Polnjenje in praznjenje EV baterij
Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij
Jaz osebno bi jo dal na 50-60%
Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later, that debt is paid
Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij
Na pol je najbolj idealno, izogibaj se pa v takih primerih predvsem blizu 100%, pa tudi 0% ni ravno priporočljivo.
Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij
Jaz imam tudi v glavi, da naj bi bilo najbolje ga pustit mirovat pri okoli 50% napolnjenosti.
Ker je poletje, sem malo zaokrožila navzdol in moj trenutno sameva pri 45%.
Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij
Haha, mojega je doletela tocno taka usoda… zdaj samo se upam, da mi ga toca ne stolce:)))
Hvala vsem za odgovore:)))
Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij
V navodilih (e-Niro 2020) piše, da je dobro baterijo, ko pade pod 20%, napolnit do 100%. In to okr. enkrat na mesec. Nekateri ste že pisali o tem. Omenili ste balanciraanje baterije. Lahko nekdo to bolje razloži. V Navodilih piše tako:
V kolikor je napolnjenost visokonapetostne baterije nižja od 20%, baterijo ohranite v optimalnem
stanju, če jo napolnete na 100% (Priporočljivo je vsaj enkrat mesečno).
V kolikor je napolnjenost visokonapetostne baterije nižja od 20%, baterijo ohranite v optimalnem
stanju, če jo napolnete na 100% (Priporočljivo je vsaj enkrat mesečno).
Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij
Tako nekako.
Če ne zahajaš pod 20%, bo pri Hyundai Kia NMC baterijah dovolj iti na 100% enkrat na dva do tri mesece.
BMS dela balancing tudi pod 100%. Pri 100% se bolj dela kalibracija za GOM / ugibalnik dometa.
Če ne zahajaš pod 20%, bo pri Hyundai Kia NMC baterijah dovolj iti na 100% enkrat na dva do tri mesece.
BMS dela balancing tudi pod 100%. Pri 100% se bolj dela kalibracija za GOM / ugibalnik dometa.
Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij
Ne razumem dobro pomena. A je to polbjenje do konca pomembno za samo kemijo baterijije in manjso degradacijo ali samo za balansiranje elektronike za informacije o dometu?
Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij
Pomembno je samo za balanciranje(lahko nastanejo rahle razlike med celicami) in informacijo o dometu.
Za kemijo je taboljš od 40%-60%.
Za kemijo je taboljš od 40%-60%.
Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij
So mi dragocene te info.
Hvala!
Kaj pa temperatura? Te dni sem prvič vozil po več stopinj pod niclo in tudi polnil. Verketno takrat ni dobro iti pod 20%.
Kaj pa polnjenje do 100 pod niclo?
Nito ima zimski nacin za uravnavanje temp. baterije.
Ne vem ali baterijo segrevy tudi ko se polni na primer na domači ac polnilnici ali na šuko. V navodilih pise, da se grelec
aktivira le, ko je kabel priključen. Ne vem a to velja le pri DC ali tudi pri AC polnjenju.
Je pozimi bolje polniti cez dan, ko je temperatura všja? Nimam garaže.
Hvala!
Kaj pa temperatura? Te dni sem prvič vozil po več stopinj pod niclo in tudi polnil. Verketno takrat ni dobro iti pod 20%.
Kaj pa polnjenje do 100 pod niclo?
Nito ima zimski nacin za uravnavanje temp. baterije.
Ne vem ali baterijo segrevy tudi ko se polni na primer na domači ac polnilnici ali na šuko. V navodilih pise, da se grelec
aktivira le, ko je kabel priključen. Ne vem a to velja le pri DC ali tudi pri AC polnjenju.
Je pozimi bolje polniti cez dan, ko je temperatura všja? Nimam garaže.
Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij
BMS premakne zgornjo mejo polnjenja za kak procent ali dva nižje ob nizkih temperaturah. Ti boš na cagarjih videl da je baterija napolnjena do 100%, v resnici bo pa recimo 96%.
Drugače pa tudi pozimi velja, da polniš do 100% le takrat kot res rabiš in to praviloma tik pred vožnjo. Pri polnjenju do 100% pozimi bo tudi regeneracija dlje časa omejena, kot recimo poleti.
Drugače pa tudi pozimi velja, da polniš do 100% le takrat kot res rabiš in to praviloma tik pred vožnjo. Pri polnjenju do 100% pozimi bo tudi regeneracija dlje časa omejena, kot recimo poleti.
Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij
Tesla za LFP
Najpomembnejši način vzdrževanja visoke napetosti baterije je, da PUSTITE VOZILO PRIKLJUČENO, ko ga ne uporabljate. To je zlasti pomembno, če ne nameravate voziti vozila Model Y več tednov.
Najpomembnejši način vzdrževanja visoke napetosti baterije je, da PUSTITE VOZILO PRIKLJUČENO, ko ga ne uporabljate. To je zlasti pomembno, če ne nameravate voziti vozila Model Y več tednov.
Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij
To je čista neumnost drugače. Tudi LFP ni odporna na visoke SOC. Oni to bolj rabijo zarad BMS-ja.
Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij
Hvala. A je potem dovolj občasno samo polnit do 100% in ni treba prej iti pod 20%? Se vseeno kalibrirajo celice?
Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij
Da. Enkrat na 2 meseca nafilaj do 100%.
Če pa redno lezeš pod 20% pa pogosteje.
Če pa redno lezeš pod 20% pa pogosteje.
Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij
Ampak to samo zaradi BMSja, je tako? oz balansiranja, da bo potem bolj realen prikaz "na števcu"?
Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij
Kemija ima od tega početja dodatno škodo, ne korist.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij
Sam ne kompliciram nič in se 90% časa vrtim v območju 20-80%, domače polnjenje na 80% in je tako avto pripravljen za dnevne potrebe. Povprečno 1x mesečno, ko je daljša pot ga pa tik pred odhodom napolnim 100% in takoj grem na pot. Običajno se takrat tudi vrnem z okoli 10% in ga čimprej dam filat.
Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij
saj zato sem vprašal....za baterije "navodno" ni OK, da se filajo do 100%.
Re: Polnjenje in praznjenje EV baterij
>> saj zato sem vprašal....za baterije "navodno" ni OK, da se filajo do 100%.
Zraven je še detajl, kaj sploh je prikazanih 100%, ker baterija o teh % ne ve nič, trpi le volte.
V kakšne volte se prevede 100% je odločitev proizvajalca konkretnega softvera ki nadzira filanje/praznenje.
"Reserved capacity" oz "top buffer"
Teh 100% je komot naštimano na 4V in tako nikoli ne dovoli bateriji višje. Konstantno filanje na 100% je v takem primeru precej manj negativno od drugega avta, kjer 100% pomeni 4,1V ali pa celo 4,2V.
Ta "dobro", "slabo", škodi, "ne škodi", ... ima obliko bane - ob levem in desnem robu so negativni efekti višje in se hitreje spreminjajo kot v srednem delu.
Zraven je še detajl, kaj sploh je prikazanih 100%, ker baterija o teh % ne ve nič, trpi le volte.
V kakšne volte se prevede 100% je odločitev proizvajalca konkretnega softvera ki nadzira filanje/praznenje.
"Reserved capacity" oz "top buffer"
Teh 100% je komot naštimano na 4V in tako nikoli ne dovoli bateriji višje. Konstantno filanje na 100% je v takem primeru precej manj negativno od drugega avta, kjer 100% pomeni 4,1V ali pa celo 4,2V.
Ta "dobro", "slabo", škodi, "ne škodi", ... ima obliko bane - ob levem in desnem robu so negativni efekti višje in se hitreje spreminjajo kot v srednem delu.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek