eVTOL
eVTOL
“Roads? Where We’re Going, We Don’t Need Roads”
"Joby expects each aircraft to cost $1.3 million to manufacture, with the potential to reduce that amount by half in the future."
Re: eVTOL
Teh poskusov letečih avto hibridov (ne glede na pogonsko sredstvo) je bilo v preteklosti kar nekaj. Tale konkretno je bil eden redkih ki je prišel do komercialne prodaje. Izdelanih je le par primerkov, od katerih sta ostala le 2/3-je. Od teh je menda samo še eden sposoben leteti, nisem pa prepričan da ima urejeno papirologijo za to. Prav slednje je tudi ena od cokel, ki preprečujejo uporabo. Ker jih je vseh skupaj do sedaj premalo, da bi se zadevo uredilo sistemsko, imaš za tak prevoz kar nekaj dela, saj moraš urejati posebej za cestno in posebej za leteče vozilo.
Na cesti - kot avto:
- Vozniško dovoljenje ustrezne kategorije (B se kar ujame z dimenzijami, težo in ostalimi specifikacijami ki so potrebne za letenje)
z obdobnim podaljševanjem ob izpolnjevanju pogojev (cca. na 10 let)
- prometno dovoljenje z ustreznim dokazovanjem tehnične izpravnosti (vsako leto podaljšati)
- zavarovanje za cestna vozila
V zraku - kot letalo:
- pilotska licenca ustrezne kategorije. Za dosedanje poskusne modele zadostuje licenca za "športno" motorno letenje razen, če bi
komu uspelo izdelati lažjega od 450 kg (potem bi potreboval licenco za ultra lahka letala. Take licence za letenje se lahko
podaljšujejo brez problema, pogoj pa je opravljenih dovolj ur letenja in "check" let,
- vsakoletno obnavljanje registracije (ni prehud finančni zalogaj)
- obdobno servisiranje plovila/motorja/delov opreme za letenje
- zavarovanje za zračna plovila.
Stroški se multiplicirajo torej. Za avtomobile jih v glavnem poznamo, za v zrak pa administrativni stroški niso ravno veliki, naraščajo pa z urami naleta - potem niso več "mala mal'ca". Za tiste ki jim denar ni problem pa je veliko skakanja da vse uredijo, ker se obdobni pregledi, servisiranja ipd. ne prekrivajo, ampak enkrat moraš to, drugič ono.
Re: eVTOL
Moj komentar z retro video vsebino je letel na generalni pomislek, da se nekatere reči pač preprosto ne morejo prijet.
Čisto praktično, tekom 1970ih in 1980ih je bil v ZDA bum pri bogatunih, da so si vsi omislili helikopterje. Od doma do službe, iz službe do letališča, kjer jih je čakal reaktivec, da so lahko šli na kavico v Pariz ipd. Ima se, može se.
Za mesta kot je New York top shit zadeva. Zakaj se bi 2 uri gužval v gneči v limuzini s šoferjem, če pa lahko naredi hop 10 minut s helikopterjem, denar ni problem.
Vse bilo super, dokler ni nastala gneča in so helkopterji začeli padati, ljudje pa umirati. Pa so vse to vozili profi piloti. Pa je bilo buma konec.
Skratka cel kup teh zadev z letečimi rečmi je še vedno utopičnih. Morda nekoč, ko bo nek centralno upravljan sistem 3D kontrole letenja in avtonomnega pilotiranja, pa tudi takrat bo problem ekonomija. Držat objekt v luftu je pač energijsko potratno …
Čisto praktično, tekom 1970ih in 1980ih je bil v ZDA bum pri bogatunih, da so si vsi omislili helikopterje. Od doma do službe, iz službe do letališča, kjer jih je čakal reaktivec, da so lahko šli na kavico v Pariz ipd. Ima se, može se.
Za mesta kot je New York top shit zadeva. Zakaj se bi 2 uri gužval v gneči v limuzini s šoferjem, če pa lahko naredi hop 10 minut s helikopterjem, denar ni problem.
Vse bilo super, dokler ni nastala gneča in so helkopterji začeli padati, ljudje pa umirati. Pa so vse to vozili profi piloti. Pa je bilo buma konec.
Skratka cel kup teh zadev z letečimi rečmi je še vedno utopičnih. Morda nekoč, ko bo nek centralno upravljan sistem 3D kontrole letenja in avtonomnega pilotiranja, pa tudi takrat bo problem ekonomija. Držat objekt v luftu je pač energijsko potratno …
Re: eVTOL
Na koncu niti ni problem ekonomija ampak ljudje ki te gledajo kako jim letaš nad glavami. Od začetka si zanimiv,. Slejj ko prej jih začneš motit. In mesto postane no fly zone.
Izven mesta je pa vtol le še ena niša, mal hitrejš in tišji helikopter.
Izven mesta je pa vtol le še ena niša, mal hitrejš in tišji helikopter.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi