M3 in MY brez radarja

Mobilnost, baterije, fotovoltaika
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6661
Avto: Kona 64_2018
3557
605

M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Kašno je vaše mnenje? Ziher je bolš da je še radar zraven....
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3528

Re: M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Je bolš dokler se ti ni treba odločat al zaupat interpretaciji signala radarja al interpretaciji slike iz kamere.

Grizejo false positives, katerih ima radar več zaradi bistveno nižje resolucije.
Frik25
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1547
Kraj: MB
Avto: NISSAN, YLR
812
951

Re: M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a BogyX »

A v razmerah slabe vidljivosti ima radar kar nekaj prednosti.
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3374
Avto: Tesla Model 3 LR
1849
1937

Re: M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Jaz mislim, da je rešitev pravilna fuzija kamere in radarja.
Radar zelo dobro odmeri razdalje in relativne hitrosti, kamera je v tem slaba, vendar lahko prepoznava objekte in za kakšno situacijo gre. Torej s pravilnim prepoznavanjem situacij, lahko kamera pripomore k odstranitvi lažnih pozitivov in negativov same radarske slike.
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1417
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
694
139

Re: M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Kamera v tem ni slaba, če imaš vsaj dve (stereo). Subaru ima že od vsega začetka samo sistem dveh kamer (EyeSight), pa opravlja vse funkcije kot jih imajo sistemi z radarji.

Ne vem, če Tesla izkorišča ta info, ampak kolikor vem imajo spredaj tri kamere, sicer z različnimi goriščnimi razdaljami. Tudi focus ti da neko informacijo razdalje, je pa res da bolj kot imaš te kamere skupaj (oz. manjše leče/senzor za focus) manj imaš informacij o globini. Zato ima Subaru kameri razmeroma široko narazen (od oka 20 cm).
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3528

Re: M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Dobro se je zavedat da kamera niti radar ničesar ne vidita.

Obe zadevi producirata nek signal, ki ga je potrebno sprocesirat in se nato odločat kako reagirat.
Več kot je senzorev, pogosteje se dogaja, da je odločitev na podlagi prvega signala v nasprotju z odločitvijo na podlagi drugega signala iz drugega/drugačnega senzorja.

Če ima en senzor vedno prednost pred drugim, potem drugega sploh ne nucaš, ker vedno obvelja odločitev prvega.
Nekaj dodane vrednosti je, ć se je senzor sposoben izločit iz odločanja (ne vem kaj se dogaja, ne me upoštevat) - pri kameri bi še mogoče bil sposobn detektirat takšno stanje (trda tema na posnetku), pri radarju pač ne - popolna odsotnost odboja lahko pomeni crkjot sistema al pa prazno polje pred tabo. Max odblesk lahko pomeni da si 10cm stran od zidu al pa crkjot sistema.

Ampak vse skupaj vse bolj smrdi po MobilEye v2 ... contintental prodaja svoj oddelek ki razvija te radarje, tesla pa preveč naglas govori da je prihodnost v procesiranju slike. Zakaj bi nov lastnik izdelovalca radarjev pomagal pri razvoju/rasti svoje bodoče konkurence, ki grozi da ga bo naredila zastarelega?

1+1
Zadnjič spremenil warpedone, dne 31 Maj 2021, 12:16, skupaj popravljeno 1 krat.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4582
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7876

Re: M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a matija »

Zakaj ne tudi lidar, ce je radar potreben ? Se en dodaten failsafe. Je pa tako, da je to tezje tolmacit. Nastajajo šumi in to opazimo na phantom brakingu, ko avto po nepotrebnem zavira. To pa ni resljivo pretirano enostavno, markirat razne stvari kot fail positive, je lahko nevarno.

Pri BMW so ubrali drug pristop, vse skupaj so naredili precej manj intenzivno pri seriji 1,2 ter mini. Ker so imeli avtomobili ne samo prevec phantom brakinga ampak tudi prevec emergency braking-a. Ko so sistem konkretno omilili, je v veliko situacijah zaviral prepozno. Vse je povzetek pogovora z uradnim bmw serviserjem, ki sem ga kontaktiral po nesreci. To sem namrec na vroc poletni dan obcutil tudi sam, ko sem predolgo gledal dol v klimo (ki je postavljena nevarno nizko). Rezultat je bil bum.

p.s.: ljudje ki vozimo avtomobile v glavi nimamo ne lidarja, ne radarja. Drzi pa seveda, da povzrocimo enormno kolicino nesrec.

Drzi tudi to, da ker spremembo uvaja Tesla bo nekonstruktivnih debat po internetu na tone. Hvala Gasper za prispevek o subaruju. Nisem niti vedel, verjetno enako vecina ostalih. Ker Subaru pac ni znamka, ki bi pretresala industrije ter jim s tem sla v nos (avtomobilska, naftna, energetska, ...).
warpedone
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3374
Avto: Tesla Model 3 LR
1849
1937

Re: M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Tudi BMW ima v Seriji 2 samo kamera sistem. Samo ni nič kaj prida dober. Dovolj je, da je sonce v nepravem kotu, pa je štala že z pametnim tempomatom.
SimonZed
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6661
Avto: Kona 64_2018
3557
605

Re: M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Kot zgleda bo to samo za Ameriko za nekaj časa, drugi trgi bodo še vedno meli radar....

7:19
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3528

Re: M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Zgleda kot da vid že prehiteva radar ..
With my pure vision Model 3 Performance, I am noticing the car reacts sooner to slower traffic ahead when in AP on the highway…also appears to merge smoother from two lanes to one. I think these are the improvements @elonmusk was talking about! @tesla anyone else notice this?
Konkurenzza: imposibru!!!!111
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3528

Re: M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Zadnji FW vsebuje prepoznavanje zavornih luči:
https://twitter.com/i/status/1414295625898749954

Prihaja prepoznavanje smernikov, mahanja rok, utripajočih luči (rešilci, policija), tudi zavijanja siren.
Tudi v tesle izdelane in prodane leta 2016 (AP2.5) ...
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6661
Avto: Kona 64_2018
3557
605

Re: M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Super in resno mislim. Zadnji % je najbolj zajeban.

Lih včeraj sem se spraševal ko sem se po nalivu vozil ker ni blo niti črt videt kako bi lahko to avtopilot zvozil. Upam da jim rata
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3528

Re: M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Kompjuter se ne utrudi ... dosedaj sem bil AP najbolj vesel, ko me je ponoči na AC dobil ornk dež.
Js sm se mogu ornk trudit da sm sledil voznemu pasu, AP ni mel nobenih težav.

Trenutno AP tolerira max 150 ... parkrat sm šel čez in me je šitlistal...ni hotu več furat, dokler nism ustavil dal v Park.
Na roke furat po AC je totalna muka. Nikoli več.
smily
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
sluk
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1306
Kraj: stajerska
Avto: negovan
770
612

Re: M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a sluk »

Za moj okus je preveč phantom breakinga z AP. Ostali v avtu utrujeni zaspijo, AP pa zelo pogumno po bremzi... Ali je to slučajno ali ne, ne vem. Je pa, kot rečeno, za moj okus tega preveč.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3528

Re: M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Kako pogosto te zmoti?

Za ta zaviranja je kriv radar, ki ga v kratkem ne bo več tudi v avtih, ki ga majo.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
BL_EV
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2932
Avto: 2019 Model S
1668
1126

Re: M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a BL_EV »

Meni se je pri 3 to dogajalo enkrat na vsakih 50 - 100 km vožnje po AC ali magistralki. Pri Model S seveda nikoli - AP 1, ki pa je imel druge fore: vožnja bistveno preblizu roba ceste ali pa preblizu nasproti vozečega prometa, ampak za sistem z eno ČB kamero, enim radarjem (in UV senzorji dosega 5 m) povsem zadovoljivo.
sluk
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1306
Kraj: stajerska
Avto: negovan
770
612

Re: M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a sluk »

v 50km sigurno reagira 1x. Zato imam večinoma izklopljenega, ko nisem sam v avtu. Prav tako izklopim, če imam za ritjo koga.
backslash
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 103
Avto: BMW i3 REx
108
214

Re: M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a backslash »

Uporabniški avatar
Vodokotlic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2163
Kraj: Ljubljana/Vipava
Avto: Model 3 LR AWD
1258
1045

Re: M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a Vodokotlic »

LOL. Še veliko manjka :(
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3374
Avto: Tesla Model 3 LR
1849
1937

Re: M3 in MY brez radarja

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Radar ima svoje pluse in minuse. Sigurno pa dodatno procesiranje iz kamer, lahko odstrani večino fantomskih zaviranj in ohrani prednosti radarja.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Tesla”