
Aptera
Re: Aptera
Glede vode:
Glede na to da je navitje lakirano in če so skupni kabli zatesnjeni in dejansko goli zunaj gume visoko glede elektrike ni problema.
Pač če je rotor potem še ustrezno zaščiten ostanejo samo še ležaji.
Glede treslajev:
Tukaj je problem samo stator, verjetno mora bit kar konkretno dobro zaščiteno.
Več na to temo:
https://cleantechnica.com/2020/12/23/ap ... -answered/
In še glede teže felge, felga je lahko tudi motor oziroma motor felga, s tem dejansko imaš kar nenkrat 4 dele avta kateri so združeni.
Glede na to da je navitje lakirano in če so skupni kabli zatesnjeni in dejansko goli zunaj gume visoko glede elektrike ni problema.
Pač če je rotor potem še ustrezno zaščiten ostanejo samo še ležaji.
Glede treslajev:
Tukaj je problem samo stator, verjetno mora bit kar konkretno dobro zaščiteno.
Več na to temo:
https://cleantechnica.com/2020/12/23/ap ... -answered/
In še glede teže felge, felga je lahko tudi motor oziroma motor felga, s tem dejansko imaš kar nenkrat 4 dele avta kateri so združeni.
Re: Aptera
Samoumevno

Re: Aptera
Problem motorjev v kolesih je ne-vzmetena teža. Take reči se ponavadi dokaj slabo obnesejo. Da ne omenjam, da so izpostavljene izredno visokim silam in pospeškom. Eno je temu vzpostavljati gumo in felgo, drugo pa kompleksni elektro motor.DeCoRawr napisal/-a: ↑22 Jun 2022, 13:24 Glede vode:
Glede na to da je navitje lakirano in če so skupni kabli zatesnjeni in dejansko goli zunaj gume visoko glede elektrike ni problema.
Pač če je rotor potem še ustrezno zaščiten ostanejo samo še ležaji.
Glede treslajev:
Tukaj je problem samo stator, verjetno mora bit kar konkretno dobro zaščiteno.
Več na to temo:
https://cleantechnica.com/2020/12/23/ap ... -answered/
In še glede teže felge, felga je lahko tudi motor oziroma motor felga, s tem dejansko imaš kar nenkrat 4 dele avta kateri so združeni.
S takšno rešitvijo ponavadi rešiš en problem, dobiš pa 7 novih.
Re: Aptera
Tudi o tem je bilo govora, vendar žal na tem delu moje znanje zmrzne, tako da nisem čisto razumel, zakaj je to težava @Ogo
OVE, OVE, OVE
Re: Aptera
Kot prvo, taki avti imajo slabo držo in karakteristike na cesti. Idealno kolo, fizikalno gledano, bi moralo imeti težo 0.
Zato ultra športaki delajo na tem, da se gre v to smer. Ultra lahke litke, lahke gume, lahke zavore iz posebnih materijalov in podobno.
Tudi če je cesta slaba, polna lukenj, se težka kolesa ne obnesejo najbolje.
Elektromotor je pa kompleksna reč in mu težko eliminiraš težo.
OK je za nekaj kar leze počasi. Npr za rover na Marsu, Luni. Pa še tam so v kolesih bili ultra-lahki elektro motorji. Recimo lunar rover, ki je lahko transportiral dva astronavta, je imel vsega 190 W moči na motor, skupaj manj kot 1 kW.
Aptera sicer ne targetira neke ultra športne zmogljivosti, ma po mojem vseeno mora doseči kaj več kot polžje hitrosti in preživet slabe ceste.
Počakajmo, pa vidimo, ko bo kaj konkretnega prišlo ven in bodo zunaj testi ...
Zato ultra športaki delajo na tem, da se gre v to smer. Ultra lahke litke, lahke gume, lahke zavore iz posebnih materijalov in podobno.
Tudi če je cesta slaba, polna lukenj, se težka kolesa ne obnesejo najbolje.
Elektromotor je pa kompleksna reč in mu težko eliminiraš težo.
OK je za nekaj kar leze počasi. Npr za rover na Marsu, Luni. Pa še tam so v kolesih bili ultra-lahki elektro motorji. Recimo lunar rover, ki je lahko transportiral dva astronavta, je imel vsega 190 W moči na motor, skupaj manj kot 1 kW.
Aptera sicer ne targetira neke ultra športne zmogljivosti, ma po mojem vseeno mora doseči kaj več kot polžje hitrosti in preživet slabe ceste.
Počakajmo, pa vidimo, ko bo kaj konkretnega prišlo ven in bodo zunaj testi ...
Re: Aptera
Pred časom sem videl Smarta, predelanega na elektriko z Elaphe motorji. Upal bi si trditi, da ni edini tak avto in da Elaphe ter še mnogi drugi veselo preizkušajo ter nabirajo kilometre. Zagotovo vedo, kaj delajo in kje so težave.
Re: Aptera
Stari citroen(mogoče več le teh) so imeli bremze na polosovini blizu menjalnika. S tem so imeli še lažje kolo oziroma ne vzmeteno težo. Zakaj večina avtov nima tako? No verjetno zaradi varnosti če se kaj utrga ampak če bi bil tak faktor bi blo več tega.
Sicer Aptera ne gre v to smer ampak magneti bi lahko bili sestavni del felge in zadeva nebi bila toliko težja.
Sicer Aptera ne gre v to smer ampak magneti bi lahko bili sestavni del felge in zadeva nebi bila toliko težja.
Re: Aptera
Glede na tisti članek iz Cleantechicke kaže, da so pomislili na vse te stvari, tako da očitno imajo rešitve. Bo pa seveda zanimivo videti rezultat po 5. letih uporabe teh vozil.
OVE, OVE, OVE
Re: Aptera
Zanimiv garažni intervju z Aptera CTO, Nathan Armstrong:
https://www.youtube.com/watch?v=cx0DavGwbyQ&t=5s
https://www.youtube.com/watch?v=cx0DavGwbyQ&t=5s