Aptera

Vse znamke, ki še niso dobile svoje kategorije
Odgovori
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3588
Avto: Kona 64_2018
1785
264

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Glede vode:

Glede na to da je navitje lakirano in če so skupni kabli zatesnjeni in dejansko goli zunaj gume visoko glede elektrike ni problema.
Pač če je rotor potem še ustrezno zaščiten ostanejo samo še ležaji.

Glede treslajev:
Tukaj je problem samo stator, verjetno mora bit kar konkretno dobro zaščiteno.

Več na to temo:
https://cleantechnica.com/2020/12/23/ap ... -answered/


In še glede teže felge, felga je lahko tudi motor oziroma motor felga, s tem dejansko imaš kar nenkrat 4 dele avta kateri so združeni.
rgornik, Avrelij
pegasus
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 63
Kraj: Lj
Avto: Impreza
39
0

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a pegasus »

BogyX napisal/-a: 22 Jun 2022, 12:53 Pegasus hvala za informacije.

Elephe ima okoli 60 zaposlenih, načrtujejo kakšno novo proizvodnjo kje, za serije bi se morali počasi pripravit.
Samoumevno :) Aktivno iščejo tudi kader, ki bo to proizvodnjo podprl, imho lepa priložnost za biti zraven pri pomembnem produktu v zgodovini mobilnosti ...
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2126
Avto: Hyundai Kona EV
1165
1154

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a Ogo »

DeCoRawr napisal/-a: 22 Jun 2022, 13:24 Glede vode:

Glede na to da je navitje lakirano in če so skupni kabli zatesnjeni in dejansko goli zunaj gume visoko glede elektrike ni problema.
Pač če je rotor potem še ustrezno zaščiten ostanejo samo še ležaji.

Glede treslajev:
Tukaj je problem samo stator, verjetno mora bit kar konkretno dobro zaščiteno.

Več na to temo:
https://cleantechnica.com/2020/12/23/ap ... -answered/


In še glede teže felge, felga je lahko tudi motor oziroma motor felga, s tem dejansko imaš kar nenkrat 4 dele avta kateri so združeni.
Problem motorjev v kolesih je ne-vzmetena teža. Take reči se ponavadi dokaj slabo obnesejo. Da ne omenjam, da so izpostavljene izredno visokim silam in pospeškom. Eno je temu vzpostavljati gumo in felgo, drugo pa kompleksni elektro motor.
S takšno rešitvijo ponavadi rešiš en problem, dobiš pa 7 novih.
rgornik
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 948
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
685
262

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a rgornik »

Tudi o tem je bilo govora, vendar žal na tem delu moje znanje zmrzne, tako da nisem čisto razumel, zakaj je to težava @Ogo
OVE, OVE, OVE
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2126
Avto: Hyundai Kona EV
1165
1154

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Kot prvo, taki avti imajo slabo držo in karakteristike na cesti. Idealno kolo, fizikalno gledano, bi moralo imeti težo 0.
Zato ultra športaki delajo na tem, da se gre v to smer. Ultra lahke litke, lahke gume, lahke zavore iz posebnih materijalov in podobno.
Tudi če je cesta slaba, polna lukenj, se težka kolesa ne obnesejo najbolje.

Elektromotor je pa kompleksna reč in mu težko eliminiraš težo.
OK je za nekaj kar leze počasi. Npr za rover na Marsu, Luni. Pa še tam so v kolesih bili ultra-lahki elektro motorji. Recimo lunar rover, ki je lahko transportiral dva astronavta, je imel vsega 190 W moči na motor, skupaj manj kot 1 kW.

Aptera sicer ne targetira neke ultra športne zmogljivosti, ma po mojem vseeno mora doseči kaj več kot polžje hitrosti in preživet slabe ceste.

Počakajmo, pa vidimo, ko bo kaj konkretnega prišlo ven in bodo zunaj testi ...
aob01
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1140
Kraj: Metlika
Avto: C3
409
1

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a aob01 »

Pred časom sem videl Smarta, predelanega na elektriko z Elaphe motorji. Upal bi si trditi, da ni edini tak avto in da Elaphe ter še mnogi drugi veselo preizkušajo ter nabirajo kilometre. Zagotovo vedo, kaj delajo in kje so težave.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3588
Avto: Kona 64_2018
1785
264

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Stari citroen(mogoče več le teh) so imeli bremze na polosovini blizu menjalnika. S tem so imeli še lažje kolo oziroma ne vzmeteno težo. Zakaj večina avtov nima tako? No verjetno zaradi varnosti če se kaj utrga ampak če bi bil tak faktor bi blo več tega.

Sicer Aptera ne gre v to smer ampak magneti bi lahko bili sestavni del felge in zadeva nebi bila toliko težja.
rgornik
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 948
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
685
262

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a rgornik »

aob01 napisal/-a: 22 Jun 2022, 17:03 Pred časom sem videl Smarta, predelanega na elektriko z Elaphe motorji. Upal bi si trditi, da ni edini tak avto in da Elaphe ter še mnogi drugi veselo preizkušajo ter nabirajo kilometre. Zagotovo vedo, kaj delajo in kje so težave.
Glede na tisti članek iz Cleantechicke kaže, da so pomislili na vse te stvari, tako da očitno imajo rešitve. Bo pa seveda zanimivo videti rezultat po 5. letih uporabe teh vozil.
OVE, OVE, OVE
aob01
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1140
Kraj: Metlika
Avto: C3
409
1

Re: Aptera

Odgovor Napisal/-a aob01 »

Se strinjam, čeprav bi rekel, da se testni avti že vozijo vsaj 5 let.
Odgovori