Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Sončne elektrarne, vetrne elektrarne, male hidro elektrarne,...
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
712
275

Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a rgornik »

Tole je direktno skopirano iz Financ, upam, da nas ne bodo "napadli" zaradi tega, ampak se mi zdi izrednega pomena za razumevanje tematike. Članek sicer iz aprila, govori o subvencijah premogu, realnem finančnem stanju in razblinja določene zablode stare energetike
Tina Seršen in Blaž Košorok z ministrstva za infrastrukturo in generalni direktor HSE Viktor Vračar so na seji sveta mestne občine Velenje »nalili čistega vina«, kot se je izrazila Tina Seršen. Ker so njihovi nastopi vključevali dolgo vrsto informacij, jih povzemamo v »telegrafskem slogu«.

Generalni direktor HSE Viktor Vračar:

● V letih od 2016 do 2019 so v TEŠ obvladovali stroške za ogljične kupone, vendar TEŠ in Premogovnik Velenje tudi v teh letih nista mogla ustvariti dovolj prostega denarnega toka za poplačilo obveznosti.

● Za TEŠ 6 bo treba letos plačati okoli 60 milijonov evrov stroškov financiranja poroštev.

● Finančna obremenitev TEŠ in Premogovnika Velenje zaradi ogljičnih kuponov je začela hitro rasti leta 2020.

● EBITDA je bil lani pozitiven, znašal je 18 milijonov. Vendar pa so lani uporabili kupone, kupljene v letih 2018 in 2019 za povprečno ceno manj kot 20 evrov.

● Leta 2018 so v podlagah za nacionalni energetski in podnebni načrt predvidevali, da bo leta 2035 cena kuponov 43 evrov, vendar je toliko že zdaj. »Preskočili smo 15 let,« je povedal Vračar.

● Letos se zato približujejo sto milijonom evrov stroškom za kupone, v prihodnjih letih bo strošek še precej višji.

● Korelacija cene ogljičnih kuponov in električne energije na madžarski borzi je bila od leta 2018 približno 0,8, v zadnjih mesecih pa je ob hitri rasti cen kuponov upadla na 0,6.

● Razlika med prodajno ceno elektrike in ceno ogljičnih kuponov se zato zmanjšuje.

● Terminska cena megavatne ure z dobavo eno leto na madžarski borzi je okoli 60 evrov. Če bo tudi cena kupona znašala 60 evrov, za TEŠ in Premogovnik Velenje stanje ne bo vzdržno.

● Kako to rešujejo v svetu? Globalno od letos proizvajajo električno energijo v 6.603 blokih moči nad 20 megavatov. V rdečih številkah deluje 46 odstotkov elektrarn. V EU je letos devet od desetih premogovnih elektrarn v rdečih številkah.

● Tudi v drugih državah ne zapirajo takih elektrarn takoj, ker ni tehnologije, ki bi jih lahko hitro in cenovno ugodno nadomestila. Države pomagajo elektrarnam z več metodami:

a) mehanizem za zagotavljanje proizvodnih zmogljivosti za sistemske rezerve oziroma CRM, Capacity Remuneration Mechanism,

b) dogovor za izjemo o brezplačnih emisijskih kuponih,

c) uvrstitev v modernizacijski sklad EU, v katerega so uvrščene nekatere države, in

d) druge oblike podpor, ki urejajo poslovanje med postopnim zapiranjem rudnikov.

● Mehanizem CRM so vpeljali oziroma ga vpeljujejo v 13 državah članicah. Prek njega dodelijo 3,9 milijarde evrov na leto, od tega dobijo devet odstotkov premogovniki in elektrarne na fosilna goriva, večina sredstev pa je namenjena sistemskim rezervam.

● Na ministrstvu za infrastrukturo so dali pobudo za ustanovitev medresorske skupine. V njej bodo tudi predstavniki ministrstva za finance in SDH, ki bodo obravnavali predlog za CRM.

● Predlog bo treba predložiti evropski komisiji, ki ga bo morala odobriti, kar pa ni samoumevno.

● Z mehanizmom bi lahko pomagali deloma zagotoviti finančno vzdržnost, vendar samo do leta 2025, pozneje pa bodo taki mehanizmi dovoljeni samo za elektrarne, ki ne presegajo 500 gramov izpustov na kilovatno uro. Izpust TEŠ 6 je okoli 900 gramov.

● V vseh državah članicah, kjer je delež fosilnih goriv pri proizvodnji elektrike večji od 20 odstotkov, uporabljajo vsaj eno od naštetih metod podpor, na Poljskem pa vse štiri.

● Finančno stanje v TEŠ in Premogovniku Velenje bo prihodnje leto takšno, da bo letnica zapiranja postala drugotnega pomena.

Vodja sektorja za pravne in mednarodne energetske zadeve na ministrstvu za infrastrukturo Tina Seršen:

● S sklepom o znižanju izpustov za 55 odstotkov do leta 2030 je nakazana pot, kaj se bo dogajalo v sektorju trgovanja z izpusti ETS, v katerem je tudi TEŠ. V dokumentih evropske komisije je razpon med znižanjem v ETS od 66 do 69 odstotkov, znižanje pa je treba doseči do leta 2030. Končni cilj bo določen z zakonodajo, ki jo bodo države članice dobile v obravnavo junija.

● Takšen razpon v ETS je zelo ambiciozen in je vplival na določitev ciljev v predlogu strategije za opustitev šaleškega premoga.

● V EU so se dogovorili za podnebni zakon, ki bo s kvalificirano večino (in ne s soglasjem!) določil vmesne cilje na ravni EU med letoma 2030 in 2040.

● »Skoraj gotovo nas čaka cilj popolnega razogljičenja energetike do leta 2040,« je napovedala Tina Seršen. »Na to moramo biti pripravljeni in to moramo vzeti v zakup.«

● »Vsi, ki sodelujemo v evropskih zakonodajnih procesih, vemo, da energetika ima odgovore. Kmetijstvo in promet pa jih še nimata. Energetika bo zato povedla dogajanje in se prva razogljičila.«

● O ceni kupona: ko so TEŠ 6 načrtovali, je bila za leto 2021 predvidena cena ogljičnega kupona 8,1 evra, za leto 2030 pa 27,1 evra. Zdaj se cena vrti okoli 43 evrov, pri Bloombergu so za leto 2030 napovedali ceno sto evrov.

● Dobiček iz poslovanja pred amortizacijo (EBITDA) TEŠ je letos negativen. »To vemo danes, še lani poleti tega nismo vedeli. To dejstvo mora vplivati na končno politično odločitev o letnici opustitve premoga.«

● Za strategijo opustitve premoga so opravili celovito presojo vplivov na okolje. Vse tri predlagane scenarije opustitve premoga je bilo treba ovrednotiti z novimi (decembra sprejetimi) podnebnimi cilji EU. Scenarija 2038 in 2042 sta po tem ovrednotenju sprejemljiva samo pogojno, in sicer z omejevanjem proizvodnje.

● V postopku celovite presoje vplivov na okolje sodelujejo tudi stranski udeleženci, nevladne organizacije, ki zahtevajo izločitev scenarijev opustitve 2038 in 2042 kot nesprejemljivih, ker »je omejitveni ukrep omejevanja proizvodnje nesprejemljiv«.

● Samo še pet držav članic EU načrtuje rabo premoga po letu 2030, od teh samo Poljska tudi po letu 2040, vendar le manjši del, in še to bo morda revidirala, ko bo EU postavila nove cilje.

● Samo še v petih državah članicah niso sprejeli odločitve o opustitvi premoga. Ena od njih je Slovenija.

Državni sekretar na ministrstvu za infrastrukturo Blaž Košorok:

● ELES ima dovolj termičnih zmogljivosti, tudi če izpade TEŠ. Kaj pa ob suši, visokih temperaturah? Na takšna vprašanja bosta odgovorila prenovljeni nacionalni in energetski načrt ter energetski koncept Slovenije. Odgovoriti bosta morala tudi na vprašanja, kaj bo s podaljšanjem življenjske dobe jedrske elektrarne, kaj bo z drugim blokom in kaj z razpršenimi viri.

● V prihodnje ne bo velikega centralnega vira električne energije, kot je zdaj.
sluk, venuciae30, FV-EV, pirpy, EV+PV entuziast, Dzun Tao
OVE, OVE, OVE
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3036
1084
1330

Re: Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a bvs »

Ja no, danes pa v Financah nov članek, na to temo. Zima je bila dolga, skladišča plina so prazna, plina ni, morajo kurit premog, da je dovolj elektrike, da lahko Janez klimo prižge. Dajmo se že enkrat določit, da klimo lavfamo samo, ko sije sonce, pa toplotno tudi, avto se naj fila izključno, ko sije sonce.
Zakaj ne bi TEŠ kar ugasnili, pa da vidimo? Kdo je v tej hiši nor?
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4582
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7876

Re: Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a matija »

Seveda je to potrebno, ker smo zadnjih nekaj 100 let razmisljali fosilno. Kot da bi opico spraseval zakaj ne jé krompirja. Ni potrebe. Evolucija jo ni prisilila v to, ima banano. Ko pa banane ni vec, se zacne hitro razmisljanje kako naprej. Ce to opica naredi malo vnaprej (torej planira) bo to manj bolece, kot ce to naredi na tisti dan, ko banan zmanjka. Brez napora mozganov se lahko seveda se naprej kuri olje, plin, premog, ... (to je odgovor na vprasanje, kdo je v tej hisi nor).

p.s.: korelacija z opico ni nakljucna
Ogo, FV-EV, Damijan, hribovc0601, pirpy, EV+PV entuziast
rgornik
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 992
Kraj: Dragomelj
Avto: pešhonda
712
275

Re: Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a rgornik »

bvs napisal/-a: 22 Jun 2021, 10:15 Ja no, danes pa v Financah nov članek, na to temo. Zima je bila dolga, skladišča plina so prazna, plina ni, morajo kurit premog, da je dovolj elektrike, da lahko Janez klimo prižge. Dajmo se že enkrat določit, da klimo lavfamo samo, ko sije sonce, pa toplotno tudi, avto se naj fila izključno, ko sije sonce.
Zakaj ne bi TEŠ kar ugasnili, pa da vidimo? Kdo je v tej hiši nor?
Ne vem, ti meni povej. Mogoče pa bomo slovenci še bolj nori in bomo kot potrošniki vsako leto pokrivali vse večjo luknjo. Letos jo bomo že očitno:
Skupina HSE je imela lani konsolidirani EBITDA v višini 187,9 milijona evrov, kar je za 17 odstotkov več kot v letu 2019. A pozor - pod črto so imeli bilančno izgubo v višini 184 milijonov evrov, kot so zapisali v letnem poročilu, so morali "zaradi spremenjenih razmer na trgu, to je gibanja prihodnjih cen električne energije in CO2 emisijskih kuponov, izvedli slabitev sredstev družb skupine HSE v višini 243,5 milijona evrov." Gre za slabitev tako imenovane termo divizije HSE, kamor sodi Termoelektrarna Šoštanj z blokom TEŠ 6 in Premogovnik Velenje. Brez slabitev sredstev bi skupina HSE dosegla čisti dobiček v višini 60,7 milijona evrov, tako pa je slabitev vplivala tudi na nižje stanje sredstev za 10 odstotkov in kapitala za 15 odstotkov.
Kdo je tu nor? Einstein je imel zanimiv izrek za to. Tudi Mitjova primerjava z opico ni slaba...
OVE, OVE, OVE
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3036
1084
1330

Re: Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a bvs »

Ja, Nemci so razvili zeleno industrijo in mi opice naj sedaj njim vzdržujemo standard. Za stimulacijo nam določijo umetne penale.
Nagrada za prvo mesto najbolj poslušnega: visok račun za elektriko in požgano nekonkurenčno gospodarstvo: https://www.thelocal.de/20210607/german ... in-europe/
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3374
Avto: Tesla Model 3 LR
1849
1937

Re: Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Meni nemško gospodarstvo ne izgleda nekonkurenčno. Da bi pa Wall Stret rad vlekel hitre zaslužke, je pa jasno.
Nekoč je bila večina avtomobilov električnih.
Potem so pogruntali, da nafta sama ven iz zemlje teče in da gre za skoraj zastojn vir energije ter so bili električni avtomobili deplasirani.
Sedaj pa nafta ne teče več sama iz zemlje, pa v plačilo prihajajo indirektni stroški ekološkega uničevanja in emisij CO2 skozi globalno segrevanje. Jasno da Wall Streetu ni všeč, če jim hočeš te indirektne stroške zaračunati. Ampak tako to je.

Edino kar Nemce baše je, da so šli v eko smeri pretiravat in so zanemarili nuklearno energijo. Tehnika je pa tudi v tej smeri šla naprej, z višjo varnostjo in precej višjimi izkoristki.
pirpy
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5309
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6170
4038

Re: Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

To da TEŠ ni vzdržna na dolgi rok, so praktično vsi v energetiki vedeli. Pri TEŠ ni šlo za reševanje energetskega problema v Sloveniji, pač pa za dve drugi stvari:
1/ reševanje "naših" v takozvanem šaleškem lobiju (vseh podizvajalcev, ki so priklopljeni, lokalnih politikov, do povezanih oseb, da se jim zagotovi prihodnje cuzanje našega denarja preko prodaje elektrike)
2/ polnjenje žepov vseh vpletenih in njihovih stricev v ozadju ob investiciji (projekt je v resnici stal okoli 700milijonov, ostalo so bile proviziji, ki so si jih razdelili)

Mudilo se jim je pa točno zato, kar je v tej temi, ker so vsi vedeli, da projekta čez par let ne bo več možno izvesti, zato je bil takrat tako močan pritisk na celotno populacijo in ustvarjanje panike, ki še danes v nekaterih glavah odzvanja (rabimo stabilen vir in to je lahko le domač premog....). Vsi izračuni (pustimo tu medijsko prikazane kalkulacije, ki so itak namen za zavajanje javnosti in manipulacijo) so že takrat kazali, da TEŠ ni rentabilen in so kar naprej popravljali te izračune, da bi nekako zameglili pravi izkaz izgub.

Pripravite se na drug tak projekt, ki se že nekaj let prav tako napoveduje in je v tem desetletju zadnji čas, da se ga izvede, ker bodo OVE+hranilniki zamajali obstoj tudi teh izračunov. Ta drudi projekt bo pa še dražji imenuje se pa NEK2.
warpedone, Franci, BogyX, BL_EV, Sebastijan, pirpy, EV+PV entuziast, prijazen, rgornik, matija, vivo
aob01
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2089
Kraj: Metlika
Avto: C3
744
2

Re: Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a aob01 »

TEŠ6 je bil politična zadeva od začetka do konca. Na koncu so dokončali le zaradi tega, da so dokončali. Sicer pa, Slovenija nima nobene resne sežigalnice smeti, tako da jaz vidim prihodnost za TEŠ6, pa če se vsa šaleška dolina postavi na glavo. Sami so bili takrat najbolj glasni, da nujno potrebujemo to investicijo, zdaj pa jo imajo.
Ogo
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3374
Avto: Tesla Model 3 LR
1849
1937

Re: Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Imamo jo mi vsi. In jo bomo tudi odplačali z obrestmi. Korist bo pa omejena.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3530

Re: Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Sežigalnice se bo v Sloveniji zgodila šele, ko nas bo aneksirala Kitajska.
Do takrat bo tu še naprej vladal Nimby.
pirpy
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
macek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 395
Kraj: Ljubljana
Avto: Konči model 2020
232
70

Re: Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a macek »

Glede TEŠa bi bilo potrebno kakšnega pospravit, sramota na qubik, SRAMOTA :bang: :bang: :bang: :bang:
:bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang: :bang:
Simon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2814
Kraj: Ljubljana
Avto: ZOE R135
1442
1270

Re: Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a Simon »

warpedone napisal/-a: 22 Jun 2021, 20:50 Sežigalnice se bo v Sloveniji zgodila šele, ko nas bo aneksirala Kitajska.
Do takrat bo tu še naprej vladal Nimby.
Pa sej to, kurijo premog in jim je ql, a sežigalnica pa ni ql, čeprav jo imajo tudi sredi Dunaja in bi pomenila, da bi tudi precej delovnih mest lahko ohranili…butale res
pirpy
aob01
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2089
Kraj: Metlika
Avto: C3
744
2

Re: Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a aob01 »

Ja, ravno Dunaj mi je bil v mislih ... če ne bo sežigalnice, potem pa kar prepuščam Šaleški dolini, da sama odplača svoj spomenik.
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3036
1084
1330

Re: Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a bvs »

Ne mormo met sežigalnice. Ni EKO, pa še kupone bomo plačevali. Boljš, da izvozimo :D .
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1417
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
695
139

Re: Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Ne vem kaj si hotel v resnici povedat, ampak se mi vseeno dozdeva, da tako kot do sedaj nisi povedal nič pametnega.

Sežigalnica je na nek način EKO, ampak glavni problem je "not in my backyard".
Sebastijan
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3036
1084
1330

Re: Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a bvs »

Prosim, da razložiš, na kakšen način je sežiglanica EKO?
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1417
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
695
139

Re: Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Ekološko ni to, da smeti sploh nastajajo, torej da smo eko jih sploh nebi smeli producirat.

Realnost je, da smeti imamo, torej kaj je bolj ekološko:
- zakopljemo v zemljo
- pošljemo na kitajsko, kjer nekako zaidejo v morje
- sežgemo v sežigalnici

Tole piše pri Dunajski sežigalnici:
"Der Müll wird fachgerecht entsorgt und wir erzeugen umweltfreundliche Energie aus der Abwärme"
https://www.wienenergie.at/ueber-uns/un ... gsanlagen/
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3036
1084
1330

Re: Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a bvs »

Se mi je zdelo, da je domet dokaj kratek. Sežigalnice niso tako nedolžne oz. EKO, kot nekateri tukaj pišejo in kljub sežigu imaš spet odpadek. Smeti je potrebno sortirati, predelati, ponovno uporabiti, predvsem premisliti, kako se jim izogniti. Je pa res to je malo težje, kot pa zažgat in "baker" ven pobrat. Skratka, surovine je potrebno podražiti, pa nobem ne bo na misel prišlo, da bi jih kuril.
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1417
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
695
139

Re: Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Razumem kam napeljuješ, glavni problem ko enkrat imaš sežigalnico je to kar ti pišeš: "dajmo kar vse skurit in je problem rešen".

Reciklaža jasno mora delati dalje in še boljše kot danes, ampak še vedno reciklirati se ne da vsega, kaj bi ti storil s stvarmi, ki se jih ne da reciklirat? Z glavo ob steno, vse je treba reciklirat, medtem ti pa zbirni centri pokajo po šivih in ti prej ali slej nekje butne ven tja kamor nebi smelo.
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3036
1084
1330

Re: Neprijetna resnica: TEŠ bo leta 2022 v tako slabem finančnem stanju, da bo leto zaprtja drugotnega pomena

Odgovor Napisal/-a bvs »

Nimamo sežigalnice, sežigalnica je zelo draga in ni EKO, spet imaš odpadek. Ali se strinjaš, da se skurjen odpadek pripelje tebi domov, saj si ga ti proizvedel? Problem odpadkov se pojavlja zadnjih nekdaj desetletij. Skuriti surovino je najslabša možnost, je pa najcenejša. Skuriti samo tisto, kar ni možno ponovno uporabiti. Na dolgi rok minizirati proizvode, ki se jih ne da reciklirati. To dosežeš tako, da nabiješ ceno, ljudje prenehajo kupovati te izdelke, fabrka se zapre ali preusmeri v drugo dejavnost.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Obnovljivi viri energije”