Baterije za milijon milj
Baterije za milijon milj
Govorice o bateriji za milijon milj so prišle najprej iz Tesle, ampak nič uradnega ker so battery day zamaknili zardi korone.
- Potem uradno pride ven Toyota z garancijo 10 let in milijon km z Lexus UX 300e
- Potem dajo ven še dostavnik s 15 let garancijo in milijon km
- pride BYD, ki trdi da so njihove blade LFP baterije dobre za 3.000 ciklov ali 1.2 milijona km
- pride CATL z obljubo o bateriji za 2 milijona km oz. 16 let (CATL sicer sodeluje s Teslo ampak tu gre za njihove lastne baterije)
Očitno je konec tistih časov ko so v baterije Leafih hitro degradirale, sedaj bodo baterije ko bo avto že šel v prešo še kar naprej opravljale svojo funkcijo kje drugje. Sicer je vprašanje koliko bodo čez 15 let vredne baterije ki bodo imele še ene 35 kWh kapacitete, ampak vseeno uporabna vrednost je ziher višja kot pri kupu železa, kar z leti nastane iz klasičnega ICE.
- Potem uradno pride ven Toyota z garancijo 10 let in milijon km z Lexus UX 300e
- Potem dajo ven še dostavnik s 15 let garancijo in milijon km
- pride BYD, ki trdi da so njihove blade LFP baterije dobre za 3.000 ciklov ali 1.2 milijona km
- pride CATL z obljubo o bateriji za 2 milijona km oz. 16 let (CATL sicer sodeluje s Teslo ampak tu gre za njihove lastne baterije)
Očitno je konec tistih časov ko so v baterije Leafih hitro degradirale, sedaj bodo baterije ko bo avto že šel v prešo še kar naprej opravljale svojo funkcijo kje drugje. Sicer je vprašanje koliko bodo čez 15 let vredne baterije ki bodo imele še ene 35 kWh kapacitete, ampak vseeno uporabna vrednost je ziher višja kot pri kupu železa, kar z leti nastane iz klasičnega ICE.
Re: Baterije za milijon milj
Yes. Sicer ni potreben ne vem kaksen preboj v tehnologiji, ki bi dvignil vzdrzljivost za razred. Dovolj je le malenkosten dvig. Ce 24kWh baterija zmore X ciklov je to Y km. Ampak baterija, ki je velika 4X, bo zmogla z enako tehnologijo se vedno X ciklov, kar pa dejansko pomeni 4Y kilometrov.
Ce posplosim, neka manjsa baterija (spet hipoteticno 24kWh) je zmogla recimo 150.000km. Brez napredka v tehnologiji bo torej 4x vecja baterija (ki je danes skoraj stalnica) oz 96kWh zmogla 600.000km (s tehnologijo ki jo poznamo ze kaksnih 10 let).
Torej ne iscemo "the next big thing" ampak evolucijo. To pa je zelo realno.
Ce posplosim, neka manjsa baterija (spet hipoteticno 24kWh) je zmogla recimo 150.000km. Brez napredka v tehnologiji bo torej 4x vecja baterija (ki je danes skoraj stalnica) oz 96kWh zmogla 600.000km (s tehnologijo ki jo poznamo ze kaksnih 10 let).
Torej ne iscemo "the next big thing" ampak evolucijo. To pa je zelo realno.
Re: Baterije za milijon milj
Iščemo predvsem višjo proizvodnjo in nižjo ceno.
Vse ostalo je brez tega dvojega precej brezveze.
Vse ostalo je brez tega dvojega precej brezveze.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Baterije za milijon milj
Iščemo večjo energijsko gostoto.... Pa čim nižjo degradacijo.... Pa seveda ugoden price/performance....
- Vodokotlic
- EV ambasador
- Prispevkov: 2159
- Kraj: Ljubljana/Vipava
- Avto: Model 3 LR AWD
-
12571044
Re: Baterije za milijon milj
Kdor išče ta najde.
Saj bo fantje. Že zdaj so zadeve uporabne, kaj šele bo. Saj ta forum je dokaz, koliko novih uporabnikov ali potencialnih kupcev BEV se drastično povečuje.
Saj bo fantje. Že zdaj so zadeve uporabne, kaj šele bo. Saj ta forum je dokaz, koliko novih uporabnikov ali potencialnih kupcev BEV se drastično povečuje.
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
Re: Baterije za milijon milj
@Gasper
Dvomim da bo omembe vreden delež baterij pa koncani uporabi v avtih našel svojo uporabnost v drugih namenih.
Podobno kot pri ICE.
Kpl gre na odpad,, nekateri redki se trudijo s prodajo po delih, če je avtov se veliko na cesti.
Dvomim da bo omembe vreden delež baterij pa koncani uporabi v avtih našel svojo uporabnost v drugih namenih.
Podobno kot pri ICE.
Kpl gre na odpad,, nekateri redki se trudijo s prodajo po delih, če je avtov se veliko na cesti.
Re: Baterije za milijon milj
Uuu, ICE gre na odpad, ker deli niso vredni več kot par 10/100€.
Baterija v EV bo tudi pri 50% SOH vredna par 1000€ in ne bo je veliko ljudi peljalo na odpad Razen seveda, če cena novim baterijam tako HUDO pade. Kar pa tudi nebi bilo slabo.
Baterija v EV bo tudi pri 50% SOH vredna par 1000€ in ne bo je veliko ljudi peljalo na odpad Razen seveda, če cena novim baterijam tako HUDO pade. Kar pa tudi nebi bilo slabo.
Re: Baterije za milijon milj
Avtomobilske baterije danes so isto kot najnovejši iPhone.
Danes 1500 EUR, čez leto 500 EUR, čez 5 let 50 EUR, čez 10 let moraš pa komu plačat, da ti ga vzame.
Efektivno, kdor si dela računico, da pri današnjem EV ne bo amortizacija enormna in avto ne bo čez 10 let vreden skoraj nič, se bo prej kot slej zbudil ekstremno ...
Baterije so pač vsako leto zmogljivejše, cenejše, lažje in manjše. Tudi če današnja zmore milijon milj, boš ekvivalent, ki bo manjši in lažji ter polno zmogljiv, čez 10 let dobil za manj kot četrtino cene, morda celo za desetino.
Zna biti torej zanimivo na aftermarket segmentu zamenjave baterij, ker če bodo cene padale kot do sedaj, se bo za par jurjev z montažo splačalo narediti "generalko" na EVju in ga furati še 10 let ...
Da bo pa "lova do krova" glede rabljenih baterij, pa ekstremno dvomim. Morda dobiš na težo na odpadu po ceniku, kar tudi sedaj že delajo za svinčene akumulatorje.
Danes 1500 EUR, čez leto 500 EUR, čez 5 let 50 EUR, čez 10 let moraš pa komu plačat, da ti ga vzame.
Efektivno, kdor si dela računico, da pri današnjem EV ne bo amortizacija enormna in avto ne bo čez 10 let vreden skoraj nič, se bo prej kot slej zbudil ekstremno ...
Baterije so pač vsako leto zmogljivejše, cenejše, lažje in manjše. Tudi če današnja zmore milijon milj, boš ekvivalent, ki bo manjši in lažji ter polno zmogljiv, čez 10 let dobil za manj kot četrtino cene, morda celo za desetino.
Zna biti torej zanimivo na aftermarket segmentu zamenjave baterij, ker če bodo cene padale kot do sedaj, se bo za par jurjev z montažo splačalo narediti "generalko" na EVju in ga furati še 10 let ...
Da bo pa "lova do krova" glede rabljenih baterij, pa ekstremno dvomim. Morda dobiš na težo na odpadu po ceniku, kar tudi sedaj že delajo za svinčene akumulatorje.
Re: Baterije za milijon milj
No, če bodo EV imeli enormno amortizacijo, bodo ice vozila imela ekstremno enormno amortizacijo, sploh pa baterija se bo zamenjala, avto bo pa še vedno OK in vsi samo čakamo, da se bo zgodil preboj...Ogo napisal/-a:Avtomobilske baterije danes so isto kot najnovejši iPhone.
Danes 1500 EUR, čez leto 500 EUR, čez 5 let 50 EUR, čez 10 let moraš pa komu plačat, da ti ga vzame.
Efektivno, kdor si dela računico, da pri današnjem EV ne bo amortizacija enormna in avto ne bo čez 10 let vreden skoraj nič, se bo prej kot slej zbudil ekstremno ...
Baterije so pač vsako leto zmogljivejše, cenejše, lažje in manjše. Tudi če današnja zmore milijon milj, boš ekvivalent, ki bo manjši in lažji ter polno zmogljiv, čez 10 let dobil za manj kot četrtino cene, morda celo za desetino.
Zna biti torej zanimivo na aftermarket segmentu zamenjave baterij, ker če bodo cene padale kot do sedaj, se bo za par jurjev z montažo splačalo narediti "generalko" na EVju in ga furati še 10 let ...
Da bo pa "lova do krova" glede rabljenih baterij, pa ekstremno dvomim. Morda dobiš na težo na odpadu po ceniku, kar tudi sedaj že delajo za svinčene akumulatorje.
Re: Baterije za milijon milj
Imamo kakšne empirične podatke o padanju cene baterij glede na kapaciteto po kWh ali je to bilo napisano bolj od oka? Bi me zanimalo, če je padanje res tako veliko, prej bi rekel, da je veliko bolj zmerno (predvsem zaradi dostopnosti surovin v baterijah?) - nisem pa spremljal tako podrobno v zadnjih letih.Ogo napisal/-a: Zna biti torej zanimivo na aftermarket segmentu zamenjave baterij, ker če bodo cene padale kot do sedaj, se bo za par jurjev z montažo splačalo narediti "generalko" na EVju in ga furati še 10 let ...
Da bo pa "lova do krova" glede rabljenih baterij, pa ekstremno dvomim. Morda dobiš na težo na odpadu po ceniku, kar tudi sedaj že delajo za svinčene akumulatorje.
...Razen, če bi prišlo do večjega preboja s kakšnimi drugimi surovinami ipd., kar pa je trenutno prej v fazi špekulacij, kolikor razumem.
Re: Baterije za milijon milj
Našel sem tole raziskavo, ki deluje relativno verodostojna: https://about.bnef.com/blog/behind-scen ... ry-prices/
Očitno je padec na letni ravni v zadnjih desetih letih res bil izjemno velik. Se pa kolikor vidim špekulira, da bi padec v naslednjih petih letih (tukaj je podatek do 2018) bil manj znaten, skupno približno tretjina, očitno tudi zaradi zelo visokega povpraševanja po surovinah. No, bomo videli, vsekakor zanimivo vprašanje.
Očitno je padec na letni ravni v zadnjih desetih letih res bil izjemno velik. Se pa kolikor vidim špekulira, da bi padec v naslednjih petih letih (tukaj je podatek do 2018) bil manj znaten, skupno približno tretjina, očitno tudi zaradi zelo visokega povpraševanja po surovinah. No, bomo videli, vsekakor zanimivo vprašanje.
Re: Baterije za milijon milj
Ko bi se le te cene reflektirale na maloprodajne cene. Maloprodajna cena je daleč od tega.jernejpro napisal/-a:Našel sem tole raziskavo, ki deluje relativno verodostojna: https://about.bnef.com/blog/behind-scen ... ry-prices/
Očitno je padec na letni ravni v zadnjih desetih letih res bil izjemno velik. Se pa kolikor vidim špekulira, da bi padec v naslednjih petih letih (tukaj je podatek do 2018) bil manj znaten, skupno približno tretjina, očitno tudi zaradi zelo visokega povpraševanja po surovinah. No, bomo videli, vsekakor zanimivo vprašanje.
Re: Baterije za milijon milj
Čutim na vodi, da delaš v marketinguOgo napisal/-a:Zna biti torej zanimivo na aftermarket segmentu zamenjave baterij, ker če bodo cene padale kot do sedaj, se bo za par jurjev z montažo splačalo narediti "generalko" na EVju in ga furati še 10 let ...
Kot da je na električnem avtu po >10 letih, edino baterija za zamenjat. A motor, pa menjalnik (zobniki), polnilec (charger), ostalo elektronsko sranje je pa večno ? Da ne omenjam rje. Že ko so stvari nove nekaterim crkujejo, kaj šele bo, ko bo staro.
PS: nisem mehanik, samo sklepam po tem, kako so druge stvari narejene....
Re: Baterije za milijon milj
No ja, imam prijatelja, ki nikoli ne kupi avta mlajšega od 10 let. Pa ga ima potem še 10 let, preden ga zapelje na odpad in gre po "novega".
Seveda je v glavnem na Toyotah.
Tako da sklepanje, da je OK, če je na 10 let staremu avtu tričetrt stvari hin, ni nujno pravilno.
Električarji pa imajo načeloma še manj mehanskih obrabljivih delov kot fosilci, seveda, če inženirji uporabljajo možgane.
Je pa res, da bomo šele čez desetletje videli, kak električen klump proizvajajo različne firme. Tukaj bo tudi profiliranje, kateri avti so OK samo za čas garancije, potem se ga pa losaj, in kateri so skorajda večni, oz se avta prej naveličaš.
Slednje potem igra pri ceni rabljenih. A bo avto ekonomsko za odpis že po 5ih letih ali po 20ih.
In a bo samo baterija za zamenjat po 12ih letih, pa še za to bo ugodna cena ali pa bo avto na vsakem milimetru denarna luknja (npr. na to mi pride na misel kaka Tesla X s svojimi dizajnerskimi felerji na vsakem milimetru avta).
Seveda je v glavnem na Toyotah.
Tako da sklepanje, da je OK, če je na 10 let staremu avtu tričetrt stvari hin, ni nujno pravilno.
Električarji pa imajo načeloma še manj mehanskih obrabljivih delov kot fosilci, seveda, če inženirji uporabljajo možgane.
Je pa res, da bomo šele čez desetletje videli, kak električen klump proizvajajo različne firme. Tukaj bo tudi profiliranje, kateri avti so OK samo za čas garancije, potem se ga pa losaj, in kateri so skorajda večni, oz se avta prej naveličaš.
Slednje potem igra pri ceni rabljenih. A bo avto ekonomsko za odpis že po 5ih letih ali po 20ih.
In a bo samo baterija za zamenjat po 12ih letih, pa še za to bo ugodna cena ali pa bo avto na vsakem milimetru denarna luknja (npr. na to mi pride na misel kaka Tesla X s svojimi dizajnerskimi felerji na vsakem milimetru avta).
- Vodokotlic
- EV ambasador
- Prispevkov: 2159
- Kraj: Ljubljana/Vipava
- Avto: Model 3 LR AWD
-
12571044
Re: Baterije za milijon milj
Ja to je res. Samo ko ti gre elektromotor izven ganraciej te košta ko noovi twingo popravilo
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
Re: Baterije za milijon milj
Hmnja .. razlika v ceni nove LR in LRD je točno 2.300 EUR, vključno AT mwst.
Nov motor izven ganacije pride mogoče kazga jurja več.
Vso to jajcanje s ceno servisa je precej yugo-nostalgija, ko ti je jugec po 90k prevoženih že oddelal pričakovano življensko dobo in ti je preostalo le še prekopavanje odpadov in štrihanje pod kozolcem.
V razvitem svetu so stvari drugačne. Niti se razvit svet ne ozira kej zelo na exYugo teren. Zakaj še ni tesle uradno tu - ker smo preveliki reveži. Pick your market.
Nov motor izven ganacije pride mogoče kazga jurja več.
Vso to jajcanje s ceno servisa je precej yugo-nostalgija, ko ti je jugec po 90k prevoženih že oddelal pričakovano življensko dobo in ti je preostalo le še prekopavanje odpadov in štrihanje pod kozolcem.
V razvitem svetu so stvari drugačne. Niti se razvit svet ne ozira kej zelo na exYugo teren. Zakaj še ni tesle uradno tu - ker smo preveliki reveži. Pick your market.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Baterije za milijon milj
Ko ti gre elektromotor izven garancije kupiš rabljenega iz razbitega al neki.
Re: Baterije za milijon milj
Take ki vozijo 10let in več staro šaro je treba štrafat, da bodo imel luknjo v denarnici.Ogo napisal/-a:No ja, imam prijatelja, ki nikoli ne kupi avta mlajšega od 10 let. Pa ga ima potem še 10 let, preden ga zapelje na odpad in gre po "novega".
Seveda je v glavnem na Toyotah.
Tako da sklepanje, da je OK, če je na 10 let staremu avtu tričetrt stvari hin, ni nujno pravilno.
Električarji pa imajo načeloma še manj mehanskih obrabljivih delov kot fosilci, seveda, če inženirji uporabljajo možgane.
Je pa res, da bomo šele čez desetletje videli, kak električen klump proizvajajo različne firme. Tukaj bo tudi profiliranje, kateri avti so OK samo za čas garancije, potem se ga pa losaj, in kateri so skorajda večni, oz se avta prej naveličaš.
Slednje potem igra pri ceni rabljenih. A bo avto ekonomsko za odpis že po 5ih letih ali po 20ih.
In a bo samo baterija za zamenjat po 12ih letih, pa še za to bo ugodna cena ali pa bo avto na vsakem milimetru denarna luknja (npr. na to mi pride na misel kaka Tesla X s svojimi dizajnerskimi felerji na vsakem milimetru avta).
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek