Hyundai Kona EV 12V aku meritve
Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve
Če je bil smart key v avtu zna bit, da je bilo več štromarije aktivne. Samo bi bilo treba izmerit.
Akumulator je pa standardne kvalitete za standardnega zagonskega. Tudi razumem zakaj ga Hyundai/Kia vgrajuje v EVje.
Ker jih naročijo milijon letno in imajo zanj dobro ceno. Istega vgrajujejo v večino Hyundai/Kia vozil.
Žal pa ni pod istim režimom polnjenja in praznjenja.
Akumulator je pa standardne kvalitete za standardnega zagonskega. Tudi razumem zakaj ga Hyundai/Kia vgrajuje v EVje.
Ker jih naročijo milijon letno in imajo zanj dobro ceno. Istega vgrajujejo v večino Hyundai/Kia vozil.
Žal pa ni pod istim režimom polnjenja in praznjenja.
Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve
Glede aku, Tesla nima nobenih problemov z aku 12V, ker ima vgrajeno Litijevo, sem pa 99.9% da bi trakcijska baterija mogla zdržati vsaj 5x več kot svinčena, tako smugi, v kolikor ti v Atobincku vgradijo prosim sporoči, niso pa več drage, v določen hibride se jih vgrajuje.
MODRECI, v angleščini je cikličana baterija, Traction battery !!
MODRECI, v angleščini je cikličana baterija, Traction battery !!
Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve
Leasure baterija je tadruga baterija v kamperju(katera napaja kamper). Ker se pogosto uporablja deep cycle se to tudi zameša in lahko iščeš po tem pojmu.
Vsekakor Hyundai nima nobene pravice govorit kak akumulator daš če ti nudijo sam 2 leti garancije na prvotnega.
Če se malo pošalim:
Sej trakcijska zdrži 5x več časa. 12V akumulator zamenjajo po 5 mesecih, 400V pa po dveh letih(zarad vpoklica)
Vsekakor Hyundai nima nobene pravice govorit kak akumulator daš če ti nudijo sam 2 leti garancije na prvotnega.
Če se malo pošalim:
Sej trakcijska zdrži 5x več časa. 12V akumulator zamenjajo po 5 mesecih, 400V pa po dveh letih(zarad vpoklica)
Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve
Odličen akumulator je tudi Optima Yellowtop - https://www.optimabatteries.com/products (v Sloveniji se ga tudi da kupiti...)
Soul EV believer
Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve
Jaz še vedno imam, po dveh letih in 30k km, originalno baterijo-bp. Je pa res, da je bil avto garažiran(torej parkiran vedno nad lediščem) in vedno zaklenjen.
Največ je pa pomagal update, ki periodično dopolnjuje baterijo in jo vzdržuje na SOC= ca 85%.
Vendar, ocenjujem, da je čas za preventivno zamenjavo z novo- Imam nekaj predlogov, toda pred tem nekaj dejstev:
1. Originalna baterija (na sliki spodaj) ima kapaciteto podano pri C20 (20-urno pražnjenje, kar pomeni 45/20=2,25A) oz. pri RC parametru RC=80 min (pri obremenitvi z 25A, 80 min preden pade na 10,5V-kar je kritično), nanese ca 80*60s*25A/3600s=33,34Ah.
Torej, pri večji obremenitvi od C20, kapaciteta se drastično zmanjša.
Tehnologija je CMF (Closed maintenance free) z dodatkom Ca, kar pripomore pri nizkem samopražnjenju, izgubi elektrolita, višji max. float napetosti (sicer se pri Koni ne vzdržuje float napetost..ca 14,8V)...itn.
Dimenzije so ca 207x175x190 mm.
2. Poraba elektronike pri Koni, odvisno od opreme, je kar velika. Pri moji znaša ca 350W-400W, kar pomeni obremenitev s ca 1C.
Med vožnjo se pa tudi s tem tokom (ca 33A) dopolnjuje in sicer izključno v "trickle" načinu, kar pomeni, da sistem poskuša ohranjati SOC na okrog 85 +/- 5%. (ca 12,52+ V )
S tem se doseže zelo majhen DOD oz. posledično visoko število ciklov polnjenja ter posledično daljša življenska doba in sicer za vse relevantne tipe baterij.
Če krmilna elektronika za polnjenje ne deluje pravilno oz. sistem dopusti, da se baterija kar prazni do nizkih SOC stanj in posledično povzroči visoke DOD vrednosti, potemtakem nam nobena specijalna baterija ne bo pomagala in število ciklov baterije se bo zmanjšalo kot na sliki:
3. Iz vsega naštetega sledi, da bi bilo fajn izbrati kakšno "Dual purpose" baterijo s poudarkom na max. številu ciklov, pa da ni AGM.
To so običajno baterije z debelejšimi pozitivnimi elektrodami, z dodanim Ca. Posledično je CCA manjši (kar itako ne rabimo), je pa število ciklov večje, za isti DOD.
Grobo rečeno, koliko je baterija težja, pri enakih dimenzijah, toliko boljše .
Kar se dobi pri nas za dober price/performance in je ustreznih dimenzij:
- Varta, Blue in Silver Dynamic:
https://www.varta-automotive.com/en-be/ ... 52-400-047
https://www.varta-automotive.com/en-gb/ ... 54-400-053
- Yuassa:
VPRAŠANJE: ALI LAHKO SAMI ZAMENJAMO AUX BATERIJO PO POTEKU NJENE GARANCIJE, NE DA BI IZGUBILI SPLOŠNO GARANCIJO ? Kdo ve?
Lp
Največ je pa pomagal update, ki periodično dopolnjuje baterijo in jo vzdržuje na SOC= ca 85%.
Vendar, ocenjujem, da je čas za preventivno zamenjavo z novo- Imam nekaj predlogov, toda pred tem nekaj dejstev:
1. Originalna baterija (na sliki spodaj) ima kapaciteto podano pri C20 (20-urno pražnjenje, kar pomeni 45/20=2,25A) oz. pri RC parametru RC=80 min (pri obremenitvi z 25A, 80 min preden pade na 10,5V-kar je kritično), nanese ca 80*60s*25A/3600s=33,34Ah.
Torej, pri večji obremenitvi od C20, kapaciteta se drastično zmanjša.
Tehnologija je CMF (Closed maintenance free) z dodatkom Ca, kar pripomore pri nizkem samopražnjenju, izgubi elektrolita, višji max. float napetosti (sicer se pri Koni ne vzdržuje float napetost..ca 14,8V)...itn.
Dimenzije so ca 207x175x190 mm.
2. Poraba elektronike pri Koni, odvisno od opreme, je kar velika. Pri moji znaša ca 350W-400W, kar pomeni obremenitev s ca 1C.
Med vožnjo se pa tudi s tem tokom (ca 33A) dopolnjuje in sicer izključno v "trickle" načinu, kar pomeni, da sistem poskuša ohranjati SOC na okrog 85 +/- 5%. (ca 12,52+ V )
S tem se doseže zelo majhen DOD oz. posledično visoko število ciklov polnjenja ter posledično daljša življenska doba in sicer za vse relevantne tipe baterij.
Če krmilna elektronika za polnjenje ne deluje pravilno oz. sistem dopusti, da se baterija kar prazni do nizkih SOC stanj in posledično povzroči visoke DOD vrednosti, potemtakem nam nobena specijalna baterija ne bo pomagala in število ciklov baterije se bo zmanjšalo kot na sliki:
3. Iz vsega naštetega sledi, da bi bilo fajn izbrati kakšno "Dual purpose" baterijo s poudarkom na max. številu ciklov, pa da ni AGM.
To so običajno baterije z debelejšimi pozitivnimi elektrodami, z dodanim Ca. Posledično je CCA manjši (kar itako ne rabimo), je pa število ciklov večje, za isti DOD.
Grobo rečeno, koliko je baterija težja, pri enakih dimenzijah, toliko boljše .
Kar se dobi pri nas za dober price/performance in je ustreznih dimenzij:
- Varta, Blue in Silver Dynamic:
https://www.varta-automotive.com/en-be/ ... 52-400-047
https://www.varta-automotive.com/en-gb/ ... 54-400-053
- Yuassa:
VPRAŠANJE: ALI LAHKO SAMI ZAMENJAMO AUX BATERIJO PO POTEKU NJENE GARANCIJE, NE DA BI IZGUBILI SPLOŠNO GARANCIJO ? Kdo ve?
Lp
Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve
Jaz imam prvo in je avto 3 leta ter 110000km. Kar se mi zdi čisto normalno. Na ICE mi je aku vedno zdržal čez 6 let, ne vem zakaj bi bilo zdaj pri ev drugače.
Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve
Tesla vgrajuje 12V Litijevo samo v prenovljene modele S in X - https://insideevs.com/news/513476/tesla ... v-battery/macek napisal/-a: ↑16 Jan 2022, 21:23 Glede aku, Tesla nima nobenih problemov z aku 12V, ker ima vgrajeno Litijevo, sem pa 99.9% da bi trakcijska baterija mogla zdržati vsaj 5x več kot svinčena, tako smugi, v kolikor ti v Atobincku vgradijo prosim sporoči, niso pa več drage, v določen hibride se jih vgrajuje.
---
Za hladnejše kraje je nujno potrebno ogrevanje le-te, saj če je globoko zamrznjena, ji škodi polnjenje...
Soul EV believer
Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve
Torej, boš "teral" še naslednja 3 leta....srečno!
Sicer je bistveno drugače.
Za toliko asistenčnih sistemov in druge elektronike oz. posledično kar velike porabe na 12 V, je instalirana baterija v Koni (45Ah), milo rečeno, krepko poddimenzionirana!
Da ne utrujam preveč z grafi in izračuni, pražnjenje-polnjenje svinčene baterije s skoraj 1C bistveno skrajšuje življensko dobo in sicer pri ugodnih temperaturah okolice-
Za primerjavo, pri mojem ICE vozilu s približno enako opremo in porabo na 12V, je instalirana 85Ah baterija.
Lp
Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve
"Teral" bom dokler ne bo zanič. Delat paniko, dokler je akumulator normalno delujoč, se mi pa zdi kratkomalo smešno. Sem mnenja, da je menjavanje baterij, preden spusti dušo, pretiravanje. Tudi, če kje ostanem, je polno služb, ki ti nudijo pomoč, nič tragičnega ne vidim v tem. In takrat menjam...MarinKona napisal/-a: ↑18 Jan 2022, 09:31Torej, boš "teral" še naslednja 3 leta....srečno!
Sicer je bistveno drugače.
Za toliko asistenčnih sistemov in druge elektronike oz. posledično kar velike porabe na 12 V, je instalirana baterija v Koni (45Ah), milo rečeno, krepko poddimenzionirana!
Da ne utrujam preveč z grafi in izračuni, pražnjenje-polnjenje svinčene baterije s skoraj 1C bistveno skrajšuje življensko dobo in sicer pri ugodnih temperaturah okolice-
Za primerjavo, pri mojem ICE vozilu s približno enako opremo in porabo na 12V, je instalirana 85Ah baterija.
Lp
Sicer pa, vsak po svoje....
Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve
NIč tragičnega ni v "nenadnih" okvarah, kjer servis dejansko odpravi problem.
Ko stvar crkuje "serijsko" in servis stvar uredi za mogoče leto dni to bol klinc ... menjava akumulatorja naj nebi bila takšna reč kot je bila menjava olja ...
Ko stvar crkuje "serijsko" in servis stvar uredi za mogoče leto dni to bol klinc ... menjava akumulatorja naj nebi bila takšna reč kot je bila menjava olja ...
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve
Če koga zanima...
Čez vikend opazim na ioniqu, da je vrgel sporočilo Auxiliary Battery ... nešto. Nisem opazil kaj. Takoj sem preveril V baterije (z aplikacijo) in je kazala le 13V. Peljal sem se cca 12min in vmes vedno spremljal voltažo. Po cca 10min je začela nekaj skakat, do 14.6, pa nazaj na 13.6, pa do 14...tako ene parkrat, dokler se ni potem ustavila na 14.4V.
Od takrat napake več ni bilo, je pa zanimivo, da je pred vožnjo bil avto med polnjenjem...pa je vseeno zgleda cuzalo 12V. Čudno.
Čez vikend opazim na ioniqu, da je vrgel sporočilo Auxiliary Battery ... nešto. Nisem opazil kaj. Takoj sem preveril V baterije (z aplikacijo) in je kazala le 13V. Peljal sem se cca 12min in vmes vedno spremljal voltažo. Po cca 10min je začela nekaj skakat, do 14.6, pa nazaj na 13.6, pa do 14...tako ene parkrat, dokler se ni potem ustavila na 14.4V.
Od takrat napake več ni bilo, je pa zanimivo, da je pred vožnjo bil avto med polnjenjem...pa je vseeno zgleda cuzalo 12V. Čudno.
Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve
Darjan to ni napaka ampak obvestilo, da se je v času ko avto ni deloval, 12V baterija dopolnila.
Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve
Darjan in DGJ, koliko imata Cumulative energy charged in discharged?
Jaz imam 182.000km in takole na sliki
Jaz imam 182.000km in takole na sliki
Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve
Bom ob priliki spet priklopil OBD vmesnik in pridobil podatek.
Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve
Imaš kak poseben app za to, ali bo evnotify tudi OK, saj vsak app "meri iste podatke"?
Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve
Ja, tudi evnotify meri ta podatek
Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve
Evo, pri 164.000km
Comulative charged: 26124kWh
discharged: 25320kWh
Comulative charged: 26124kWh
discharged: 25320kWh
Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve
Obe postavki imaš za 6% večji, glede na primerljivo št km, verjetno je to odvisno od porabe.
Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve
To so meritve količin energije v in iz baterije od zadnjega reseta BMSa. Učinkovitost je 96%, oz. izgube 4% kar je v klasičnem rangu notranjih izgub avtomotivnih LiXX baterij.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek