Lithium Iron Phosphate baterije

Razvoj batertij bo bistven za širitev elektro mobilnosti, zato bo zanimivo spremljati napredek
Odgovori
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1921
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1534
2001

Lithium Iron Phosphate baterije

Odgovor Napisal/-a crunchy »

Tole bi lahko bila zanimiva zadeva.
https://amp.theguardian.com/environment ... ging-times
Na prvi pogled so karakteristike zelo dobre. Vprašanje pa je kako bo s pravo "industrializacijo". Upam, da jim uspe. Več možnosti razvoja baterij, bolje. Spodaj je tudi slika, ki sem jo "snel" iz znanstvene publikacije (ni prosto dostopna).
Karakteristike TM-LFP baterije
Karakteristike TM-LFP baterije
SimonZed, kt57, FV-EV, CRF, MarinKona
Enyaq83

Re: Lithium Iron Phosphate baterije

Odgovor Napisal/-a Enyaq83 »

crunchy napisal/-a: 21 Jan 2021, 07:36 Tole bi lahko bila zanimiva zadeva.
https://amp.theguardian.com/environment ... ging-times
Na prvi pogled so karakteristike zelo dobre. Vprašanje pa je kako bo s pravo "industrializacijo". Upam, da jim uspe. Več možnosti razvoja baterij, bolje. Spodaj je tudi slika, ki sem jo "snel" iz znanstvene publikacije (ni prosto dostopna).

LiFeP_01b.png
Ja res je. In tudi nature oz nature energy je kar ok medij.
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 991
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
711
275

Re: Lithium Iron Phosphate baterije

Odgovor Napisal/-a rgornik »

Specifična energija gre že proti 200wh/kg in višje, na primer tule en članek. Kitajci delajo z LFP tehnologijo velik napredek. Upam, da se novo gradnje v EU tudi osredotočajo na kemijsko sestavo baterij, ki uporablja lahko dostopne materiale. Kaj veliko podrobnosti Nortvolt, Britishvolt itd. sicer ne objavljajo. Je pa Renault kot prvi v EU napovedal uporabo LFP, upam, da bodo ostali kmalu sledili. Večja specifična energija, manjši volumen, nižja cena, več cilkov in manj temperaturnega vpliva so vse zmage napram NCM.
crunchy, MarinKona
OVE, OVE, OVE
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1921
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1534
2001

Re: Lithium Iron Phosphate baterije

Odgovor Napisal/-a crunchy »

rgornik napisal/-a: 21 Jan 2021, 09:17 Specifična energija gre že proti 200wh/kg in višje, na primer tule en članek.
Zanima me kako bi se izkazal v zgornjem grafu? Upam, da ne bi blestel samo pri energijski gostoti ampak tudi na drugih področjih. V vsakem primeru menim, da bo razvoj pri baterijah še zanimiv!
BogyX, MarinKona
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 991
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
711
275

Re: Lithium Iron Phosphate baterije

Odgovor Napisal/-a rgornik »

crunchy napisal/-a: 21 Jan 2021, 09:29
rgornik napisal/-a: 21 Jan 2021, 09:17 Specifična energija gre že proti 200wh/kg in višje, na primer tule en članek.
Zanima me kako bi se izkazal v zgornjem grafu? Upam, da ne bi blestel samo pri energijski gostoti ampak tudi na drugih področjih. V vsakem primeru menim, da bo razvoj pri baterijah še zanimiv!
Evo nekaj poudarkov, ki te zanimajo
2020: 212 Wh/kg (191 Wh/kg at pack level with JTM)
2021: 230 Wh/kg (207 Wh/kg at pack level with JTM)
2022: 260 Wh/kg (234 Wh/kg at pack level with JTM)
Being an inherently safe battery chemistry, battery packs made with LFP (LiFePO4) cells don’t require much safety equipment, such as metal firewalls between cells or a complex TMS (Thermal Management System). This means that the GCTPR (gravimetric cell-to-pack ratio) for this battery chemistry is higher than what we have with NCM or NCA battery packs.
Guoxuan uses the JTM (Jelly roll-to-module) technology to achieve a record-breaking GCTPR of 90 %.
Hypothetical battery pack 3

Configuration: 136s3p
Energy: 71,8 kWh
Weight (cells): 339 kg
Weight (pack): 376 kg (estimated from a GCTPR of 90 %)
Cost: 5.745 euros (estimated with 80 euros per kWh)
Torej cena nekje na rangu $100 na kwh,
gostota 212wh/kg (trenutno), (volumen žal ni napisan)
malo izgub gostote zaradi potrebe po TMS
pod črto - baterija v približnih dimenzijah te iz Zoe ima 17kWh več, je cenejša, varnejša in vzdržljivejša
mukwai, Dzun Tao, crunchy, MarinKona
OVE, OVE, OVE
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 998
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
533
99

Re: Lithium Iron Phosphate baterije

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Tale Thermaly Managed LFP blade battery, je zelo zanimiv koncept. V sami celici je folija iz niklja, ki skrbi za to, da lahko baterijo res hitro ogreješ. Na tak način lahko baterijo greješ za 1°C na sekundo, kar pomeni da tudi -30° lahko ogreješ baterijo na na 60° v 90 s (z močjo ~240 kW). Ker je ta folija res tanka prispeva samo 1,3% dodatne teže. Ni čisto jasnega podatka koliko energije vržeš stran za gretje, ampak navajajo da za dvig temperature za 10° pokuriš 1,35% SOC. Nekaj potem sigurno gre še za to, da baterijo držiš na temperaturi, ker sama od sebe ne bo ostala na 60°, če je zunaj -20°.

V glavnem zanimiva rešitev, ampak se je treba zavedati, da je to vseeno določena potrta energije, pa 60° se zdi malo pretirano. Verjetno bo na koncu nek kompromis, pa tudi kolikor vidim v Nature članku gre za 100% grafitne anode. Z dodatnim silicijem v anodi, se ti dvigne tudi charge rate (LFP s Si Anodami so Kitajci že dosegli 212 Wh/kg, na trgu bodo v roku 3 let).
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2864
Avto: Hyundai Kona EV
1593
1630

Re: Lithium Iron Phosphate baterije

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Potrata gre na to, kako hitro želiš polnit. Če želiš 300 kW na Ionityu, je pač treba baterijo konkretno ogret, da se lahko doseže maksimalne polnilne tokove brez poškodb celic med polnjenjem. Po polnjenju pa baterijo shladiš (spet gredo kWh papa).
Če že daješ 0,8 EUR na kWh, boš pa tudi 20% izgub požrl (efektiva 1EUR na kWh). Luksuz se plača. :D

Skratka, odvisno od tega, a želiš ovce ali novce. Oboje skupaj trenutno ne gre. Morda nekoč neka tehnologija baterij, ki bo požrla visoke polnilne tokove brez poškodb tudi pri nizkih temperaturah ...
MarinKona
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 998
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
533
99

Re: Lithium Iron Phosphate baterije

Odgovor Napisal/-a Gasper »

V zgornjem linku je naprej povezava do Nature članka priporočam branje, marsikaj novega notri.

Poleg tega kar sem že pisal glede gretja, je zanimivo tudi to da je bila visoka temperatura vedno nezaželena, ker naj bi povzročala veliko degradacijo, ampak piše notri da je ta visoka temperatura bolj povezana s časom, kot pa s samo uporabo. Torej če je baterija vroča samo med vožnjo je to sorazmerno malo časa (3,5%) v celotni dobi baterije in naj ji nebi kaj dosti škodilo. Po drugi strani pa hladna baterija in polnjenje povzroča tvorbo solid–electrolyte interphase (SEI) na grafitni anodi, kar je veliko večji problem kar se tiče staranja LFP baterij. Morda je to specifika LFP, ampka kolikor mi je znano Tesla za tiste Ludicrous načine tudi prisilno greje baterijo na 50°, zato da izstisne iz nje max moč. Kolikor sem spremljal LeMans hibridne prototipe so bile tam v začetnih letih delovne temperautre baterije 60°, na koncu so bili že na 80°, kar se zdi kar neverjetno.
crunchy
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4552
Avto: Kona 64_2018
2391
374

Re: Lithium Iron Phosphate baterije

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Ogo napisal/-a: 21 Jan 2021, 19:27 Po polnjenju pa baterijo shladiš (spet gredo kWh papa).

Pozimi je to lahko prednost saj ti vroča baterija še neki časa lahko greje kabino. Tesla je to že pokazala z tanovim model 3, tko da maš če polniš na hitrih polnilnicah, zraven polne baterije še vročo baterijo katera ti zniža porabo.
pirpy
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6233
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
4126
2657

Re: Lithium Iron Phosphate baterije

Odgovor Napisal/-a warpedone »

rgornik napisal/-a: 21 Jan 2021, 09:17 Specifična energija gre že proti 200wh/kg in višje, na primer tule en članek. Kitajci delajo z LFP tehnologijo velik napredek. Upam, da se novo gradnje v EU tudi osredotočajo na kemijsko sestavo baterij, ki uporablja lahko dostopne materiale. Kaj veliko podrobnosti Nortvolt, Britishvolt itd. sicer ne objavljajo. Je pa Renault kot prvi v EU napovedal uporabo LFP, upam, da bodo ostali kmalu sledili. Večja specifična energija, manjši volumen, nižja cena, več cilkov in manj temperaturnega vpliva so vse zmage napram NCM.
Zbogom in hvala za vse ... nobeno ribo...
UK battery start-up Britishvolt has collapsed into administration, with the majority of its 232 staff made redundant with immediate effect.
Vir: BBC, https://www.bbc.com/news/business-64303149
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek