Aluminij-zračna baterija
Aluminij-zračna baterija
Renault je že od vsega začetka eden vodilnih igralcev v promoviranju in praktični uveljavitni vozil na električni pogon. V samem jedru vsakega električnega vozila pa je vedno baterija. In le ta je največkrat šibki člen. Premajhna kapaciteta na enoto volumna pomeni omejen domet vozila.
Zato pri Renaultu razvijajo baterijo na osnovi aluminija z zračno katodo. (al-air) Takšna baterija ima odlično energijsko gostoto. Na kilogram aluminija, lahko baterija odda kar 4kWh električne energije. Ima pa glede na klasične baterije drugačne principe delovanja. Ko ni v uporabi, ne izgublja naboja, kar je kar prelepo da bi bilo res. Se pa z uporabo trošijo aluminijaste plošče, ki bi jih morali občasno menjavati. Prav tako je potrebno doliti elektrolit vsakih 400 prevoženih kilometrov.
Demonstracijski Citroen C1 je tako z uporabo 25kg aluminijske celice, ki zagotavlja 100kWh, dobil doseg kar 1000km, pri čemer potrebuje dva vmesna polnjenja s 30 litri elektrolita.
Zato pri Renaultu razvijajo baterijo na osnovi aluminija z zračno katodo. (al-air) Takšna baterija ima odlično energijsko gostoto. Na kilogram aluminija, lahko baterija odda kar 4kWh električne energije. Ima pa glede na klasične baterije drugačne principe delovanja. Ko ni v uporabi, ne izgublja naboja, kar je kar prelepo da bi bilo res. Se pa z uporabo trošijo aluminijaste plošče, ki bi jih morali občasno menjavati. Prav tako je potrebno doliti elektrolit vsakih 400 prevoženih kilometrov.
Demonstracijski Citroen C1 je tako z uporabo 25kg aluminijske celice, ki zagotavlja 100kWh, dobil doseg kar 1000km, pri čemer potrebuje dva vmesna polnjenja s 30 litri elektrolita.
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3562
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30951614
aluminium air
edit: združeno z obstoječo temo.
Izraelska firma phinergy je lani predstavila aluminij-zračno baterijo.
Ali je kdo kaj slišal o tem ?
http://www.cbc.ca/news/technology/elect ... -1.2664653
Izraelska firma phinergy je lani predstavila aluminij-zračno baterijo.
Ali je kdo kaj slišal o tem ?
http://www.cbc.ca/news/technology/elect ... -1.2664653
Re: aluminium air
O tem je bilo zelo veliko napisanega. Phinergy je to baterijo predstavil pred dvemi , tremi leti. Najprej jo je ponudil Tesli, in so skupaj sodelovali kake pol leta, Nato je prišlo do spora, zaradi dveh Teslinih patentov, kar je onemogočalo sodelovanje Phinergy firme z drugimi EV proizvajalci. Kasneje je Phinergy sklenil pogodbo o sodelovanju s firmo Alcoa, ki pa se ni ozirala na Tesline patente.
http://triblive.com/business/headlines/ ... z3tZuhoilT
http://triblive.com/business/headlines/ ... z3tZuhoilT
Re: Renault in aluminijeva baterija
Ja, če je to združeno v isto temo, potem bi bilo potrebno spremeniti naslov: "Renault in aluminijeva baterija" v "Pinergy in aluminijeva baterija"
http://www.ibtimes.com/new-battery-made ... es-1146531
http://www.ibtimes.com/new-battery-made ... es-1146531
Re: Aluminij-zračna baterija
Sicer pa to o kraji intelektualne lastnine se ni zgodilo samo firmi Phinergy. Pred dobrimi 10 leti se je to zgodilo slovenskemu kemičnemu inštitutu. O tem je spregovoril pokojni Prof. dr. Janko Jamnik. Takrat so imeli najboljšo formulo za litij-ion baterijo. Nek ameriški inštitut (ne spomnim se kateri) jih je obvestil da zbirajo naboljše dosežke na tem področju. Dobronamerno so jim posredovali podatke o svojih dosežkih, in kmalu spoznali, da so bili prevarani. V zelo kratkem času je bila zgrajena firma A123, ki je pričela s proizvodnjo baterij prav po tem receptu.
Re: Aluminij-zračna baterija
Tukaj si prečitajte na strani 5/8: Tako preprosto ne gre
http://www.ki.si/fileadmin/user_upload/ ... _email.pdf
http://www.ki.si/fileadmin/user_upload/ ... _email.pdf
Re: Li-CO2
Re: Aluminij-zračna baterija
Ne gre za aluminij-zrak baterijo, pač pa za Al-ion. Z razvojem različnih nadomestkov za litijeve baterije se v svetu ukvarja ogromno inštitutov. Samo o raziskavah Al-ion baterij si lahko preberete tukaj (naj vam Google prevede): https://en.wikipedia.org/wiki/Aluminium ... University
Za primer izvleček članka o bateriji, ki so jo izdelali na univerzi Stanford (zakaj je nihče ne izdeluje ne pojasnijo):
- Hiter cikel praznjenja napolnjenosti, ki se lahko zaključi v eni minuti.
- Visoka vzdržljivost, ki omogoča, da baterija zdrži več kot 10.000 ciklov brez upada zmogljivosti.
- Izboljšana varnost, saj je tanka baterijska celica stabilna, netoksična in upogljiva (tj. Ne bo prišlo do požara, tudi če je
poškodovana z vrtanjem).
- Nizki stroški, saj so stroški nabave surovin relativno poceni. To bi omogočilo uporabo Al-ionskih baterij ne samo v elektronskih
napravah, temveč tudi v električnih kolesih in motociklih, vozičkih za golf, dvigalih, vetrnih turbinah, sončnih celicah itd.
Obetavnih vesti na tone, Nobelovo nagrado pa dobi liti-ion...
O pravih aluminij zračnih baterijah je nekaj osnovnih pojmov na tej strani: https://svet-el.si/revija/novice/2018-268-11/
Za primer izvleček članka o bateriji, ki so jo izdelali na univerzi Stanford (zakaj je nihče ne izdeluje ne pojasnijo):
- Hiter cikel praznjenja napolnjenosti, ki se lahko zaključi v eni minuti.
- Visoka vzdržljivost, ki omogoča, da baterija zdrži več kot 10.000 ciklov brez upada zmogljivosti.
- Izboljšana varnost, saj je tanka baterijska celica stabilna, netoksična in upogljiva (tj. Ne bo prišlo do požara, tudi če je
poškodovana z vrtanjem).
- Nizki stroški, saj so stroški nabave surovin relativno poceni. To bi omogočilo uporabo Al-ionskih baterij ne samo v elektronskih
napravah, temveč tudi v električnih kolesih in motociklih, vozičkih za golf, dvigalih, vetrnih turbinah, sončnih celicah itd.
Obetavnih vesti na tone, Nobelovo nagrado pa dobi liti-ion...
O pravih aluminij zračnih baterijah je nekaj osnovnih pojmov na tej strani: https://svet-el.si/revija/novice/2018-268-11/
elbic
Re: Aluminij-zračna baterija
Random komentar o Al-Air problemih:
Many top researchers in the field have said that metal-air battery technologies will have a very hard time to just MEET the performance of current Li-ion batteries. This is the case with Li-O2 batteries.
Stan Whittingham has commonly advised people to do a back of the envelope calculation of energy density for such systems, which shows little chance that they can improve beyond Li-ion.
Another important distinction should be made: These are not metal-"AIR" batteries, they are metal-O2 batteries. These systems cannot truly operate with ambient air, and would likely need extensive scrubbers or tanks of O2 to supply them. This makes them similar to a fuel cell or a gasoline engine, in that they would need to be charged up with oxygen gas.
I think there is a potential for niche applications, but many could question whether this is worth all the time and effort? I would like to see more sustainable battery technologies in the future, and some of these metals (sodium, aluminum, etc.) are more abundant and easily extracted from the environment. Replacing cobalt in current Li-ion technology is also very attractive from both a cost and environmental standpoint.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Aluminij-zračna baterija
Seveda, ker je Goodenough ;-)elbic napisal/-a:Obetavnih vesti na tone, Nobelovo nagrado pa dobi liti-ion...
- Vodokotlic
- EV ambasador
- Prispevkov: 2159
- Kraj: Ljubljana/Vipava
- Avto: Model 3 LR AWD
-
12571044
Re: Aluminij-zračna baterija
Baje je tudi Bill Gates rekel, da je 640k pomnilnika dovolj za vse
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek