Saturn EV-1
Saturn EV-1
Pozdravljeni,
sem predkratkim slučajno v eni TV oddaji zasledil da so omejeno vozilo načrtno prenehali izdelovati ter naredili samo 1117 komadov?
Je to resnično?
Hvala za odgovor in pojasnilo ter lep pozdrav!
sem predkratkim slučajno v eni TV oddaji zasledil da so omejeno vozilo načrtno prenehali izdelovati ter naredili samo 1117 komadov?
Je to resnično?
Hvala za odgovor in pojasnilo ter lep pozdrav!
Re: Saturn EV-1
Gre za GM EV1
https://www.youtube.com/watch?v=fLknNrrL6QU
Starejši kolega v ZDA ga je imel dve desetletji nazaj, njegov je tudi preživel, da ni šel v prešo ampak v muzej. Večina GM EV1 je namreč končala v preši. Podobno Toyote RAV 4 EV.
Avto je bil namreč v najemu, torej nisi imel lastništva nad njim. In ko se je GM odločil jih spravit v prešo, je to bilo to.
https://www.youtube.com/watch?v=fLknNrrL6QU
Starejši kolega v ZDA ga je imel dve desetletji nazaj, njegov je tudi preživel, da ni šel v prešo ampak v muzej. Večina GM EV1 je namreč končala v preši. Podobno Toyote RAV 4 EV.
Avto je bil namreč v najemu, torej nisi imel lastništva nad njim. In ko se je GM odločil jih spravit v prešo, je to bilo to.
Zadnjič spremenil Ogo, dne 10 Feb 2021, 16:47, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Saturn EV-1
Ja za omenjeni model gre.
Slučajno sem med naletel nanj po zelo dolgem času, ko sem med selitvijo sortiral zadeve in ga imam v kar nekaj avtomoto revijah.
A ga je prodal?
Slučajno sem med naletel nanj po zelo dolgem času, ko sem med selitvijo sortiral zadeve in ga imam v kar nekaj avtomoto revijah.
A ga je prodal?
Re: Saturn EV-1
Ni, uspel se je samo po vezah in poznanstvih dogovoriti z GM, da gre avto v muzej in ne v prešo.
Takrat je Kalifornija imela nore cilje, da do leta 2000 mora biti X avtov električnih drugače proizvajalcem ne bodo dovolili prodaje fosilcev. Zato so v začetku 90ih top proizvajalci navalili na EV in naredili par avtov, da zadostijo pogojem.
Ko je bilo tudi Državi Kaliforniji jasno, da je elektrifikacija voznega parka s takratno tehnologijo utopija, so umaknili utopične cilje in ti avti so izgubili razlog za obstoj ter šli v prešo.
Takrat je Kalifornija imela nore cilje, da do leta 2000 mora biti X avtov električnih drugače proizvajalcem ne bodo dovolili prodaje fosilcev. Zato so v začetku 90ih top proizvajalci navalili na EV in naredili par avtov, da zadostijo pogojem.
Ko je bilo tudi Državi Kaliforniji jasno, da je elektrifikacija voznega parka s takratno tehnologijo utopija, so umaknili utopične cilje in ti avti so izgubili razlog za obstoj ter šli v prešo.
Re: Saturn EV-1
Zanimivo in očitno se tu zadeva ponavlja, saj večina tudi sedaj ne uspeva, čedalje več jih kupuje klasike, večina znamk GM koncerna je pa že pomrla.
Po drugi strani pa je zanimivo da se zadnje leto na veliko prodajajo tudi ''električne legende'' na avtonetu.
V Sloveniji kot se spomnim ni bilo nobenega EV-1, čeprav je bil Americars zastopnik za večino znamk ameriških vozil, kajne?
Po drugi strani pa je zanimivo da se zadnje leto na veliko prodajajo tudi ''električne legende'' na avtonetu.
V Sloveniji kot se spomnim ni bilo nobenega EV-1, čeprav je bil Americars zastopnik za večino znamk ameriških vozil, kajne?
Re: Saturn EV-1
Dvomim, da je bilo kateri GM EV1 zašel izven iz Kalifornije.
Cel njegov razlog obstoja je bila zakonodaja Kalifornije. In kot sem napisal, ni se prodajal, dajal se je v najem/leasing.
Je pa treba povedat, da elektrifikacija v GM ni povsem zamrla. Desetletje kasneje so sproducirali GM Volt, sedaj je aktualen GM Bolt, planirajo novo EV platformo.
Žal pa GM in Evropa več ne gresta skupaj. Zadnji del GM Europe - Opel je bil prodan skupini PSA par let nazaj.
Pa tudi PSA je že zgodovina, sedaj je to Stellantis, saj so se združili skupaj z Chrysler Fiat v novo firmo.
Skratka, elektrifikacija dela velike premike na trgu - industrija se konsolidira na veliko. Saj bodo samo največji preživeli evolucijo elektrifikacije.
Električarji se pa bodo masovno prijeli, ko bo tehnologija dovolj poceni. Za to je pa potreben čas.
50 let nazaj so tudi računalnike štemali samo državni inštituti in dohtarji znanosti. Sedaj ima pa vsak ventil na avtomobilski gumi že vgrajen računalnik.
Cel njegov razlog obstoja je bila zakonodaja Kalifornije. In kot sem napisal, ni se prodajal, dajal se je v najem/leasing.
Je pa treba povedat, da elektrifikacija v GM ni povsem zamrla. Desetletje kasneje so sproducirali GM Volt, sedaj je aktualen GM Bolt, planirajo novo EV platformo.
Žal pa GM in Evropa več ne gresta skupaj. Zadnji del GM Europe - Opel je bil prodan skupini PSA par let nazaj.
Pa tudi PSA je že zgodovina, sedaj je to Stellantis, saj so se združili skupaj z Chrysler Fiat v novo firmo.
Skratka, elektrifikacija dela velike premike na trgu - industrija se konsolidira na veliko. Saj bodo samo največji preživeli evolucijo elektrifikacije.
Električarji se pa bodo masovno prijeli, ko bo tehnologija dovolj poceni. Za to je pa potreben čas.
50 let nazaj so tudi računalnike štemali samo državni inštituti in dohtarji znanosti. Sedaj ima pa vsak ventil na avtomobilski gumi že vgrajen računalnik.
Re: Saturn EV-1
Aha.
Želiš povedati da je takrat bilo tako da so imeli omejeno življenjsko dobo oziroma si jih moral vrniti avtohiši, ta pa jih je vozila na odpade, nekaj pa so jih uspeli rešiti oziroma jih hranijo v muzejih?
Vem ja, GM je zadnja leta postal precej mešanica ameriško-europskih znamk.
Znamka Saturn pa je drugače leta 2010 propadla oziroma šla v stečaj.
Želiš povedati da je takrat bilo tako da so imeli omejeno življenjsko dobo oziroma si jih moral vrniti avtohiši, ta pa jih je vozila na odpade, nekaj pa so jih uspeli rešiti oziroma jih hranijo v muzejih?
Vem ja, GM je zadnja leta postal precej mešanica ameriško-europskih znamk.
Znamka Saturn pa je drugače leta 2010 propadla oziroma šla v stečaj.
Re: Saturn EV-1
Tu je povzetek kako so končaii na odpadu ; in obstaja celo klub EV-1
V tistih časih je bilo pri nas za večino ameriških znamk vozil podjetje Americars katero naj bi se zanimalo tudi za zastopstvo, a do tega žal ni prišlo.
V tistih časih je bilo pri nas za večino ameriških znamk vozil podjetje Americars katero naj bi se zanimalo tudi za zastopstvo, a do tega žal ni prišlo.
Re: Saturn EV-1
Mislim da ni bil nikoli namen da bi EV-1 bil prodan v evropi in celo kje drugje kot v kaliforniji. Vsi avti so imeli pogoj da so bili na leasing saj je GM vedel da jih bo nekoč odvzel strankam. Par zvezdnikov se je čist fajn počutlo z njimi vozit pa niso meli nobene besede ko so jim jih pobrali.
Če še nisi pogledal je dokumentarc na to temo: Who killed the electric car (https://www.imdb.com/title/tt0489037/)
Škoda ker sem po ogledu tega dokumentarca pol par let nisem spremljal scene, drugače bi že prej imel EV
Če še nisi pogledal je dokumentarc na to temo: Who killed the electric car (https://www.imdb.com/title/tt0489037/)
Škoda ker sem po ogledu tega dokumentarca pol par let nisem spremljal scene, drugače bi že prej imel EV
Re: Saturn EV-1
Hvala za omenjeni link, bom pogledal.
A želiš povedati da je bil to neke vrste operativni leasing kot ga poznamo danes?
Vem da je nekaj komadov EV-1 končalo v muzeju, drugače pa večina žal na odpadu.
A želiš povedati da je bil to neke vrste operativni leasing kot ga poznamo danes?
Vem da je nekaj komadov EV-1 končalo v muzeju, drugače pa večina žal na odpadu.
Re: Saturn EV-1
Tudi to je možno.
Sem pa gledal kataloge na spletu in zanimivo kako so ponujali različne barvne kombinacije in dodatke.
Pa večina ga je imela kot je razvidno iz posnetkov kot drugi avto pri hiši ; vemo v USA ima večina limuzine in SUV
Re: Saturn EV-1
Ni samo eden. Kar nekaj jih je bilo ohranjeno za muzejsko shrambo. So pa večini pobrali baterije ven.
Se je pa baje en popolen našel zapuščen v neki parkirni hiši. Samo ga ne tikajo, ker ni razčiščeno lastništvo. :P
Se je pa baje en popolen našel zapuščen v neki parkirni hiši. Samo ga ne tikajo, ker ni razčiščeno lastništvo. :P
Re: Saturn EV-1
Nič čudnega, pri nas je tudi kar nekaj elektro in hibridnih vozil z nerazčiščenim lastništvom.
Baterije pa so jasno pobrali ven, ker bi se razlile ; se mi je to zgodilo pri navadnem avtu, Citroen XM, kateri je bil parkiran doma cca. 1 mesec, ko sem bil na bolniški oziroma operaciji in ko sem prispel domov je kar pošteno puščal akumulator kar se še vedno pozna na tlakovcih.
Baterije pa so jasno pobrali ven, ker bi se razlile ; se mi je to zgodilo pri navadnem avtu, Citroen XM, kateri je bil parkiran doma cca. 1 mesec, ko sem bil na bolniški oziroma operaciji in ko sem prispel domov je kar pošteno puščal akumulator kar se še vedno pozna na tlakovcih.
Re: Saturn EV-1
Zanimiva brošura s podatki ; cene se čez lužo gibljejo med 20-30$, pa če računaš še poštnino si na dobrih 50-60€
Če bi omenjeno vozilo še obstajalo in se dalo dobiti bi bil odličen kolekcionarni primerek
Če bi omenjeno vozilo še obstajalo in se dalo dobiti bi bil odličen kolekcionarni primerek
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3562
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30951614
Re: Saturn EV-1
Še ena raziskava na temo kdo je ubil ev1
https://www.youtube.com/watch?v=eIHDyB9 ... ColdFusion
https://www.youtube.com/watch?v=eIHDyB9 ... ColdFusion