki razumejo pomen SOC.
>> Da pa individualni uporabniki EV z lahkoto preživite načrtovanje polnjenja in potovanja, se je pa tule že večkrat potrdilo.
Kakšno načrtovanje?
Enkrat tedensko zvečer vštekam, zjutraj izštekam.
Na dolgi poti na drug konec evrope, mi avto reče "zavij levo, pripravljam se na polnjenje, pavza bo 10 minut".
Folk je totalno ujet v lastne okvire tehnike in idej.
Niso sposobni dojet kaj pomeni dost velika baterija + dost hitro polnjenje + zanesljive polnilnice tam kjer jih res nucaš.
The hard way bo tudi krvav, ne samo trd.
Pričakoval bi, da so v interventnih službah zaposlene pismene osebe, ki razumejo pomen SOC.
>> Da pa individualni uporabniki EV z lahkoto preživite načrtovanje polnjenja in potovanja, se je pa tule že večkrat potrdilo.
Kakšno načrtovanje?
Enkrat tedensko zvečer vštekam, zjutraj izštekam.
Na dolgi poti na drug konec evrope, mi avto reče "zavij levo, pripravljam se na polnjenje, pavza bo 10 minut".
Folk je totalno ujet v lastne okvire tehnike in idej.
Niso sposobni dojet kaj pomeni dost velika baterija + dost hitro polnjenje + zanesljive polnilnice tam kjer jih res nucaš.
The hard way bo tudi krvav, ne samo trd.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Mazda MX-30
Nacrtovanje, kaj tocno je tu misljeno ? Prejsnji teden sem se odpeljal na 500km pot z avtom, ki ima dometa 250km normalnih avtocestnih hitrosti. Nacrtoval nisem nic in polnjenje je potekalo cisto drugace, kot sem mislil da bo.
Dodatni porabljen cas za polnjenje je bil 0min. Ce bi sel z BMWjem, ki ima tank malo vecji od gajbe pira (1), bi vmes definitivno moral it tankat dino-juice, ker je domet tega avta zelo slab + doma ga ne morem tankati.
Razumem pa, da ce bi sel na to pot s kaksnim BEV drugega proizvajalca, bi bila zgodba drugacna. So se pa sami proizvajalci odlocili, da bodo na trg BEV vstopili tocno tako, kot so. Nihce jih ni prisilil ali jim cesar koli prepovedal. Sedaj rinejo se globlje z glavo v pesek (ali zid), ko tlacijo gor podaljsevalnike dosega. Kak podaljsevalnik se vprasam bo potreben cez 2 leti, ko bo realnost BEV z dometom 500, 600, 700km ter polnjenje se hitrejse kot je 300km/15min ?
Vse ostalo je ze odlicno povzel warpededone, nimam kaj dodat
(1) - v kesl gre dobrih 30 litrov, 1.5L kavni mlincek pa ni ravno domac pri avtocestnih hitrostih pri vleki tega kombija, ki je tezji od nase Tesle za vec kot 100kg. Hitro se poraba pribliza 7-8 litrom, oz. ce vozis normalno 9 litrom.
Dodatni porabljen cas za polnjenje je bil 0min. Ce bi sel z BMWjem, ki ima tank malo vecji od gajbe pira (1), bi vmes definitivno moral it tankat dino-juice, ker je domet tega avta zelo slab + doma ga ne morem tankati.
Razumem pa, da ce bi sel na to pot s kaksnim BEV drugega proizvajalca, bi bila zgodba drugacna. So se pa sami proizvajalci odlocili, da bodo na trg BEV vstopili tocno tako, kot so. Nihce jih ni prisilil ali jim cesar koli prepovedal. Sedaj rinejo se globlje z glavo v pesek (ali zid), ko tlacijo gor podaljsevalnike dosega. Kak podaljsevalnik se vprasam bo potreben cez 2 leti, ko bo realnost BEV z dometom 500, 600, 700km ter polnjenje se hitrejse kot je 300km/15min ?
Vse ostalo je ze odlicno povzel warpededone, nimam kaj dodat
(1) - v kesl gre dobrih 30 litrov, 1.5L kavni mlincek pa ni ravno domac pri avtocestnih hitrostih pri vleki tega kombija, ki je tezji od nase Tesle za vec kot 100kg. Hitro se poraba pribliza 7-8 litrom, oz. ce vozis normalno 9 litrom.
Re: Mazda MX-30
Da malo zaustavim konje
Ne rinem Wankla in REX-a v vsak EV, velika večina vas normalno živi s svojimi EV, dometom in infrastrukturo za polnjenje.
To sem nakazal že zgoraj. Poskušam le pokazati specifične (in redko uporabne) prednosti ki jih imata. Poti v mestna jedra ali po
AC, kjer so superhitre polnilnice nimajo z REX-om nobene prednosti. V krajih, kjer so 2-3 ali pa še to ne polnilnice (povprečne hitrosti), kjer mora npr. reševalna služba, (gasilska, ipd) prevoziti 200-400 km dnevno (kadar je doma sicer lahko polni) pa zahtevamo dostopnost 24/7 na vseh mikrolokacijah kraja. Z 2-3 tone težkim kombijem (zaradi interventne opreme in same teže avta, lahko imaš le omejeno težo baterij in s tem doseg. Zdaj je pa treba s prazno baterijo celo po 50-80 km, nekje še več, oddaljene kraje posamezne reševalne postaje po bolnika, ki mu peša zdravje, na prometno nesrečo, kjer motor teče konstantno, da napaja reševalne naprave.
Najbližja hitra polnilnica pa spet najmanj 50 km stran. Ali pa druga situacija - naravna nesreča (ki se sicer redka) z žledolomom in raztrganimi el. kabli, vse se je napajalo z agregati (ICE). Da ne reče za množične izredne dogodke (ki pa niso več tako redki), kjer se zbere večje število ekip z vozili. Kje bomo vse to napajali?
Če hočemo vpeljati EV v ta segment (sem ZA!) je treba skrbeti za polno operativnost.
p.s.
Kdor je zaposlen v interventni dejavnosti neposredno, nima največkrat velikega vpliva na vrsto opreme. Lahko le izraža svoje potrebe in želje, ki se mu včasih (ne ravno pogosto uresničujejo). Pa omejen je s svojim pogledom na stvari. Opremo mu nabavljajo na nivoju logistike, kjer pa morajo skrbeti, da stvari tečejo v večini situacij podobno kvalitetno. Pa še oni so razpeti na financiranje, dobavne pogodbe, roke, potrebe, ipd. Cela "štala" - preverjeno iz prve roke od najnižjega nivoja pa navzgor. Niti malo ne gre po logiki posameznika, ki lahko razmišlja v duhu zdrave kmečke pameti. In ko poskušaš kaj spremeniti, da bi bilo bolje, dobiš nekaj trdega in neuporabnega tja zadaj, kjer ti sonce nikoli ne posije, tako od tistih, ki rabijo in tistih ki morajo potrditi spremembo. Tako je vsakodnevno delovanje birokracije, večja firma, slabše je s spremembami.
Ne rinem Wankla in REX-a v vsak EV, velika večina vas normalno živi s svojimi EV, dometom in infrastrukturo za polnjenje.
To sem nakazal že zgoraj. Poskušam le pokazati specifične (in redko uporabne) prednosti ki jih imata. Poti v mestna jedra ali po
AC, kjer so superhitre polnilnice nimajo z REX-om nobene prednosti. V krajih, kjer so 2-3 ali pa še to ne polnilnice (povprečne hitrosti), kjer mora npr. reševalna služba, (gasilska, ipd) prevoziti 200-400 km dnevno (kadar je doma sicer lahko polni) pa zahtevamo dostopnost 24/7 na vseh mikrolokacijah kraja. Z 2-3 tone težkim kombijem (zaradi interventne opreme in same teže avta, lahko imaš le omejeno težo baterij in s tem doseg. Zdaj je pa treba s prazno baterijo celo po 50-80 km, nekje še več, oddaljene kraje posamezne reševalne postaje po bolnika, ki mu peša zdravje, na prometno nesrečo, kjer motor teče konstantno, da napaja reševalne naprave.
Najbližja hitra polnilnica pa spet najmanj 50 km stran. Ali pa druga situacija - naravna nesreča (ki se sicer redka) z žledolomom in raztrganimi el. kabli, vse se je napajalo z agregati (ICE). Da ne reče za množične izredne dogodke (ki pa niso več tako redki), kjer se zbere večje število ekip z vozili. Kje bomo vse to napajali?
Če hočemo vpeljati EV v ta segment (sem ZA!) je treba skrbeti za polno operativnost.
p.s.
Kdor je zaposlen v interventni dejavnosti neposredno, nima največkrat velikega vpliva na vrsto opreme. Lahko le izraža svoje potrebe in želje, ki se mu včasih (ne ravno pogosto uresničujejo). Pa omejen je s svojim pogledom na stvari. Opremo mu nabavljajo na nivoju logistike, kjer pa morajo skrbeti, da stvari tečejo v večini situacij podobno kvalitetno. Pa še oni so razpeti na financiranje, dobavne pogodbe, roke, potrebe, ipd. Cela "štala" - preverjeno iz prve roke od najnižjega nivoja pa navzgor. Niti malo ne gre po logiki posameznika, ki lahko razmišlja v duhu zdrave kmečke pameti. In ko poskušaš kaj spremeniti, da bi bilo bolje, dobiš nekaj trdega in neuporabnega tja zadaj, kjer ti sonce nikoli ne posije, tako od tistih, ki rabijo in tistih ki morajo potrditi spremembo. Tako je vsakodnevno delovanje birokracije, večja firma, slabše je s spremembami.
Re: Mazda MX-30
Ni res,za amerški trg še vedno obstaja,v Evropi so ga pa pri zadnjem updatu baterij ukinili zaradi stroškov pri WTLP zahtevah...CRF napisal/-a:Zanimivo. BMWju se, kolikor vem, ni obneslo in so ukinili REX verzijo i3ja.
Poleg tega i3 ni bil nek široko razširjen EV,ampak (precej drag) bolj nišni,majhen (večinoma mestni) avto
Re: Mazda MX-30
Ampak a si kdaj pomisli,da vsi ne vozijo Tesle,ki ima to odlično zrihtano?matija napisal/-a:Nacrtovanje, kaj tocno je tu misljeno ? Prejsnji teden sem se odpeljal na 500km pot z avtom, ki ima dometa 250km normalnih avtocestnih hitrosti. Nacrtoval nisem nic in polnjenje je potekalo cisto drugace, kot sem mislil da bo.
Že tisti primer Audija E-Tron,ko je šel hrvaški novinar z njim iz Splita v Zagreb (in izvisel na vseh polnilnicah) daje vedeti,da v praksi ni vse tako idealno...
Meni je koncept pogona te Mazde izredno všeč (če bo res vgrajen dodaten ICE),pa tudi nasplošno mislim da na trgu primanjkuje PHEV vozil s spodobno veliko baterijo + range extenderjem!
Re: Mazda MX-30
Lepo (racionalno) je o tem razmišljat, predno se za avto vrže 80 jurjev. Al pa 50 al pa 30.
Le da v primeru 30ih jurjev se lahko tolažiš, da nisi plačal top cene ergo ne boli tako zelo, da nisi dobil top avta.
Vsakomur svoje ampak kupec eTrona kot splošno namenskega avta nima vse čisto v glavi oz. ga je nekdo krepko nategnu.
Le da v primeru 30ih jurjev se lahko tolažiš, da nisi plačal top cene ergo ne boli tako zelo, da nisi dobil top avta.
Vsakomur svoje ampak kupec eTrona kot splošno namenskega avta nima vse čisto v glavi oz. ga je nekdo krepko nategnu.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Mazda MX-30
Sem pomislil DCT. Pa tudi vsi ostali na tem forumu so pomislili, ko so kupovali BEV in verjetno kupili taksnega, da jim zadosti za 95% dnevnih potreb. Za preostalih 5% pa planirajo. Tisti, ki bo kupoval non-tesla BEV cez 2-3 leta bo na enakem kot so Tesle danes. Ne me lincat ostali, sem optimist in upam da bo tako. Sicer bodo v konkretnih problemih proizvajalci, ki ne bodo na tem nivoju. Zadnji vlak bo pa cez kaksnih 5 let.
Range extenderji in podobno, so le podaljsevanje zivljenja ICE pogonov.
Ionity raste, tako da upanje je. Sledijo pa jim tudi ze ostali (Fastned, Fortum, ...) s polnilnicami 150kW, 350kW.
Range extenderji in podobno, so le podaljsevanje zivljenja ICE pogonov.
Ionity raste, tako da upanje je. Sledijo pa jim tudi ze ostali (Fastned, Fortum, ...) s polnilnicami 150kW, 350kW.
Re: Mazda MX-30
Kaj pa recimo da NE ŽELIM planirat,pa bi se veedno rad vozil na elektriko? A na to si pomislil? Pri ICE ne rabiš planirat,pri PHEV ne rabiš planirat (in še vedno se voziš 95% na elektriko),pri EV si pa prisiljen v planiranje!matija napisal/-a:Sem pomislil DCT. Pa tudi vsi ostali na tem forumu so pomislili, ko so kupovali BEV in verjetno kupili taksnega, da jim zadosti za 95% dnevnih potreb. Za preostalih 5% pa planirajo.
Recimo da mi je svoboda "neplaniranja" veliko bolj všeč,kot pa me skrbi dejstvo,da bom mogoče 1x mesečno prižgal range extender...
Re: Mazda MX-30
Sem ja, kupis Teslo (letos), ali karkoli drugega cez nekaj let. A nisem nekaj z isto sporocilnostjo zapisal ze nekaj postov visje ?
To, da doloceni silijo v ReX pomeni samo pomikanje teh "nekaj let" se dlje stran, ker tiscijo glavo v pesek kricoc "polnilnic ni, pumpe pa so". Da ni potrebno da je temu tako, je prica SC omrezje, ki je plod firme ki proda scepec avtomobilov, v primerjavi z velikimi.
To, da doloceni silijo v ReX pomeni samo pomikanje teh "nekaj let" se dlje stran, ker tiscijo glavo v pesek kricoc "polnilnic ni, pumpe pa so". Da ni potrebno da je temu tako, je prica SC omrezje, ki je plod firme ki proda scepec avtomobilov, v primerjavi z velikimi.
Re: Mazda MX-30
Tako kot ta Mazda? Vsaj vrata ma enako neumno narejena...DCT napisal/-a:CRF napisal/-a:Poleg tega i3 ni bil nek široko razširjen EV,ampak (precej drag) bolj nišni,majhen (večinoma mestni) avto