Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovori
Uporabniški avatar
mlakar
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1666
Avto: Muskvič Model E Quattro
829
802

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a mlakar »

EV starodobniki so sedaj tisti, ki postajajo dosegljivi za slovensko penzič populacijo. Kone bodo pa to šele čez 7 do 10 let.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5268
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1229
2580

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

FV-EV napisal/-a: 28 Maj 2023, 12:47

Pri Koni je pričakovana življenska doba baterije 2.000 ciklov preden pade na 70%, torej 30% degradacija je pričakovana in realna po 800.000 prevoženih km. Avto pa bo uporaben še nadaljnih 500.00km z manjšim dosegom.
Saj se potem pač enostavno zamenja baterija, če postane kapaciteta problem? Al ljudje, za EVje, pričakujejo nič vzdrževanja in samo kupi novo - preša življenjski cikel?
Uporabniški avatar
mlakar
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1666
Avto: Muskvič Model E Quattro
829
802

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a mlakar »

Zamenjava baterije je ponavadi ekonomska totalka, to je problem.
Pri Koni se verjetno da menjavat problematične module oz celo posamične celice. Samo takih delavnic trenutno ni.
Ko pa prideš na kako novejšo Teslo, je pa rešitev samo preša za staro baterijo in povsem nova baterija. Kar za bo za tam 7 let ali starejši avto no go. 20 jurjev investicije za 7 let star avto razreda TM3 ali TMY je no go. Isto pri Koni, samo slednjo rešuje, da je battery pack popravljiv.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6659
Avto: Kona 64_2018
3553
604

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Odvisno al vidiš zadevo kot preša al vidiš zadevo kot hmm še bom pojačal bateriski hranilnik doma :)

darjan bo pa že vidu kako je vzdrževanje starejšega EV-ja ;)
Uporabniški avatar
mlakar
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1666
Avto: Muskvič Model E Quattro
829
802

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a mlakar »

Če je ena celica hin, potem avtomatsko dol vleče cel modul. Če je modul narejen tako, da se te celice ne da popravit ali izklopit, si pač v riti.
S tem da je sedaj tendenca, da je cela baterija tako skupaj spajsana, da še modula ne moreš odstranit. Popravilo do nivoja celice je pa nekaj kar imajo samo električni starodobniki. Kona se po novem všteva v to. :think:
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8337
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3528

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Ko je proizvodni proces celic dost dober, je možnost popravlanja celic le nepotreben začetni strošek.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6659
Avto: Kona 64_2018
3553
604

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Ja panasonikove so tabolš, tud pri 2000 ciklov bodo vse enake, vseh 7 tisoč.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8337
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3528

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Spij kavo, bo dan lepši.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
macek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 395
Kraj: Ljubljana
Avto: Konči model 2020
232
70

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a macek »

Glede popravila celic, oziroma menjavo le tega. že obstaja firma v avstriji, ki se že ubada za zamenjavo modulov, tudi rabljena baterija za kono se že da dobiti. Menjava modula pa ni toliko komplicirano, je težje narediti generalko na ICE.
Obstajajo navodila na InsideEV, kako se demontira in montira baterija na koni. Tudi programska oprema bo kmalu kopirana od uradnega servisa. Zmeraj več bo EV vozil in verjemi tudi malo bolj izobraženi mehaniki bodo hitro zavohali kje se da kej zaslužit. Tako vsaj jaz mislim že v SLO se najde oseba, ki bi znala zamenjati modul.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5306
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6164
4035

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

darjan napisal/-a: 29 Maj 2023, 07:34
FV-EV napisal/-a: 28 Maj 2023, 12:47

Pri Koni je pričakovana življenska doba baterije 2.000 ciklov preden pade na 70%, torej 30% degradacija je pričakovana in realna po 800.000 prevoženih km. Avto pa bo uporaben še nadaljnih 500.00km z manjšim dosegom.
Saj se potem pač enostavno zamenja baterija, če postane kapaciteta problem? Al ljudje, za EVje, pričakujejo nič vzdrževanja in samo kupi novo - preša življenjski cikel?
Menja baterija?! Čemu?! Kdor računa na biznis menjave baterij, ta bo revež, ker tega posla bo tako malo, kot pokvarjenih modulov (v 15 letih sem jih menjal 5 kosov na 100.000.......). Kako vam ne potegne, da boš baterijo vzel iz avta ven, ker bo še dobra, školjko pa odpeljal na odpad :bang:
warpedone, Avrelij
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6659
Avto: Kona 64_2018
3553
604

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

https://evclinic.eu/

Mislim da so na robu bankrota, še kak mesec jim dam. :D

Sej baterije se verjetno nebo tolk menjavalo kot pa predelavalo v hranilnike, pol je tukaj še en kup elektronike in modulov kateri se lahko tudi pokvarijo. Vsekakor tlačenje vsega na kup na dolgi rok ne prinese plusa ampak samo minus. Govorim o 10+ staremu EV-ju, pač ne šopajo vsi ful kilometrov....
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8337
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3528

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Ja, evclinic je na robu bankrota... kdaj točno, ti bo razložil tvoj lokalni serviser TVjev.
Če ga ni več, pa vprašaj svojega serviserja CPUjev.

10-let stare celice leta 2010 so precej drugačna reč kot 10-let stare celice leta 2020, kar je precej drugačno od 10-let starih celic leta 2030.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
mlakar
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1666
Avto: Muskvič Model E Quattro
829
802

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a mlakar »

Se strinjam, če bo okvar mali procent, pod 5% na 15 let starosti in 400 tisoč km, potem to ne bo problem.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6659
Avto: Kona 64_2018
3553
604

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Vse je super, nič se ne kvari. Lahko zaključimo ;)

Lokalni serviser TV-jev se je zapru(oziroma več le teh), ker se je spremenilo to da so zadeve nepopravljive oziroma je to le oteženo. Včasih si dobil zraven produkta še service manual no ja, kot zgleda gremo v potrošnjo tudi pri avtih, pa toliko govorimo o ekologiji :D
Spikster, Hanzi
macek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 395
Kraj: Ljubljana
Avto: Konči model 2020
232
70

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a macek »

FV-EV napisal/-a: 29 Maj 2023, 10:24
darjan napisal/-a: 29 Maj 2023, 07:34
FV-EV napisal/-a: 28 Maj 2023, 12:47

Pri Koni je pričakovana življenska doba baterije 2.000 ciklov preden pade na 70%, torej 30% degradacija je pričakovana in realna po 800.000 prevoženih km. Avto pa bo uporaben še nadaljnih 500.00km z manjšim dosegom.
Saj se potem pač enostavno zamenja baterija, če postane kapaciteta problem? Al ljudje, za EVje, pričakujejo nič vzdrževanja in samo kupi novo - preša življenjski cikel?
Menja baterija?! Čemu?! Kdor računa na biznis menjave baterij, ta bo revež, ker tega posla bo tako malo, kot pokvarjenih modulov (v 15 letih sem jih menjal 5 kosov na 100.000.......). Kako vam ne potegne, da boš baterijo vzel iz avta ven, ker bo še dobra, školjko pa odpeljal na odpad :bang:
To sem dal kot primer, cela baterija verjetno ne bo crklna ampak modul pa zana kakšen crknit, tudi na tem forumu sem že zasledil menjavo ne vem točno modula ali cele baterije.
Uporabniški avatar
mlakar
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1666
Avto: Muskvič Model E Quattro
829
802

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a mlakar »

DeCoRawr napisal/-a: 29 Maj 2023, 10:55 Vse je super, nič se ne kvari. Lahko zaključimo ;)

Lokalni serviser TV-jev se je zapru(oziroma več le teh), ker se je spremenilo to da so zadeve nepopravljive oziroma je to le oteženo. Včasih si dobil zraven produkta še service manual no ja, kot zgleda gremo v potrošnjo tudi pri avtih, pa toliko govorimo o ekologiji :D

Točno. Še do začetka 1990ih je bil standard, da si s televizorjem zraven navodil dobil tudi shemo za popravilo.
S tem, da pokvarjen TV za jurja še preneseš, da ga pelješ na deponijo.
2 toni avtomobila na deponijo zaradi dveh okvarjenih celic je pa debilizem.
PogoreucJ, niko6
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8337
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3528

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Danes nov OLED košta pol plače navadnega FR. Servis ni predviden.
Ko je bil servis TVja še predviden, je koštal 2 direktorski plači.
To ni zarota, to je normalen design optimization ... stvari se ceneje štanca, če ni treba študirat, kako boš zamenjal polovico zadeve.

Jamr o potrošništvu je pa 'rahlo zgrešen'.
Potrošništvo je omogočilo, da sploh lahko drkamo tipkovnice in zaslone.
Brez masovnega štanca produktov, ni niti tiskane knjige... menihi ročno prepisujejo kjige na ročno izdelan papir z ročno izdelanim kosom pooglenele trske. Menihi ker imajo frej čas, saj jim prehrano in obleko šenkajo podaniki, ki cele dneve poganjajo leseno motiko na njivi.
niko6
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6659
Avto: Kona 64_2018
3553
604

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Vsakemu svoje, EV so v porastu, prav tako bodo rasle EV klinike. Avti se morajo kvarit da se ne zgodi Rolls-Royce efekt. Če kateri znamki še ni jasno je potrebno za veliko prodajo delat avte kateri se tudi kvarijo. Sej to da zapakiraš baterijo v kos lepila je že del te optimizacije ;) Pa ne govorim sploh toliko o baterijah kot o ostalih zadevah. To da bodo baterije zdržale že vemo, o tem da crknejo se menijo bolj ICE-jarji na šanku, siol-netu, fbju v komentarjih itd. :)

Sicer se strinjam z warpom da bodo ščasoma (ev klinike )poniknile ampak ne še, še neki časa ne, ker pač se bodo kvarile zadeve katere si pač zdej ne predstavljamo.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Kona EV”