Ta volan je omenjen na Evropski Lexus strani, na ameriški ga ni, možno da ga regulacija v Ameriki ne dovoli.
Sicer pa podobno kot Toyota, malo so mu navili moč, na dobrih 300 konj, na voljo bodo samo Panasonicove celice, kar da slutiti da so boljše od CATL, ki bodo na voljo v ameriški Toyoti.
Sicer pa so vsi cenejši in mid range Lexusi na istih platformah, kot njihovi "poceni" brati v koncernu. Razlike so potem pri avtih 75 k EUR +, ko se Lexus razcepi na čisto svoje zadeve za tiste, ki imajo več pod palcem ...
To ni prvi serijski EV model Toyote. Je pa seveda odvisno, kako "serijski" jemlješ. Lahko rečemo prvi model, ki je mišljen za res množično prodajo.
Kar je bilo prej, je bilo serijsko, vendar omejeno količinsko. Npr. prva Toyota RAV4 EV z lastnimi zadevami, kasneje novejša RAV 4 EV s Teslino koprodukcijo - pogonom ipd ... Vse to seveda omejeno za geeke v glavnem v Kaliforniji.
Tole je pa prišlo ven, ker je zmanjkalo cajta za negirat EV trg. Namreč vsi konkurenti so ruknili nekaj ven in spulili Toyoti najbolj napredne stranke. Poznam kar nekaj ex Toyota Prius, Lexus Hybrid uporabnikov, ki so kasneje pristali na EV, ker se Toyota ni zmigala.
Toyota je s Priusom naredila nekaj za njih netipičnega, naredila je produkt za katerega trg ni obstajal, sam produkt je naredil ta nov trg. To je bilo verjetno enkrat in edinkrat da je Toyota naredila to. Tipično za Toyoto je sicer, da ko je trg že ustvarjen uletijo notri in si vzamejo svoj delež. To storijo z optimizacijo masovne proizvodnje in kvaliteto.
Sedaj delajo prve korake v tej smeri, ramp-up ima Toyota precej počasen, tako je bilo tudi pri hibridih. Z enim modelom začnejo z nekimi 50.000 letno, šele čez 3-5 let bodo nekje na 500.000.
Tudi marketing jim deluje samo na produktih, ki jih trenutno prodajajo, torej hibrid good, EV bad. V trenutku ko bodo povečali proizvodnjo EV čez neko mejo, bodo obrnili ploščo in bo kar naenkrat EV najboljša stvar, ki jo lahko kupiš.
Potiho tudi gradijo na supply chainu, za nikelj imajo deal z BHP (dovolj za 700.000 EV), v litij so pa vložili v Orocobre (danes Allkem Limited) že leta 2018, imajo MoU za 30,000 t LCE letno. Poleg tega imajo še razne posle s CATL, ki jim dobavlja baterije za kitajske EV in tudi za ameriški Bz4X.
Toyota je skrivnostna do investitorjev, ne delajo velikih obljub, ker bi to kanabiliziralo trenutno prodajo. Tranzicija bo tudi za njih huda, ampak vseeno s hibridi jim ne bo tako težko kot ostalim, ki imajo zastarele ICE pogone in mislijo presekat na EV v enem šusu.
A to je tko kot IR panel? To ljudje mislijo, da IR panel greje le okoliške “elemente”, dejansko pa je sam panel tudi vroč kot hudič. Imam enega namontiranega v shrambi, ki je ločena od objekta. Mi je žal da sem si to namontiral. Srčno upam, da je tu v avtu narejeno na kakšen drugačen način.
Pozdravljam pa vsakršno optimizacijo sistemov za zmanjšanje porabe energije. Tu dam en +.
Zakaj piše da je panel namontiran pod volanski drog? A ni to vozilo, “prvo” vozilo brez volanskega droga?