Je prihodnost res električna?
Re: Je prihodnost res električna?
Na prvem mestu ceste najbolj uničuje število prevoženih km in teža vozila in najbolj pravično je da gredo prispevki za ceste po teži vozila na prevožen km.
Na drugem mestu, pa ne ravno ceste, pač pa naravo okoli njih, najbolj uničujejo izpuhi in torej če ne gre vse po teži, bi kvečjemu kak manjši del še lahko šel glede na onesnaževanje.
Na tretjem mestu pa šele močnejši avto ali bolj natančno bolj agresivni vozniki in če hočeš v enačbo dat še kak procent tudi na te, potem boš imel velik problem, kako določit agresivnost:
A/ po brandu (tu so verjetno najbolj na udaru BMW) ampak to je nepravično
B/ po kW, spet nepravično, ker le nekateri to izkoriščajo za uničevanje cest
C/ po vozniku? Kako pa? Po kazenskih pikah? Težko najdeš pametno rešitev. Najbolj pravična da ga oglobijo policisti, ki pa bi jih morali intenzivneje loviti....
Na drugem mestu, pa ne ravno ceste, pač pa naravo okoli njih, najbolj uničujejo izpuhi in torej če ne gre vse po teži, bi kvečjemu kak manjši del še lahko šel glede na onesnaževanje.
Na tretjem mestu pa šele močnejši avto ali bolj natančno bolj agresivni vozniki in če hočeš v enačbo dat še kak procent tudi na te, potem boš imel velik problem, kako določit agresivnost:
A/ po brandu (tu so verjetno najbolj na udaru BMW) ampak to je nepravično
B/ po kW, spet nepravično, ker le nekateri to izkoriščajo za uničevanje cest
C/ po vozniku? Kako pa? Po kazenskih pikah? Težko najdeš pametno rešitev. Najbolj pravična da ga oglobijo policisti, ki pa bi jih morali intenzivneje loviti....
Re: Je prihodnost res električna?
Teža. "Uničuje bolj cesto", bolj se rabijo gume(posredna onesnaženost).
In če naredi cel EU tko se bodo mogoče tudi proizvajalci malo zbistrili. Aja pa SUV faktor mora tudi izginit.
In če naredi cel EU tko se bodo mogoče tudi proizvajalci malo zbistrili. Aja pa SUV faktor mora tudi izginit.
Re: Je prihodnost res električna?
5 mio EUR smo dali rajši Čehom kot Slovencem?!? Vlada, zbudi se!!
https://siol.net/posel-danes/novice/slo ... riz-607409
https://siol.net/posel-danes/novice/slo ... riz-607409
Re: Je prihodnost res električna?
Ne delamo ok. Poleg SE bi moral gradit ČHE. ČHE ne postavljamo, zakaj, ne vem, bomo pa uvedli zato tarife? To tehnologijo obvladamo, znanje imamo doma, raje bomo kemijo uvažal. Danes oz. zdaj že nekaj vikendov imamo ceno na borzi negativno, danes max. - 41€. Ja, tudi negativno ceno plačamo mi lastniki SE, če ne drugače, skozi konkurenčnost. Ni dovolj samo postavljat SE in ne veš kam z viški,ker viški tudi stanejo.Simon napisal/-a: ↑28 Maj 2023, 14:28 5 mio EUR smo dali rajši Čehom kot Slovencem?!? Vlada, zbudi se!!
https://siol.net/posel-danes/novice/slo ... riz-607409
Danes bi nam Talum prišel prav, sam so vse ugasnili. Škoda.
Re: Je prihodnost res električna?
Izgleda da že delajo na prilagajanju pobiranja taks tudi na porabo. Sem nekje pobral, da začnejo letos na tehničnem pregledu odčitavati podatke o porabi iz OBD vmesnika. Veljalo bo za vozila letnik 2021 dalje. Sicer je bilo govora o ICE, a je možno tudi za alternativne pogone, saj je digitalizacija v vozilih vseprisotna.FV-EV napisal/-a: ↑28 Maj 2023, 13:43 Na prvem mestu ceste najbolj uničuje število prevoženih km in teža vozila in najbolj pravično je da gredo prispevki za ceste po teži vozila na prevožen km.
Na drugem mestu, pa ne ravno ceste, pač pa naravo okoli njih, najbolj uničujejo izpuhi in torej če ne gre vse po teži, bi kvečjemu kak manjši del še lahko šel glede na onesnaževanje.
Na tretjem mestu pa šele močnejši avto ali bolj natančno bolj agresivni vozniki in če hočeš v enačbo dat še kak procent tudi na te, potem boš imel velik problem, kako določit agresivnost:
A/ po brandu (tu so verjetno najbolj na udaru BMW) ampak to je nepravično
B/ po kW, spet nepravično, ker le nekateri to izkoriščajo za uničevanje cest
C/ po vozniku? Kako pa? Po kazenskih pikah? Težko najdeš pametno rešitev. Najbolj pravična da ga oglobijo policisti, ki pa bi jih morali intenzivneje loviti....
Re: Je prihodnost res električna?
OBD se da začasno sabotirat brez posledic. Kaj če ne bodo mogli odčitat, ti ne bodo podaljšali? neumnostiAvrelij napisal/-a: ↑28 Maj 2023, 17:46Izgleda da že delajo na prilagajanju pobiranja taks tudi na porabo. Sem nekje pobral, da začnejo letos na tehničnem pregledu odčitavati podatke o porabi iz OBD vmesnika. Veljalo bo za vozila letnik 2021 dalje. Sicer je bilo govora o ICE, a je možno tudi za alternativne pogone, saj je digitalizacija v vozilih vseprisotna.FV-EV napisal/-a: ↑28 Maj 2023, 13:43 Na prvem mestu ceste najbolj uničuje število prevoženih km in teža vozila in najbolj pravično je da gredo prispevki za ceste po teži vozila na prevožen km.
Na drugem mestu, pa ne ravno ceste, pač pa naravo okoli njih, najbolj uničujejo izpuhi in torej če ne gre vse po teži, bi kvečjemu kak manjši del še lahko šel glede na onesnaževanje.
Na tretjem mestu pa šele močnejši avto ali bolj natančno bolj agresivni vozniki in če hočeš v enačbo dat še kak procent tudi na te, potem boš imel velik problem, kako določit agresivnost:
A/ po brandu (tu so verjetno najbolj na udaru BMW) ampak to je nepravično
B/ po kW, spet nepravično, ker le nekateri to izkoriščajo za uničevanje cest
C/ po vozniku? Kako pa? Po kazenskih pikah? Težko najdeš pametno rešitev. Najbolj pravična da ga oglobijo policisti, ki pa bi jih morali intenzivneje loviti....
Re: Je prihodnost res električna?
Se sploh ni treba ukvarjat s kakim sabotiranjem. Samo NOČEM bo dovolj. Boš sicer dobil pripis da ne dovoliš, a v tej fazi posledic ne bo.
Za analitiko, čemur je to namenjeno, bo pa podatkov dovolj od tistih, ki iz tega ne bodo delali težav. In iz podatkov bo mogoče speljati povprečja, določiti maluse in bonuse, takse ... itd. Gre pa za evropski nivo zbiranja, ni naša pogruntavščina.
Lahko smatraš to za neumnost, na koncu bo skočilo tudi v tvoj (moj, naš...) žep.
https://www.zurnal24.si/avto/dosje-avto ... -to-405384
Re: Je prihodnost res električna?
Bvs
Jaz delovni teden zacnem s polno baterijo, končam pa s prazno. Med tednom samo dostukam ce je potreba.
To je moj prispevek k regulaciji porabe.
Jaz delovni teden zacnem s polno baterijo, končam pa s prazno. Med tednom samo dostukam ce je potreba.
To je moj prispevek k regulaciji porabe.
Re: Je prihodnost res električna?
Je razlika, če se nekdo vozi 95% časa na AC, medtem ko kak lokalni podjetnik s "pickupom" obdeluje večinoma regionalne ceste.
Re: Je prihodnost res električna?
Avtomobili s 50kW so dovolj, ostale se pa vžge po denarnici. Poleg tega sedaj vozniki, ki prevozijo 1km plačajo enako kot tisti, ki vozijo dolge ture. Torej se tudi dolgoprogaše vžge, ker bolj uničujejo ceste.
Eni pa komaj čakajo ponedeljek, da se v službi prheftajo na polnilnico.
Re: Je prihodnost res električna?
Ampak če se bo nekega cliota z 1.0 turbo mlinčkm "vžgalo po denarnici", koliko se bo potem moralo šleparje?
Na koncu toliko, da bodo spet sledile podražitve povsod, ker bo tak šlepar plačal par jurijov ko bo šel iz ptuja v jesenice in dostavil krofe za pust?
Na koncu toliko, da bodo spet sledile podražitve povsod, ker bo tak šlepar plačal par jurijov ko bo šel iz ptuja v jesenice in dostavil krofe za pust?
Re: Je prihodnost res električna?
EV imajo veliko kW in sevada EV vozniki ne navijajo, da bi kW obdavčili, kar na koncu verjetno bodo, ker denar bodo dobili tako ali tako. Vendar je na forumu že bil kreg, da konje pa res potrebujemo. 3s od 0-100km/h, res ne potrebuješ v avtomobilu. Kaj to dela z asfaltom tudi ni potrebno posebej govoriti. 500KS in 2T ne deluje blagodejno na asfalt.
Re: Je prihodnost res električna?
Ceste se ne uničujejo samo z uporabo, ceste ničuje že narava sama, ne potrebuješ sploh nobenega avta da se vozi po cesti.
Torej uporabniki plačujemo:
- razpoložljivost ceste v vsakem trenutku, tudi če se po njej pelješ samo poleti do morja
- Uničevanje glede na uporabo
Tule ste se upičili samo v obrabo ceste z vožnjo, to je samo del zgodbe, bi rekel da manj kot polovica.
Drugo vprašanje je kako denar potegnit ven iz registracij, nek skupni znesek, ki si ga je vlada zamilila bo treba pobrati. Moje mnenje je da neko enako osnovo mora prispevat vsak, potem se pa lahko na to osnovo dodaja neke x2 "penale" za vozila, ki odstopajo od povprečja (po masi, po kW, po ceni...). Pa to nima veze s tem da bi ta vozila kaj bolj uporabljala ceste, ampak preprosto zato ker taki vozniki imajo denar da to brez problema plačajo. Seveda je treba biti pazljiv, da ne zahtevaš nekih absurdnih višjih zneskov ranga x5 ali x10 glede na osnovo. Bolje je vzeti bolj širok krog recimo top 30% in njim obesiš x2, kot pa da vzameš top 5% in njim obesiš x5.
Torej uporabniki plačujemo:
- razpoložljivost ceste v vsakem trenutku, tudi če se po njej pelješ samo poleti do morja
- Uničevanje glede na uporabo
Tule ste se upičili samo v obrabo ceste z vožnjo, to je samo del zgodbe, bi rekel da manj kot polovica.
Drugo vprašanje je kako denar potegnit ven iz registracij, nek skupni znesek, ki si ga je vlada zamilila bo treba pobrati. Moje mnenje je da neko enako osnovo mora prispevat vsak, potem se pa lahko na to osnovo dodaja neke x2 "penale" za vozila, ki odstopajo od povprečja (po masi, po kW, po ceni...). Pa to nima veze s tem da bi ta vozila kaj bolj uporabljala ceste, ampak preprosto zato ker taki vozniki imajo denar da to brez problema plačajo. Seveda je treba biti pazljiv, da ne zahtevaš nekih absurdnih višjih zneskov ranga x5 ali x10 glede na osnovo. Bolje je vzeti bolj širok krog recimo top 30% in njim obesiš x2, kot pa da vzameš top 5% in njim obesiš x5.
Re: Je prihodnost res električna?
Če pogledam mojo prometno izkaznico, kjer mi za Teslo RWD navaja 86kW, zaradi mene lahko obdavčijo po kW.
Jaz bi rad, da se razmišljanje o tem, komu se "lahko" več pobere in komu ne, zamenja s tem kaj več onesnažuje. Dejstvo je, da nek Clio iz leta 2004 precej bolj onesnažuje od električarja, pa čeprav ima Clio par 70kW, Tesla pa 250 kW... Sam bi recimo tudi vzpostavil sistem, kjer bi te po denarnici poleg "kubature", "teže" predvsem udarile meritve toplogrednih in ostalih izpuhov (predvsem NOx in finih delcev). Predvsem pa bi glede na to, da se referenčni podatki izdelajo za novo vozilo, morali izdelati tudi referenčne podatke za vsako leto predvidene življenjske dobe avtomobila. Nobeden mi ne bo tukaj prodajal pravljice, da bo nek ICE avtomobil čez 10 let še vedno bljuval ven enake emisije, kot takrat, ko je bil nov.
Jaz bi rad, da se razmišljanje o tem, komu se "lahko" več pobere in komu ne, zamenja s tem kaj več onesnažuje. Dejstvo je, da nek Clio iz leta 2004 precej bolj onesnažuje od električarja, pa čeprav ima Clio par 70kW, Tesla pa 250 kW... Sam bi recimo tudi vzpostavil sistem, kjer bi te po denarnici poleg "kubature", "teže" predvsem udarile meritve toplogrednih in ostalih izpuhov (predvsem NOx in finih delcev). Predvsem pa bi glede na to, da se referenčni podatki izdelajo za novo vozilo, morali izdelati tudi referenčne podatke za vsako leto predvidene življenjske dobe avtomobila. Nobeden mi ne bo tukaj prodajal pravljice, da bo nek ICE avtomobil čez 10 let še vedno bljuval ven enake emisije, kot takrat, ko je bil nov.
Re: Je prihodnost res električna?
Naj začnejo z meritvami izpuha, tako kot treba, pa se bo denar hitro nabral.
Re: Je prihodnost res električna?
Samo to ni poanta cestne takse.
Cestna taksa je za cestno infrastrukturo. Po novem bi temu radi pridodali tudi hitre polnilnice.
Cestna taksa je za cestno infrastrukturo. Po novem bi temu radi pridodali tudi hitre polnilnice.
Re: Je prihodnost res električna?
Ti so pa reveži - mentalni ali pa finančni je prav vseeno
Cel vikend razmišlja le o zastonj polnjenju in nato v ponedeljek 10eur prišpara, ker se na državne ali delodajalčeve stroške fila?! Cena njegove prostočasne ure je res nizka in sam sebe očitno tako malo ceni, da se mi smili. Če bi ta čas razmišljanja namenil raje pridelavi solate na domačem vrtu, bi bistveno več profitiral, pa še psihofična kondicija bi imela veliko več, kot da krade ali izkorišča druge za tistih 10eur v ponedeljek
Re: Je prihodnost res električna?
Mislim nekaj bo tudi na temu da bodo sforsirali da EV zdrži cel teden vožnje na šiht in drugih opravkov in pol v soboto/nedeljo napolnit na poceni štrom ...