Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovori
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3377
Avto: Tesla Model 3 LR
1850
1937

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Če je bil smart key v avtu zna bit, da je bilo več štromarije aktivne. Samo bi bilo treba izmerit.
Akumulator je pa standardne kvalitete za standardnega zagonskega. Tudi razumem zakaj ga Hyundai/Kia vgrajuje v EVje.
Ker jih naročijo milijon letno in imajo zanj dobro ceno. Istega vgrajujejo v večino Hyundai/Kia vozil.

Žal pa ni pod istim režimom polnjenja in praznjenja.
macek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 395
Kraj: Ljubljana
Avto: Konči model 2020
232
70

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a macek »

Glede aku, Tesla nima nobenih problemov z aku 12V, ker ima vgrajeno Litijevo, sem pa 99.9% da bi trakcijska baterija mogla zdržati vsaj 5x več kot svinčena, tako smugi, v kolikor ti v Atobincku vgradijo prosim sporoči, niso pa več drage, v določen hibride se jih vgrajuje.

MODRECI, v angleščini je cikličana baterija, Traction battery !! :clap: :clap: :clap:
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6670
Avto: Kona 64_2018
3562
606

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Leasure baterija je tadruga baterija v kamperju(katera napaja kamper). Ker se pogosto uporablja deep cycle se to tudi zameša in lahko iščeš po tem pojmu.

Vsekakor Hyundai nima nobene pravice govorit kak akumulator daš če ti nudijo sam 2 leti garancije na prvotnega.

Če se malo pošalim:
Sej trakcijska zdrži 5x več časa. 12V akumulator zamenjajo po 5 mesecih, 400V pa po dveh letih(zarad vpoklica) :)
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1241
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1513

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a Damijan »

Odličen akumulator je tudi Optima Yellowtop - https://www.optimabatteries.com/products (v Sloveniji se ga tudi da kupiti...)
Soul EV believer
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3377
Avto: Tesla Model 3 LR
1850
1937

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Vse super, samo če ne paše varno v avto, je problem.
MarinKona
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 50
Kraj: Ljubljana
Avto: Hyundai Kona EV impression 2020
74
24

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a MarinKona »

Jaz še vedno imam, po dveh letih in 30k km, originalno baterijo-bp. Je pa res, da je bil avto garažiran(torej parkiran vedno nad lediščem) in vedno zaklenjen.
Največ je pa pomagal update, ki periodično dopolnjuje baterijo in jo vzdržuje na SOC= ca 85%.

Vendar, ocenjujem, da je čas za preventivno zamenjavo z novo- Imam nekaj predlogov, toda pred tem nekaj dejstev:

1. Originalna baterija (na sliki spodaj) ima kapaciteto podano pri C20 (20-urno pražnjenje, kar pomeni 45/20=2,25A) oz. pri RC parametru RC=80 min (pri obremenitvi z 25A, 80 min preden pade na 10,5V-kar je kritično), nanese ca 80*60s*25A/3600s=33,34Ah.
Torej, pri večji obremenitvi od C20, kapaciteta se drastično zmanjša.
Tehnologija je CMF (Closed maintenance free) z dodatkom Ca, kar pripomore pri nizkem samopražnjenju, izgubi elektrolita, višji max. float napetosti (sicer se pri Koni ne vzdržuje float napetost..ca 14,8V)...itn.
Dimenzije so ca 207x175x190 mm.
Kona_batt_12v.jpg
2. Poraba elektronike pri Koni, odvisno od opreme, je kar velika. Pri moji znaša ca 350W-400W, kar pomeni obremenitev s ca 1C.
Med vožnjo se pa tudi s tem tokom (ca 33A) dopolnjuje in sicer izključno v "trickle" načinu, kar pomeni, da sistem poskuša ohranjati SOC na okrog 85 +/- 5%. (ca 12,52+ V )
S tem se doseže zelo majhen DOD oz. posledično visoko število ciklov polnjenja ter posledično daljša življenska doba in sicer za vse relevantne tipe baterij.
Če krmilna elektronika za polnjenje ne deluje pravilno oz. sistem dopusti, da se baterija kar prazni do nizkih SOC stanj in posledično povzroči visoke DOD vrednosti, potemtakem nam nobena specijalna baterija ne bo pomagala in število ciklov baterije se bo zmanjšalo kot na sliki:
Lead acid DOD_life cycle.JPG
3. Iz vsega naštetega sledi, da bi bilo fajn izbrati kakšno "Dual purpose" baterijo s poudarkom na max. številu ciklov, pa da ni AGM.
To so običajno baterije z debelejšimi pozitivnimi elektrodami, z dodanim Ca. Posledično je CCA manjši (kar itako ne rabimo), je pa število ciklov večje, za isti DOD.
Grobo rečeno, koliko je baterija težja, pri enakih dimenzijah, toliko boljše :) .

Kar se dobi pri nas za dober price/performance in je ustreznih dimenzij:

- Varta, Blue in Silver Dynamic:
https://www.varta-automotive.com/en-be/ ... 52-400-047
https://www.varta-automotive.com/en-gb/ ... 54-400-053

- Yuassa:
YBX3012_DATASHEET-1_125EUR.pdf
(628.09 KiB) Prenešeno 252 krat
YBX5012_DATASHEET_150EUR.pdf
(575.04 KiB) Prenešeno 73 krat
VPRAŠANJE: ALI LAHKO SAMI ZAMENJAMO AUX BATERIJO PO POTEKU NJENE GARANCIJE, NE DA BI IZGUBILI SPLOŠNO GARANCIJO ? Kdo ve?

Lp
SimonZed, Ogo, Vremenko
Taragula
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 396
Avto: Hyundai Kona
331
107

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a Taragula »

Jaz imam prvo in je avto 3 leta ter 110000km. Kar se mi zdi čisto normalno. Na ICE mi je aku vedno zdržal čez 6 let, ne vem zakaj bi bilo zdaj pri ev drugače.
Ogo
Uporabniški avatar
Damijan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1241
Kraj: West Gorenjska
Avto: malo mešano ;)
989
1513

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a Damijan »

macek napisal/-a: 16 Jan 2022, 21:23 Glede aku, Tesla nima nobenih problemov z aku 12V, ker ima vgrajeno Litijevo, sem pa 99.9% da bi trakcijska baterija mogla zdržati vsaj 5x več kot svinčena, tako smugi, v kolikor ti v Atobincku vgradijo prosim sporoči, niso pa več drage, v določen hibride se jih vgrajuje.
---
Tesla vgrajuje 12V Litijevo samo v prenovljene modele S in X - https://insideevs.com/news/513476/tesla ... v-battery/

Za hladnejše kraje je nujno potrebno ogrevanje le-te, saj če je globoko zamrznjena, ji škodi polnjenje...
Ogo
Soul EV believer
MarinKona
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 50
Kraj: Ljubljana
Avto: Hyundai Kona EV impression 2020
74
24

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a MarinKona »

Taragula napisal/-a: 17 Jan 2022, 15:27 Jaz imam prvo in je avto 3 leta ter 110000km. Kar se mi zdi čisto normalno. Na ICE mi je aku vedno zdržal čez 6 let, ne vem zakaj bi bilo zdaj pri ev drugače.
Torej, boš "teral" še naslednja 3 leta....srečno! :o

Sicer je bistveno drugače.
Za toliko asistenčnih sistemov in druge elektronike oz. posledično kar velike porabe na 12 V, je instalirana baterija v Koni (45Ah), milo rečeno, krepko poddimenzionirana!
Da ne utrujam preveč z grafi in izračuni, pražnjenje-polnjenje svinčene baterije s skoraj 1C bistveno skrajšuje življensko dobo in sicer pri ugodnih temperaturah okolice-

Za primerjavo, pri mojem ICE vozilu s približno enako opremo in porabo na 12V, je instalirana 85Ah baterija.

Lp
Vremenko
Taragula
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 396
Avto: Hyundai Kona
331
107

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a Taragula »

MarinKona napisal/-a: 18 Jan 2022, 09:31
Taragula napisal/-a: 17 Jan 2022, 15:27 Jaz imam prvo in je avto 3 leta ter 110000km. Kar se mi zdi čisto normalno. Na ICE mi je aku vedno zdržal čez 6 let, ne vem zakaj bi bilo zdaj pri ev drugače.
Torej, boš "teral" še naslednja 3 leta....srečno! :o

Sicer je bistveno drugače.
Za toliko asistenčnih sistemov in druge elektronike oz. posledično kar velike porabe na 12 V, je instalirana baterija v Koni (45Ah), milo rečeno, krepko poddimenzionirana!
Da ne utrujam preveč z grafi in izračuni, pražnjenje-polnjenje svinčene baterije s skoraj 1C bistveno skrajšuje življensko dobo in sicer pri ugodnih temperaturah okolice-

Za primerjavo, pri mojem ICE vozilu s približno enako opremo in porabo na 12V, je instalirana 85Ah baterija.

Lp
"Teral" bom dokler ne bo zanič. Delat paniko, dokler je akumulator normalno delujoč, se mi pa zdi kratkomalo smešno. Sem mnenja, da je menjavanje baterij, preden spusti dušo, pretiravanje. Tudi, če kje ostanem, je polno služb, ki ti nudijo pomoč, nič tragičnega ne vidim v tem. In takrat menjam...
Sicer pa, vsak po svoje....
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8338
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5397
3530

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a warpedone »

NIč tragičnega ni v "nenadnih" okvarah, kjer servis dejansko odpravi problem.

Ko stvar crkuje "serijsko" in servis stvar uredi za mogoče leto dni to bol klinc ... menjava akumulatorja naj nebi bila takšna reč kot je bila menjava olja ...
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5274
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1231
2582

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a darjan »

Če koga zanima...

Čez vikend opazim na ioniqu, da je vrgel sporočilo Auxiliary Battery ... nešto. Nisem opazil kaj. Takoj sem preveril V baterije (z aplikacijo) in je kazala le 13V. Peljal sem se cca 12min in vmes vedno spremljal voltažo. Po cca 10min je začela nekaj skakat, do 14.6, pa nazaj na 13.6, pa do 14...tako ene parkrat, dokler se ni potem ustavila na 14.4V.
Od takrat napake več ni bilo, je pa zanimivo, da je pred vožnjo bil avto med polnjenjem...pa je vseeno zgleda cuzalo 12V. Čudno.
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3016
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Darjan to ni napaka ampak obvestilo, da se je v času ko avto ni deloval, 12V baterija dopolnila.
darjan, Avrelij
EVH
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 952
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq FL
846
1029

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a EVH »

Darjan in DGJ, koliko imata Cumulative energy charged in discharged?
Jaz imam 182.000km in takole na sliki
Screenshot_20220125_124334_com.ovz.carscanner_edit_603428097695421.jpg
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3016
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Bom ob priliki spet priklopil OBD vmesnik in pridobil podatek.
EVH
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5274
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1231
2582

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a darjan »

EVH napisal/-a: 25 Jan 2022, 18:23 Darjan in DGJ, koliko imata Cumulative energy charged in discharged?
Jaz imam 182.000km in takole na sliki
Screenshot_20220125_124334_com.ovz.carscanner_edit_603428097695421.jpg
Imaš kak poseben app za to, ali bo evnotify tudi OK, saj vsak app "meri iste podatke"?
EVH
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 952
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq FL
846
1029

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a EVH »

darjan napisal/-a: 26 Jan 2022, 06:50
EVH napisal/-a: 25 Jan 2022, 18:23 Darjan in DGJ, koliko imata Cumulative energy charged in discharged?
Jaz imam 182.000km in takole na sliki
Screenshot_20220125_124334_com.ovz.carscanner_edit_603428097695421.jpg
Imaš kak poseben app za to, ali bo evnotify tudi OK, saj vsak app "meri iste podatke"?
Ja, tudi evnotify meri ta podatek
darjan
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5274
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1231
2582

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a darjan »

Evo, pri 164.000km

Comulative charged: 26124kWh
discharged: 25320kWh
EVH
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 952
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq FL
846
1029

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a EVH »

darjan napisal/-a: 26 Jan 2022, 07:58 Evo, pri 164.000km

Comulative charged: 26124kWh
discharged: 25320kWh
Obe postavki imaš za 6% večji, glede na primerljivo št km, verjetno je to odvisno od porabe.
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3377
Avto: Tesla Model 3 LR
1850
1937

Re: Hyundai Kona EV 12V aku meritve

Odgovor Napisal/-a Ogo »

To so meritve količin energije v in iz baterije od zadnjega reseta BMSa. Učinkovitost je 96%, oz. izgube 4% kar je v klasičnem rangu notranjih izgub avtomotivnih LiXX baterij.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Kona EV”