Aptera

Vse znamke, ki še niso dobile svoje kategorije
Odgovori
pegasus
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 100
Kraj: Lj
Avto: Impreza
51
0

Aptera

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Ne morem verjeti, da tu še ni teme o tej umetnini ...

Zadeva se je pojavila konec prejšnjega desetletja in pogorela na prelomu v to desetletje. Sedaj se kot feniks dviga iz pepela.
https://spectrum.ieee.org/cars-that-thi ... ectric-car
https://www.aptera.us/
https://wefunder.com/aptera

Sem mnenja, da so današnja vozila absolutno pretežka in preveč škatlasta. Idealno bi morala osebna vozila imeti maso okrog 300kg skupaj z baterijami in kar naenkrat bi čudežno obstoječe baterije postale dovolj dobre. Če bi si avto dizajnerji vzeli za zgled še npr. Shell Eco Marathon ali kak avstralski Solar Challenge in poštimali tudi aerodinamiko, bi celo celodnevne vožnje brez prestanka postale možne in samoumevne. Aptera tu ni še čisto tam kjer jaz vidim osebna vozila, a je ogromen korak v pravo smer, ki sem ga zato finančno podprl.

Držim pesti, da jim tokrat uspe.
CRF, Marko007, FSP, DGJ
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

Če gre zadeva vsaj 60 km/h (pa kakor vidim, gre) si nekako težko predstavljam, da preživiš sploh kakršenkoli karambol v temle
Marko007
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5969

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a CRF »

Se strinjam da bi morali biti avti lažji. Ampak VSI avti. Mešanica lahkih in težkih je pa nevarna. In zato se to ne bo nikoli vpeljalo.
Mogoče na Marsu, kjer lahko štartamo znova
Marko007, Stromcek, SimonZed, matija
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8259
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5358
3483

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Avti bodo lahki, ko bo enaka trdnost dosegljiva z lažjimi materijali ob kvečjemu enaki ceni.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
FSP
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 225
Kraj: Ljubljana
Avto: #4438
101
93

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a FSP »

warpedone napisal/-a:Avti bodo lahki, ko bo enaka trdnost dosegljiva z lažjimi materijali ob kvečjemu enaki ceni.
Neb reku.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5969

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a CRF »

Problem pri nesreči ni trdnost, ampak gibalna količina.
Stromcek
FSP
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 225
Kraj: Ljubljana
Avto: #4438
101
93

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a FSP »

CRF napisal/-a:Problem pri nesreči ni trdnost, ampak gibalna količina.
Problem pri nesreči je da pride do nesreče. Ko do teh ne bo prihajalo, so avti lahko tudi iz kartona.
CRF, kavka, DGJ, Tomtom
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

Točno to, ko pride do naleta, mora energija nekam it. Mislim pa, da do izuma teleportiranja, ni šans, da preprečimo vse (fizične) nesreče.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6389
Avto: Kona in Zoe
4910
5969

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a CRF »

Uff, si predstavljaš nesrečo med teleportiranjem...
Stromcek, crunchy, DGJ
kavka
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 642
293
684

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a kavka »

CRF napisal/-a:Uff, si predstavljaš nesrečo med teleportiranjem...
Kolilo bo šele potem zastojev
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
4001

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

CRF napisal/-a:Uff, si predstavljaš nesrečo med teleportiranjem...
Tako pride do mutacij, morda včasih celo dobrodošla takšna nesreča
pegasus
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 100
Kraj: Lj
Avto: Impreza
51
0

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Školjka je bila presneto trdna že v prvi varjanti:
https://www.youtube.com/watch?v=yGqhKLFS62k

Danes pa varnost komentirajo takole:
"Safety is where the Aptera shines in so many ways. We have a passenger safety cell like you'd find in Formula 1 cars, a frontal impact crumple zone that pushes the vehicle upward and front subframe down while letting the batteries come forward, and extra side-impact and roll-over protections, including airbags, that were all developed to keep people in their Aptera safe. And the lightness of the Aptera is an advantage in most accidents as the vehicle itself can be moved in an accident. Like in a side impact where most other cars' bumpers would actually dive under the body of an Aptera versus transmitting all of the impact into the vehicle like it would with a flat-sided car. Or in a front 3/4 impact where the main body of the Aptera would be able to deflect much more easily versus a car with a relatively flat front which would take the full force of the impact. In our previous testing, the Aptera proved to have stronger roof crush strength than any passenger car on the road and it performed well in crash simulations and real-world tests. We also, now have augmented driving tools to help you not only when in self-driving Co-Pilot mode but also when you have the wheel and get distracted or do not see an obstacle or the potential for an accident. We want to not only make transportation more efficient but, through advanced engineering, safer too."
CRF
technic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2231
1173
395

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a technic »

Hm, a bit too much...
Bi pa imel VW XL1, če se slučajno kdaj odločijo za updejt in vgradijo cca. 50kWh baterijo
pegasus
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 100
Kraj: Lj
Avto: Impreza
51
0

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a pegasus »

Ja, škoda ker je bil XL1 samo tech demo ... koliko so jih sploh naredili, ene 200? Neresno.

Se pa sedaj obeta https://lightyear.one, vidim da tudi še ni omenjen na tem forumu ... Če fantaziram, Aptera+Lightyear, marriage made in heaven
technic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2231
1173
395

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a technic »

Hm...
2021
149.000€
725km WLTP
60kW na DC
dolžina 505cm
Do takrat jih bo Tesla že prehitela
Zame bi bil "marriage made in heaven" Tesla+Mercedes
Uporabniški avatar
Stromcek
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 953
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla S 100D
2689
1163

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a Stromcek »

Mogoče malo izven teme, ampak vseeno... Meni je zelo zanimivo, koliko "start-upov" se pojavlja zadnje čase v avtomobilski branži... Dokler ni bilo EV, avtomobili z ICE niso nili tako zanimivi za nove podjetnike. Pa bi s takimi pristopi in vgradnjo kakega učinkovitega bencinskega motorja lahko tudi premikali meje...

Me tole malo spominja na IT branžo. Ko je uspelo Facebooku, pa prej Googlu, se je pojavilo kup novih in seveda boljših... Pa potem na kupe posnemovalcev Bitcoina...
Kje so danes vsi tisti? Hm... Le redkim je uspelo preživeti, enih par so pokupili veliki, večina je utonila v zgodovini, precej njih tudi s polnimi žepi. Nekaterih še dobrodušni vlagatelji več ne najdejo

Tako pa danes na "uspehu" Tesle, Rimca in še koga jezdijo mnogi startupi in predvsem uspešno prodajajo meglo in vlečejo denar od vlagateljev

Osebno si v dobro elektromobilnosti seveda zelo želim, da bi vsem tem uspelo... Ampak božja previdnost pa mi pravi, da jim denarja pa vseeno ne bi zaupal
timo, matija, kavka, Nejccc
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8259
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5358
3483

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Sej si sam sebi odgovoril: "Tako pa danes na "uspehu" Tesle, Rimca in še koga jezdijo mnogi startupi in predvsem uspešno prodajajo meglo in vlečejo denar od vlagateljev"

Mogoče ni ravno intuitivno ampak največji problem osebe, ki ima mal več pod palcem, je, kaj narest s tem denarjem. Noče ga samo zapravit, da ga zmanjka ampak želi kup vsaj ohranit in pomožnosti še fejst povečat. Tipično so do tega kupa denarja že prišli tako da so manjši kupček 's pravo naložbo' povečali za mnogokratnik. In vajo želijo ponovit, saj očitno deluje. Bolj kot je ideja seksi, bol kot zgleda preizkušena, več kandidatov se najde.

Korak nazaj pa pravi, da je Tesla pobral smetano, ki je tuki bla za pobrat. Ostalo bo v najboljšem primeru prodano/kupljeno, v naslabšem pa izklop luči. Faraday Future je že zaprl štacuno, od Lucid motors nič slišat, da bi šlo kej lepo naprej. Ostali novi so pa še bistveno bolj zadaj. Aptera... piši propalo. Folk je v splošnem preveč konzervativen, da bi lahko preživeli od lastnega zaslužka. Propadl niso, ker so mel tehnično slab izdelek al pa manjko idej.

Avtomobilizmu se bo zgodil smartphone ... kup velikih starih proizvajalec bo zamenjal en ogromen vodilni, en ogromen alternativa, na obrobju bo pa pa par drobižkov ki bodo ponujali specifične tržne drobtinice in se financirali iz XY virov.
Kolker ironično zgleda, zna bit nacionalnost novih avtomobilistov enaka nacionalnosti novih telefonistov... američan, korejec in kitajci.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
Vodokotlic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2159
Kraj: Ljubljana/Vipava
Avto: Model 3 LR AWD
1257
1044

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a Vodokotlic »

Skoraj bi stavil, da bo v prihodnje kaksen Xiaomi naredil avto ali kaj podnega.
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
amaterB
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 554
Kraj: Slovenija
Avto: e-up! (od žene)
315
190

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a amaterB »

Pri avtih se ne bo vse tako hitro obrnilo, ker imajo vseeno veliko delov, ki so sicer low-tech, a bodo ostali dragi za izdelavo. Že samo proizvodna cena sedežev v Dacii Sanderu je po mojem večja od polne maloprodajne cene tanartahujšega iPhonea. Pri posameznih delih avta pa možno, da bi kak inovativen dobavitelj povozil konkurenco.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8259
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5358
3483

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Ne bo se tako hitro obrnilo iz enakih razlogov, ki jim delajo težavo sploh se obrnit.
Posledično bo še nekaj časa zgledalo, kot da se nič dramatičnega ne dogaja, le vse več bo vse bolj zaskrbljenih besed in vse več bo mahanja s prototipi in napovedmi kaj vse bo čez par let. Pol bo nekaj četrtletij tekla kri (debele izgube), pol bojo združevanja, državne pomoči in na koncu 'vstopi novih investitorjev' i.e. prodaje trejim osebam, tipično kitajskim. Ki bodo na koncu obdržala ime, večino drugega pa likvidirala. Okvirno.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Odgovori

Vrni se na “Ostale znamke”