Tesla 4680

Baterije bodo tako pomembne da si zaslužijo svoj forum
Odgovori
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1213
Kraj: MB
Avto: NISSAN
683
740

Tesla 4680

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Hi,

je kdo zasledil podatek o kapaciteti 4680 baterije v Ah?

5x energy je edini podatek - torej glede na 18650 z 3,0mAh je to 15Ah - napetost je tako enaka?
Nekaj mi ne gre skupaj, ker (teoretični) volumen 4680 je 8x volumen 18650.

Ima kdo boljše podatke o kapaciteti?
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4222
Avto: Kona 64_2018
2150
323

Re: Tesla 4680

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Dvomim da so primerjali s 18650 saj majo že nekaj časa 2170. Pa tudi nevem če so primerjali glede per cell ampak na celoten pack...
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1213
Kraj: MB
Avto: NISSAN
683
740

Re: Tesla 4680

Odgovor Napisal/-a BogyX »

2170 je 4,8Ah - torej bi nova bila 24Ah pri cca 5,5x povečanju teoretičnega volumna.

Bo treba počakat na konkretne podatke, če pa kdo ve pa prosim.
technic
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1384
1001
316

Re: Tesla 4680

Odgovor Napisal/-a technic »

Dzun Tao
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1213
Kraj: MB
Avto: NISSAN
683
740

Re: Tesla 4680

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Nekaj narobe računam
Torej starih je 4416 kosov x 5Ah x 4V = 88,3kWh
Novih je 960 kosov x 9Ah x 4V - 35,5kWh

?
Gasper
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 951
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
509
88

Re: Tesla 4680

Odgovor Napisal/-a Gasper »

9Ah na celico ziher ni pravi podatek. Celica je konkretno večja in naj bi imela 5x kapaciteto kot 2170. Torej okrog 25 Ah.

Izračun je torej nekaj takega:
Stare: 4416 * 3,6 V * 5Ah = 79 kWh
Nove: 960 * 3,6 V * 25 Ah = 86 kWh

Ampak ta dva paketa ni nujno da zasedata enak volumen (masa pa sploh vprašanje), ker obljubljali so 15% večji range, kapaciteta je pa "samo" 9% večja.

Kar je bilo bolj kot ne zamolčano je pa to, da bo specifična moč (in verjetno tudi polnjenje) na celico povečana za 6x. Torej če je stari paket zmožen polnjenja s 150 kW (na pamet), bo novi 9% večji paket zmožen polnjenja s 195 kW (150 kW / 4416 * 6x * 960), kar je pa 30% povečanje.
BogyX, matija
Uporabniški avatar
BogyX
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1213
Kraj: MB
Avto: NISSAN
683
740

Re: Tesla 4680

Odgovor Napisal/-a BogyX »

Hvala, tako bi res bilo bliže nekemu realnemu napredku.
Gasper
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 951
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
509
88

Re: Tesla 4680

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Na battery day so predstavili več različnih tehnologij, niso pa povedali v kakšni meri in kako hitro bo katera od teh na voljo. Zgornji izračun velja samo zaradi designa celice in tabless elektrod, kemija ista. Glede na govorice bo ta tabless večja celica prva stvar ki bo v proizvodnji.

Vse ostale izboljšave so pa ocenjene tako:
Slika

Veliko se pričakuje z dodatnim silicijem v anodi, trenutno so prilezli do nekje 10%, ampak se ne ve točno kje so. Grafitna anoda predstavlja strošek nekje $10/kWh in maso 1kg/kWh, kar sicer ni veliko. 10% silicija pomeni, da je materiala za anodo samo še ~0,7kg/kWh (zasledil sem tudi samo 0,5 kg), pri 20% procentih prideš do nekje največjega benefita, glede na to da je silicij vseeno kar problematičen glede na vzdržljivost baterije. Tole pišem po spominu, bolj v podrobnosti gre v tem videu:
https://www.youtube.com/watch?v=0ktsgwzUh3A

Video je bil posnet pred Tesla battery day. Še ena zanimiva stvar je to da so na Battery day malo zamolčali eno največjih prednosti Si anode, hitro polnjenje. To je razloženo v tem videu:
https://www.youtube.com/watch?v=CKhtjdCPNj4

V glavnem ko bo QuantumScape leta 2025 prišel ven z omejeno proizvodnjo svojih solid state celic in se bodo hvalili, da je njihova največja prednost hitrost polnjenja (15 min do 80%, kar je okoli 3C), ne bo to nič kaj posebnega.
BL_EV
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1802
Avto: 2022 MYP
977
641

Re: Tesla 4680

Odgovor Napisal/-a BL_EV »

Sicer gre v določeni meri za špekulacije, ampak kot celota super informativno: https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo
matija
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4222
Avto: Kona 64_2018
2150
323

Re: Tesla 4680

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Mal bol tehnična analiza celice. Sm pričakoval več, majo še dost placa za izboljšat :)
Gasper
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 951
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
509
88

Re: Tesla 4680

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Prioriteta jim je proizvodnja učinkovitost, šele nato bodo pilili energijsko gostoto.
darjan, warpedone
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5866
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
3961
2555

Re: Tesla 4680

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Ena izmed bulšit idej je, da so baterije preslabe, da nucamo boljše, ki so skoraj že tu ampak ne še čist, je treba še par let počakat da bodo. Za vmes vam se bol splača vzet samopolnilni hibrid, bluetec, ecotec, klintek klinc ...

Baterije danes imajo samo en problem: proizvodnja kapaciteta je nekaj velikostnih rangov manjša od minimalne nujne.
Nove proizvodne kapacitete imajo (denarano in časovno) ceno, ki ni na tehnološkem miminumu.
Manj kopleksen proces je cenejši od bol kompleksnega.
Ergo je potrebno izdelavo celic simplificirat.
S tem bo šla dodatna proizvodna kapaciteta hitreje gor, cena celic pa hitreje dol.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek