Reciklaža baterij

Baterije bodo tako pomembne da si zaslužijo svoj forum
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3374
Avto: Tesla Model 3 LR
1849
1937

Reciklaža baterij

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Realnost je taka, da ne vemo, kako bo stanje s 15 let starimi EV baterijami. Smo še poiskusni kunci vsi skupaj z EVji.
Tudi 50 let stari fosilec pa še vedno zavergla, samo menjat mu je treba olje, filtre, zamenjat gorivo v sistemu z novim.

Tudi Toyota Prius je odličen avto z nizkim TCO, sem imel dva. Samo pri teritoriju starosti nad 12 let, lahko dobiš terno za zamenjavo baterije, četudi avto nima kaj dosti kilometraže.
Skratka odlično za nabit milijon km v nekaj letih, avto malo pije, kvari se ne, vzdrževanje poceni, slabo pa, če kupiš 15 let starega, kjer igraš loto, da bo baterija izdihnila predvsem zaradi starosti in bo ekonomska totalka.

V tej generaciji EVjev bo po mojem isto. Zna biti dober TCO za štancanje kilometrov. Ko pa je avto 15 let star, je pa gambling, posledično se bodo prodajali skoraj zastojn.

Gigabaterije s 15 let starimi členi so pa fikcija. Noter Tesla daje precej precej mlajše zadeve. Skratka, za 15 let staro baterijo narejeno v trenutnem času, bo realno čakala samo čista reciklaža.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3530

Re: Življenska doba modela 3?

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> Skratka, za 15 let staro baterijo narejeno v trenutnem času, bo realno čakala samo čista reciklaža.

Da, enako bo s celimi EVji.
50 let stare mercedese se ni recikliralo že pred 35 leti ker je to stroškovni absurd - v designu ni bilo niti sekunde namenjene temu, kaj bo z zadevo čez 15 let, v designu današnjih in prihodnih EV pa bo to vse večji poudarek.

Kaj boš s kupom 15 let starega pleha v dnu avtomobila, ki je sešvasan iz 750 različnih kosov pleha iz različnih zlitin?
Sigurno čist drugačen problem kot en velik kos ulitega aluminija, katerega vržeš v peč, stališ in uliješ nov kos.
Mal pretiravanja ampak razlika je drastična.

Bol kot je nek izdelek "notranje kompleksen" i.e. vsebuje več delov iz različnih materialov, dražja je reciklaža in manj smisla ma z vidika uporabnosti tega kar je še tam notr.
In obratno.
Bolk kot so celice interno enostavne (i.e. manj raznoraznih dodatkov v sledeh) cenejša in več smisla ima lahko reciklaža.

Avtoodpadi bodo izginili skupaj z ICE. Ne ker bi EV imeli neskončno življensko dobo ampak ker bodo v prihodnosti izdelani tako, da bo reciklaža vse bol enostavna/cenejša/smiselnejša.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3374
Avto: Tesla Model 3 LR
1849
1937

Re: Življenska doba modela 3?

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Mečka je tako simpl narejena, se se boš začudil, kako si sploh upajo toliko računat zanje. 4 kosi pleha skupaj sešvasani, dno, dva boka in streha, nič več.
Star avto sprešeš in fukneš v plavž, to je to.

Moderen EV z dvemi tonami slabo reciklabilnih baterij, je pa jeba.

Pa ne si umišljat, da je Tesla kaj ekstra. Isto sranje glede recikliranja, kot najcenejši LiXX kitajski akumulatorji, ki se jih reciklira tako, da se izvozi iz EU v Indijo, kjer preprosto zadeve fuknejo v ocean. V EU seveda pa firma dobi certifikat, da je zadeva reciklirana.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3530

Re: Življenska doba modela 3?

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> Star avto sprešeš in fukneš v plavž, to je to.

To se ne počne ker? Reasons?
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4582
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7876

Re: Življenska doba modela 3?

Odgovor Napisal/-a matija »

Ogo napisal/-a:Moderen EV z dvemi tonami slabo reciklabilnih baterij, je pa jeba.
Imas kak vir morda za to ?

Jaz jih imam vec, ki govorijo v prid reciklabilnosti nad 97% s trenutno tehnologijo, ko se tega masovno niti se ne potrebuje. Naslednji korak po 15 letih v BEV bodo baterije oddelele tudi v hranilnikih se vsaj enkrat toliksno dobo.

Seveda 98% ni tako dobro, kot recimo recikliranje izpusnih plinov, te izpustimo v zrak in je resenih vseh 100% ter posledicno porabimo manj € za ogrevanje pozimi, ker je ozracje ze toplejse. Win win.

Nekaj se tudi ne sesteje OK pri tezi — 2 toni baterij? Za razmislit ali gre za kak lapsus. Taksne teze baterij niti priblizno nima niti nas Zoe z 52kWh.
context, Dzun Tao
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3374
Avto: Tesla Model 3 LR
1849
1937

Re: Življenska doba modela 3?

Odgovor Napisal/-a Ogo »

O reciklabilnosti v avto in elektro industriji so standardi že desetletja. Na koncu pa konča via Indija v gobcu sinjega kita.
Ja, človeštvo in slednjega pohlep, sta grozni stvari. Zankrat pa večjega biznisa za reciklažo LiXX baterij preprosto ni.

Svinčene baterije se recimo enostavno reciklira. Fukneš v plavž in se svinec stopi. Enako kot za jeklo pri Mečki.

LiXX zadeve pa prav lepo gorijo. Samo probaj baterijo preluknjat. Niti ne rabiš vira plamena, da dobiš mega požar. Skratka, nihče ne dira ni štapom, bi rekli na Balkanu. V Powerpoint prezentaciji pa seveda vse lepo izgleda. Realnost pa via Indija in v ocean.

Siceer res upam, da pridemo na boljšo situacijo od prej navedene. Morda se že zaradi mase EV baterij za reciklažo v prihodnjih letih to spremeni.
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4582
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7876

Re: Življenska doba modela 3?

Odgovor Napisal/-a matija »

OK, vira nimas.

LIxx baterij se ne bo recikliralo na nacin kot ga opisujes (vse v celoti zakurit), saj ta proces daje zelo slabe rezultate na teh izdelkih. Na tem podrocju ze deluje nemsko podjetje in vec ameriskih. Efektivnost recikliranja sem zapisal ze zgoraj.

Kako vemo da bo tak proces dejansko zazivel tudi drugje kot v powerpointu ? Pilotno se ze izvaja, masovno ne ker ni potrebe (beri moj prejsnji post zakaj). Masovno pa se definitivno bo, ker bo tak proces pridobivanja potrebnih elementov cenejsi. Ko je nekaj ceneje, to pograbijo vsi, ne samo "eko fanatiki".

Lep primer, najvecja soncna elektrarna v juzni ameriki je v lasti podjetja, ki mu je primarna dejavnost prodaja naftnih derivatov. Poganja naftne vrtine. Zakaj ? Ker je neprimerno ceneje, vkljucno s hranilniki. To ze znajo izracunat veliki naftni giganti, zelo dobro pa poskrbijo za programiranje ovc preko medijev, da stvar ni zanimiva za masovno uporabo.
warpedone, context, FV-EV
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4582
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7876

Re: Življenska doba modela 3?

Odgovor Napisal/-a matija »

Dam nemski vir, da se namenoma izognem kaksni firmi povezani s Teslo oz. direktno njih, na katere je veliko alergije na tem forumu Tile iz nemcije so na 91% ze danes. Vir: https://www.duesenfeld.com/. Prilagam se sliko, ki jasno zapise da ne uporabljajo konvencionalnega pristopa, ki ga omenjas.

Sicer pa, kar je ze desetletja uveljavljeno ni nujno da je se vedno dobro. Na primer ottov motor. Izogibat se moramo stavku, ki si ga zapisal: "v avto in elektro industriji so standardi že desetletja" Prav to je najvecja zavora razvoja. Dokaz za to bo prav trenutno desetletje, v katerem bo bankrotiralo kar nekaj "velikih".

 
Priponke
91.PNG
91.PNG (512.53 KiB) Pogledano 10209 krat
pirpank
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 167
Kraj: Celje
Avto: Tesla 3 SR+
292
134

Re: Življenska doba modela 3?

Odgovor Napisal/-a pirpank »

Ogo napisal/-a:O reciklabilnosti v avto in elektro industriji so standardi že desetletja. Na koncu pa konča via Indija v gobcu sinjega kita.
Ja, človeštvo in slednjega pohlep, sta grozni stvari. Zankrat pa večjega biznisa za reciklažo LiXX baterij preprosto ni.

Svinčene baterije se recimo enostavno reciklira. Fukneš v plavž in se svinec stopi. Enako kot za jeklo pri Mečki.

LiXX zadeve pa prav lepo gorijo. Samo probaj baterijo preluknjat. Niti ne rabiš vira plamena, da dobiš mega požar. Skratka, nihče ne dira ni štapom, bi rekli na Balkanu. V Powerpoint prezentaciji pa seveda vse lepo izgleda. Realnost pa via Indija in v ocean.

Siceer res upam, da pridemo na boljšo situacijo od prej navedene. Morda se že zaradi mase EV baterij za reciklažo v prihodnjih letih to spremeni.
Že zaradi razmerja posameznih elementov (ruda proti bateriji ) bojo baterije reciklirali, oziroma jih že.
LiXX zadeve lepo gorijo če so napolnjenen, če baterija izprazniš do konca, ti ne bo zagorela če jo bos preluknjal.
To pa pri reciklaži tudi delajo in tako dobijo del energije potrebne za reciklažo.
Priponke
Screenshot 2020-09-30 135001.png
Screenshot 2020-09-30 135001.png (196.97 KiB) Pogledano 10197 krat
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1417
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
695
139

Re: Življenska doba modela 3?

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Še en vir iz leta 2018:
https://www.redux-recycling.com/wp-cont ... g_EN-1.pdf

Pa še en, ki je med drugim zadolžen za Toyotine li-ion baterije iz hibridov (ti bodo prvi v vrsti ker so med starejšimi):
https://csm.umicore.com/en/battery-recy ... g-process/

Umicore dobi 25% prihodkov iz reciklaže (vse mogoče, ne samo baterij), pa to ni kar ena garažna firma, to je firma, ki ima 17 milijard € prihodkov in čisto lep profit. Daje od sebe tudi nekaj divident, ker sem ravno nekje nekoga zasledil, da je to merilo dobre firme
warpedone, FV-EV
Corpsevortex
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 163
Avto: Tesla Model 3 SR + 2021
170
99

Re: Reciklaža baterij

Odgovor Napisal/-a Corpsevortex »

Zelo zanimiv in predvsem poučna zadeve kjer se tudi dotakne razbijanja enega največjih mitov in reciklaži baterij.

Priporočam ogled vsakemu.
Tesla Referral Code za 1500 km SuperCharginga https://cutt.ly/2l0qPam :sun:
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3036
1084
1330

Re: Reciklaža baterij

Odgovor Napisal/-a bvs »

Žal, kolikor vidim je reciklaža točno to: https://www.caszazemljo.si/ekologija/na ... -cilu.html
Plačujemo ekstra reciklažo, ločujemo po kantah? Kdo je tu nor?
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3374
Avto: Tesla Model 3 LR
1849
1937

Re: Reciklaža baterij

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Tako je. Baterije bodo reciklirane tako, da ti bo neka firma v EU dala "certifikat". Na koncu bodo reč prepeljali v Azijo in jo fuknili v Indijski ocean.
Ker se pač tako splača.

Ker je ceneje razrit četrtino Srbije za nov rudnik litija, pa kako afriško državo kar v celoti za kobalt, kot pa reciklirat reč.

Nekoč smo zbirali star papir, da bi kot mulci kaj zaslužili, ker je ekonomika to preferirala. Sedaj je ceneje razrit amazonski gozd.

Tudi za rezervne dele se ne bo več splačalo na avtoodpad. Ker bo tudi felga imela čip zakodiran na VIN avta, in z ne-originalno felgo, oz z felgo iz istovrstnega drugega avta, se bo avto zabrickal. Na displeju bo napis, da zaradi varnosti.

Brave new world ...
Hanzi
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3530

Re: Reciklaža baterij

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Dokler bo nafta subvencionirana, bo tako.
Tako pa bo dokler bo možno kupt odločevalce.
Ki bodo obstajali dokler jih bomo volili.
Corpsevortex, venuciae30, FV-EV, matija
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Corpsevortex
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 163
Avto: Tesla Model 3 SR + 2021
170
99

Re: Reciklaža baterij

Odgovor Napisal/-a Corpsevortex »

warpedone napisal/-a: 30 Dec 2021, 00:16 Dokler bo nafta subvencionirana, bo tako.
Tako pa bo dokler bo možno kupt odločevalce.
Ki bodo obstajali dokler jih bomo volili.
Točno tako, kratko in jedrnato.
matija
Tesla Referral Code za 1500 km SuperCharginga https://cutt.ly/2l0qPam :sun:
Apolon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2293
Avto: Bicikl
784
793

Re: Reciklaža baterij

Odgovor Napisal/-a Apolon »

Corpsevortex napisal/-a: 30 Dec 2021, 06:52
warpedone napisal/-a: 30 Dec 2021, 00:16 Dokler bo nafta subvencionirana, bo tako.
Tako pa bo dokler bo možno kupt odločevalce.
Ki bodo obstajali dokler jih bomo volili.
Točno tako, kratko in jedrnato.
Kako je subvencionirana?
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3530

Re: Reciklaža baterij

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> Kako je subvencionirana?

Na mnogo nivojih ... vsem viden je:
VRAČILO TROŠARINE ZA PLINSKO OLJE, KI SE PORABI KOT POGONSKO GORIVO ZA KOMERCIALNI PREVOZ"
Zahtevek predložijo kupci energenta - osebe, ki opravljajo registrirano dejavnost in imajo sedež v Uniji ali državah članicah Evropskega združenja za prosto trgovino in so plinsko olje za pogonski namen porabili kot pogonsko gorivo za:
• komercialni prevoz blaga za plačilo ali lasten račun, z lastnimi ali najetimi registriranimi motornimi vozili ali tovornjaki s prikolico, ki so namenjeni izključno cestnemu prevozu blaga in največjo dovoljeno maso, ki ni manjša od 7,5 tone, ali
• komercialni prevoz potnikov - linijski ali izredni, z motornimi vozili kategorije M 2 ali M3, kot jih določajo predpisi, ki urejajo področje ugotavljanja skladnosti vozil
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1417
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
695
139

Re: Reciklaža baterij

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Ogo napisal/-a: 29 Dec 2021, 23:02 Tako je. Baterije bodo reciklirane tako, da ti bo neka firma v EU dala "certifikat". Na koncu bodo reč prepeljali v Azijo in jo fuknili v Indijski ocean.
Ker se pač tako splača.

Ker je ceneje razrit četrtino Srbije za nov rudnik litija, pa kako afriško državo kar v celoti za kobalt, kot pa reciklirat reč.

Nekoč smo zbirali star papir, da bi kot mulci kaj zaslužili, ker je ekonomika to preferirala. Sedaj je ceneje razrit amazonski gozd.

Tudi za rezervne dele se ne bo več splačalo na avtoodpad. Ker bo tudi felga imela čip zakodiran na VIN avta, in z ne-originalno felgo, oz z felgo iz istovrstnega drugega avta, se bo avto zabrickal. Na displeju bo napis, da zaradi varnosti.

Brave new world ...
Natrosil si en velik bullshit.

Velikih količin velikih baterij danes še nimamo na odpadih, najbližje je tu Toyota, ki ima v 20 let starih hibridih ene 80 kg baterije. Pri njih je vse transparentno, baterije v EU prevzame Umicore v reciklažo, baje prevzamejo preko 90% vseh baterij, ki so bile v hibridih. Če tvoja trditev drži potem Umicore te baterije prodaja v Azijo in ti jih fuknejo v Indijski ocean. A to je zraslo v tvoji glavi a imaš kkašne vsaj ohlapne indice da se t odogaja? Pa prosim ne skušaj dokazovat da se to dogaja s 50 g baterijami iz elektronskih naprav.
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3036
1084
1330

Re: Reciklaža baterij

Odgovor Napisal/-a bvs »

Gasper napisal/-a: 30 Dec 2021, 09:26
Ogo napisal/-a: 29 Dec 2021, 23:02 Tako je. Baterije bodo reciklirane tako, da ti bo neka firma v EU dala "certifikat". Na koncu bodo reč prepeljali v Azijo in jo fuknili v Indijski ocean.
Ker se pač tako splača.

Ker je ceneje razrit četrtino Srbije za nov rudnik litija, pa kako afriško državo kar v celoti za kobalt, kot pa reciklirat reč.

Nekoč smo zbirali star papir, da bi kot mulci kaj zaslužili, ker je ekonomika to preferirala. Sedaj je ceneje razrit amazonski gozd.

Tudi za rezervne dele se ne bo več splačalo na avtoodpad. Ker bo tudi felga imela čip zakodiran na VIN avta, in z ne-originalno felgo, oz z felgo iz istovrstnega drugega avta, se bo avto zabrickal. Na displeju bo napis, da zaradi varnosti.

Brave new world ...
Natrosil si en velik bullshit.

Velikih količin velikih baterij danes še nimamo na odpadih, najbližje je tu Toyota, ki ima v 20 let starih hibridih ene 80 kg baterije. Pri njih je vse transparentno, baterije v EU prevzame Umicore v reciklažo, baje prevzamejo preko 90% vseh baterij, ki so bile v hibridih. Če tvoja trditev drži potem Umicore te baterije prodaja v Azijo in ti jih fuknejo v Indijski ocean. A to je zraslo v tvoji glavi a imaš kkašne vsaj ohlapne indice da se t odogaja? Pa prosim ne skušaj dokazovat da se to dogaja s 50 g baterijami iz elektronskih naprav.
Ma ja, vidimo kje konča komunalno blato, kljub temu, da plačujem na položnici, da se ga znebijo ekološko :D itd... Samo biznis in nič drugega. Glede morja: https://www.dnevnik.si/1042844094.
Je bila zadnjič oddaja na RTV, da je ceneje izdelat novo baterijo, kot reciklirat staro. Kdo za vraga bo recikliral staro, če ne bo konkurenčen tistemu, ki se mu smeji, ker se mu ni treba zajebavat z reciklažo? Razen, če bodo to plačali lastniki EV :D .
Tako poteka npr. reciklaža svinčene baterije. Vse v skladu z varnostno politiko varovanja zdravja pri delu: https://www.youtube.com/watch?v=l665eovBlEk
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3374
Avto: Tesla Model 3 LR
1849
1937

Re: Reciklaža baterij

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Tako je, ker se ne splača, imamo fejk reciklažo. Dobiš certifikat, v resnici pa samo fuknejo v morje daleč od tvojih oči.

In en velik del problema je pač subvencioniranje transporta, energije in prenizkih koncesnin za naravna bogatstva. Nekoč je vse to bilo dražje napram delu in se je splačalo popravljat, oz. reciklirat.
Flaše so bile namenoma steklene, ker je to bilo ekonomsko najbolj optimalno.

25 let nazaj sem bil še v srednji šoli in sem napravil projekt reciklaže aluminija. Takrat je bila računica, da je 1 kg recilkiranega aluminija do trikrat cenejši kot pridobljenega iz rude/glinice. In zbirat in reciklirat aluminij se je konkretno splačalo.
Danes pa vidiš, da je ELES lastnik največje proizvodnje aluminija pri nas, ki pobere do 30% štroma v slovenskem omrežju in da to proizvodnjo vsi mi subvencioniramo. Obenem ta isti ELES joka, da zaostaja milijarde investicij v elektro omrežje.

In tako je po celem svetu. In ta sistem je treba obrnit, druge ni.
Apolon, Sebastijan
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Baterije”