Redni servisi

Odgovori
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6552
Avto: Kona 64_2018
3491
595

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Dvomim da vam je tolk padla kapaciteta, je pa res da na začetku bolj pade potem pa počasneje.
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1239
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1509

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a Damijan »

warpedone napisal/-a:
in to se ti potem zgodi na EV, kateri bi moral potrebovati bistveno manj servisiranja.
EVji ne potrebujejo servisiranja.
Servisiranje potrebujejo neodvisni servisi, brez tega propadejo.
Tesla ima (še vedno) hidravlične zavore

citiram https://textar.com/sl/zavorna-tekocina/

"Zavorna tekočina je ena najpomembnejših tekočin v vozilu. Brez nje bi bila varna vožnja nemogoča, saj zavore ne bi delovale. Zavorna tekočina prenaša silo, ki jo voznik izvaja na zavorni pedal na kolesno zavoro. Da je to vedno mogoče, je treba med pregledom ali vzdrževanjem redno menjavati zavorno tekočino.

Zavorna tekočina je higroskopna. To pomeni, da absorbira vlago iz svojega okolja. Če zavorna tekočina absorbira preveč vlage, se mokro vrelišče znatno zniža, kar povečuje tveganje popolne odpovedi zavornega sistema pri ekstremnih obremenitvah.

Primer vožnja po hribu navzdol: če je stopalo nenehno na zavori, se temperatura zavorne tekočine poviša. Ko je doseženo vrelišče, začne vezana voda vreti in v zavornem sistemu nastajajo mehurčki.

Rezultat: v zavornem sistemu se ne more vzpostaviti tlak = popoln izpad zavor!

...

KRATEK OPIS TEHNIČNIH POGOJEV:
Suho vrelišče: opisuje lastnost zapečatene nove zavorne tekočine. V tem stanju je zavorna tekočina skoraj brezvodna (snov, ki ne vsebuje vode). Suho vrelišče je običajno med 240 in 280 °C.

Mokro vrelišče: določi lastnost zavorne tekočine na koncu življenjskega cikla, pri vsebnosti vode 3,5 %, je treba tekočino zamenjati. To določeno mokro vrelišče mora biti doseženo.

Viskoznost: opisuje hitrost toka zavorne tekočine. Manjša kot je viskoznost, hitreje zavorna tekočina teče skozi zavorni sistem in hitreje se prenašajo zavorni signali."
Soul EV believer
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Swen napisal/-a:Sem govoril s serviserjem in je rekel da kaže kapaciteta baterije 71%.
In zatem me vpraša koliko je avto poln... in sem rekel, da je na 69% in reče: no potem je to normalno, če bi prišel s polnim bi pokazalo več...

Zdej pa vedi v kakšnem stanju je baterija... :/
Da bi z vožnjo opazil za koliko se mi je zmanjšal doseg je pa težko. Enostavno toliko različnih poti opravim da nimam pojma kako je sedaj glede na takrat ko je bil avto nov.
Mislim, da ti je povedal SoC (napolnjenost) kot ga vidi BMS (69 % vs. 71 % kot ga prikaže zaslon. Nad 50% je SOC BMS običajno par odstotkov višji od SoC na zaslonu) in ne SoH (zdravje baterije).
Zadnjič spremenil SimonZed, dne 30 Okt 2020, 11:35, skupaj popravljeno 1 krat.
Swen, Vremenko
Swen
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 31
Kraj: Obala
Avto: Hyundai
19
12

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a Swen »

SimonZed napisal/-a:Mislim, da ti je povedal SoC (napolnjenost) kot ga vidi BMS (69 % vs 71 % kot ga prikaže zaslon) in ne SoH (zdravje baterije).
Verjetno bo res tako. Torej kako naslednjič na servisu povprašam oziroma zahtevam podatek o zdravju baterije?
Argo123
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 309
216
157

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a Argo123 »

marko1 napisal/-a:
Swen napisal/-a:
Sam sem sedaj na 107.000 km (1leto in 3mesece star avto) prevoženih in glede servisov v SLO lahko rečem naslednje.

Kamorkoli boš šel na servis je cena po normativu: manjši servis 60€, večji servis 120€.
Vendar se morda ob pogovoru s serviserji lahko dogovoriš za popust v smislu, da ti ne menjajo zračnega filtra (ker menjave na 2 meseca res niso smiselne), ti dajo malo popusta... in tako prideš na nekih dobrih 40€ in dobrih 105€. In to je to. Če ti uspe avto servisirat po vseh normativih Hyundaja s stroški 30€/60€ mi prosim javi ampak mislim da ne bo šlo. Pred pol leta se je še dalo dobiti dražji servis za 80€ (namesto120€), ampak sedaj to ni več mogoče.
Obljubijo ti pa seveda brez problema 30€, 60€ dokler ti nisi tam... in so te cene malo drugačne

Glede servisa kjer menjajo hladilno tekočino... meni je še niso.
Jaz sem na 108.000km. Swen, koliko % imaš še kapacitete baterije, so ti mogoče povedali? Meni so ravno na včerajšnjem rednem servisu povedali, da je 87%. Ko sem Kono kupil, so mi prodajalci rekli, da če v garancijskem času pade pod 70%, jo menjajo v garanciji, sicer ne. Dvomim, da bom čez 92.000km prišel pod 70%, bom pa po tem trendu nekje na 75%, kar je dokaj malo... Strošek nove baterije pa naj bi bil >20.000€
Kolikokrat polniš na DC? Kolikokrat kaj na 100%? In kolikokrat kaj prazniš na skoraj 0%? Koliko ima vpliva na kapaciteto to ali imaš avto zunaj Ali znotraj na toplem?
Zadnjič spremenil Argo123, dne 30 Okt 2020, 11:38, skupaj popravljeno 1 krat.
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Swen napisal/-a:
SimonZed napisal/-a:Mislim, da ti je povedal SoC (napolnjenost) kot ga vidi BMS (69 % vs 71 % kot ga prikaže zaslon) in ne SoH (zdravje baterije).
Verjetno bo res tako. Torej kako naslednjič na servisu povprašam oziroma zahtevam podatek o zdravju baterije?
Naj ti povejo SoH - State of Health. Če imaš OBD adapter in aplikacijo na pametnem telefonu, lahko sam preveriš vse tri vrednosti (SoC BMS, SoC Display in SoH). Ne vem, če je že kdo videl SoH nižji od 100 % (torej razpoložljivih 64 kWh).
DGJ
Uporabniški avatar
CRF
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6387
Avto: Kona in Zoe
4910
5961

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a CRF »

Swen napisal/-a:Sem govoril s serviserjem in je rekel da kaže kapaciteta baterije 71%.
In zatem me vpraša koliko je avto poln... in sem rekel, da je na 69% in reče: no potem je to normalno, če bi prišel s polnim bi pokazalo več...

Zdej pa vedi v kakšnem stanju je baterija... :/
Da bi z vožnjo opazil za koliko se mi je zmanjšal doseg je pa težko. Enostavno toliko različnih poti opravim da nimam pojma kako je sedaj glede na takrat ko je bil avto nov.
To je pa bolj za v temo " Za malo smeha"
Niti sanja se jim ne kaj naj počnejo z električnimi avtomobili....
Pa brez skrbi, kapacitete so precej višje kot na 70, 80% po 100.000km. Številke vam pa nihče ne more dati, ker še nisem zasledil da jo avto sploh meri.
DGJ, Vremenko
marko1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 125
Avto: Kona
70
56

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a marko1 »

Včeraj sem imel avto napolnjen na 50%. Ko sem serviserja vprašal kakšna je še kapaciteta baterije, mi je rekel da je stanje baterije "87%"... sklepam da bi bil to SoH...? Kdo bi vedel...

Na DC ne polnim skoraj nikoli, do 100% polnim vsak dan.
Argo123
Uporabniški avatar
smuggler007
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 407
Kraj: Vrhnika
Avto: KONA
426
112

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a smuggler007 »

marko1 napisal/-a:Včeraj sem imel avto napolnjen na 50%. Ko sem serviserja vprašal kakšna je še kapaciteta baterije, mi je rekel da je stanje baterije "87%"... sklepam da bi bil to SoH...? Kdo bi vedel...

Na DC ne polnim skoraj nikoli, do 100% polnim vsak dan.
Na 100.000 pevoženih naj bi bil soh tam okoli 96% + pravi še na gomu 100%, tko sem jaz zasledil na enem forumu, ki je imel pri 80 k miles. soh 95% na gomu 100%, so pa notri iste baterije kot v zoetu 40 kw. LG NCM 622 v koni naj bi zdržale 400k +. vsaj tako pravijo.
in so preizkušene,

Aja res hvala za odgovor glede servisov iz prve roke.
marko1
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1239
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1509

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a Damijan »

Swen napisal/-a:
SimonZed napisal/-a:Mislim, da ti je povedal SoC (napolnjenost) kot ga vidi BMS (69 % vs 71 % kot ga prikaže zaslon) in ne SoH (zdravje baterije).
Verjetno bo res tako. Torej kako naslednjič na servisu povprašam oziroma zahtevam podatek o zdravju baterije?
Na naslednjem servisu stopi zraven, ko imajo priklopljeno tablico in poglej, kakšno je stanje akumulatorja:

SOC je stanje napolnjenosti
SOH je statistično zdravje, ki ga vidi BMS
izračuna ga na podlagi najmanj in najbolj utrujene celice oz. para celic

(Pri Korejcih je pri novem SOH 110%).
Soul EV believer
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

Damijan napisal/-a: (Pri Korejcih je pri novem SOH 110%).
Pri meni je pri novem kazalo 100 % (kot še vedno, po skoraj 2 letih).
marko1, Nemelk
marko1
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 125
Avto: Kona
70
56

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a marko1 »

Bom na naslednjem servisu (čez 3-4 mesece) malo bolj pozoren in jih še enkrat povprašal o SOH. Če je res 87%, je kar zaskrbljujoče
Argo123
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 309
216
157

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a Argo123 »

SOH pri hyundai non stop kaže 100%. En znanec sicer iz avstrije je naredil skoraj 1/2 manj kilometrov kot pri novem po isti trasi pa mu je SOH vseeno kazal 100%.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5250
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6105
3992

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

SOH pri SLO Koni ne more biti še pri nikomur pod 95%, ker sta verjetno vidva pri 110.000km z največ km pri nas, razen če je kaj narobe z baterijo. Glede na št ciklov pa se pri Koni64 življenska doba baterije izteče tam nekje pri 800.000km, tako da pri 400.000km bi bilo zelo čudno, da bi SOH padel pod 70% ali upam vsaj lahko 80%

Cena servisov se je dala dogovorit do letošnjega leta, ko so ven prišle nove 3f Kone, sedaj se bolj ali manj držijo normativov in kakšen popust ali bonbonček dobiš le kot zvesta stranka. Se pa vsi še učijo, če seveda ima kdo individualni interes, vedeti moramo, da so mehaniki več ali manj vsi ljubitelji grmenja in jim EV ne sede
marko1
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Jaz mislim, da bo večji izziv staranje, kot pa kilometri. Ampak to enkrat v fazi, ko bodo avti 12+ let.
Damijan
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Evo, danes sem imel prvi redni servis na moji Koni EV 64 kWh, na 15 tisoč km.
Poslovil sem se z mojimi 64,79 EUR (z DDV). So šli papa.

So se pa res potrudili obrnit avto navznoter in navzven, 12 servisnih postavk, plus 3 dodane za nadgradnje/vpoklice.
Še izpis iz testerja 12V baterije sem dobil, da ne omenjam izpisov testov zavor, amortizerjev ter ostalega.
Kot za Boeing 777.
rodney
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 230
Kraj: Jesenice
Avto: Tesla M3
76
3

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a rodney »

Taragula napisal/-a: 23 Sep 2020, 22:53 Glede na odnos zaposlenih do strank, pri ah Meško, ki je pod nivojem, sem bil zarad vratic pri Lunežniku v Slovenski Bistrici. Potrebna je menjava komplet zatiča s plastiko v odprtini za polnjenje. Material je naročen, ko pride javijo.
Da se dotaknem ah Meško. Vedno, ko sem klical za termin za pretekle servise so bili izredno arogantni, kot da se jim vsiljujem, jaz njim. Sem do sedaj toleriral. Ko pa sem se dogovarjal za ta vratca mi je pa poknilo. Nisem jim mogel dopovedati, da je to pomemben del, ki če ne funkcionira, onemogoča polnjenje. Kot pri ICE za tocenje goriva. Ponujali so mi neke termine v roku 2 do 3 tedne bi oni tole pogledali. Povedal sem jim, da potrebujem mehanika 5 minut, da pogleda in se vse naroci, ker bo itak potrebna menjava. To so pozneje ugotovili tudi pri Lunežniku, po petih minutah. Sem vprašal gospo, kako bi ona dolila gorivo če se ne bi dalo odpreti. Odg. Ja ges nejbi čakal do zadnoga ka sfali benzina. . Prevod.. Jaz ne bi čakala do konca, da zmanjka goriva.
Skratka, odločil se sem, da sem z njimi zaključil, avta ne kupim pri njih nikoli vec, servisov pri njih ne delam več. Kar sem dotičnim pri Meško avtohiši tudi povedal. Slab odnos do strank bom delil z vsakim, ki me bo vprašal za mnenje.
Naj še povem, da me je drug dan klical gospod, nekdo nepoznan iz ah Meško, prijazen je bil da ni šlo bolj. Opravičil se je za vse. In mi obenem v isti sapi povedal, da oni vejo zakaj se vratca ne odklenejo in da jih je treba samo s plastičnimi podložkami podložit. Kaj sem mu povedal glede tega ne bom pisaril.
Tako se zapravljajo stranke.
Najraje bi se še komu pritožil pa ne vem komu se naj, saj so me res razpizdi......

Tako sem tudi jaz se odlocil, da pri njih vec avta ne kupim se manj pa delam servis...
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Evo, da napišem še dodatne moje izkušnje s Kono EV 64 kWh 2020.

Redni na 30 tisoč km (junij 2021): 128 EUR z DDV

Redni na 45 tisoč km (januar 2022): 132 EUR z DDV s tem da sem naročil dodatno predčasno menjavo olja v menjalniku/reduktorju, slednje je čisto moja iniciativa (ta del ocenjujem v rangu 55 EUR, odtega materijal/olje cca 30 EUR z DDV, urno postavko si namreč deli z ostalim delom).


Dodal mesec/leto zaradi tega, ker se nam očitno obeta inflacija cen, pa bo reči treba gledati tudi iz historično-inflacijskega vidika. :yawn:
MarinKona
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 50
Kraj: Ljubljana
Avto: Hyundai Kona EV impression 2020
74
24

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a MarinKona »

Bil v ponedeljek na rednem servisu (30k km)-150 EUR.
Zamenjali tudi zavorno tekočino, kabinski filter, dezinfekcije z ozonom...

Na koncu računa pa tole:
Capture_servis.JPG
Jaz sem pa avto brez težav registriral 06.01.2022....očitno ne preverjajo. Ob morebitni prometni nesreči bi pa znalo priti do zapletov pri zavarovalnici...

Zatorej, se odločim za zamenjavo HV baterije ter dobim termin 25.01.2022.
Sicer je SOH še vedno 100% za kar ocenjujem, da itako ni realen, navkljub zelo dobrimi lastnostmi "neekološke" NCM622 baterije.
Realen padec je odvisen od veliko pogojev, toda v nekem povprečju je ca 2% letno (pri prevoženih ca 20k km).
Glede tistih buffer-jev(zgornjega in spodnjega), sta skupaj ca 4,45%. Torej, če sta oba enaka, ca dobrih 2% je zgornjega buffer-ja.

To pomeni, da že pri moji, dve leti stari Koni, bi mogel videti kakšen padec SOH-ja. Na forumu pač vidim lastnike 4 in več let starih Kon s SOH= 100%, kar je verjetno marketinški trik.
Je pa za spremljati novo baterijo, da že v štartu ni SOH pod 100%.

Žal. bom mogel tudi zamenjati 3-fazni OBC, ki ne polni več 3-fazno, tako da je max moč AC polnjenja ca 7 kW. :angry:
Sicer sem jim mogel dokazovati, risati, računati....da je temu res tako. Verjetno redki na servisu vedo kaj dosti o EV...

To pa še ni konec....bodo menjali reduktor, ali ga obračali za 180 stopinj (kar ne bo obrodilo sadov), kajti zadeva že kar glasno brni ob pojemkih oz. rekuperaciji.

Skratka, še malo pa bo ostala samo šasija nespremenjena :envy:

Pa vendar...sem še vedno zadovoljen z uporabniško izkušnjo...nenazadnje bo nov avto... :) .

Lp
Nejccc
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5250
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6105
3992

Re: Redni servisi

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Ti imaš pa res smolo, polno enih problemov, ki jih drugi nimamo. Očitno se težave nate kar lepijo.

Vsi skupaj pa veliko plačujete za servise, dajte it v kakšen drugi servis, pa prej povprašajte za ceno.
Odgovori

Vrni se na “Kona EV”