Aptera
Aptera
Ne morem verjeti, da tu še ni teme o tej umetnini ...
Zadeva se je pojavila konec prejšnjega desetletja in pogorela na prelomu v to desetletje. Sedaj se kot feniks dviga iz pepela.
https://spectrum.ieee.org/cars-that-thi ... ectric-car
https://www.aptera.us/
https://wefunder.com/aptera
Sem mnenja, da so današnja vozila absolutno pretežka in preveč škatlasta. Idealno bi morala osebna vozila imeti maso okrog 300kg skupaj z baterijami in kar naenkrat bi čudežno obstoječe baterije postale dovolj dobre. Če bi si avto dizajnerji vzeli za zgled še npr. Shell Eco Marathon ali kak avstralski Solar Challenge in poštimali tudi aerodinamiko, bi celo celodnevne vožnje brez prestanka postale možne in samoumevne. Aptera tu ni še čisto tam kjer jaz vidim osebna vozila, a je ogromen korak v pravo smer, ki sem ga zato finančno podprl.
Držim pesti, da jim tokrat uspe.
Zadeva se je pojavila konec prejšnjega desetletja in pogorela na prelomu v to desetletje. Sedaj se kot feniks dviga iz pepela.
https://spectrum.ieee.org/cars-that-thi ... ectric-car
https://www.aptera.us/
https://wefunder.com/aptera
Sem mnenja, da so današnja vozila absolutno pretežka in preveč škatlasta. Idealno bi morala osebna vozila imeti maso okrog 300kg skupaj z baterijami in kar naenkrat bi čudežno obstoječe baterije postale dovolj dobre. Če bi si avto dizajnerji vzeli za zgled še npr. Shell Eco Marathon ali kak avstralski Solar Challenge in poštimali tudi aerodinamiko, bi celo celodnevne vožnje brez prestanka postale možne in samoumevne. Aptera tu ni še čisto tam kjer jaz vidim osebna vozila, a je ogromen korak v pravo smer, ki sem ga zato finančno podprl.
Držim pesti, da jim tokrat uspe.
Re: Aptera
Če gre zadeva vsaj 60 km/h (pa kakor vidim, gre) si nekako težko predstavljam, da preživiš sploh kakršenkoli karambol v temle
Re: Aptera
Se strinjam da bi morali biti avti lažji. Ampak VSI avti. Mešanica lahkih in težkih je pa nevarna. In zato se to ne bo nikoli vpeljalo.
Mogoče na Marsu, kjer lahko štartamo znova
Mogoče na Marsu, kjer lahko štartamo znova
Re: Aptera
Avti bodo lahki, ko bo enaka trdnost dosegljiva z lažjimi materijali ob kvečjemu enaki ceni.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Aptera
Neb reku.warpedone napisal/-a:Avti bodo lahki, ko bo enaka trdnost dosegljiva z lažjimi materijali ob kvečjemu enaki ceni.
Re: Aptera
Problem pri nesreči je da pride do nesreče. Ko do teh ne bo prihajalo, so avti lahko tudi iz kartona.CRF napisal/-a:Problem pri nesreči ni trdnost, ampak gibalna količina.
Re: Aptera
Točno to, ko pride do naleta, mora energija nekam it. Mislim pa, da do izuma teleportiranja, ni šans, da preprečimo vse (fizične) nesreče.
Re: Aptera
Kolilo bo šele potem zastojevCRF napisal/-a:Uff, si predstavljaš nesrečo med teleportiranjem...
Re: Aptera
Tako pride do mutacij, morda včasih celo dobrodošla takšna nesrečaCRF napisal/-a:Uff, si predstavljaš nesrečo med teleportiranjem...
Re: Aptera
Školjka je bila presneto trdna že v prvi varjanti:
https://www.youtube.com/watch?v=yGqhKLFS62k
Danes pa varnost komentirajo takole:
"Safety is where the Aptera shines in so many ways. We have a passenger safety cell like you'd find in Formula 1 cars, a frontal impact crumple zone that pushes the vehicle upward and front subframe down while letting the batteries come forward, and extra side-impact and roll-over protections, including airbags, that were all developed to keep people in their Aptera safe. And the lightness of the Aptera is an advantage in most accidents as the vehicle itself can be moved in an accident. Like in a side impact where most other cars' bumpers would actually dive under the body of an Aptera versus transmitting all of the impact into the vehicle like it would with a flat-sided car. Or in a front 3/4 impact where the main body of the Aptera would be able to deflect much more easily versus a car with a relatively flat front which would take the full force of the impact. In our previous testing, the Aptera proved to have stronger roof crush strength than any passenger car on the road and it performed well in crash simulations and real-world tests. We also, now have augmented driving tools to help you not only when in self-driving Co-Pilot mode but also when you have the wheel and get distracted or do not see an obstacle or the potential for an accident. We want to not only make transportation more efficient but, through advanced engineering, safer too."
https://www.youtube.com/watch?v=yGqhKLFS62k
Danes pa varnost komentirajo takole:
"Safety is where the Aptera shines in so many ways. We have a passenger safety cell like you'd find in Formula 1 cars, a frontal impact crumple zone that pushes the vehicle upward and front subframe down while letting the batteries come forward, and extra side-impact and roll-over protections, including airbags, that were all developed to keep people in their Aptera safe. And the lightness of the Aptera is an advantage in most accidents as the vehicle itself can be moved in an accident. Like in a side impact where most other cars' bumpers would actually dive under the body of an Aptera versus transmitting all of the impact into the vehicle like it would with a flat-sided car. Or in a front 3/4 impact where the main body of the Aptera would be able to deflect much more easily versus a car with a relatively flat front which would take the full force of the impact. In our previous testing, the Aptera proved to have stronger roof crush strength than any passenger car on the road and it performed well in crash simulations and real-world tests. We also, now have augmented driving tools to help you not only when in self-driving Co-Pilot mode but also when you have the wheel and get distracted or do not see an obstacle or the potential for an accident. We want to not only make transportation more efficient but, through advanced engineering, safer too."
Re: Aptera
Hm, a bit too much...
Bi pa imel VW XL1, če se slučajno kdaj odločijo za updejt in vgradijo cca. 50kWh baterijo
Bi pa imel VW XL1, če se slučajno kdaj odločijo za updejt in vgradijo cca. 50kWh baterijo
Re: Aptera
Ja, škoda ker je bil XL1 samo tech demo ... koliko so jih sploh naredili, ene 200? Neresno.
Se pa sedaj obeta https://lightyear.one, vidim da tudi še ni omenjen na tem forumu ... Če fantaziram, Aptera+Lightyear, marriage made in heaven
Se pa sedaj obeta https://lightyear.one, vidim da tudi še ni omenjen na tem forumu ... Če fantaziram, Aptera+Lightyear, marriage made in heaven
Re: Aptera
Hm...
2021
149.000€
725km WLTP
60kW na DC
dolžina 505cm
Do takrat jih bo Tesla že prehitela
Zame bi bil "marriage made in heaven" Tesla+Mercedes
2021
149.000€
725km WLTP
60kW na DC
dolžina 505cm
Do takrat jih bo Tesla že prehitela
Zame bi bil "marriage made in heaven" Tesla+Mercedes
Re: Aptera
Mogoče malo izven teme, ampak vseeno... Meni je zelo zanimivo, koliko "start-upov" se pojavlja zadnje čase v avtomobilski branži... Dokler ni bilo EV, avtomobili z ICE niso nili tako zanimivi za nove podjetnike. Pa bi s takimi pristopi in vgradnjo kakega učinkovitega bencinskega motorja lahko tudi premikali meje...
Me tole malo spominja na IT branžo. Ko je uspelo Facebooku, pa prej Googlu, se je pojavilo kup novih in seveda boljših... Pa potem na kupe posnemovalcev Bitcoina...
Kje so danes vsi tisti? Hm... Le redkim je uspelo preživeti, enih par so pokupili veliki, večina je utonila v zgodovini, precej njih tudi s polnimi žepi. Nekaterih še dobrodušni vlagatelji več ne najdejo
Tako pa danes na "uspehu" Tesle, Rimca in še koga jezdijo mnogi startupi in predvsem uspešno prodajajo meglo in vlečejo denar od vlagateljev
Osebno si v dobro elektromobilnosti seveda zelo želim, da bi vsem tem uspelo... Ampak božja previdnost pa mi pravi, da jim denarja pa vseeno ne bi zaupal
Me tole malo spominja na IT branžo. Ko je uspelo Facebooku, pa prej Googlu, se je pojavilo kup novih in seveda boljših... Pa potem na kupe posnemovalcev Bitcoina...
Kje so danes vsi tisti? Hm... Le redkim je uspelo preživeti, enih par so pokupili veliki, večina je utonila v zgodovini, precej njih tudi s polnimi žepi. Nekaterih še dobrodušni vlagatelji več ne najdejo
Tako pa danes na "uspehu" Tesle, Rimca in še koga jezdijo mnogi startupi in predvsem uspešno prodajajo meglo in vlečejo denar od vlagateljev
Osebno si v dobro elektromobilnosti seveda zelo želim, da bi vsem tem uspelo... Ampak božja previdnost pa mi pravi, da jim denarja pa vseeno ne bi zaupal
Re: Aptera
Sej si sam sebi odgovoril: "Tako pa danes na "uspehu" Tesle, Rimca in še koga jezdijo mnogi startupi in predvsem uspešno prodajajo meglo in vlečejo denar od vlagateljev"
Mogoče ni ravno intuitivno ampak največji problem osebe, ki ima mal več pod palcem, je, kaj narest s tem denarjem. Noče ga samo zapravit, da ga zmanjka ampak želi kup vsaj ohranit in pomožnosti še fejst povečat. Tipično so do tega kupa denarja že prišli tako da so manjši kupček 's pravo naložbo' povečali za mnogokratnik. In vajo želijo ponovit, saj očitno deluje. Bolj kot je ideja seksi, bol kot zgleda preizkušena, več kandidatov se najde.
Korak nazaj pa pravi, da je Tesla pobral smetano, ki je tuki bla za pobrat. Ostalo bo v najboljšem primeru prodano/kupljeno, v naslabšem pa izklop luči. Faraday Future je že zaprl štacuno, od Lucid motors nič slišat, da bi šlo kej lepo naprej. Ostali novi so pa še bistveno bolj zadaj. Aptera... piši propalo. Folk je v splošnem preveč konzervativen, da bi lahko preživeli od lastnega zaslužka. Propadl niso, ker so mel tehnično slab izdelek al pa manjko idej.
Avtomobilizmu se bo zgodil smartphone ... kup velikih starih proizvajalec bo zamenjal en ogromen vodilni, en ogromen alternativa, na obrobju bo pa pa par drobižkov ki bodo ponujali specifične tržne drobtinice in se financirali iz XY virov.
Kolker ironično zgleda, zna bit nacionalnost novih avtomobilistov enaka nacionalnosti novih telefonistov... američan, korejec in kitajci.
Mogoče ni ravno intuitivno ampak največji problem osebe, ki ima mal več pod palcem, je, kaj narest s tem denarjem. Noče ga samo zapravit, da ga zmanjka ampak želi kup vsaj ohranit in pomožnosti še fejst povečat. Tipično so do tega kupa denarja že prišli tako da so manjši kupček 's pravo naložbo' povečali za mnogokratnik. In vajo želijo ponovit, saj očitno deluje. Bolj kot je ideja seksi, bol kot zgleda preizkušena, več kandidatov se najde.
Korak nazaj pa pravi, da je Tesla pobral smetano, ki je tuki bla za pobrat. Ostalo bo v najboljšem primeru prodano/kupljeno, v naslabšem pa izklop luči. Faraday Future je že zaprl štacuno, od Lucid motors nič slišat, da bi šlo kej lepo naprej. Ostali novi so pa še bistveno bolj zadaj. Aptera... piši propalo. Folk je v splošnem preveč konzervativen, da bi lahko preživeli od lastnega zaslužka. Propadl niso, ker so mel tehnično slab izdelek al pa manjko idej.
Avtomobilizmu se bo zgodil smartphone ... kup velikih starih proizvajalec bo zamenjal en ogromen vodilni, en ogromen alternativa, na obrobju bo pa pa par drobižkov ki bodo ponujali specifične tržne drobtinice in se financirali iz XY virov.
Kolker ironično zgleda, zna bit nacionalnost novih avtomobilistov enaka nacionalnosti novih telefonistov... američan, korejec in kitajci.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
- Vodokotlic
- EV ambasador
- Prispevkov: 2166
- Kraj: Ljubljana/Vipava
- Avto: Model 3 LR AWD
-
12581045
Re: Aptera
Skoraj bi stavil, da bo v prihodnje kaksen Xiaomi naredil avto ali kaj podnega.
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
Re: Aptera
Pri avtih se ne bo vse tako hitro obrnilo, ker imajo vseeno veliko delov, ki so sicer low-tech, a bodo ostali dragi za izdelavo. Že samo proizvodna cena sedežev v Dacii Sanderu je po mojem večja od polne maloprodajne cene tanartahujšega iPhonea. Pri posameznih delih avta pa možno, da bi kak inovativen dobavitelj povozil konkurenco.
Re: Aptera
Ne bo se tako hitro obrnilo iz enakih razlogov, ki jim delajo težavo sploh se obrnit.
Posledično bo še nekaj časa zgledalo, kot da se nič dramatičnega ne dogaja, le vse več bo vse bolj zaskrbljenih besed in vse več bo mahanja s prototipi in napovedmi kaj vse bo čez par let. Pol bo nekaj četrtletij tekla kri (debele izgube), pol bojo združevanja, državne pomoči in na koncu 'vstopi novih investitorjev' i.e. prodaje trejim osebam, tipično kitajskim. Ki bodo na koncu obdržala ime, večino drugega pa likvidirala. Okvirno.
Posledično bo še nekaj časa zgledalo, kot da se nič dramatičnega ne dogaja, le vse več bo vse bolj zaskrbljenih besed in vse več bo mahanja s prototipi in napovedmi kaj vse bo čez par let. Pol bo nekaj četrtletij tekla kri (debele izgube), pol bojo združevanja, državne pomoči in na koncu 'vstopi novih investitorjev' i.e. prodaje trejim osebam, tipično kitajskim. Ki bodo na koncu obdržala ime, večino drugega pa likvidirala. Okvirno.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi