Toyota BZ4X

Vse znamke, ki še niso dobile svoje kategorije
Odgovori
McDuck
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1166
Avto: Volkswagen ID.3 | Tesla Model 3 LR RWD
358
172

Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a McDuck »

SIOL, 29.10.2021
https://siol.net/avtomoto/novice/kdaj-v ... esi-564718

Kdaj v Evropi? Volanu so odstranili povezavo s kolesi.

Slika

Toyota je razkrila serijsko različico svojega prvega namenskega električnega avtomobila, ki za japonsko znamko odpira vrata številnih avtomobilskih sprememb. Med te spada tudi odstranitev mehanske povezave med volanom in kolesi, a za zdaj še ni znano, kdaj bo ta novost lahko na voljo tudi v Evropi.

Po konceptu je Toyota zdaj razkrila še serijsko različico prvega namenskega električnega vozila, ki so ga razvili skupaj s Subarujem. To torej ni nekakšen električni RAV4, saj gre za vozilo s povsem nove platforme e-TNGA. Baterijo so izkoristili kot sestavni del vozila, jo namestili v dno avtomobila, izkoristili so manj kompleksno sestavo električnih vozil in posledično povečali medosje.

V primerjavi z RAV4 je ta avtomobil nižji za 8,5 centimetra, ima krajše previse in 16 centimetrov daljšo medosno razdaljo. Tudi linija pokrova sprednjega motorja je pet centimetrov nižja kot pri znanem klasičnem športnem terencu. Električni športni terenec ima 452 litrov prtljažnega prostora, za zdaj še ni znano, ali so poskrbeli tudi za sprednji prtljažnik.

Slika

Serijski 150-kilovatni motor, na voljo tudi dvojni elektromotor za štirikolesni pogon

Avtomobil ima dva elektromotorja, ki bosta zagotavljala štirikolesni pogon. Vse tehnične podrobnosti še niso znane, saj Toyota evropsko premiero avtomobila napoveduje za 2. december. Takrat bodo morda pokazali tudi ime serijskega avtomobila, ki za zdaj še vedno nosi konceptno oznako bZ4X.

Japonci obljubljajo, da bo imel avtomobil doseg več kot 450 kilometrov in da bo baterija po desetih letih (predvidoma 240 tisoč prevoženih kilometrov) imela še 90 odstotkov začetne kapacitete. Ta znaša dobrih 71 kilovatnih ur. Toyota obljublja moč polnjenja do 150 kilovatov (DC) in do 11 kilovatov na klasičnih polnilnicah AC.

Pogled na merilnike (tvegano) prek volana, ta izgublja mehansko povezavo s kolesi

Velik odmik od obstoječih modelov Toyota pripravlja v vozniškem prostoru. Volan bo postavljen podobno kot pri peugeotih, da bo torej voznik na merilnike gledal prek obroča. Taka rešitev je vsaj tam prinesla precej razdeljenosti med uporabniki.

Med fotografijami je tudi različica volanskega obroča brez zgornjega dela, kar je podobna ideja kot pri Teslinem modelu S nove generacije. Prvič v toyotah volanski sistem ne bo imel mehanske povezave s kolesi, saj Toyota vpeljuje sistem "steer-by-wire", ki ga vsaj v Evropi sprva sicer še ne bo v ponudbi.

Tak sistem bo zagotavljal natančnejše upravljanje volana, več občutka za voznika, prav tako bo povečal tudi prostornost okrog voznikovih nog. Od skrajno levega do skrajno desnega položaja volana bo treba obroč zavrteti le za 150 stopinj.

Slika
Dzun Tao
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
712
275

Re: Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a rgornik »

Spet crossover. Kul, ampak ni zame. Upam, da na tej platformi v kratkem predstavijo še kakšnega konkurenta ID.3 in MeganE. Na primer Corolla electric z dobrim izkoristkom, 71kWh baterijo bi lahko bil super alternativa na tem trgu, kjer zaenkrat še ni tako veliko konkurence.
OVE, OVE, OVE
BL_EV
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2894
Avto: 2019 Model S
1638
1102

Re: Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a BL_EV »

A ni to tista znamka, pri kateri so ves čas trdili, da so prihodnost hibridi ali morebiti celo vodik in da je menda BEV slepa ulica?

Drugače pa izgleda vključno z notranjostjo precej všečno, končno so izrezi kolotekov okrogli, ne pa kot pri aktualnem rav4, ki je tudi sicer kot celota dizajnersko skrpucalo. Yoke očitno že dobiva posnemovalce, steer by wire s 150 stopinjami zavrtljaja iz izhodišča pa zveni v teoriji super, bomo videli kako bo v praksi.
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1394
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
673
136

Re: Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Omenjajo neko posebno hladilno tekočino, ki deluje tudi protipožarno. Khm, koliko bo cena menjave :D
Newly introduced the use of high-resistance coolant, which prevents fire from short circuits even if there is leakage of the battery's liquid coolant
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Da se ne bo samo udrihalo proti Toyoti.
Toyota je imela električenega RAV4 EV že več kot 20 let nazaj. Ravno tako je bila med prvimi investitorji v Teslo. In s Teslo je naredila tudi drugi RAV4 EV.
Je pa firma ziheraška, ker gre za mega konglomerat - nikoli ne stavi samo na eno tehnologijo in tudi nikoli ne vloži ogromnega denarja v tehnologijo, dokler se ji ne zdi, da je, oz bo prišlo do ustreznega ekonomsko - tehnološkega preloma.

In ja, požari BEV vozil so potencialni show stopper. Dovolj je, da vse parkirne hiše dajo na šit listo BEV, pa trg začne stagnirat. Pa je to lahko res en avto na sto jurjev, ampak negativna publiciteta lahko naredi enormno škodo. In ko sedanje baterije zagorijo, žal zagorijo konkretno, torej reč ne ostane neopažena, pa je lahko še kako redka. Isto ko letalske nesreče ne ostanejo neopažene, čeprav je verjetno, da se boš z letalskim prevozom ubil precej nižja kot z avtom.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6557
Avto: Kona 64_2018
3494
595

Re: Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Že 25 let dajejo na trg hibride, zadnji plug in tudi z li-ion tehnologijo torej je možnost da se tudi njihovi hibridi užgejo, s tem da imajo teli baterijo še v notranjosti avtomobila. Če narediš stvar prav se nebo vžgala kar so tudi dokazali, torej ta izgovor žal ne pije vode.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
3999

Re: Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Ni problem, da je ziheraška ali pa velika firma, so tudi druge firme velike pa ne bluzijo tako kot je zadnja leta Toyota. Ves čas trdijo, da BEV ni prava smer, da v to oni pa res ne bodo šli, da je njihov pogled direkt iz bencinarjev in hibridov v vodik in vodik oh in sploh.

Vodik je prihodnost ampak ne na tak način, vsaj jaz sem mnenja, da bo najprej šlo vse v avto industriji na BEV in šele čez dolgo časa potem kaj od tega na kak vodik za daljše razdalje. Za kratke razdalje je baterija idelana zadeva še zelo dooolgo časa. BEV ima malo delov, enostavna zadeva, malo vzdrževanja in pokvarljivosti, relativna varnost v primeru z vodikom,....skratka v tem stoletju najbolj perspektivna tehnologija.
timo
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Glej, vodik je sveti gral za avto industrijo, ker model ostaja podoben kot prej. Baterije so namreč zelo drage.
Problem vodika pa seveda je, da trenutno ni korenitega preskoka v ekonomičnosti in ekologiji proizvodnje le tega. Vse se trenutno proizvede iz nafte in prispeva k emisijam CO2. Zapovrh je vodik še ekstremno drag.
Če nekdo reši ta problem, bo BEVom huda predla, do takrat pa je obratno.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
3999

Re: Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Ko bo vodik aktualen, se verjetno sploh ne bomo več vozili z avti. Preden bo kdo z vodikom naredil tak preskok, ki ga omenjaš, bo prej preskok v dostopu do transporta in miselnosti na splošno, zato jaz v vodik pri avtomobilih, kot jih danes dojemamo, sploh ne verjamem več. Se mi zdi, da smo že bližje letenju, lebdenju, tunelih in podobnim idejam, kot pa preskoku vodika. Je pa to stvar naslednjih generacij, mene verjetno vodik še ne bo katapultiral :angel:
DGJ
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1394
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
673
136

Re: Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Toyota je 2017 napovedovala proizvodnjo 1 milijon letno BEV+FCEV do leta 2030. Leta 2019 so ta cilj prestavili na 2025. Tole kar Toyota sedaj predstavlja je čisto in-line s tem kar so napovedovali.

Tole iz 2019:
Ultimately, Toyota claims the new strategy should result in the sale of 5.5 million electric and electrified vehicles by 2025 — which is 5 years sooner than it previously suggested. However, it believes only about 1 million of those will be BEVs or hydrogen-powered cars.
Ta predstavitev BZ ne pomeni da bo Toyota kar nehala delati vse ostalo in bodo delali samo BEV. Toyotina napoved je da bo 10% trenutnih kapacitet BEV+FCEV. Glede vidika so lahko glasni kolikor hočejo, ampak ko bodo lovili te prodajne cilje verjemite da se ne bodo šli harakiri z vodikom.
Bandersnatch
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 43
37
5

Re: Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a Bandersnatch »

Vodik bi postal aktualen, če ga naredijo nekako takole:

https://www.autoevolution.com/news/plas ... 67256.html

TL&DR

Menda bi se ga dalo shranjevati v kasetah za večkratno uporabo. Namesto tankanja preko ročke, bi pač vzel ven prazne kasete in dal notri polne. Doseg naj bi bil primeren. Kasete ne bi bile "tvoje", tako kot ni tvoja jeklenka za plin, tako, da bi bilo uporabnikom vseeno, ker dobijo "rabljeno". Važno, da je kaseta polna. Hkrati s tem, bi se dalo narediti "polnilno" infrastrukturo za kasete ob vsaki večji vetrnici/sončni elektrarni.

Minus tega je seveda, da ne moreš polniti doma kot sedaj, ampak se moraš zapeljati na črpalko.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
3999

Re: Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Bandersnatch napisal/-a: 31 Okt 2021, 20:38 Minus tega je seveda, da ne moreš polniti doma kot sedaj, ampak se moraš zapeljati na črpalko.
Torej ravno bistveno prednost in svobodo pri elektriki bi nam z vodikom spet odvzeli. Poleg zapletene tehnologije in varnosti z vodikom, me tole najbolj odbija in sem predvsem zaradi tega absolutno proti ponovnemu zasužnjevanju prek energentov. Nikjer svobode sicer nimaš v popolnosti, ampak vsak korak k večji svobodi je pravi korak za posameznika.
warpedone, BL_EV, timo, Sebastijan, DGJ
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1394
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
673
136

Re: Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Toyota je negativno nastrojena na BEV samo zato ker vedo, da bodo izgubili primat največjega, če jim ICE povsod začnejo prepovedovati. Kljub visokemu cilju milijon EV letno je to samo 10% trenutne prodaje. Seveda jih skrbi za ostalih 90% koga pa nebi, itak da bodo poskusili zlobirat vse, da jim ta skupna številka nebi preveč kopnela.
timo
Bandersnatch
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 43
37
5

Re: Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a Bandersnatch »

FV-EV napisal/-a: 31 Okt 2021, 20:44 Torej ravno bistveno prednost in svobodo pri elektriki bi nam z vodikom spet odvzeli. Poleg zapletene tehnologije in varnosti z vodikom, me tole najbolj odbija in sem predvsem zaradi tega absolutno proti ponovnemu zasužnjevanju prek energentov. Nikjer svobode sicer nimaš v popolnosti, ampak vsak korak k večji svobodi je pravi korak za posameznika.
Kakor pogledaš. Bi pa pridobil ta famozni "doseg", ki je problem mnogim in pa seveda čas na "črpalki". Po drugi strani pa ni nujno, da bo ta tehnologija sploh prišla do osebnih vozil. Mogoče bo uporabna za tovorna. Kaj lepšega, da tovornjaki, letala in ladje nehajo kurit dinozavre.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
3999

Re: Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Bandersnatch napisal/-a: 09 Nov 2021, 15:30
FV-EV napisal/-a: 31 Okt 2021, 20:44 Torej ravno bistveno prednost in svobodo pri elektriki bi nam z vodikom spet odvzeli. Poleg zapletene tehnologije in varnosti z vodikom, me tole najbolj odbija in sem predvsem zaradi tega absolutno proti ponovnemu zasužnjevanju prek energentov. Nikjer svobode sicer nimaš v popolnosti, ampak vsak korak k večji svobodi je pravi korak za posameznika.
Kakor pogledaš. Bi pa pridobil ta famozni "doseg", ki je problem mnogim in pa seveda čas na "črpalki". Po drugi strani pa ni nujno, da bo ta tehnologija sploh prišla do osebnih vozil. Mogoče bo uporabna za tovorna. Kaj lepšega, da tovornjaki, letala in ladje nehajo kurit dinozavre.
Ne govorimo o ladjah in letalih, tam je vodik logična izbira ko bo, če bo kdaj ekonomsko sprejemljiv. Energetsko in predvsem okoljsko je verjetno lahko to kmalu. Govorimo o osebnem prevozu - za avtomobile.

Doseg pri EV je problem le tistim, ki ne vozijo EV, zato se z njimi jaz ne ukvarjam več, le vozim in se mi smeji, ker ne vedo kaj zamujajo :D Tisti ki so naredili vsaj 10.000km in se tako navadili na drugačno izkušnjo v 99% ne razmišljajo, da bi se kdaj vrnili na ICE, izjeme pa so vedno povsod.

Podobno je s časom na črpalki. Ta čas jaz sedaj lepo preživim doma, ko počnem meni ljube stvari. Večinoma vozim po avtocesti, kjer delam povprečno 200-400km na dan, a kaj je to čas na črpalki težko pojasnim, ker tega skorajda ne poznam več. Vem pa kako je bilo z ICE, smrdljivo, mastno ročko sem moral vtikat v avto, res da nanjo običajno ni bilo treba čakat, sem pa moral pogosto čakat vsaj 2-3 pred menoj, ki so se drenjali in kupovali še kaj na blagajni. Zdaj če se kak dan res zgodi, da moram dofilat, to opravim v 1-3 minutah, tolk da pridem do doma. Tistih dvakrat letno v tujini pa sem sedaj celo manj živčen, ker grem vsaj v tiste pol urce na wc in kaj vržem v usta, prej se mi je vedno mudilo dalje.

Tak ja, relativno je, sploh ko spremeniš svoje ustaljene navade - to je največji problem, ostalo je bolj lapanje in foušija 8-)
Sebastijan, mukwai
Apolon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2293
Avto: Bicikl
784
793

Re: Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a Apolon »

FV-EV napisal/-a: 09 Nov 2021, 17:24
Bandersnatch napisal/-a: 09 Nov 2021, 15:30
FV-EV napisal/-a: 31 Okt 2021, 20:44 Torej ravno bistveno prednost in svobodo pri elektriki bi nam z vodikom spet odvzeli. Poleg zapletene tehnologije in varnosti z vodikom, me tole najbolj odbija in sem predvsem zaradi tega absolutno proti ponovnemu zasužnjevanju prek energentov. Nikjer svobode sicer nimaš v popolnosti, ampak vsak korak k večji svobodi je pravi korak za posameznika.
Kakor pogledaš. Bi pa pridobil ta famozni "doseg", ki je problem mnogim in pa seveda čas na "črpalki". Po drugi strani pa ni nujno, da bo ta tehnologija sploh prišla do osebnih vozil. Mogoče bo uporabna za tovorna. Kaj lepšega, da tovornjaki, letala in ladje nehajo kurit dinozavre.
Ne govorimo o ladjah in letalih, tam je vodik logična izbira ko bo, če bo kdaj ekonomsko sprejemljiv. Energetsko in predvsem okoljsko je verjetno lahko to kmalu. Govorimo o osebnem prevozu - za avtomobile.

Doseg pri EV je problem le tistim, ki ne vozijo EV, zato se z njimi jaz ne ukvarjam več, le vozim in se mi smeji, ker ne vedo kaj zamujajo :D Tisti ki so naredili vsaj 10.000km in se tako navadili na drugačno izkušnjo v 99% ne razmišljajo, da bi se kdaj vrnili na ICE, izjeme pa so vedno povsod.

Podobno je s časom na črpalki. Ta čas jaz sedaj lepo preživim doma, ko počnem meni ljube stvari. Večinoma vozim po avtocesti, kjer delam povprečno 200-400km na dan, a kaj je to čas na črpalki težko pojasnim, ker tega skorajda ne poznam več. Vem pa kako je bilo z ICE, smrdljivo, mastno ročko sem moral vtikat v avto, res da nanjo običajno ni bilo treba čakat, sem pa moral pogosto čakat vsaj 2-3 pred menoj, ki so se drenjali in kupovali še kaj na blagajni. Zdaj če se kak dan res zgodi, da moram dofilat, to opravim v 1-3 minutah, tolk da pridem do doma. Tistih dvakrat letno v tujini pa sem sedaj celo manj živčen, ker grem vsaj v tiste pol urce na wc in kaj vržem v usta, prej se mi je vedno mudilo dalje.

Tak ja, relativno je, sploh ko spremeniš svoje ustaljene navade - to je največji problem, ostalo je bolj lapanje in foušija 8-)
Lastništvo osebnih vozil gre papa.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5357
3483

Re: Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Danes sm iz bookmarkov v avtu vrgu ven plugshare in ABRP... v dobrih 2 letih in 60k sm to nucal točno nič krat.

Sm pa danes moral na petrol ob AC... filat zimske gume ker mojster po defaultu fila pol bara premal...
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Apolon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2293
Avto: Bicikl
784
793

Re: Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a Apolon »

warpedone napisal/-a: 09 Nov 2021, 18:56 Danes sm iz bookmarkov v avtu vrgu ven plugshare in ABRP... v dobrih 2 letih in 60k sm to nucal točno nič krat.

Sm pa danes moral na petrol ob AC... filat zimske gume ker mojster po defaultu fila pol bara premal...
Pol ni glih majstr….
Uporabniški avatar
prgrmr
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 819
Kraj: Dragomelj
Avto: i3, Y
605
566

Re: Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a prgrmr »

warpedone napisal/-a: 09 Nov 2021, 18:56 mojster po defaultu fila pol bara premal...
A zategne pa vijake dovolj ali tudi po defaultu ...?
Apolon
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5357
3483

Re: Toyota BZ4X

Odgovor Napisal/-a warpedone »

sranje ... itak da premal in itak da sm pozabu rečt :|
grem danes nazaj
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Odgovori

Vrni se na “Ostale znamke”