Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovori
niko6
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 756
Kraj: Brežice, Ljubljana
Avto: Model S
383
699

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a niko6 »

You2me napisal/-a: 26 Maj 2023, 14:16
niko6 napisal/-a: 26 Maj 2023, 11:56
You2me napisal/-a: 26 Maj 2023, 10:59 OJ,

Evo narejen moj test baterije
Zunanja temp 26 st.
Napolnil na 100 %
Naredil 380 km
Poraba 16.1 kwh
Ostanek 4%
Degradacija 5.8% pri 90.000km
SOH mi kaže 100%

Upam da sem prav izračunal, sem pa vzel 67.5 kwh nazivno vrednost baterije.
Upoštevaj da imajo vsi EV-ji ima del baterije zaklenjen (ne moreš uporabiti).
Pri Koni je mislim da 64 kWh uporabne/dosgljive kapacitete, če je 67,5 nazivna.

Mimogrede:
SOH = degradacija.
Če ti kaže SOH 100 %, bi moral ti izmeriti 0% degradacije.
Niko, kar trdiš ni res.
Štiri leta stare LG baterije so imele 100% SOH pa vsi vemo da ni toliko ;)
Po definiciji je SOH State Of Health, oz. degradacija je toliko, kolikor je SOH manjši od 100 %.
Seveda so stare LG baterije degradirale in so imele SOH manjši od 100 %.

To da ti je avto prikazal 100 % je vredno toliko, kot čistost izpuha mojega bivšega VW dizla. :)

Kot sem rekel, SOH je zelo težko izmeriti - številka na enem zaslončku pa je skladna s proizvajalčevo (flaksibilno) definicojo.
Uporabniški avatar
smuggler007
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 407
Kraj: Vrhnika
Avto: KONA
426
112

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a smuggler007 »

Realna pričakovana degradacija pri vseh EV z 50-70kWh baterijo NCM 622.
Malo posrfajte, test je objavljen na InsideEVs, pa ni važno kako polnete.

50.000 km.........3-5% starost 2-3 leta
100.000 km........7-8% starost 5-6 let
150.000 km.........10% starost 7-8 let
200.000 km..........12% starost 10 let

Taxi Metro, imajo Kone L 2019, polnjena večinoma na hitrih, prevoženih 160-200k imajo SOH 100%, malo morgen :bang:.
V resnici imajo degradacijo med 8-10%, sem se pogovarjal s taxistom, izjavil je, doseg je manjši. Mislim pa da so že vsem zamenjali baterije, vpoklic.

:nod: :nod: :nod: :nod: :nod:
niko6
macek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 395
Kraj: Ljubljana
Avto: Konči model 2020
232
70

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a macek »

Spoštovani, tukaj imate vse napisano o vzdrževanju EV baterije :clap: :clap:

1. Zmotno je, da baterije nikoli ne izpraznite pod 2-3%
2. Kalibracija baterije je nujna.
3. Balansiranje baterije pa tudi.

https://batteryuniversity.com/article/b ... e-tracking
Matej24
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 809
Kraj: Kuca/Posao/Kuca
Avto: Cupra Born
533
479

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a Matej24 »

Kaj pa vem no...že samo zaradi radovednosti bom to enkrat naredil..pa da vidim.

Ampak res močno dvomim, da bo rezultat tak kot je v tem članku. Morda za starejše baterije...z nekaj deset tisoč prevoženih kilometri..in par sto ciklov za sabo. Morda.
macek
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 395
Kraj: Ljubljana
Avto: Konči model 2020
232
70

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a macek »

Matej24 napisal/-a: 26 Maj 2023, 18:54 Kaj pa vem no...že samo zaradi radovednosti bom to enkrat naredil..pa da vidim.

Ampak res močno dvomim, da bo rezultat tak kot je v tem članku. Morda za starejše baterije...z nekaj deset tisoč prevoženih kilometri..in par sto ciklov za sabo. Morda.
Tudi jaz malo dvomim, bom poskusil, je pa nasprotuje navodilom proizvajalca.
Je pa ta članek raziskave univerze, ki se ukvarja izključno z raziskavami baterij in novitetami.
Sem pa že zasledil, da se je SOH dvignil ali km po izvedeni kalibraciji.
Uporabniški avatar
pirpy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3562
Kraj: Topolšica
Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
3095
1614

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a pirpy »

Praznenje pod 4 % in polnjenje do 100 % ne pomeni da bo potem baterija imela večji SOH, le bms bo vedel bolj točno kakšen je, za kemijo je pa slabo.
mlakar, Avrelij, FV-EV, niko6
niko6
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 756
Kraj: Brežice, Ljubljana
Avto: Model S
383
699

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a niko6 »

pirpy napisal/-a: 26 Maj 2023, 21:15 Praznenje pod 4 % in polnjenje do 100 % ne pomeni da bo potem baterija imela večji SOH, le bms bo vedel bolj točno kakšen je, za kemijo je pa slabo.
Če naredš enkrat na leto - al pa na 2 leti je verjetno OK.
Sam še nisem poskusil - menda pa moraš pustiti nekaj ur - ali kar čez noč priklopljeno in blizu 100 % polno - pri Tesli se balansiranje začne pri 93 % (morda tudi odvisno od modela, tipa baterije...).
Uporabniški avatar
mlakar
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1561
Avto: Muskvič Model E Quattro
769
755

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a mlakar »

Če Konco napolneš na 100% enkrat na 3 ali 4 mesece bo več kot dovolj za balansiranje. Isto velja za ostale električarje z NMC, NCA in podobnimi ne-LFP baterijami.
ambasador
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 52
Kraj: Kranj
Avto: WV ID 3
26
29

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a ambasador »

mlakar napisal/-a: 27 Maj 2023, 11:11 Če Konco napolneš na 100% enkrat na 3 ali 4 mesece bo več kot dovolj za balansiranje. Isto velja za ostale električarje z NMC, NCA in podobnimi ne-LFP baterijami.
Mal sem v dvomih glede polnjenja pod 5%, mogoče enkrat dvakrat na pol leta.
Glede kemije ni lih uredu, sicer bi pa mogla zdržati 0-100% vsaj 1000 ciklov kar je za avto več kot dovolj.
mlakar
Uporabniški avatar
PogoreucJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1141
Avto: Dizl mašinca
526
448

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a PogoreucJ »

ambasador napisal/-a: 27 Maj 2023, 16:40
mlakar napisal/-a: 27 Maj 2023, 11:11 Če Konco napolneš na 100% enkrat na 3 ali 4 mesece bo več kot dovolj za balansiranje. Isto velja za ostale električarje z NMC, NCA in podobnimi ne-LFP baterijami.
Mal sem v dvomih glede polnjenja pod 5%, mogoče enkrat dvakrat na pol leta.
Glede kemije ni lih uredu, sicer bi pa mogla zdržati 0-100% vsaj 1000 ciklov kar je za avto več kot dovolj.
1000 ciklov dovolj? No no no.
Uporabniški avatar
mlakar
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1561
Avto: Muskvič Model E Quattro
769
755

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a mlakar »

LG specifikacija za celice v Koni je med 1500 in 2000 ciklov (odvisno od temperature, 20 do 40 stopinj C) ciklano globoko med 0 in 97% SOC do 20% degradacije.
Ker večina folka globoko ne cikla baterij, je število ciklov lahko tudi nekajkrat višje, sploh če se izogibaš področja visokega SOC.

SKI celice so klon LG in domnevam da je podoben rang življenjske dobe.
kavka
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 642
293
684

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a kavka »

1000 ciklov je 3 leta --> daleč premalo.
mikrohard
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1201
Avto: ID.3
639
18

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a mikrohard »

3 leta? Delaš 100.000+ km na leto?
mlakar
Uporabniški avatar
mlakar
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1561
Avto: Muskvič Model E Quattro
769
755

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a mlakar »

Jap, jurja ciklov s Kono 64 kWh je rang nad 300 jurjev km. Pa tudi v tem obsegu domnevam, da bo degradacija nekje v rangu okrog 15%.
kavka
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 642
293
684

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a kavka »

Folk ne kupi EV, ker ne naredi z enim polnjenjem 1000 km. Da bi kupil zavedajoč se, da bo naredil le 300k km, malo morgen. Četudi 1. lastnik proda prej, ga nihče ne bo hotel kupiti ali pa bo izguba vrednosti prevelika.
That's the point in ne ali je to 3 leta, 2 leti ali 5 let.
mikrohard
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1201
Avto: ID.3
639
18

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a mikrohard »

Saj ti piše zgoraj, da bo po LG specifikaciji baterija v Koni zdržala 1500-2000 ciklov (450-600k kolimetrov). Pa še takrat bo imela približno 20% degradacijo (300km dosega namesto 400km). Jaz ne vidim nekih groznih problemov pri prodaji rabljenega na račun baterije (če bo zdržala po specifikacijah).

Sicer pa tudi ICE težko prodaš, če imaš 200-300k km na števcu. Zato so jih pa prevrtavali nazaj.
mlakar
Uporabniški avatar
mlakar
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1561
Avto: Muskvič Model E Quattro
769
755

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a mlakar »

Panika za brez veze.
Baterija je po mojem najmanj problematičen del pri Koni. Če le ni kak bedak avta nonstop držal na 100% SOC, kjer je časovna degradacija najvišja.
Uporabniški avatar
mlakar
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1561
Avto: Muskvič Model E Quattro
769
755

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a mlakar »

Še malo grafka na temo degradacije NMC:
nmc_time_degradation.jpg
nmc_time_degradation.jpg (76.91 KiB) Pogledano 451 krat
Graf velja za vse NMC baterije, ne samo za Kono. Za časovno staranje, je najslabše 100% SOC in visoke temperature.
Če je baterija pod okrog 55% SOC, je pa časovna degradacija od oka polovična. V tem področju je idealno držati baterije največ časa.

Podobni grafi so tudi za ostale formulacije, npr NCA in tudi veleopevani LFP, samo da LFP ni videt tako konkretnega upadanja kapacitete pri višjih temperaturah in SOC nad 90%.

Graf je za generični test NCM, ni za konkretno LG ali SKI avtomotivne celice. Ponavadi se avtomotivne celice bolje držijo, so pa še vedno ti efekti temperature in SOC, kot na grafu.
Ogo
kavka
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 642
293
684

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a kavka »

Jasno, da prepričanega ne rabiš prepričevat. Podal sem samo dejstvo, kar splošna javnost govori in pričakuje.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
3999

Re: Degradacija SK/LG baterije Kona 64 :)

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Naša kona je stara 4 leta in ima 170.000km ter povprečno letno porabo 160W/km. pri 120.00km je bila menjana baterija iz vpoklica, do takrat pa degradcije ni bilo opaziti, kar pa ne pomeni, da je ni, vsaj minimalna verjetno je že bila a neopazna. Zdaj gremo na novo s cikli. To pomeni, da je povprečno na vsakih 400km narejen en cikel polnjenja.

Pri Koni je pričakovana življenska doba baterije 2.000 ciklov preden pade na 70%, torej 30% degradacija je pričakovana in realna po 800.000 prevoženih km. Avto pa bo uporaben še nadaljnih 500.00km z manjšim dosegom. Npr nek študent gre v Španijo in ima čas po poti se večkrat ustaviti ali pa upokojenec ki ima čas v Dalmacijo iti z dvema postankoma, saj itak ne more vozit več kot dve ure brez ali pa kot drugi avto v družini z npr. 200km povsem zadovoljiv domet.

Tu se redno debate vrtijo o že skoraj "oldtimerjih EV" z 15-30kWh baterij - s tem se bodo ukvarjali ljubitelji starodobnikov. Dajmo stopit v današnji čas, ali pa tisti pogumnejši malo bolj razmišljat kako bo v prihodnje, ne pa kot strohneni politiki stalno opevat preteklost. Mene bolj skrbi pri kateremkoli EV, ki se danes prodaja njegov pleh in podvozje, če bo ta zdržal milijon km, z baterijo se pri današnjih modelih res nima smisla ukvarjat.
Sebastijan, Ogo, Avrelij, Hanzi, Nemelk, DGJ, prijazen
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Kona EV”