Ioniq by darjan :)

Odgovori
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5166
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2532

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

Je pa zanimivo, bjorn je testiral enega Ioniqa z Aviloo in je imel 95% stanje baterije (kar je glede na moj izračun tu tu z mojim) pri 50k km previženih, je pa bil avto 2017 letnik.

Tako da pomoje na degradacijo bolj vpliva starost baterije, kot pa prevoženi km? Mora pa nekje enkrat bit neka meja, kjer se začne lomit zaradi več ciklov?
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3349
Avto: Tesla Model 3 LR
1838
1904

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Oboje ima efekt, ki se sešteva.
Koliko pobira ciklanje je odvisno od tega kako globoko polniš ali prazniš baterijo. Ni isto če vsak dan delaš 0-100% ciklel proti 30-70%.

Že vsako nižanje vrhnjega SOC za 10% skoraj podvoji številko ciklov pri NMC baterijah.
Zato če berete Jeffa Dahna, dohtarja za baterije, ni ultimativno navdušen nad LFP baterijami. Za veliko število ciklov so mu bolj všeč NMC. Ravno zato, ker če jim omejiš range SOC, imaš hitro eksponentne učinke glede življenjske dobe v številu ciklov. LFP je pa poceni, pa bolj foolproof v smislu da lahko lame folku naložiš, da lahko nonstop fila do 100%.

Jaz bi rekel, da tam nad 7 let, začne tudi pri baterijah EMŠO prevladovat. Tam nad 12 let je pa že opazna "smrtnost".
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5166
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2532

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

Kakšne baterija pa ima Volt?
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3349
Avto: Tesla Model 3 LR
1838
1904

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a Ogo »

NMC. Od našega skupnega znanca imenovanega LG Chem.
Seveda gre za starejšo tehnologijo. Je pa bil LG že takrat napreden. Ni se dajalo noter poceni robe iz notebookov.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5166
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2532

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

No, dotično vem, da je pri letniku 2013, prevoženih 280k km, dejansko stanje baterije 14.8kWh od original 18kWh (kar sicer ne vem če je bilo tako, ko je bil nov, ampak naj bi bilo...)

kar je relativno veliko, če gledamo da je to avto (bms), ki itak vedno drži baterijo v rangu 20-80%, saj je neto le 10kwh.

medtem, ko imamo tesle z samo 5% bufferja in preko 300k prevoženih, pa so baterije nekje na istem, torej cca 85%
mikrohard
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1204
Avto: ID.3
641
18

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a mikrohard »

Ja... ampak Tesle imajo tako velike baterije, da dnevno porabijo mogoče par 10% v povprečju. Pri Voltu se pa lahko v enem dnevu dvakrat porabi cela baterija.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5166
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2532

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

Saj pravim, volt ima preko BMS omejeno na 20-80%...od začetka in samo 3k polnjenje, razen pri regeneraciji gre 40kw.
mikrohard
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1204
Avto: ID.3
641
18

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a mikrohard »

In? Kaj to spremeni? Če potrebuješ na dan 20kWh, potem pri Voltu baterijo sprazniš 2x od iz 80% na 20%... se pravi, da si v enem dnevu naredil 120% cikel. Pri povprečni Tesli je pa to 25-30% cikel.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5166
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2532

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

No ja, koliko pa porabiš pri tesli, ki ima po 6 letih 350k km prevoženih?

pa volt še ima ICE in ni vsega narejenega z baterijo :)
mikrohard
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1204
Avto: ID.3
641
18

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a mikrohard »

Vse je narejeno z baterijo... ker je ICE pri voltu le generator.
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3349
Avto: Tesla Model 3 LR
1838
1904

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a Ogo »

darjan napisal/-a: 18 Nov 2022, 09:52 No, dotično vem, da je pri letniku 2013, prevoženih 280k km, dejansko stanje baterije 14.8kWh od original 18kWh (kar sicer ne vem če je bilo tako, ko je bil nov, ampak naj bi bilo...)

kar je relativno veliko, če gledamo da je to avto (bms), ki itak vedno drži baterijo v rangu 20-80%, saj je neto le 10kwh.

medtem, ko imamo tesle z samo 5% bufferja in preko 300k prevoženih, pa so baterije nekje na istem, torej cca 85%
Ja, pridemo na teorije Jeffa Dahna. Da z ustreznim omejevanjem ciklanja NMC baterije, lahko iz nje dobiš kar veliko ciklov.
Seveda drži, da večje baterije rabijo manj ciklanja za isto traso.

Ampak GM Volt je že v startu nekako bil narejen, da ujame špico Gaussove krivulje za dnevne vozače v ZDA čisto na štrom.

Ja, ko fosilček v njem laufa je series hybrid, samo pri tem delovanju ne troši veliko SOC iz baterije, skratka, vpliv na ciklanje ni tako visok.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5166
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2532

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

mikrohard napisal/-a: 18 Nov 2022, 10:24 Vse je narejeno z baterijo... ker je ICE pri voltu le generator.
nad 120kmh gre baje direktno iz ICE...ampak ja, imaš prav, pozabil.
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6403

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a DGJ »

@darjan, nova baterija v IONIQ PFL ima neto 28kWh in ne 26.
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5166
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2532

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

Na Aviloo piše, da je neto kapacitete 26 pri modelu 28kwh - verjetno so upoštevali buffer?

Pri 38 modelu pa 37.4

Predvidevam, da imajo kr točne podatke, če je to njihov core biznis.
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6403

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a DGJ »

No ja. Proizvajalec pravi 28 uporabne torej neto in 30,5 bruto.
https://ev-database.org/car/1057/Hyundai-IONIQ-Electric
Matej
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5166
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2532

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

Kje je kak uraden podatek, ker ev-database to ravno ni...

Mislim da so najdlje prišli uporabniki s "štetjem" celic in potem izračunom glede na kapaciteto vsake celice..uradno pa ni podatka od hjundaja?
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6403

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Je dovolj uradno v navodilih priloženih avtu?
Piše 28 in še nikjer nisem zasledil, da bi pisalo 26.
darjan
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5166
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2532

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

Razen pač Avaloo tako izračunava in na podlagi tega tudi izdaja njihov certifikat, ki je TuV požegnan, kar ni ravno "kar tako."

Kakorkoli, evo moj certifikat: https://certs.aviloo.com/pdf/1QxyUrqyXuWCqImfr0DLYk

At the AVILOO battery test on 17/11/2022, 23.74 kWh of usable energy were available for driving between 100 and 0
percent State of Charge.
That is 91% of the energy that, according to the manufacturer, can be drawn in new condition. Tolerance SoH: +/-3%

Zelo solidno bi jaz rekel...recimo bjorn je naredil z enim ioniqom isti Aviloo test in tam je pri 50k km prevoženih bilo 95%. Torej le 4% izgube v 150k km? zelo solidno.

PS, me zanima če bi bil rezultat kaj drugačen, če bi bilo zunaj recimo 25 stopinj...
EVH, SimonZed, prijazen
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5166
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2532

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

Aja, menjati moram 12V akumulator. Kaj lahko nabavim "v vsaki štacuni", da bo pasalo not brez nekega prilagajanj nosilcev? Torej klasični aku tehnologija...
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6403

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Jaz sem šel k avtoelektričarju, ki mi je uredil vse. Če se ne motim je zdaj notri TOPLA, edini s 3-letno garancijo. Ker original mi je odpovedal ravno tam nekje pri 3 letih. Garancije je imel pa 2 leti.
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Ioniq”