EV komponente v drugo vozilo
EV komponente v drugo vozilo
Po ogledu projekta predelave traktorja se mi poraja vprašanje ali bi bilo smiselno oziroma cenovno ugodneje nabavit rabljen električni avto in komponente vgraditi v novo vozilo (recimo traktor).
Katere probleme se lahko pričakuje če bi želel prevzeti vse komponente - torej baterijo z BMSom, regulator, motor.
Mehaniko pustimo, zanima me predvsem senzorika, ''traktor'' seveda ne bi imel airbagov, ESPja, ABSa, radarja in ostale nepotrebne kložne, če pa tega ni prikloplenega, se pa prižge kup lučk (no brez dashboarda nebi nič svetlo) in pogon sploh ne bi zaštartal.
Ali bi šlo doma zaobid vse sisteme na relativno preprost način, ali je boljše takoj opustit in kupit nov regulator in BMS, uporabit pa samo celice in motor?
Razmišljam tudi v smeri, da bi ''traktor'' bil hkrati UPS (baterije iz vozila) za celo bajto ali celo omogočal otočno obratovanje nekoč v prihodnje, saj bi se uporabljal kot ''traktor'' samo kakšnih 30 ur letno.
Katere probleme se lahko pričakuje če bi želel prevzeti vse komponente - torej baterijo z BMSom, regulator, motor.
Mehaniko pustimo, zanima me predvsem senzorika, ''traktor'' seveda ne bi imel airbagov, ESPja, ABSa, radarja in ostale nepotrebne kložne, če pa tega ni prikloplenega, se pa prižge kup lučk (no brez dashboarda nebi nič svetlo) in pogon sploh ne bi zaštartal.
Ali bi šlo doma zaobid vse sisteme na relativno preprost način, ali je boljše takoj opustit in kupit nov regulator in BMS, uporabit pa samo celice in motor?
Razmišljam tudi v smeri, da bi ''traktor'' bil hkrati UPS (baterije iz vozila) za celo bajto ali celo omogočal otočno obratovanje nekoč v prihodnje, saj bi se uporabljal kot ''traktor'' samo kakšnih 30 ur letno.
Re: EV komponente v drugo vozilo
Zgleda, da so Leafi (zraven Tesel in Priusov) res popularni za razne konverzije.
Tukaj dve rešitvi, ki omogočata delovanje pogona, prva tudi originalen BMS:
https://openinverter.org/shop/index.php ... duct_id=57
https://www.thunderstruck-ev.com/dilithium-vcu.html
Tukaj dve rešitvi, ki omogočata delovanje pogona, prva tudi originalen BMS:
https://openinverter.org/shop/index.php ... duct_id=57
https://www.thunderstruck-ev.com/dilithium-vcu.html
Re: EV komponente v drugo vozilo
Stari Leafi so trenutno res najbolša opcia ker je veliko bilo narejenega da se inverter uporabi s Can-Bus hackom. Pa še delajo na dokaj nizki voltaži. Da pa obdržiš obstoječo instalacijo da je vse kul in še senzorji za ABS emulirat in to je pa preveč zakomplicirano.
Tukaj maš primer enega kateri je hotel dat v traktor ampak se je zdaj premislil in bo verjetno dal DC motor not tko kot pirpy.
[youtube]https://youtu.be/7_9VGSs8r4k[/youtube]
Poglej si še druge njegove videe....
Tukaj maš primer enega kateri je hotel dat v traktor ampak se je zdaj premislil in bo verjetno dal DC motor not tko kot pirpy.
[youtube]https://youtu.be/7_9VGSs8r4k[/youtube]
Poglej si še druge njegove videe....
Re: EV komponente v drugo vozilo
Sem ravno zjutraj gledal - zanimivo.
Naletel sem na težavo, pri dizlu daš v malo brzino in traktor ti ne pobegne po hribu navzdol, morem razmislit, kako bi to pri predelavi naredil - verjetno bo potrebno pri menjalniku ali pa kar z vgradnjo neke zavore v predelu kjer je bila prej kuplunga.
Sem bil že 2x zraven ko je traktor pobegnil in mi je mehanska blokada zraven ročne zavore zelo pomembna.
Naletel sem na težavo, pri dizlu daš v malo brzino in traktor ti ne pobegne po hribu navzdol, morem razmislit, kako bi to pri predelavi naredil - verjetno bo potrebno pri menjalniku ali pa kar z vgradnjo neke zavore v predelu kjer je bila prej kuplunga.
Sem bil že 2x zraven ko je traktor pobegnil in mi je mehanska blokada zraven ročne zavore zelo pomembna.
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3562
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30951614
Re: EV komponente v drugo vozilo
Na mojemu imt ju je mehanska ročna konkretna in traktor ne pobegne, je pa zelo trda, in razmišljam kako bi jo naredil električno.
Lahko bi uporabil takšen 12 V aktuator ki bi "zategnil" ročno takoj, ko bi se traktor ustavil.
https://www.ebay.com/itm/10-100mm-Linea ... SwrMdfHlkC
Tako nebi potreboval traktorja prestavljat v "brzino" da ti ne pobegne.
Če bi uporabil komponente iz nissana , potem računaj na zelo visoko DC napetost !
Jaz imam kabel za prosti DC konektor na zoe in baterijo lahko priklopim direktno na UPS ali na stari enofazni grid tie razsmernik KACO powador, ki mi je ostal od prejšnje elektrarne, torej možnosti so, vendar se ženi ravno takrat nekam mudi... druga svar pa je da mora biti avto vklopljen, da deluje bms v avtu in s tem dodatna poraba 400 W za vso elektroniko v avtu ker je zbujen.Za takrat ko ni elektrike je ok, da bi imel pa cele dneve priklopljeno pa...bi raje naredil svoj system.
Tudi jaz nameravam nabaviti še en grid tie razsmernik, da bom lahko energijo iz traktorjevih baterij spravil v omrežje, trenutno ne za pošiljanje v omrežje ampak za pomoč hišni bateriji za ojačanje poddimenzioniranih pancerk.
Najprej sem mislil s pomočjo velikega toroidnega transformatorja in močnih tranzistorjev pretvoriti 65 V na 750 V katere bi potem vezal na obstoječi solaredge razsmernik kot novo PV vejo (uporabil bi 2 x 500 W toroida , jih poganjal z 400 Hz namesto z 50 Hz in tako z lahkoto pretvoril nekaj kW moči) Vendar pa to deluje le, če je solaredge že v delujočem stanju, in s tem samo povečam moč PV modilov za nekaj kW, ne morem pa zbuditi razsmernika ponoči.
Že nekaj časa razmišljam o izdelavi krmilne logike za tole izhodno stopnjo: https://www.ebay.com/itm/48V-10000VA-Pu ... %7Ciid%3A1
ki bi poganjala 5 kW toroid (x3 za 3 faze) in potem glede na tok pancerk reguliral smer in količino energije, ki se pretaka med omrežjem in baterijo.
Ta sistem bi bil idealen saj bi združil v eni napravi variabilni polnilec, grid tie razsmernik in otočni razsmernik, deloval bi tako kot 3 x tesla powerwall, za delček cene in s tem bi bil pripravljen na morebitno spremembo netmetering sheme deloval pa bi tudi brez mreže za primer izpada in z že obstoječo SE
Mi pa zmanjkuje časa ...
Lahko bi uporabil takšen 12 V aktuator ki bi "zategnil" ročno takoj, ko bi se traktor ustavil.
https://www.ebay.com/itm/10-100mm-Linea ... SwrMdfHlkC
Tako nebi potreboval traktorja prestavljat v "brzino" da ti ne pobegne.
Če bi uporabil komponente iz nissana , potem računaj na zelo visoko DC napetost !
Jaz imam kabel za prosti DC konektor na zoe in baterijo lahko priklopim direktno na UPS ali na stari enofazni grid tie razsmernik KACO powador, ki mi je ostal od prejšnje elektrarne, torej možnosti so, vendar se ženi ravno takrat nekam mudi... druga svar pa je da mora biti avto vklopljen, da deluje bms v avtu in s tem dodatna poraba 400 W za vso elektroniko v avtu ker je zbujen.Za takrat ko ni elektrike je ok, da bi imel pa cele dneve priklopljeno pa...bi raje naredil svoj system.
Tudi jaz nameravam nabaviti še en grid tie razsmernik, da bom lahko energijo iz traktorjevih baterij spravil v omrežje, trenutno ne za pošiljanje v omrežje ampak za pomoč hišni bateriji za ojačanje poddimenzioniranih pancerk.
Najprej sem mislil s pomočjo velikega toroidnega transformatorja in močnih tranzistorjev pretvoriti 65 V na 750 V katere bi potem vezal na obstoječi solaredge razsmernik kot novo PV vejo (uporabil bi 2 x 500 W toroida , jih poganjal z 400 Hz namesto z 50 Hz in tako z lahkoto pretvoril nekaj kW moči) Vendar pa to deluje le, če je solaredge že v delujočem stanju, in s tem samo povečam moč PV modilov za nekaj kW, ne morem pa zbuditi razsmernika ponoči.
Že nekaj časa razmišljam o izdelavi krmilne logike za tole izhodno stopnjo: https://www.ebay.com/itm/48V-10000VA-Pu ... %7Ciid%3A1
ki bi poganjala 5 kW toroid (x3 za 3 faze) in potem glede na tok pancerk reguliral smer in količino energije, ki se pretaka med omrežjem in baterijo.
Ta sistem bi bil idealen saj bi združil v eni napravi variabilni polnilec, grid tie razsmernik in otočni razsmernik, deloval bi tako kot 3 x tesla powerwall, za delček cene in s tem bi bil pripravljen na morebitno spremembo netmetering sheme deloval pa bi tudi brez mreže za primer izpada in z že obstoječo SE
Mi pa zmanjkuje časa ...
Re: EV komponente v drugo vozilo
Pirpy oglej si zgornji video, voltaža ni tolk grozno visoka ...
Glede ročne pa: veliko ev-jev ma mehanski park ampak to je na diferencijalu in za traktor pač ne pride v poštev.
Glede ročne pa: veliko ev-jev ma mehanski park ampak to je na diferencijalu in za traktor pač ne pride v poštev.
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3562
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30951614
Re: EV komponente v drugo vozilo
Sem pogledal video ja, vendar to ni dosti drugače kot sem jaz naredil, kupiš leafov motor in aftermarket elektroniko, da zažene inverter, razstaviš baterijo in dodaš svoj bms. torej ne rabiš nobene druge komponente razen motorja in baterije v primeru leafa.
Verjetno mu ne bo uspelo uporabiti vgrajenega polnilca.
Vendar ta motor ni najbolj primeren za traktor, v nisanu se vrti z 10000 obrati, v traktorju pa mal čez 2000.
Verjetno mu ne bo uspelo uporabiti vgrajenega polnilca.
Vendar ta motor ni najbolj primeren za traktor, v nisanu se vrti z 10000 obrati, v traktorju pa mal čez 2000.
Re: EV komponente v drugo vozilo
Hvala za ideje - realizacijo bom malo prestavil, ker se v službi za prihodnjo leto spet neka krčenja omenjajo...
Debata se lahko nadaljuje, mogoče še komu drugemu pomaga.
Prvi link (Openinverter) naj bi omogočal uporabo vgrajenega BMS (Leaf), morem pa si vzet čas da preberem kaj je z ostalimi komponentami (ESP, ABS...) glede na to, da je v komentarju, da je nekdo predelal ICE avto s tem, tam pa bi to prišlo prav.
Debata se lahko nadaljuje, mogoče še komu drugemu pomaga.
Prvi link (Openinverter) naj bi omogočal uporabo vgrajenega BMS (Leaf), morem pa si vzet čas da preberem kaj je z ostalimi komponentami (ESP, ABS...) glede na to, da je v komentarju, da je nekdo predelal ICE avto s tem, tam pa bi to prišlo prav.
Re: EV komponente v drugo vozilo
Sem preveril in dejansko je Openinverter zelo podobna rešitev kot Thunderstruck EV - torej rešitev brez vse ostale senzorike (ABS, ESP...). Pri enem od projektov sem naletel tudi na ceno 24kWh baterije - tip je rabljeno dobil za 1800$, motorji so včasih za par 100€... z naraščanjem števila EVjev bo vedno več možnosti za poceni predelave.