Natrijeva baterija

Razvoj batertij bo bistven za širitev elektro mobilnosti, zato bo zanimivo spremljati napredek
Odgovori
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
712
275

Natrijeva baterija

Odgovor Napisal/-a rgornik »

CATL jutri predstavlja popolnoma novo baterijo, ki namesto litija uporablja natrij. Zanimiv koncept, trenutno ima še nizko gostoto, ampak obljublja zelo dobro cenovno konkurenčnost:
Estimated SIB costs per kWh

Small-scale production (MWh levels): 500 yuan (65 euros) per kWh
Large-scale production (GWh levels): 200-300 yuan (26-39 euros) per kWh
Imagine a SIB that has 70 kWh, weighs 389 kg and costs 1.820 euros. It would allow to build electric cars much cheaper than their ICE (Internal Combustion Engine) counterparts.
Več pa na PushEVs

Poleg silicija izgleda natrij kot zelo obetujoča zamenjava za litij.
drejc12
OVE, OVE, OVE
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3530

Re: Natrijeva baterija

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Produkcija 100 GWh letno katerega leta?
2050? Ne? Pridem več ksno ...

P.S.
100 GWh / 100 kWh => zgolj 1 milijon EV letno, torej bo še vedno 79M novih avtomobilov gnanih z ICE.

Česa se naj veselim?
NIzke cene? Ob taki mizerni produkciji ne bo nizkih cen.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
712
275

Re: Natrijeva baterija

Odgovor Napisal/-a rgornik »

rgornik napisal/-a: 28 Jul 2021, 18:11 Poleg silicija izgleda natrij kot zelo obetujoča zamenjava za litij.
En popravek moram tu naredit: silicij bo zamenjal konec leta pri prvih baterijah grafit v anodi. Litij pa bi bil v naslednjih letih lahko zamenjan z natrijem, aluminij-zrak in cink-zrak tehnologijo.
OVE, OVE, OVE
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1417
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
695
139

Re: Natrijeva baterija

Odgovor Napisal/-a Gasper »

To teorijo poslušam že 10 let, v praksi je pa tako, da je silicij nekje na 5% grafitne anode, pa še to v zelo zelo redkih primerih. Večina celic za EV je še vedno 100% grafitna anoda.

Treba je vedeti da če s trenutno tehnologijo narediš masovno proizvodnjo zelo težko kaj drugega drastično drugačnega konkurira. Spremembe bodo v postopne na materialih, ki gredo v trenutno postavljene linije in se z njimi dela isto kot s trenutnimi materiali. Tam do 30% silicija v anodi je še smiselno iti, več ne prinese kakšnega občutnega benefita, prinese pa kup problemov.

Treba je vedeti da vsaka spremeba zahteva dolgotrajno testiranje, ki lahko traja tudi leta.
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
712
275

Re: Natrijeva baterija

Odgovor Napisal/-a rgornik »

Nekaj več info iz današnje prezentacije:
CATL sodium-ion battery (SIB) specs

Energy-density: 160 Wh/kg
Fast charging: 80 % in 15 minutes
Capacity retention at low temperatures: above 90 % at -20º C
Uganka ostaja cycle life. Ugiba se, da bi bil lahko podoben z LFP. Naslednja generacija teh baterij naj bi dosegla 200Wh/kg.
OVE, OVE, OVE
Uporabniški avatar
edi-b
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1250
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
1245
1674

Re: Natrijeva baterija

Odgovor Napisal/-a edi-b »

Natrij ion baterije že serijsko...
https://siol.net/avtomoto/novice/preboj ... tom-600863
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
Uporabniški avatar
edi-b
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1250
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
1245
1674

Re: Natrijeva baterija

Odgovor Napisal/-a edi-b »

Upajmo, da bodo tudi Na ion šle tako hitro v masovno proizvodnje, kot so šle LFP, čeprav je bilo tudi pri teh veliko skepse
https://www.zurnal24.si/avto/na-strom/e ... rov-403744
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1417
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
695
139

Re: Natrijeva baterija

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Kako to misliš da je LFP šla hitro v masovno proizvodnjo, Google pravi, da smo LFP baterije iznašli leta 1996. Trajalo je vsaj 15 let da so bile prve tiste Kokam celice ali kaj so že bile na voljo za prve DIY projekte.
niko6
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 802
Kraj: Brežice, Ljubljana
Avto: Model S
401
766

Re: Natrijeva baterija

Odgovor Napisal/-a niko6 »

Gasper napisal/-a: 06 Apr 2023, 07:58 Kako to misliš da je LFP šla hitro v masovno proizvodnjo, Google pravi, da smo LFP baterije iznašli leta 1996. Trajalo je vsaj 15 let da so bile prve tiste Kokam celice ali kaj so že bile na voljo za prve DIY projekte.
Iz Wikipedije:
History
Sodium-ion battery development took place in the 1970s and early 1980s. However, by the 1990s, lithium-ion batteries had more demonstrated commercial promise, causing interest in sodium-ion batteries to decline. In the early 2010s, sodium-ion batteries experienced a resurgence, driven largely by the increasing cost of lithium-ion battery raw materials.

Novosti o katerih se mi na forumih pogovarjamo, so skoraj vedneo starejše od večine nas.
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3377
Avto: Tesla Model 3 LR
1850
1937

Re: Natrijeva baterija

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Stari Egipčani so že znali delat baterije. Ampak verjetno so jih iznašli po metodi uzaludnih pokušaja.
Sedaj se je pa zadnja leta res začelo konkretno vlagati v to tehnologijo in komercializacijo le te.
Treba je pa računat, da vseeno rabi kar nekaj časa, da nekaj iz labosa pride v serijsko proizvodnjo, pa da še postane zrelo, tako glede cene, kot glede zanesljivosti, varnosti in uporabnosti.
Kitajci so pa žal znani, da radi uberejo malo krajše poti. Tam te ustrelijo, ker si kaj zinil proti partiji, če pa si s slabo baterijo zakuril stanovanjski blok s 1000 ljudmi, pa prođe.
Uporabniški avatar
mukwai
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 269
Avto: Renault Zoe ZE50
116
284

Re: Natrijeva baterija

Odgovor Napisal/-a mukwai »

Ko je že debata o baterijah, kaj se je pa zgodilo z gorivnimi celicami? V 90ih so govorili, kako je to rešitev problema baterij pa da bomo že naslednjo generacijo prenosnikov 'tankali', potem je pa vse potihnilo. Se je sploh kaj uporabnega izcimilo iz tega?
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3530

Re: Natrijeva baterija

Odgovor Napisal/-a warpedone »

ne
bulšit takrat, bulšit sedaj
Ogo
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Janez
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 724
Avto: Ioniq
364
362

Re: Natrijeva baterija

Odgovor Napisal/-a Janez »

mukwai napisal/-a: 06 Apr 2023, 13:19 Ko je že debata o baterijah, kaj se je pa zgodilo z gorivnimi celicami? V 90ih so govorili, kako je to rešitev problema baterij pa da bomo že naslednjo generacijo prenosnikov 'tankali', potem je pa vse potihnilo. Se je sploh kaj uporabnega izcimilo iz tega?
Kolikor mi je znano, je še vedno največja težava hramba vodika, glede na to, da je to najmanjši atom in posledično uhaja skozi stene posode. Pa tudi pri proizvodnji vodika ni vse rožnato. Pri elektrolizi je slab izkoristek, če vodik pridelajo iz nafte, se pa problem onesnaževanja seli samo drugam. Gorivne celice so še najmanjši problem.
Andy
FV 9 kw, ioniq 38, kmalu tudi deye z 10kwh hranilnik
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3377
Avto: Tesla Model 3 LR
1850
1937

Re: Natrijeva baterija

Odgovor Napisal/-a Ogo »

V startu je problem ekonomsko upravičena in hkrati ekološka proizvodnja.
Sploh še ne pridemo do problema hrambe, ki je next step.
Ko pa tudi to rešimo, je pa še en step, izkoristek gorivne celice.

Po domače povedano: baterije se trenutno nekajkrat hitrejše razvijajo kot infrastruktura in rešitve okrog gorivnih celic
hojnikb
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 158
Kraj: Celje
Avto: BMW
46
1

Re: Natrijeva baterija

Odgovor Napisal/-a hojnikb »

Tezava vodika je večplastna. Prvic, energijski izkoristek od proizvodnje do prevozenega kilometra je precej beden (na ravni ICEjov). Potem je treba vraga tudi transporitrat, shranit. Vodikov avto rabi precej trpezne tanke, da lahko drzi.

Gorivna celica ima precej dragih kovin, kot recimo kaksn katalizator. Pa tudi večna ni.

Vodika ima tudi izjemno bedno energijsko gostoto po volumnu (nekje 6-7x nizjo od bencina). To je tudi razlog, da na vodiku osnovan ICE nebo nikol thing, ker bi rabu enostavno prevelik volumen za uporabn doseg.

Pa seveda cena taksnega avtomobila; ker v resnic imas EV z malo baterijo in kompleksnim sistemom pretvarjanja vodika v elektriko. Ergo stvar nemore bit nikol zares pocen.

Infrastruktura je tut cel chicken-egg problem.

Pa seveda final nail in the coffin; prevozen kilometer na vodik bo vedno drazji kot na elektriko zaradi zgoraj navedenih razlogov.

Tko da osebni avtomobili na vodik so DOA. Pa so lahko japončki se tako glasni. V resnic nimajo nobene prednosti, katero z razvojom baterij nebi mogl EVji v prihodnosti prekosit. Tudi charge rate, ki je vedno v minus EVjom, se da resit. Ker tudi vodikov avto se ne natanka instatno.
Andy, Ogo, grnac94, FV-EV
Uporabniški avatar
edi-b
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1250
Kraj: Laško
Avto: Hyundai kona EV 64
1245
1674

Re: Natrijeva baterija

Odgovor Napisal/-a edi-b »

Za LFP je večina še par let nazaj bila prepričana, da bo serijsko čez 10 let, sedaj pa...
toplotna že 23 let + MSE 7 let in 2022 na 16 kW + BEV Kona 2019 in Corsa 2021
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3377
Avto: Tesla Model 3 LR
1850
1937

Re: Natrijeva baterija

Odgovor Napisal/-a Ogo »

No ja, LFP se da dobit že dolga leta. A so bile “tesla automotive grade” kvalitete, je pa stvar debate …
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Novosti na področju baterij”