Avtomatska izbira faze

Projekt Pametna polnilnica, ki upošteva porabo celotnega doma in polnjenje prilagaja razpoložljivi moči celotne hiše.
Odgovori
sluk
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1306
Kraj: stajerska
Avto: negovan
770
612

Avtomatska izbira faze

Odgovor Napisal/-a sluk »

CRF napisal/-a:Tudi če je polnilnica dinamična, bo polnilo iz vsake faze enako. Torej iz vseh treh toliko kolikor je najmanj prosto. Tako kot je @amaterB napisal.
Tole mi ne deluje ok. Sicer je po eni strani možno in logično, ampak že dejstvo, da je dinamična in se tok polnjenja spreminja, ne vem zakaj nebi mogle dinamične polnilnice izkoristit vsake faze posebej.
Že to, da nekateri avti uporabljajo največ 2 fazi, bi lahko takšne polnilnice zaznale in vsaj skozi neko časovno obdobje izbrale najbolj optimalno fazo za polnjenje (če si že "zapomni" tvoj sistem polnjenja in koliko faz uporabi avto za polnjenje).

Teoretično, če imam na 1 fazi TČ, ki žere na polno in ostane na tej fazi prostora za 1A, mi bo dinamična polnilnica polnila dosti slabše, kot bi mi navadna šuko na prosti fazi.
Argo
-
Prispevkov: 1566
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
969
701

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

Odgovor Napisal/-a Argo »

sluk napisal/-a:
CRF napisal/-a:Tudi če je polnilnica dinamična, bo polnilo iz vsake faze enako. Torej iz vseh treh toliko kolikor je najmanj prosto. Tako kot je @amaterB napisal.
Tole mi ne deluje ok. Sicer je po eni strani možno in logično, ampak že dejstvo, da je dinamična in se tok polnjenja spreminja, ne vem zakaj nebi mogle dinamične polnilnice izkoristit vsake faze posebej.
Že to, da nekateri avti uporabljajo največ 2 fazi, bi lahko takšne polnilnice zaznale in vsaj skozi neko časovno obdobje izbrale najbolj optimalno fazo za polnjenje (če si že "zapomni" tvoj sistem polnjenja in koliko faz uporabi avto za polnjenje).

Teoretično, če imam na 1 fazi TČ, ki žere na polno in ostane na tej fazi prostora za 1A, mi bo dinamična polnilnica polnila dosti slabše, kot bi mi navadna šuko na prosti fazi.
Tako je. Prilagaja se najbolj obremenjeni fazi. TČ ne dela nonstop na polno.

Podajam pa primer moje izkušnje polnjenja Kone.

1F Kona polni max če je faza prosta 32A oz. 7,4 kW. Ker pa imamo v bajtah max 25A polnimo dejansko z močjo cca 5,7 kW.

3F Kona polni max. 3x16A oz. 11kW. Skoraj ves čas polni z max. Pozimi so Vmes cca na 1h, do max 5min obdobja ko zaradi TČ polni s cca 3x9A oz. cca 6,2 kW. Sedaj pa polni pune hamre. En kolega občasno pri meni polni Zoe s 16kW. Čez dan mu pomaga kot ta trenutek še sonček in polni z 22kW.

Razlika je očitna. Kajne? Niti pod razno ne bi želel biti brez dinamične 3F polnilnice.


Poanta dinamične polnilnice je, da imaš lahko priklopljenih bistveno Več porabnikov in bo stvar funkcionirala. So gospodinjstva, tako kot naše, da niti pod razno ni možno vseh porabnikov razporediti na dve fazi in eno pustiti za EV. Niti ne bi želel tega. Tudi elektro ni vesel takšnega razmišljanja. Najboljše je Če so vse faze enakomerno obremenjene kolikor se le da. Cel svet ugotavlja, da je evropski 3F sistem idealen za EV, tu pa majstri delate skoraj doktorate samo zato, da si lažete zakaj ne bi bilo treba stisnit nekaj Več € za konkretno polnilnico.
SimonZed, matija, Simon, kavka
sluk
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1306
Kraj: stajerska
Avto: negovan
770
612

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

Odgovor Napisal/-a sluk »

To mi je jasno. Nisem pa vedel da se upošteva razpoložljivost "najslabše" faze za vse faze - glede na to, kako so vse naprave pametne. To je vse.

Razlika mi je jasna in tudi sam ne mislim nabavit nič drugega, kakor dinamično polnilnico.
Simon
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

Odgovor Napisal/-a CRF »

sluk napisal/-a:
CRF napisal/-a:Tudi če je polnilnica dinamična, bo polnilo iz vsake faze enako. Torej iz vseh treh toliko kolikor je najmanj prosto. Tako kot je @amaterB napisal.
Tole mi ne deluje ok. Sicer je po eni strani možno in logično, ampak že dejstvo, da je dinamična in se tok polnjenja spreminja, ne vem zakaj nebi mogle dinamične polnilnice izkoristit vsake faze posebej.
Že to, da nekateri avti uporabljajo največ 2 fazi, bi lahko takšne polnilnice zaznale in vsaj skozi neko časovno obdobje izbrale najbolj optimalno fazo za polnjenje (če si že "zapomni" tvoj sistem polnjenja in koliko faz uporabi avto za polnjenje).

Teoretično, če imam na 1 fazi TČ, ki žere na polno in ostane na tej fazi prostora za 1A, mi bo dinamična polnilnica polnila dosti slabše, kot bi mi navadna šuko na prosti fazi.
Ja, tako je kot si napisal. Polnilnica bi tehnično lahko izbirala med fazami. Je bilo že nekaj pisanja o tem.
Moje mnenje je da ni vredno. Pri priključitvi (ali kasneje) se izbere najmanj obremenjeno fazo za št.1 in to je to.
sluk
Uporabniški avatar
prijazen
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 692
Kraj: Gorenjska
Avto: KonaE 2021
702
1888

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

Odgovor Napisal/-a prijazen »

CRF napisal/-a:Pri priključitvi (ali kasneje) se izbere najmanj obremenjeno fazo za št.1 in to je to.

Kako pa v praksi najlažje pomeriš, katera faza je to (verjetno je smiselno daljše časovno merjenje - npr. 1 teden)?
A CRF polnilnica pokaže kaj od tega? Kako sicer napreduje razvoj?
Uporabniški avatar
Stromcek
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 961
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla S 100D
2695
1173

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

Odgovor Napisal/-a Stromcek »

prijazen napisal/-a: A CRF polnilnica pokaže kaj od tega?
Tole je graf zadnjih 48 ur moje hiše s CRFjeve polnilnice, brez polnjenja doma ta vikend, ampak s kupom aktivnosti po hiši in garaži
Se lepo vidi, katera faza je najmanj obremenjena v toku dneva...
Priponke
Screenshot_20200510_215117.jpg
prijazen, Argo, CRF
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

Odgovor Napisal/-a CRF »

prijazen napisal/-a:
CRF napisal/-a:Pri priključitvi (ali kasneje) se izbere najmanj obremenjeno fazo za št.1 in to je to.

Kako pa v praksi najlažje pomeriš, katera faza je to (verjetno je smiselno daljše časovno merjenje - npr. 1 teden)?
A CRF polnilnica pokaže kaj od tega? Kako sicer napreduje razvoj?
Kot je že štromček pokazal, se hitro vidi. Polnilnica napreduje, korona pa malo bremza. Upam da kakšen mesec da bom imel kaj za pokazat.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6670
Avto: Kona 64_2018
3562
606

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

sluk protokol za AC polnjenje je izpeljan iz type 1 (J1772) kateri je imel omogočeno samo enofazno polnjenje. Torej avtu se sporoča samo polni z 9A ne pa na kateri fazi naj koliko polni.

Edino kar bi lahko polnilnica naredila je da v tem primeru zamenja faze da najbolj obremenjena nebi bila uporabljena za polnjenje. O kakšni nadgradnji protokola pa pomojem ni še v planu. Moramo se zavedati tudi da nimajo vsi po svetu te sreče da majo 3f štrom skor do vsake bajte ampak kar veselo furajo 1f, vključno z UK.
sluk
Uporabniški avatar
prijazen
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 692
Kraj: Gorenjska
Avto: KonaE 2021
702
1888

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

Odgovor Napisal/-a prijazen »

DeCoRawr napisal/-a:Edino kar bi lahko polnilnica naredila je da v tem primeru zamenja faze da najbolj obremenjena nebi bila uporabljena za polnjenje.
Odlična ideja!
@CRF - ali obstaja kakšna možnost implementacije tega v naslednjih izvedbah?
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6670
Avto: Kona 64_2018
3562
606

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

To seveda pomeni da bi bil potreben dodaten HW, in da pride to v poštev samo če avto polni enofazno oziroma dvofazno in maš do polnilnice speljane 3 faze. Torej veliko zahtev za zelo ozko ciljno skupino...
MIRANRR
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3573
Kraj: Topolšica
Avto: Zoe,Leaf
3124
1626

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

Odgovor Napisal/-a pirpy »

CRF napisal/-a:
prijazen napisal/-a:
CRF napisal/-a:Pri priključitvi (ali kasneje) se izbere najmanj obremenjeno fazo za št.1 in to je to.

Kako pa v praksi najlažje pomeriš, katera faza je to (verjetno je smiselno daljše časovno merjenje - npr. 1 teden)?
A CRF polnilnica pokaže kaj od tega? Kako sicer napreduje razvoj?
Kot je že štromček pokazal, se hitro vidi. Polnilnica napreduje, korona pa malo bremza. Upam da kakšen mesec da bom imel kaj za pokazat.
Zakaj korona bremza, če kaj, imaš sedaj več časa na voljo
timo
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Avtomatska izbira faze

Odgovor Napisal/-a CRF »

Ker ni več na meni... PCB čakam 45 dni, ohišje čakam 30+ dni, itd...
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

Odgovor Napisal/-a CRF »

prijazen napisal/-a:
DeCoRawr napisal/-a:Edino kar bi lahko polnilnica naredila je da v tem primeru zamenja faze da najbolj obremenjena nebi bila uporabljena za polnjenje.
Odlična ideja!
@CRF - ali obstaja kakšna možnost implementacije tega v naslednjih izvedbah?
Verjetno ne. Kot je že zgoraj zapisano, pre-majhna dodana vrednost.
Argo
-
Prispevkov: 1566
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
969
701

Re: Optimalno polnjenje baterije in nastavitve - eGolf

Odgovor Napisal/-a Argo »

DeCoRawr napisal/-a:To seveda pomeni da bi bil potreben dodaten HW, in da pride to v poštev samo če avto polni enofazno oziroma dvofazno in maš do polnilnice speljane 3 faze. Torej veliko zahtev za zelo ozko ciljno skupino...
A ni to malo problem, ker bi vsakič ko bi preklaplajlo faze prekinilo polnenje in štartalo na novo. Kar lahko pomeni, da se bo to zgodilo X-krat na sejo. Ne vem kako bi to vplivalo na vozilo.
MIRANRR
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6670
Avto: Kona 64_2018
3562
606

Re: Avtomatska izbira faze

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Če bi se to dogajalo med sejo bi seveda za ta trenutek prenikilo polnjenje. Ampak mislil sem tako da bi vzelo nek čas za nazaj in pred začetkom polnjenja izbralo ustrezno fazo. Med polnjenjem pa tudi ni tolk panike, jaz ko odklenem avto da grem kaj iskat notr tudi prekine polnjenje za nekaj časa in se potem nazaj loti, sej če v času recimo 2h ur opazi da je faza 3 najmanj obremenjena (seveda po odšetem toku na trenutni polnilni fazi) in odklopi za 30 sekund nebo nobene izgube, kvečjemu pridobitev.
Argo
-
Prispevkov: 1566
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
969
701

Re: Avtomatska izbira faze

Odgovor Napisal/-a Argo »

DeCoRawr napisal/-a:Če bi se to dogajalo med sejo bi seveda za ta trenutek prenikilo polnjenje. Ampak mislil sem tako da bi vzelo nek čas za nazaj in pred začetkom polnjenja izbralo ustrezno fazo. Med polnjenjem pa tudi ni tolk panike, jaz ko odklenem avto da grem kaj iskat notr tudi prekine polnjenje za nekaj časa in se potem nazaj loti, sej če v času recimo 2h ur opazi da je faza 3 najmanj obremenjena (seveda po odšetem toku na trenutni polnilni fazi) in odklopi za 30 sekund nebo nobene izgube, kvečjemu pridobitev.
Samo ko ti odpreš Vrata to naredi avto. Tu pa bi bilo na silo s strani polnilnice.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6670
Avto: Kona 64_2018
3562
606

Re: Avtomatska izbira faze

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Ne bi blo na silo, pilot signal se neha generirat avto odklopi oziroma neha polnit. Preveri se da ni toka kater teče, nato se kontaktor izklopi spremeni fazo, začne generirat pilot signal in vklopi kontaktor. Dvomim da bi se avto pritoževal. Type 1 dela na podoben način ko ma stikalo v ročki in odklopi ko pritisneš gumb.

Lahko bi delovalo tudi prek proximity pilot...

Pač to ni nič na silo ko prideš do javne polnilnice lahko tudi sklopiš s kartico ali aplikacijo(ali pa z avtom). In ziher sem da potem lahko spet štartaš polnjenje brez da bi kaj avto tikal.
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6390
Avto: Kona in Zoe
4910
5974

Re: Avtomatska izbira faze

Odgovor Napisal/-a CRF »

Ja, tehnično ni problema. Odvisno pač kako bi bilo implementirano. Če bi preklapljalo vsakič ko se vključi grelec v pečici bi bilo malo čudno. Če bi se gledal daljši rok... potem je pa že vseeno če se preveže faze in je rešeno.

Drugo pa so kontaktorji. Če so v igri relejčki za 16A, potem se jih namesto 3 da 5 in je narejeno. Ko so pa v polnilnici 32A kontaktorji pa to odpade, cenovno in dimenzijsko...
venuciae30
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Smart & Simple”