Kona EV - menjava baterije

Odgovori
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6661
Avto: Kona 64_2018
3557
605

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Torej baterija menjana, nisem mel časa niti pogledat spodaj če se kaj sveti. SOH kaže 100%. Drug dan na servisu so dotankali še 2 deci hladilne baje ampak ko sem po menjani pogledal je blo na MAX. Bom mal spremljal.

Škoda mi je ni ratalo čez noč nafilat do konca ampak sem zjutraj štartal s 94%, Čez cel dan sem naredil cca 370km če ne še več in na koncu na cilj s 300 nadmorske več prišel s 7%. Zjutraj je blo pač mokro pa dež, popoldne pa sneg do sredine avstrije pa pol je blo sam še mokra cesta. Glede na vse skupaj bi rekel da par kWh je ziher več. Upam da mi čimprej rata naredit proper test z štartom s 100%.

Ker ni bla pot v eno se mi je resetiral trip in tavečjega nisem resetiral zjutraj tko da pač so bolj ocene.

No pol pa še prvi DC na koncu poti in kot zgleda je pol pomagal BMS update ker je grelo tudi nad 20°C (ko sem prejšnič testiral je ob tej temperaturi nehalo gret baterijo in je bla posledično nižja hitrost polnjenja ker se le ta aktivira ko je 25), tko da sem prvič od kar mam avto dosegel 200A. Res skoraj nikol ne zapeljem na Ultra hitro.

Prilagam še sliko ob začetku polnjenja, čez minuto je pol povečalo hitrost ker je min bil 15°C.

Za nadomestni dobil Ioniq FL, lih tolk da sem dobil občutek kako delajo ventilirani zici. Niso nič težili ker sem na dan kaosa na cesti zamudil cca 35 minut.
Priponke
Screenshot_2023-01-17-19-49-31-978_com.evnotify.app.png
SimonZed, Franci, FV-EV, prijazen, SunnyDay
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6661
Avto: Kona 64_2018
3557
605

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Še zimski test po menjani bateriji. Štart z 97% 400 nadmorske, cilj 850 nadmorske z 6%. 20°C v kabini, zunaj 0-1°C celo pot.

Mokra cesta, dež, na koncu tudi sneg in na cesti in na nebu :) 105 na tempomatu celo pot razen dela na cesti in karavanke ter na koncu 40 km magistrale kjer sem vozil tudi malo previdneje ker je blo spolzko.

Po izračunih nanese 65,5kWh, kar je seveda kake 4-5kWh več kot pred menjano. Seveda bi blo boljše štartat z 100% a me kalkulacija vsakič zafrkne oz pozabim dat do fula še mal prej filat. Ker so prejšni moji testi bili tudi podobni je rezultat ziher kakih 8% več baterije. Poleti bi blo možno dosežt 67kWh. Bom sprobal če se mi bo dalo :) Slika za dokaz ;)
Priponke
IMG_20230124_211139.jpg
matija, Ogo, EVH, twolf, edi-b, FV-EV, SimonZed, macek
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3374
Avto: Tesla Model 3 LR
1849
1937

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Srečko. ;)
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5306
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6164
4035

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Jaz sicer nisem meril pri koni tega natančno, ampak bi si upal trditi po izkušnjah in občutku, da teh 67kWh drži, čeprav večina ne verjame, da ima Hyundai tako dobre EV, ki v nekaterih pogledih tudi Teslo zadaj pušča :strange:

Skratka zame sta med EV, ki jih je možno kupit pri nas edina prava konkurenta (price/performance za povprečnega voznika) Tesla in Hyundai (vsak ima kakšne pomanjkljivosti in drugje pluse), ostali pa jima nekako eni bolj drugi manj skušajo slediti. Navdušencev posameznih znamk je pa pri vseh dovolj in tisti niso relevantni (extremno dragih in luksuznih vse tja do Rimaca ne omenjam), kot tudi ne tisti, ki iz konzervativnosti ne bodo menjali znamk :nod:

Ko se razširijo k nam še kitajci, pa se bojim, da bodo nekje vmes oziroma pred evropejci, kar je in bo žalostno obdobje evropske avtoindustrije :cry:
Avrelij, darjan, Ogo, DGJ
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3015
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3803
6420

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Če bi se vsaj malo poskušali držati teme bi bilo čist ok. ;)
dunda
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6661
Avto: Kona 64_2018
3557
605

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Še vožnja nazaj da bo malo več vzorcev. Baterija je bila mrzla čeprav se je polnila počasi(noč je bla -8). Štart 850mnv, cilj 400mnv. Temperatura zunaj od -4 do 0. SOC na startu 100%, sicer pa na 97-98% kar hitro skoči do 100%.

Temperatura v kabini 20.5, tempomat na 106km/h razen dela na cesti in karavanke. SOC na cilju 11%. Tko da znese celotna kapaciteta 62kWh. Ziher ma nekaj vmes tudi mrzla temperatura baterije. Je pa zanimivo kako lahko v tolk kratkem času dobiš tolk različne vrednosti :)
Priponke
IMG_20230129_195005.jpg
SimonZed, macek
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3374
Avto: Tesla Model 3 LR
1849
1937

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a Ogo »

BMS prilagaja SOC glede na temperaturo celic. Z znižanjem temperatur se dvigujeta tako spodnji, kot zgorni buffer, oz. za vožnjo nedosegljiva kapaciteta.

Zato pozimi pri temperaturah okrog nule in niže ni prav primerno meriti kapaciteto. Pomlad/poletje sta bolj ustrezna za to.
macek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 395
Kraj: Ljubljana
Avto: Konči model 2020
232
70

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a macek »

DeCoRawr napisal/-a: 30 Jan 2023, 09:34 Še vožnja nazaj da bo malo več vzorcev. Baterija je bila mrzla čeprav se je polnila počasi(noč je bla -8). Štart 850mnv, cilj 400mnv. Temperatura zunaj od -4 do 0. SOC na startu 100%, sicer pa na 97-98% kar hitro skoči do 100%.

Temperatura v kabini 20.5, tempomat na 106km/h razen dela na cesti in karavanke. SOC na cilju 11%. Tko da znese celotna kapaciteta 62kWh. Ziher ma nekaj vmes tudi mrzla temperatura baterije. Je pa zanimivo kako lahko v tolk kratkem času dobiš tolk različne vrednosti :)
Evo izračunica
100% štart
11% cilj
15.1 kwh Poraba
365 km cilj
365km x 1,11% = 405,15 km s 100% bat
4,0515 x 15.1kWh = 61.12 kWh potrošeno
61.12 kwh / 67.5 nominalne = 0.905 - 1 = 9,45% manjka (kao degradacija)cdo 67.5 kwh
do 4.5% pa do 64 kwh
SOH je 96.5%

PS......
Ampak SOH se meri pr 24 st.C
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6661
Avto: Kona 64_2018
3557
605

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Jst to drgač računam :)

3,65 x 15.1 = 55,115 kWh porabljeno ... 89%

55,115 kWh / 0,89 = 61,93 kWh. 5 dni nazaj je blo pa 65,5 kWh ;)
macek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 395
Kraj: Ljubljana
Avto: Konči model 2020
232
70

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a macek »

DeCoRawr napisal/-a: 30 Jan 2023, 12:45 Jst to drgač računam :)

3,65 x 15.1 = 55,115 kWh porabljeno ... 89%

55,115 kWh / 0,89 = 61,93 kWh. 5 dni nazaj je blo pa 65,5 kWh ;)
OJ jest ostanek % pretvorim v km, vsaj tako mi je kolega, ki dela pri bincku reku, je najbolj točno.
Se pa na uradnem servisu računa 100% je 64kWh, drugače je imel LG 67.5 kWh, za SK Inovation pa ne vem.
Uporabniški avatar
smuggler007
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 407
Kraj: Vrhnika
Avto: KONA
426
112

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a smuggler007 »

Mačkova računica je kr prava.
Ko delaš degradacijski test, je važno celice balansirati pri 90% in uravnovesiti to se pa tako naredi, da napolniš na 100% avto mora stati cc 3h in ko avto izprazniš na cc 5% pustiš avto cc3h, in napolniš na 100% in testiraš pri cc 24 st.C.
Avto izprazniti na cc 5% je priporočljivo na cc 6 mesecev, zato ker BMS ni več toliko točen.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6661
Avto: Kona 64_2018
3557
605

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Se strinjam z vami da se baterijo meri pri drugačnih temperaturah. Fajn je da zvemo tudi kolk iz nje se dobi ko je hladno in je ta nova. Zato tudi prilagam slike :)


Ne strinjam se pa z vami glede računanja. Nemoreš pomnožit kar z 111%. Tistih 11% je v tem primeru manjših kot če deliš z 0,89. Zato tudi razlike v dobljenih rezultatih.

Dam primer(recimo da je poraba enaka in sem naredil še enkrat manj kilometrov z 45% baterije torej 100% do 55%):

Torej 15.1kWh * 1,825 km = 27,5575 kWh / 0.45 = 61,23888 kWh je torej polna baterija(po mojih izračunih, zaradi pol procenta tudi razlika).

Drugi izračun(tako kot pravite da je pravilno):

182,5km * 1,55 (ostalo je še 55% baterije) = 282,875 km je polna baterija kao.
2,82875 x 15.1 = 42.714125 kWh je polna baterija po teh izračunih.


Pa zanalašč sem uporabil samo 45% vzorec, ker manj kot uporabiš, večja je razlika v dejanski kapaciteti. Na procente se ne gleda tako, in prav briga me kaj praviju pri bincku oziroma še bolje ker mi bodo prej menjali le to če bo panika. Se pa ta razlika zmanjša za večji procent baterije kot porabiš ampak vsak ne gre lih do 0% praznit zato je prav da se to prav izračuna.


Vedno se računa do 100% in ne nad 100%. Tudi ddv se doda 22% na ceno izdelka, to pa ne pomeni da predstavja 22% ampak manj.
PogoreucJ, Rok
Uporabniški avatar
matija
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 4582
Kraj: Slovenia
Avto: Tesla MY | VW eGolf
5861
7876

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a matija »

DeCoRawr napisal/-a: 30 Jan 2023, 13:54 Se strinjam z vami da se baterijo meri pri drugačnih temperaturah. Fajn je da zvemo tudi kolk iz nje se dobi ko je hladno in je ta nova. Zato tudi prilagam slike :)


Ne strinjam se pa z vami glede računanja. Nemoreš pomnožit kar z 111%. Tistih 11% je v tem primeru manjših kot če deliš z 0,89. Zato tudi razlike v dobljenih rezultatih.

Dam primer(recimo da je poraba enaka in sem naredil še enkrat manj kilometrov z 45% baterije torej 100% do 55%):

Torej 15.1kWh * 1,825 km = 27,5575 kWh / 0.45 = 61,23888 kWh je torej polna baterija(po mojih izračunih, zaradi pol procenta tudi razlika).

Drugi izračun(tako kot pravite da je pravilno):

182,5km * 1,55 (ostalo je še 55% baterije) = 282,875 km je polna baterija kao.
2,82875 x 15.1 = 42.714125 kWh je polna baterija po teh izračunih.


Pa zanalašč sem uporabil samo 45% vzorec, ker manj kot uporabiš, večja je razlika v dejanski kapaciteti. Na procente se ne gleda tako, in prav briga me kaj praviju pri bincku oziroma še bolje ker mi bodo prej menjali le to če bo panika. Se pa ta razlika zmanjša za večji procent baterije kot porabiš ampak vsak ne gre lih do 0% praznit zato je prav da se to prav izračuna.


Vedno se računa do 100% in ne nad 100%. Tudi ddv se doda 22% na ceno izdelka, to pa ne pomeni da predstavja 22% ampak manj.
Seveda imas prav, gre pa za osnovnosolsko matekatiko, kar je danes ze skoraj raketna znanost. Zadnja leta trdim: we're in era of smart phones and dumb people.

Disclaimer vnaprej za vse skeptike proti vedi matematike, kako marsikdo racuna 30% dol in 30% gor:
100 * 0,3 = 70
70 * 1,3 = 91 (kar ni 100)

Pravilno je seveda takole:
100 / 1,3 = 76,92
76,92 * 1,3 = 100

Zabavni so tudi tisti, ki racunajo ceno brez davka tako da od cene z davkom odstejejo 22% tako, da mnozijo z 0.78 (1,00 - 0,22). Ko naredijo tak zmnozek, nevede ne upostevajo pravilne osnove na katero je bil davek obracunan.
PogoreucJ, SunnyDay, FV-EV
Uporabniški avatar
PogoreucJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1141
Avto: Dizl mašinca
526
448

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a PogoreucJ »

Al pa faktor za preračun DDVja iz bruto cene😂

0,22/1,22=0,1803
Uporabniški avatar
smuggler007
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 407
Kraj: Vrhnika
Avto: KONA
426
112

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a smuggler007 »

DeCoRawr napisal/-a: 30 Jan 2023, 13:54 Se strinjam z vami da se baterijo meri pri drugačnih temperaturah. Fajn je da zvemo tudi kolk iz nje se dobi ko je hladno in je ta nova. Zato tudi prilagam slike :)


Ne strinjam se pa z vami glede računanja. Nemoreš pomnožit kar z 111%. Tistih 11% je v tem primeru manjših kot če deliš z 0,89. Zato tudi razlike v dobljenih rezultatih.

Dam primer(recimo da je poraba enaka in sem naredil še enkrat manj kilometrov z 45% baterije torej 100% do 55%):

Torej 15.1kWh * 1,825 km = 27,5575 kWh / 0.45 = 61,23888 kWh je torej polna baterija(po mojih izračunih, zaradi pol procenta tudi razlika).

Drugi izračun(tako kot pravite da je pravilno):

182,5km * 1,55 (ostalo je še 55% baterije) = 282,875 km je polna baterija kao.
2,82875 x 15.1 = 42.714125 kWh je polna baterija po teh izračunih.


Pa zanalašč sem uporabil samo 45% vzorec, ker manj kot uporabiš, večja je razlika v dejanski kapaciteti. Na procente se ne gleda tako, in prav briga me kaj praviju pri bincku oziroma še bolje ker mi bodo prej menjali le to če bo panika. Se pa ta razlika zmanjša za večji procent baterije kot porabiš ampak vsak ne gre lih do 0% praznit zato je prav da se to prav izračuna.


Vedno se računa do 100% in ne nad 100%. Tudi ddv se doda 22% na ceno izdelka, to pa ne pomeni da predstavja 22% ampak manj.
Čist matematično razumno vsi računajo linearno !!, morate pa vedeti, da od 20% navzdol padajo procenti cc 1/3 hitreje kot pa od 100% do 50% in je v spodnjem delu manj shranjene Ah energije.
Količnik sprememb je obračunan lahko rečemo komforni način ne linearni !!! tudi za SOH obstaja formula....
;)
LP...
BL_EV
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2932
Avto: 2019 Model S
1668
1126

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a BL_EV »

Drži, tudi $TSLA je padla v 12 mesecih za 70 %, ljudje po twitterju zdaj skačejo od veselja, ker je bilo + 70 % v enem mesecu. V smislu, da smo vse nadoknadili. Če je bil vmes še stock split, potem so nekateri talenti še bolj zmedeni in smo menda že na ATH. :clap:
matija, Ogo, FV-EV
SimonZed
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 2917
2218
3476

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a SimonZed »

matija napisal/-a: 30 Jan 2023, 14:05
Disclaimer vnaprej za vse skeptike proti vedi matematike, kako marsikdo racuna 30% dol in 30% gor:
100 * 0,3 = 70
70 * 1,3 = 91 (kar ni 100)

Pravilno je seveda takole:
100 / 1,3 = 76,92
76,92 * 1,3 = 100
:o

30 odstotkov od 100 je 30, kot pove že sama beseda odstotek.
FV-EV, Rok
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5306
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6164
4035

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Bo že držalo kot pravi DeCoRawr, je tudi meni smešno kot pravi matija o današnjih diplomiranih ekonomistih, ki si DDV računajo na svoj način. Je treba vzet tudi to neznanje s pozitivnega vidika, saj če si gredo sebi v minus, več ostane tistim, ki prav zračunamo mar ne? :D

Sem pa danes imel čuden primer, to se je zgodilo prvič v 160kkm doslej, da mi je po 400km in pri še vedno sprejemljivih 4% padla moč in hitrost avta na max 20km/h in sem komaj zadnjih 5km pripeljal do garaže z vsemi 4 utripalniki, kjer je kazal še vedno cel 1% baterije.

Zdaj ga polnim. A je možno, da sem skuril baterijo do konca? Običajno mi je še do 0% delal normalno, le moč je padla in hitrost na želvinih 100km/h, zdaj pa celo na max 20km/h - morda je kakšen zadnji updat computerja to :whew:
SimonZed
macek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 395
Kraj: Ljubljana
Avto: Konči model 2020
232
70

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a macek »

SimonZed napisal/-a: 30 Jan 2023, 18:58
matija napisal/-a: 30 Jan 2023, 14:05
Disclaimer vnaprej za vse skeptike proti vedi matematike, kako marsikdo racuna 30% dol in 30% gor:
100 * 0,3 = 70
70 * 1,3 = 91 (kar ni 100)

Pravilno je seveda takole:
100 / 1,3 = 76,92
76,92 * 1,3 = 100
:o

30 odstotkov od 100 je 30, kot pove že sama beseda odstotek.

Izračun je bil podan iz strani osebe ki dela pri bincku, oziroma podan od Hyundai-a, se gre pa zato, večinoma se ne upoštevajo odstopanja glede na % napolnjenosti in Ah akumulirane energije pri določenem %, matematično prravilno je 100% je 100% in procenti se linearno znižujejo, to drži pri matematiki, pri akumulirani energiji v bateriji pa na žalost NE ;) ;)
v zgornji polovici 50% je v primeru Kone 64 akumulirano 38 kWh....lahko naredite test...opravljenik km...
V kolikor še niste opazili pri prvih 50% naredite več, v spodnjem delu vam % padajo hitreje....!!

Kot je smugi 007 napisal komforni bi bil bolj primeren za izračun kot pa fiksni, NLB bi znal izračunati !! :hot: :hot:
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5306
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6164
4035

Re: Kona EV - menjava baterije

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

macek napisal/-a: 30 Jan 2023, 19:14
v zgornji polovici 50% je v primeru Kone 64 akumulirano 38 kWh....lahko naredite test...opravljenik km...
V kolikor še niste opazili pri prvih 50% naredite več, v spodnjem delu vam % padajo hitreje....!!
Drži. To redno opažam, da % vedno hitreje padajo s praznenjem baterije in žal mi to ni všeč :cry:
macek
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Kona EV”