Avrelij napisal/-a: ↑02 Avg 2023, 08:06
So pa šli na 400V tehnologijo, verjetno zaradi redkih polnilnic, ki bi to res zmogle.
KIA/Hyundai 800V platforma nima nobenih težav s pomanjkanjem 800V polnilnic.
Ker imajo za razliko od Porsche/Audi, ki potrebuje poseben DC/DC pretvornik, zelo elegantno rešen ta "problemček" s polnjenjem.
Ko avto vštekaš v 400V polnilnico, zna sam dvignit napetost iz 400V na 800V s pomočjo statorja motora in pogonskega inverterja.
Pozitivni pol DC priključka na avtu je povezan na zvezdišče motorja. Ko se začne polnjenje vse tri faze v inverterju začnejo preklapljat in induktivnost statorja ima funkcijo tuljave v "boost converterju"... Inverter pa potem na izhodu direktno polni baterijo preko DClinka.
Tako da lahko polniš s polno močjo (150+kW) tudi na 400V polnilnicah, brez dodatne opreme.
Izkoristek te pretvorbe pa je tudi zelo visok ranga 98%.
Če pa filaš direktno na 800V polnilnici, pa se v inverterju aktivirajo samo vsa tri zgornja stikala, in povežejo polnilnico "direktno" na baterijo, tu so izgube še manjše...
Isto zadevo ima v planu Renault za naslednjo generacijo.
Razlog za opustitev 800V je bolj v sami ceni, če nimaš avta s 300+kW, ima 800V zelo malo smisla.