NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Vse znamke, ki še niso dobile svoje kategorije
Uporabniški avatar
prijazen
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 692
Kraj: Gorenjska
Avto: KonaE 2021
702
1888

NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a prijazen »

Včeraj sem od kolega dobil članek o tem vozilu (iz srbskega AvtoBild-a).
Potem pa sem se še malo razgledal po netu.

Opisujejo ga kot "kitajskega lovca na Tesle"...
Še posebej izstopata dve karakteristiki:
-izjemen domet z enim polnjenjem in
-hitra menjava baterije

Na Kitajskem naj bi bilo že okrog 180 delujočih postaj za menjavo baterije!
https://www.youtube.com/watch?v=9oyWCwpevYY (od 3:10 naprej).

Meni se zdi koncept menjave baterij še vedno zelo zanimiv (čeprav so iz preteklosti znani propadli poiskusi).
Prednosti, ki jih vidim (predvsem pred hitrim polnjenjem), so:
-čas zamenjave je vsaj 10x krajši od hitrega polnjenja
-baterije se ne uničuje s hitrim polnjenjem (večje število ciklov, daljša kemijska obstojnost materialov v notranjosti)
-baterije, ki "čakajo" v postaji, se lahko polnijo počasi in takrat, ko je energije zadosti (oz. celo preveč)
-baterije v postaji se lahko večkrat pregleda, balansira in po potrebi tudi servisira (pravočasno prepozna in menja slabe celice,...)
-postaja lahko funkcionira tudi kot stabilizator omrežja (reševanje vršnih odjemov ali vrzeli pri odjemu)
-verjetno bi se našlo še kaj...
Od slabosti pa zaenkrat predvsem cena in pa vprašanje časa, ki bo potreben, da bodo baterije standardizirane, pa še kaj bi se našlo...

EV-NIO-ET7.jpg
Frik25
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3530

Re: NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Kdo plača baterije, ki ležijo v polnilni postaji in čakajo na 'svoj avto'?
Če jih je malo, jih prehitro zmanjka in je postaja nefunkcionalna == crknjena/zaparkirana polnilnica.
Če jih je več, je bistveno višja cena postavitve in vzdrževanja postaje == absurdno draga energija filanja

Menjavanje baterij je le še en cukr, ki si ga ne-lastniki EV predstavljajo kot ful dobro idejo.
alfy, Stanko, Dzun Tao, SunnyDay
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
alfy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2570
Kraj: Koper
Avto: i3 94 rex in Tesla🤦
1414
1023

Re: NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a alfy »

warpedone napisal/-a: 26 Jan 2021, 10:06 Kdo plača baterije, ki ležijo v polnilni postaji in čakajo na 'svoj avto'?
Če jih je malo, jih prehitro zmanjka in je postaja nefunkcionalna == crknjena/zaparkirana polnilnica.
Če jih je več, je bistveno višja cena postavitve in vzdrževanja postaje == absurdno draga energija filanja

Menjavanje baterij je le še en cukr, ki si ga ne-lastniki EV predstavljajo kot ful dobro idejo.
Ja te "nore" ideje lahko prodejo samo genijem na pamet..
Vsega je Elon spet kriv, da ostali sledijo.
Samo so spregledali, da je Elon zamisel kot zgleda kasneje zavrgel :)

Tu za tiste, katere zanima Elonova zamisel in obenem promoviranje EV dalnjega 2013:

https://www.tesla.com/sl_SI/videos/batt ... edirect=no
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5309
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6170
4038

Re: NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Menjavo baterij sem prvič v živo videl v Izraelu, mislim da 2010 (se ne spomnim kateri proizvajalec je to takrat promoviral), pa se mi je že takrat porajalo kup problemov okoli tega. Mislim, da ta opcija v praksi ne bo zaživela, sploh sedaj, ko se baterije cenijo in je polnjenje čedalje hitrejše. Veliko bolj verjetno je uporaba samovozečih taksijev, kar se nam zelo hitro približuje in ti bodo postopoma izpodrinili lastništva celih avtomobilov in ne le baterij.
Dzun Tao
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3530

Re: NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Project Betterplace, slavni Shai Aggasi, wunderkind ... po par letih bankrot.
https://www.fastcompany.com/3028159/a-b ... tter-place

Tesla je to probala iz dveh razlogov:
1. pobrali so par dodatnih californijskih ARB credits
2. nekaj najbol glasnim gobcačem so pokazali, da je stvar v praksi fail - tista ena menjalnica je večino časa samevala

Ko bo treba plačat račune iz lastnega profita, bo NIO samo še zgodovina.
FV-EV, kavka, Stanko, SunnyDay
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
Franci
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1228
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
1180
418

Re: NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a Franci »

Predvidevam, da je Renault prav zaradi svoje vizije po menjavi baterij toliko časa vztrajal, da so le te najemniške in ne lastniške.
Sedaj je obupal nad idejo...

To bi bilo zanimivo kvečjemu za prehodno obdobje, kot je bilo že napisano pa se baterije cenijo (se postopoma njihova kapaciteta / kg veča in je polnjenje čedalje hitrejše, zato ideja z menjavo ne bo zaživela.
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a DCT »

warpedone napisal/-a: 26 Jan 2021, 10:06 Kdo plača baterije, ki ležijo v polnilni postaji in čakajo na 'svoj avto'?
Če jih je malo, jih prehitro zmanjka in je postaja nefunkcionalna == crknjena/zaparkirana polnilnica.
Kako bi pa lahko v taki menjalni postaji zmanjkalo baterij? :think:
crunchy
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a DCT »

FV-EV napisal/-a: 26 Jan 2021, 11:37 Menjavo baterij sem prvič v živo videl v Izraelu, mislim da 2010 (se ne spomnim kateri proizvajalec je to takrat promoviral), pa se mi je že takrat porajalo kup problemov okoli tega. Mislim, da ta opcija v praksi ne bo zaživela, sploh sedaj, ko se baterije cenijo in je polnjenje čedalje hitrejše. Veliko bolj verjetno je uporaba samovozečih taksijev, kar se nam zelo hitro približuje in ti bodo postopoma izpodrinili lastništva celih avtomobilov in ne le baterij.
Ampak očitno jim zadeva "špila" glede na to,da število teh postaj povečujejo in da so celo uvedni novo generacijo teh postaj...?

Pri najemnikih baterij mi je koncept jasen...edino kar mi ni jasno,je to,kako stvar v praksi deluje pri lastnikih celotnega avtomobila (avto + baterija),ker očitno je da pustiš svojo lastniško baterijo v postaji in dobiš napolnjeno baterijo od nekoga,ki jo je pustil tam uro ali dve prej...torej se lahko voziš vsak dan z drugo baterijo,ali moraš nazaj po svojo,ki si jo kupil z avtom (verjetno ne?),in kaj je potem z baterijo,če avto prodaš,ker očitno jo potem prodaš z drugo baterijo,ne s tisto,ki si jo kupil z avtom...a kdo ve bolj točno,kako imajo to porihtano?
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5309
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6170
4038

Re: NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Kolikor se spomnim za deset let nazaj, je bil plan tak, da si lastnik baterije, prideš na tisto menjalnico, kjer ti v dveh minutah iz podvozja odstranijo avtomat baterijo in namesti polno in greš dalje. Baterija je tvoja, tisto ki jo v nekem trenutku pač imaš v avtu (se smatra kot potrošna roba ali rezervni del kot menjava auspuha;). Ko prodaš avto, ga prodaš s trenutno baterijo in naslednji lastnik gre svojo pot dalje.

Koncept pa ne špila v praksi, je preveč problemov. Tak avtomat mora vedno imeti na zalogi polne baterije, tudi ko je polno prometa. Koliko jih mora imeti stalno napolnjene na zalogi, da mu jih ob povečanem povpraševanju ne zmanjka, ker če zmanjka se sistem takoj sesuje in v vrsti čakajo vozniki s praznimi baterijami. Da ne govorimo o stroških avtomata in stroških baterijskih kompletov, ki jih ima tak avtomat na voljo. To enormno podraži zadevo potem smo šele pri štromu, ki ga rabi isto kot sedaj polnilnica.
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1417
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
695
139

Re: NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a Gasper »

DCT napisal/-a: 26 Jan 2021, 12:59
warpedone napisal/-a: 26 Jan 2021, 10:06 Kdo plača baterije, ki ležijo v polnilni postaji in čakajo na 'svoj avto'?
Če jih je malo, jih prehitro zmanjka in je postaja nefunkcionalna == crknjena/zaparkirana polnilnica.
Kako bi pa lahko v taki menjalni postaji zmanjkalo baterij? :think:
Baterij morda ne zmanjka, zmanjka pa lahko polnih baterij. Torej ne rešiš problema vrste oz. tega koliko avtomobilov lahko v danem času zamenja baterijo, ker je to bolj kot ne odvisno od električne priključne moči polnilnice (oz. več polnilnic skupaj)

Če sem prav zasledil je v taki postaji 13 baterij, menjava baterije je že manj kot 5min, ampak če v vrsti zamenja 13 avtov baterijo to storijo v 50 minutah, Če želiš max razpoložljivost se bo vseh teh 13 baterij moralo polnit vsaj na 1 C moči da bodo po 1 uri na razpolago za naslednjo menjavo. Če imaš 13 baterij po 100 kWh to pomeni 1.3 MW priključno moč. V praksi ziher nimajo take moči, saj tudi 13 avtov ne bo stalo v vrsti za menjavo, ampak lahko nastanejo konice in menjaš baterijo pa dobiš samo 50% SOC. Ne vem kako imajo to rešeno.
DCT
Uporabniški avatar
Testdriver
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 145
Kraj: Varaždin
Avto: DFSK Seres 3
227
41

Re: NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a Testdriver »

Ta sistem za zamenjavo baterije sem videl na avtobusu in dva akumulatorja po 128 kwh, imam tudi njegov video, sama sprememba traja morda 2 minuti

nia ima lastnikovo aplikacijo, o njej je že veliko youtube video posnetkov, a v notranjosti kabine ni zaslona, ​​obstaja aplikacija, ki rezervira datum in uro, ko boste prišli zamenjati baterijo
DeCoRawr
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5309
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6170
4038

Re: NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Testdriver napisal/-a: 26 Jan 2021, 13:58 Ta sistem za zamenjavo baterije sem videl na avtobusu in dva akumulatorja po 128 kwh, imam tudi njegov video, sama sprememba traja morda 2 minuti

nia ima lastnikovo aplikacijo, o njej je že veliko youtube video posnetkov, a v notranjosti kabine ni zaslona, ​​obstaja aplikacija, ki rezervira datum in uro, ko boste prišli zamenjati baterijo
Torej se ne moreš kar enostavno ustaviti v taki obcestni točki, ko ti zmanjka baterije in se dalje odpelješ s polno?

Če je temu tako, potem jaz ne vidim nikakršne uporabne prednosti takega polnjenja, kjer se bi moral vnaprej prijavit na zamenjavo :whew:
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3530

Re: NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Menjavanje baterij komot laufa v sistemu kakih mestnih avtobusov ... ena se fila v garaži medtem ko druga dela.
Namesto da maš v avtobusu 4 tone baterij za cel dan, maš samo 2 tonsko baterijo za pol dneva. 2 toni nižja teža se pri stop&go režimu začne poznat.

Pri avtomobilih ima stvar še manj smisla kot najemniška baterija.
DCT, Stanko
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4582
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7876

Re: NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a matija »

warpedone napisal/-a: 26 Jan 2021, 12:21 Project Betterplace, slavni Shai Aggasi, wunderkind ... po par letih bankrot.
https://www.fastcompany.com/3028159/a-b ... tter-place

Tesla je to probala iz dveh razlogov:
1. pobrali so par dodatnih californijskih ARB credits
2. nekaj najbol glasnim gobcačem so pokazali, da je stvar v praksi fail - tista ena menjalnica je večino časa samevala

Ko bo treba plačat račune iz lastnega profita, bo NIO samo še zgodovina.
Ves kaj bi se tule dodal ? Eno precej bolece dejstvo, in sicer hitrost razvoja baterij, sedaj ko se malenkost vec dela na tem in ne le na napredku pri fosilnih motorjih, ki smo jih razvijali 100+ let. Ce gledam le nekaj zadnjih let in to le enega proizvajalca, tipi celic v baterijah:
- 18650
- 2170
- 4680

Nekaj matematike (kolicina baterij ki so v swap stationu (14 trenutno) * kolicina stationov) pove, da ce bi tak pristop imel recimo (izberem nakljucno) Volvo, ki letno proizvede okoli 1mio vozil. Kaj bi tak proizvajalec naredil cez 3-4 leta, ko bo na trgu nova tehnologija baterij. Jasno bi vsak lastnik zelel novo baterijo in se odpeljal do swapping stationa. Za Volvo bi to pomenilo na hitro 5mio baterij za pokriti vozila + tisoce dodatnih baterij za pokrit tiste v swap stationih. Kaj pa za kaksno Toyoto, ki letno proizvede 10mio vozil ? 50-60mio baterij ? :-)

Obstaja tudi "zanimiva" omejitev, koliko baterij lahko zamenja swapping station. Podobno kot ta omejitev obstaja pri polnjenju vodika (3 vozila na uro). NIOv swapping station lahko servira sicer preko 300 vozil dnevno. Kar pomeni ce so trije pred teboj, bom cakal 15minut na swap, moj swap pa bo trajal 5min. Seveda pa se da stvar skalirat z vecimi postajami.

Cas bo pokazal, katera tehnologija bo prevladala. Meni se trenutno zdi da polnjenje, lahko pa da se motim.

p.s.: moje najdaljse polnjenje je se vedno 9min, ki je dosegla hitrost polnjenja tudi preko 1000km/h.
FV-EV, timo, Frik25
DCT
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 540
Kraj: Ljubljana
Avto: (zaenkrat še) Mondeo
496
214

Re: NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a DCT »

Gasper napisal/-a: 26 Jan 2021, 13:32
DCT napisal/-a: 26 Jan 2021, 12:59
warpedone napisal/-a: 26 Jan 2021, 10:06 Kdo plača baterije, ki ležijo v polnilni postaji in čakajo na 'svoj avto'?
Če jih je malo, jih prehitro zmanjka in je postaja nefunkcionalna == crknjena/zaparkirana polnilnica.
Kako bi pa lahko v taki menjalni postaji zmanjkalo baterij? :think:
Baterij morda ne zmanjka, zmanjka pa lahko polnih baterij.
Ja,to imaš prav,sem tudi na to pomislil...me pa res zanima kako imajo to rešeno,če pride do konice?
sashs
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 263
Kraj: maribor
Avto: tesla x 100d, volvoxc90 2017,kona electric 2019
529
38

Re: NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a sashs »

Nio ne bo tako hitro lovil tesl.. ni se za bat...
tesla ima 10 let prednosti pred vsemi ... sad but true
Uporabniški avatar
Franci
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1228
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
1180
418

Re: NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a Franci »

Še nekdo, ki poskuša z menjavami baterij, kot je bila v osnovi ideja Renaulta.

https://siol.net/avtomoto/novice/uradno ... ije-551636
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3530

Re: NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Bankrot na bankrot ...palača?
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5309
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6170
4038

Re: NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Mi je prav smešno, kako se ljudje navdušujejo nad menjavo baterije v petih minutah, zraven pa ne pomislijo, kaj vse to s seboj potegne :bang:

Tu je celotna infrastruktura, kjer rabiš na polnilni postaji močan elektro priključek s trafom skoraj enako kot pri superchargerjih, do zaposlenih ali pa vsaj robotiziranih menjalcev teh baterij, da ne omenjam nejevoljo lastnikov, ki bi svojo menjali za neznano baterijo.
Povrhu vsega pa morajo biti te postaje vsaj tako nagosto kot sedanje hitre DC polnilnice in imeti toliko baterij na zalogi, kot je sedaj ročk, sicer se bo tak sistem sesul kot sedaj trpi zasedenost v primeru premalo prostih ročk.

Dodatno pa bi bila potrebna standardna baterija na vseh avtih, pa se še nikoli niso proizvajalci uspeli poenotiti, da bi imeli kakšen enak del za vse avte, npr. enake feltne, enaki, odbijači, enaki strešne sani.....skratka vsak bi potem imel svoje polnilne postaje ali kako :whew:

Da bi se pa kdo vnaprej v aplikaciji prijavljal na menjavo v točno določeni postaji na poti, pa niti pod razno ne bo šlo skozi, saj se že sedaj smrduhi zmrdujejo nad tem, da bi v aplikaciji iskali kje je kakšna polnilnica ali celo preverjali ali je prosta. Avto se sicer v aplikaciji lahko sam pozanima na podlagi vnešene navigacije, ampak potem moraš vedno vnaprej vnašat vsako pot v navigacijo (jaz sem rad svoboden in se včasih vozim po trenutnem navdihu) ob večjih konicah, ko greš na morje bo prva prosta baterija lahko šele čez 1.000km ali pa jo boš moral čakat 4h da se napolnijo zaradi velikega povpraševanja. A ni bolj enostavno samo ročko porinit v avto in 15 min na superchargerju pa je poln?

Tudi če bi rešili vse ostale težave, pa na koncu odpove še ekonomika, tak sistem je nujno veliko dražji od superchargerjev in kmečka pamet pove, da to ne more zaživeti :$:
Matej, Sebastijan, vivo
nakaza
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1178
Kraj: Postojna
Avto: SOUL 2018, 2020 ex m3-RWD
844
1423

Re: NIO ET7 - "kitajski lovec na Tesle"

Odgovor Napisal/-a nakaza »

Če ti nekaj obljubijo - ponudijo in funkcionira zakaj ne. Mene kot potrišnika prav nič ne briga kaj vse to potegne za sabo, kak trafo morajo imet in ne vem kaj še vse.

Mene kot potrošnika zanima koliko denarja moram dat za tako menjavo.

A tebe zanima kako velik rezervoar imajo na bencisnki črpali, verjetno te ne, če nisi pisal kake diplomske na to temo .... Tudi zanima te ne koliko krat na dan ali na teden dovažajo gorivo na črpalko. Zate, zame in vse ostale potoršnike je pomembno da je gorivo in seveda možnost točenja takrat ko prideš na črpalko.

Če si drznem na nek način malo primerjati, saj tudi Tesle imajo samo svoje polnilnice, ni za druga vozila....

Tisti ki vse to plača in investila ima pač neko svojo kalkulacijo ali pa samo veselje :) :)



FV-EV napisal/-a: 08 Maj 2021, 11:01 Mi je prav smešno, kako se ljudje navdušujejo nad menjavo baterije v petih minutah, zraven pa ne pomislijo, kaj vse to s seboj potegne :bang:

Tu je celotna infrastruktura, kjer rabiš na polnilni postaji močan elektro priključek s trafom skoraj enako kot pri superchargerjih, do zaposlenih ali pa vsaj robotiziranih menjalcev teh baterij, da ne omenjam nejevoljo lastnikov, ki bi svojo menjali za neznano baterijo.
Povrhu vsega pa morajo biti te postaje vsaj tako nagosto kot sedanje hitre DC polnilnice in imeti toliko baterij na zalogi, kot je sedaj ročk, sicer se bo tak sistem sesul kot sedaj trpi zasedenost v primeru premalo prostih ročk.

Dodatno pa bi bila potrebna standardna baterija na vseh avtih, pa se še nikoli niso proizvajalci uspeli poenotiti, da bi imeli kakšen enak del za vse avte, npr. enake feltne, enaki, odbijači, enaki strešne sani.....skratka vsak bi potem imel svoje polnilne postaje ali kako :whew:

Da bi se pa kdo vnaprej v aplikaciji prijavljal na menjavo v točno določeni postaji na poti, pa niti pod razno ne bo šlo skozi, saj se že sedaj smrduhi zmrdujejo nad tem, da bi v aplikaciji iskali kje je kakšna polnilnica ali celo preverjali ali je prosta. Avto se sicer v aplikaciji lahko sam pozanima na podlagi vnešene navigacije, ampak potem moraš vedno vnaprej vnašat vsako pot v navigacijo (jaz sem rad svoboden in se včasih vozim po trenutnem navdihu) ob večjih konicah, ko greš na morje bo prva prosta baterija lahko šele čez 1.000km ali pa jo boš moral čakat 4h da se napolnijo zaradi velikega povpraševanja. A ni bolj enostavno samo ročko porinit v avto in 15 min na superchargerju pa je poln?

Tudi če bi rešili vse ostale težave, pa na koncu odpove še ekonomika, tak sistem je nujno veliko dražji od superchargerjev in kmečka pamet pove, da to ne more zaživeti :$:
Ogo
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Ostale znamke”