Super, iz LJ smo ravfnk prestavili v Šoštanj. Dejsto je, da če nočemo onasnaževat, se moramo nehat vozit.Dzun Tao napisal/-a:To vse definitivno drži. A pri vseh, za koga majhnih plusih, je daleč največji plus ta, da vsi kupci EV-jev podpirajo ogromno kolesje razvoja, ki bo v bližnji prihodnosti privedlo o še boljših, ekološko še bolj učinkovitih ter vse dostopnejših električnih vozil. Brez nakupa tega kar je na razpolago DANES, zelen JUTRI v avtomobilski industriji ne obstaja.bvs napisal/-a:.............Ne vem kaj ti ni jasno. Imam EV, vozim se tako kot ti. Vendar ni vse zlato kar se sveti. Je res, da sem zadovoljen z EV, vendar EV ima tudi minuse.
Kateri vir električne energije bo v prihodnosti poganjal moj EV in svet?
Kateri vir električne energije bo v prihodnosti poganjal moj EV in svet?
Re: Je prihodnost res električna?
No jaz se bom vozil, ker bodo postavili HE Mokricebvs napisal/-a:Super, iz LJ smo ravfnk prestavili v Šoštanj. Dejsto je, da če nočemo onasnaževat, se moramo nehat vozit.Dzun Tao napisal/-a:To vse definitivno drži. A pri vseh, za koga majhnih plusih, je daleč največji plus ta, da vsi kupci EV-jev podpirajo ogromno kolesje razvoja, ki bo v bližnji prihodnosti privedlo o še boljših, ekološko še bolj učinkovitih ter vse dostopnejših električnih vozil. Brez nakupa tega kar je na razpolago DANES, zelen JUTRI v avtomobilski industriji ne obstaja.bvs napisal/-a:.............Ne vem kaj ti ni jasno. Imam EV, vozim se tako kot ti. Vendar ni vse zlato kar se sveti. Je res, da sem zadovoljen z EV, vendar EV ima tudi minuse.
Re: Je prihodnost res električna?
Na tale teš sem že malo alergičen. če upostevaš moč teša in povprecno porabo ev prideš do šteilke 35.000. Kar pomeni, da se s proizvedeno energijo teš lahko 35.000 ev vozi nonstop. kaj misliš kaj bolj smrdi izpust teša ali izpust 35.000 ice ev, ki se vozijo v ves čas v krogu okrog elektrarne ? Potem pa se spomni še na vse druge ki se vozijo na nek ali sonce .
Re: Je prihodnost res električna?
Na sonce se jih vozi zelo malo. Pozimi bi bili vsi doma . Brez TEŠ-a in NEK-a ne bo šlo. Vsaj v SLO ne. Zeleni pa nočejo ne NEK-a ne TEŠ-a.
Re: Je prihodnost res električna?
dejmo mal resnosti. Ne se sprenevedat, da EV vseeno ne manj onesnažujejo. In če imaš sončno elektrarno teh raufnkov o kirih govoriš ni, razen v protipropagandah naftnih lobijev. Tebe te ena proti EV propaganda, kjer je EV priključen na tovarniške dimnike, dizel, pa ki je dejansko še bolj umauan, spušča za sabo mali dimček, hitro prepriča. Kaj ne premoreš lastne logike? 100% prključen EV na ŠOŠTANJ je še vedno nekaj bolj čist od najčistejšega dizla iste velikosti. Vse ostalo so že ovržene špekulacije in poskus blatenja EV industrije.bvs napisal/-a:Super, iz LJ smo ravfnk prestavili v Šoštanj. Dejstvo je, da če nočemo onasnaževat, se moramo nehat vozit.Dzun Tao napisal/-a:To vse definitivno drži. A pri vseh, za koga majhnih plusih, je daleč največji plus ta, da vsi kupci EV-jev podpirajo ogromno kolesje razvoja, ki bo v bližnji prihodnosti privedlo o še boljših, ekološko še bolj učinkovitih ter vse dostopnejših električnih vozil. Brez nakupa tega kar je na razpolago DANES, zelen JUTRI v avtomobilski industriji ne obstaja.bvs napisal/-a:.............Ne vem kaj ti ni jasno. Imam EV, vozim se tako kot ti. Vendar ni vse zlato kar se sveti. Je res, da sem zadovoljen z EV, vendar EV ima tudi minuse.
Re: Je prihodnost res električna?
Mislim, da je nam vsem tehnikom jasno, da brez klasicne elektrarne ne gre. Tisti, ki trdi obratno, naj gre off-grid. Ko bo, ce bo, letni net-mettering ukinjen, bo joka, ker bodo lastniki soncnic videli, da ne sfurajo. Tako kot jaz, ki imam soncne kolektorje. Poleti viski, pozimi manjko.Dzun Tao napisal/-a:dejmo mal resnosti. Ne se sprenevedat, da EV vseeno ne manj onesnažujejo. In če imaš sončno elektrarno teh raufnkov o kirih govoriš ni, razen v protipropagandah naftnih lobijev. Tebe te ena proti EV propaganda, kjer je EV priključen na tovarniške dimnike, dizel, pa ki je dejansko še bolj umauan, spušča za sabo mali dimček, hitro prepriča. Kaj ne premoreš lastne logike? 100% prključen EV na ŠOŠTANJ je še vedno nekaj bolj čist od najčistejšega dizla iste velikosti. Vse ostalo so že ovržene špekulacije in poskus blatenja EV industrije.bvs napisal/-a:
Super, iz LJ smo ravfnk prestavili v Šoštanj. Dejstvo je, da če nočemo onasnaževat, se moramo nehat vozit.
Super, bomo pac naredili se TES7. V LJ bo zrak cist, v Sostanju pa malo manj. In sedaj malo tvoje lastne logike. Izkoristek novih koln masin ala TES, je od 30-40%, nekaj % izgub je tudi pri polnjenju EV, nekaj na prenosnem omrezju. Izkoristek dizla je tudi od 30%-40%. Pa ne primerjat novega dizla, s TAS Golf 2. In ne mi o soncnicah, ker bos pozimi sel v sluzbo pes. Ko bos off grid in obenem filal se avto, se mi javi in popravim post.
Re: Je prihodnost res električna?
Počakaj, da bo proizvodnja vodika postala enostavna, potem boš imel doma en velik rezervoar, kup sončnih celic in boš lahko izklopljen iz javnega omrežja .
Re: Je prihodnost res električna?
Prej bodo v svetu razvili million mile battery, kot pa mi postavili NEK2. Celotni zahodni svet opušča jedrsko energijo, mi pa po enaki zgodbi kot Salonit Anhovo, v gradnjo nove. Smo kjer smo, z razlogom...bvs napisal/-a:Mislim, da je nam vsem tehnikom jasno, da brez klasicne elektrarne ne gre. Tisti, ki trdi obratno, naj gre off-grid. Ko bo, ce bo, letni net-mettering ukinjen, bo joka, ker bodo lastniki soncnic videli, da ne sfurajo. Tako kot jaz, ki imam soncne kolektorje. Poleti viski, pozimi manjko.Dzun Tao napisal/-a:dejmo mal resnosti. Ne se sprenevedat, da EV vseeno ne manj onesnažujejo. In če imaš sončno elektrarno teh raufnkov o kirih govoriš ni, razen v protipropagandah naftnih lobijev. Tebe te ena proti EV propaganda, kjer je EV priključen na tovarniške dimnike, dizel, pa ki je dejansko še bolj umauan, spušča za sabo mali dimček, hitro prepriča. Kaj ne premoreš lastne logike? 100% prključen EV na ŠOŠTANJ je še vedno nekaj bolj čist od najčistejšega dizla iste velikosti. Vse ostalo so že ovržene špekulacije in poskus blatenja EV industrije.bvs napisal/-a:
Super, iz LJ smo ravfnk prestavili v Šoštanj. Dejstvo je, da če nočemo onasnaževat, se moramo nehat vozit.
Super, bomo pac naredili se TES7. V LJ bo zrak cist, v Sostanju pa malo manj. In sedaj malo tvoje lastne logike. Izkoristek novih koln masin ala TES, je od 30-40%, nekaj % izgub je tudi pri polnjenju EV, nekaj na prenosnem omrezju. Izkoristek dizla je tudi od 30%-40%. Pa ne primerjat novega dizla, s TAS Golf 2. In ne mi o soncnicah, ker bos pozimi sel v sluzbo pes. Ko bos off grid in obenem filal se avto, se mi javi in popravim post.
https://grist.org/energy/million-mile-b ... evolution/
Re: Je prihodnost res električna?
... in ta velik rezervoar te bo stal veliko denarja, že tehnično gledano ga ni mogoče narediti poceni. Potem ima pa še omejen rok uporabe.aob01 napisal/-a:Počakaj, da bo proizvodnja vodika postala enostavna, potem boš imel doma en velik rezervoar, kup sončnih celic in boš lahko izklopljen iz javnega omrežja .
Recimo Toyota Mirai (FCV) ima na polnilnih vratcih napisan "rok uporabe" ki je 15 let od dneva proizvodnje. Vprašanje kdo to lahko re-cetificira, menjava pri tako starem avtu ziher ne pride v poštev.
Re: Je prihodnost res električna?
Eh, in pol se zbudiš pozimi v megli: https://ec.europa.eu/eurostat/cache/inf ... oc-3b.htmlSimon napisal/-a: Prej bodo v svetu razvili million mile battery, kot pa mi postavili NEK2. Celotni zahodni svet opušča jedrsko energijo, mi pa po enaki zgodbi kot Salonit Anhovo, v gradnjo nove. Smo kjer smo, z razlogom...
https://grist.org/energy/million-mile-b ... evolution/
Amerikanci kurijo nafto in plin. Mi tega nimamo. Vzhod cel gradi jedrske, Nemci spet nekaj po svoje, strel v koleno.
Re: Je prihodnost res električna?
In ko je megla voda ne teče? Z razvojem baterije kot hranilnikom energije, bodo vse skepse odpadle, samo nekateri bodo še vedno kot noj tiščali glavo v pesek.bvs napisal/-a:Eh, in pol se zbudiš pozimi v megli: https://ec.europa.eu/eurostat/cache/inf ... oc-3b.htmlSimon napisal/-a: Prej bodo v svetu razvili million mile battery, kot pa mi postavili NEK2. Celotni zahodni svet opušča jedrsko energijo, mi pa po enaki zgodbi kot Salonit Anhovo, v gradnjo nove. Smo kjer smo, z razlogom...
https://grist.org/energy/million-mile-b ... evolution/
Amerikanci kurijo nafto in plin. Mi tega nimamo. Vzhod cel gradi jedrske, Nemci spet nekaj po svoje, strel v koleno.
Re: Je prihodnost res električna?
NEK 2 je skoraj nuja. Že sedaj nismo energetsko samozadostni, z razmahom električnih vozil se bodo potrebe še povečale, NEK1 se izteka življenska doba, nimamo pa niti dovolj sončnih elektrarn, kaj šele baterij da bi lahko vse to pokrili. Poleg tega je še velika možnost da bo TEŠ6 zaprt pred pričakovanji in to še poveča primanjklaj električne energije. Druge alternative razen uvoza praktično ni.
Re: Je prihodnost res električna?
>> NEK 2 je skoraj nuja.
Nuja je tudi iztrebljenje vseh bolezni, sploh terminalnih. Pa to ne pomeni, da nam bo to uspelo dosečt.
Enako je z NEK2 - zgleda kot nujna ampak je praktično neizvedljiva - sploh pa ne v potrebnem času (tudi če smo danes čisto vsi odločevalci ZA, bi zalaufala mogoče čez 20 let... MOGOČE).
Posledično je opletanje z NEK2 le oviranje izgradnje virov, ki lahko zalaufajo še letos.
Nuja je tudi iztrebljenje vseh bolezni, sploh terminalnih. Pa to ne pomeni, da nam bo to uspelo dosečt.
Enako je z NEK2 - zgleda kot nujna ampak je praktično neizvedljiva - sploh pa ne v potrebnem času (tudi če smo danes čisto vsi odločevalci ZA, bi zalaufala mogoče čez 20 let... MOGOČE).
Posledično je opletanje z NEK2 le oviranje izgradnje virov, ki lahko zalaufajo še letos.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Je prihodnost res električna?
Pozimi je ponavadi sušno obdobje + megla. Toplotne črpalke delajo na polno + vsi bi filal avtomobile in se zanašal na OVE vire -> malo morgen. Naše reke z izjemo Drave so hodourniške reke!Simon napisal/-a: In ko je megla voda ne teče? Z razvojem baterije kot hranilnikom energije, bodo vse skepse odpadle, samo nekateri bodo še vedno kot noj tiščali glavo v pesek.
Re: Je prihodnost res električna?
Kaj pa lahko zalavfa letos? Poženemo nazaj TET in katerega od TEŠ blokov? Vsaj če imamo v mislih stabilne vire. Letos bi težko naredili malo večjo inštalacijo baterij za uravnavanje omrežja kaj šele kakšem malo večji stabilen energetki vir. Če nekaj lahko naredimo letos, namesto da dolgoročno planiramo, to še ne pomeni, da je to optimalna rešitev. Za dolgoročno stabilno oskrbo pa mislim, da je NEK2 nujen. Je pa res, da bi bilo dobro če bi ga včeraj zagnali.warpedone napisal/-a:Posledično je opletanje z NEK2 le oviranje izgradnje virov, ki lahko zalaufajo še letos.
Re: Je prihodnost res električna?
>> Kaj pa lahko zalavfa letos?
Nekaj kar boš postavil ti sam in bo pokrilo vsaj del tvoje lastne porabe.
>> Vsaj če imamo v mislih stabilne vire.
Če rastejo špice, konstantna poraba pa ne, bo NEK2 le še dodatna nestabilnost v sistemu.
EVji se ne polnijo nekaj dni skupaj ampak kvečjemu kakšno uro, ergo povzročajo špice porabe kjer NEK pomaga točno nič.
Optimalnih rešitev ni, so le optimalne za konkreten žep.
In NEK2 bi postavil lepo število zelo lepih novih privatnih vil, plačal za kup novih jaht in verjetno tudi kakšno privatno letalo.
Nekaj kar boš postavil ti sam in bo pokrilo vsaj del tvoje lastne porabe.
>> Vsaj če imamo v mislih stabilne vire.
Če rastejo špice, konstantna poraba pa ne, bo NEK2 le še dodatna nestabilnost v sistemu.
EVji se ne polnijo nekaj dni skupaj ampak kvečjemu kakšno uro, ergo povzročajo špice porabe kjer NEK pomaga točno nič.
Optimalnih rešitev ni, so le optimalne za konkreten žep.
In NEK2 bi postavil lepo število zelo lepih novih privatnih vil, plačal za kup novih jaht in verjetno tudi kakšno privatno letalo.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Je prihodnost res električna?
Če se hoče, je NEK2 postavljen in zalaufan v roku 5ih let.
20 let nismo postavljali niti trenutne zadeve.
Za Špice pokrivat ima pa rešitev že sama Tesla, oz jih propagira - svoje giga baterije. Med ostalim jih uporablja tudi sama na nekaterih ameriških super chargerjih in ne samo to, celo VWjev Electrify America to uporablja za izravnave špic.
Poleg Tesle, je pa teh rešitev sedaj že kar nekaj.
Sicer bo pa še veliko vode poteklo, da bo folk polnil množično na 350 kW. Verjetno nikoli, ker bo cenovna de-stimulacija za taka hitra polnjenja, torej bo aktualno samo za tranzit.
Pametna elektro omrežja predvidevajo namreč tudi precej bolj dinamično tarifiranje elektrike. Ob treh zjutraj 0,03 EUR, ko vsi priklopijo Poršeje na 350 kWh ob autobahnu in še vsi doma pečice zaverglajo, bo pa 0,5 EUR na kWh.
20 let nismo postavljali niti trenutne zadeve.
Za Špice pokrivat ima pa rešitev že sama Tesla, oz jih propagira - svoje giga baterije. Med ostalim jih uporablja tudi sama na nekaterih ameriških super chargerjih in ne samo to, celo VWjev Electrify America to uporablja za izravnave špic.
Poleg Tesle, je pa teh rešitev sedaj že kar nekaj.
Sicer bo pa še veliko vode poteklo, da bo folk polnil množično na 350 kW. Verjetno nikoli, ker bo cenovna de-stimulacija za taka hitra polnjenja, torej bo aktualno samo za tranzit.
Pametna elektro omrežja predvidevajo namreč tudi precej bolj dinamično tarifiranje elektrike. Ob treh zjutraj 0,03 EUR, ko vsi priklopijo Poršeje na 350 kWh ob autobahnu in še vsi doma pečice zaverglajo, bo pa 0,5 EUR na kWh.
Re: Je prihodnost res električna?
>> 20 let nismo postavljali niti trenutne zadeve.
Ehja... https://www.nek.si/sl/o-nek/zgodovina-nek - od "prvih raziskav" do "dovolenja za redno obratovanje" je minilo glih 20 let.
Ampak nism js tle tisti, katerega morate v karkoli prepričat ampak ste vi sami tisti, ki si morate mal bol podrobno pogledat, kaj pomeni postavit in upravljat JE.
Ehja... https://www.nek.si/sl/o-nek/zgodovina-nek - od "prvih raziskav" do "dovolenja za redno obratovanje" je minilo glih 20 let.
Ampak nism js tle tisti, katerega morate v karkoli prepričat ampak ste vi sami tisti, ki si morate mal bol podrobno pogledat, kaj pomeni postavit in upravljat JE.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Je prihodnost res električna?
@Ogo, žal ne. Se moraš v vrsto postavit, ljudje, ki danes gradijo jedrske objekte niso na voljo jutri, ker so zasedeni. Tudi, če imaš denar. Vrsta je pa dolga. Ene 10-15 let je verjetno realno, če se danes odločimo, da gremo v gradnjo.
Zadnjič spremenil bvs, dne 18 Sep 2020, 11:49, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Je prihodnost res električna?
Špice znotraj dneva bomo že zgladili, če ne drugače s cenovno politiko in se bodo uporabniki prilagodili.
Bolj vidim problem v sezonskih nihanjih, predvsem zimo. Nekaj se da lepo pokriti s toplarnami, ki imajo še soproizvodnjo elektrike. Tu imamo neizkoriščenih vsaj 200 MW, če ne še kaj več (npr. Avstrija ima samo iz TE na biomaso 647 MW inštalirane moči). Glavni problem je da očitno ni nekega interesa, da bi te toplarne delale elektriko. Ne vem ali je pozimi elektrika na trgu še vedno tako poceni da se jim ne splača?
Bolj vidim problem v sezonskih nihanjih, predvsem zimo. Nekaj se da lepo pokriti s toplarnami, ki imajo še soproizvodnjo elektrike. Tu imamo neizkoriščenih vsaj 200 MW, če ne še kaj več (npr. Avstrija ima samo iz TE na biomaso 647 MW inštalirane moči). Glavni problem je da očitno ni nekega interesa, da bi te toplarne delale elektriko. Ne vem ali je pozimi elektrika na trgu še vedno tako poceni da se jim ne splača?
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 14 Odgovori
- 3050 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Sokol11
-
- 0 Odgovori
- 135 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a SiByte
-
- 1 Odgovori
- 925 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a SiByte
-
- 15 Odgovori
- 664 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a ID4
-
- 95 Odgovori
- 2264 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a TeodorOrtl