Iz Priusa na trikrako PHEV zvezdico

Povej nekaj o sebi, ali pobrskaj kdo vse sodeluje na forumu.
Odgovori
boris42
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 21
Kraj: Maribor
Avto: Mercedes C350e
31
0

Iz Priusa na trikrako PHEV zvezdico

Odgovor Napisal/-a boris42 »

Živjo,

prvi hibrid v moji garaži je (po 15 letih vožnje običajnih avtov) bil leta 2004 Toyota Prius (2nd gen), pravzaprav eden izmed prvih avtov, prodanih v Sloveniji. Pravzaprav sem hotel takrat kupiti čisti EV, ker sem med obiskom v ZDA par let prej imel priložnosti videti GM EV1 https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_EV1, ki me je navdušil. Ker pa ponudba električnih vozil pri nas leta 2004 ni bila ravno sijajna, sem si takrat rekel "No, saj bo v treh ali štirih letih že veliko več avtomobilov električnih, za ta čas pač imam tega hibrida". Podobno sem povedal tudi Jonasu, ko sem mu pri obisku kazal novega hibrida, in tudi on se je zanj hitro ogrel in ne dolgo za tem tudi kupil http://jonas.blog.siol.net/2005/05/04/jebes-smarta/

Priusa vozim že skoraj 18 let, vmes sem ga še predelal na LPG (razpolovil strošek goriva), vendar ga po vsem tem času in skoraj pol miljona kilometrov že malce grize zob časa. Po podrobni analizi naših voznih potreb sva z ženo prečesala vso ponudbo EV in PHEV ter naše finančne zmožnosti, vključno s scenarijem dveh avtomobilov (mali EV in večji cruiser). Odločila sva se za polno opremljenega, mint ohranjenega, malo voženega, dve leti starega Mercedesa C350e karavan https://www.youtube.com/watch?v=XvvhMM2QKlQ za petindvajset evrskih tisočakov. Resda z njim lahko prevozimo v EV načinu le do 20 km (marketing pravi 31km) ampak je to za nas več kot povprečna pot do centra mesta in nazaj. Čez teden vozimo na EV, daljše poti pa v hibridnem načinu. Po prevoženih prvih 10k km je skupni strošek goriva (vse mestne in vse dolge vožnje) primerljiv s Priusom, ob tem da je komfort vožnje neprimerno boljši.

Ali bi raje imel EV namesto PHEV? Seveda, vendar je kompromisov, ki bi jih moral sprejeti, preprosto bilo preveč.
No, saj bo v treh ali štirih letih že veliko več avtomobilov električnih, za ta čas pač imam tega hibrida.

LPB
Vodokotlic, darjan, BL_EV, Sebastijan, context, BogyX, warpedone, Nejccc, pirpy, dunker, Bucko99, Nemelk
Uporabniški avatar
Vodokotlic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2159
Kraj: Ljubljana/Vipava
Avto: Model 3 LR AWD
1257
1044

Re: Iz Priusa na trikrako PHEV zvezdico

Odgovor Napisal/-a Vodokotlic »

Dobrodošel. Hvala za tvoje izkušnje. Me pa zanima, koliko višje stroške boš imel z MB v primerjavi s Toyoto. Slednji je bil preprosti in zaradi tega neuničljiv.
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
BL_EV
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2894
Avto: 2019 Model S
1638
1102

Re: Iz Priusa na trikrako PHEV zvezdico

Odgovor Napisal/-a BL_EV »

Fajn avto, čestitam! Tudi mene je mikalo pred dvema letoma tole, pa sem se po pravici povedano zbal stroškov pogonskega sklopa po izteku garancije. Si dobil Jungsterne garancijo? Noro sicer, kako avtu za 70k+ EUR pade cena.
boris42
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 21
Kraj: Maribor
Avto: Mercedes C350e
31
0

Re: Iz Priusa na trikrako PHEV zvezdico

Odgovor Napisal/-a boris42 »

Vodokotlic napisal/-a: 17 Avg 2021, 14:07 Dobrodošel. Hvala za tvoje izkušnje. Me pa zanima, koliko višje stroške boš imel z MB v primerjavi s Toyoto. Slednji je bil preprosti in zaradi tega neuničljiv.
Nisem eden izmed tistih, ki pride na servis, odloži ključe na mizo in plača, karkoli mu rečejo. Sem se naučil pri Toyoti, da radi "ovinke sekajo" t.j. kljub zaračunani polni količini nalijejo manj olja v motor in potem, ko pridem čez mesec nazaj z opozorilno lučko za olje, krivijo avto, da kuri olje, ker je "star pa to, in 1 deci na 1000km ni nič nenormalnega". Kupim si svoj material pri Potokarju, servis pa mi zaračuna le ure. Od takrat mi Prius nič več ne "kuri olja", zanimivo...

Cena servisne ure je pri Mercedesu zelo podobna kot pri Toyoti. Nimam utvar, da bo vzdrževanje stalo enako kot pri Priusu, vendar glede na že pridobljene predračune za prihajajoč decemberski servis ne bi smelo biti pretirano.

LPB
boris42
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 21
Kraj: Maribor
Avto: Mercedes C350e
31
0

Re: Iz Priusa na trikrako PHEV zvezdico

Odgovor Napisal/-a boris42 »

BL_EV napisal/-a: 17 Avg 2021, 14:16 Fajn avto, čestitam! Tudi mene je mikalo pred dvema letoma tole, pa sem se po pravici povedano zbal stroškov pogonskega sklopa po izteku garancije. Si dobil Jungsterne garancijo? Noro sicer, kako avtu za 70k+ EUR pade cena.
Ja, petletno Junge sterne garancijo imam, tudi tovarniška še velja, se mi zdi, do 2024. Skoraj prepričan sem, da je to bil bodisi razstavni model bodisi v uporabi enega izmed prodajalcev, ker avto nima praktično nobene izrabe notranjosti ali prtljažnega prostora. Je pa ta model bil všečen za lizing podjetjem, ker je zaradi nižje davčne osnove bilo ceneje. Ja res, cena osnovnega modela je bila 54.000, potem je pa še za dobrih dvajset tisočakov dodatnih zadev in raznoraznih pametovanj.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6552
Avto: Kona 64_2018
3492
595

Re: Iz Priusa na trikrako PHEV zvezdico

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Kolk si pol naredil km s priusem in če si menjal kako baterijo? Motor je res neuničliv :)
boris42
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 21
Kraj: Maribor
Avto: Mercedes C350e
31
0

Re: Iz Priusa na trikrako PHEV zvezdico

Odgovor Napisal/-a boris42 »

DeCoRawr napisal/-a: 17 Avg 2021, 21:38 Kolk si pol naredil km s priusem in če si menjal kako baterijo? Motor je res neuničliv :)
Prvih 150k na bencin, potem pa še 300k+ na LPG. Točne številke ne vem, ker se je števec ustavil in stal pri 299999 km in sem štiri mesece čakal na menjavo armaturke, ki zna šteti preko 300k. Na avtomobilu je še vedno originalna baterija, ima sedaj približno polovico toliko učinka kot nova. Ampak to je treba razumeti v kontekstu, saj avto kot nov koristil zgolj 40% baterije (med 40% in 80%), in s časom povečeval ta procent. Če je učinka sedaj pol manj kot pri novi, pomeni to, da ima baterija v bistvu po skoraj 18 letih še zgolj 1/5 kapacitete. Pod ‘učinek’ mislim izkušnjo voznika v smislu koliko učinka dobiš od avta od takrat, ko indikator kaže polno, pa do tega, da pravi da je prazna. V praksi to pomeni pač povečano porabo za približno 1L/100 km in pa manj časa traja boost ob močnejšem pospeševanju.
Gasper, BL_EV
Uporabniški avatar
Vodokotlic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2159
Kraj: Ljubljana/Vipava
Avto: Model 3 LR AWD
1257
1044

Re: Iz Priusa na trikrako PHEV zvezdico

Odgovor Napisal/-a Vodokotlic »

Jaz sem svojega Priusa gen 3. 2009 prodal ko je imel malo čez 210k km. Nisem opazil, da bi bilo kaj veliko zmanjšanja kapaciteta baterije. Mercedes, ki ga imaš ti mi je pač všeč ker je pač ravi mercedes. Ni mi pa všeč način kako deluje. Ima turbino, menjalnik 7G-tronic, kjer mu moraš olje menjat itd. Precej več stvari za možnost okvare.
darjan
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
Odgovori

Vrni se na “Predstavi se”