Ioniq by darjan :)

Odgovori
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2531

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

Malce razmišljam glede delanja z baterijo...splošno "znano" je, da naj avto ne stoji dlje časa s polno ali prazno baterijo (80/20%).
Ampak.
A ni bolje recimo, da je avto, še posebej ko je zelo vroče ali hladno, priklopljen na štrom, da potem termalno varuje baterijo? Žal to pri ioniqu pomeni, da bo pač napolnjen, ampak mogoče je bolj važno, da je baterija v optimalnem temp območju, kot pa med 20 in 80%?
Janez
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3349
Avto: Tesla Model 3 LR
1838
1904

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Hyundai uporablja baterije z ogromno kobalta. Rabijo aktivno ogrevanje samo za polnjenje in to pri počasnem polnjenju šele tam pri -20 stopinj in niže. Druga sfera je pač želja po hitrem polnjenju.

Drugače pa mraz ne ubija baterij, jih v resnici ščiti. Baterije primarno ubija vročina.
Za najmanj degradacije, je najbolje baterijo shranit nekam na hladno.

To so dejstva že dolgo časa. Tudi baterije v Priusih so imele precej večjo smrtnost v krajih z visoko povprečno temperaturo, najnižjo smrtnost in dolgo življenjsko dobo pa v hladnih krajih.
darjan
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2531

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

Ja porkafix, kaj pa potem vsi pravijo, da pozimi avta ne dlje časa puščat z nizkim SoC?
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3349
Avto: Tesla Model 3 LR
1838
1904

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Najbolje je držat baterijo na SOC 50% pri -10 stopinj C. :)
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2531

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

Ampak če se vrneva mojemu prvotnemu postu na to temo.

Torej, če bo avto dlje časa na -10, je bolje ga imeti na 50%, ali vklopiti na štrom da sam termalno managira temp (kar pa bo seveda pomenilo da bo prišla baterija na 100% soc)?
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6558
Avto: Kona 64_2018
3495
595

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Kaj pa misliš da dela tvoj avto ko je prikliplen na štrom? Polni baterijo. Winter mode se le kdaj prižge če prav zastopim in kot ti je že Ogo napisal najbolje je pustit na SOC 50-60%.

To da ma avto thermal management pomeni samo da ščiti da baterija se ne pregreva in če je hitro polnjenje da se zadostno segreje(ter tudi ne pregreje). Vse drugo je izguba energije. Ko je na polnilcu ti ne bo avto učkal baterije na 20°C. Sama se bo zaradi polnjenja segrela to je pa to.
Gasper
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1394
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
673
136

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Moraš tudi vedeti da termalni management ne skrbi samo za dolgoživost baterije, ampak zagotavlja tudi čim bolj enake karakteristike uporabniku. Hladne baterije pa ne smeš prehitro polnit pa tudi iz nje ne moreš potegnit ven moči in kapacitete kot, če je baterija "topla".
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5256
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6115
4001

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Bistveno prevec komplicirate okoli vzdrževanja baterij. Prepustite se uporabi in uživajte, boste s tem več dobrega naredili na tem svetu kot s sekirancijo in zgubljanjem energije okoli podrobnosti. EV ni narejen za zelo poučenega uporabnika, pač pa za povprečnega uporabnika, ki ga vžge in se pelje, pa bolj malo razmišlja.
Matej, Sebastijan, matija, Dardo, DGJ, Apolon, elbic
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2531

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

No, jaz ne kompliciram, samo razmišljal sem "na glas", malo me pač zanima teorija.

Moram pa poročat, da mi je crknila baterija - na daljincu :)
FV-EV
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2531

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2531

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

Očitno tale stran spet deluje:

http://storitve.hyundai.si/vin/

Čeprav meni izpiše: Ni podatkov o tem vozilu.
Apolon
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2531

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

Opa, sedaj pa zgleda deluje, ker me je pričakal en vpoklic :)

Tip akcije: Vpoklic
Nadgradnja logike VCULDC in namestitev ozemljitvenega kabelskega kompleta na 3-fazni motor


Spoštovani!

Na vašem vozilu HYUNDAI je proizvajalec vozil predvidel izvedbo servisnega ukrepa tipa "VPOKLIC VOZIL" z nazivom: Nadgradnja logike VCULDC in namestitev ozemljitvenega kabelskega kompleta na 3-fazni motor.
Servisni ukrep je za vas brezplačen, če ga do izteka datuma veljavnosti servisnega ukrepa naročite pri pooblaščenem serviserju HYUNDAI.
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3349
Avto: Tesla Model 3 LR
1838
1904

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Evo, še malo, pa dobiš nov fertajler.
darjan
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2531

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

Pred nakupom avta sem spraševal, mislim da v Dejanovi temi, kako se lahko override-a urnik polnjenja in začuda sem dobil odgovor, da se ga izklopi v nastavitvah - ali pa sem jaz kaj narobe prebral ali razumel takrat.

V glavnem, obstaja namenski gumb in sicer tale čisto desni, mogoče je malo naroden ker je znotraj avta, ampak boljše kot nič:

https://images.app.goo.gl/RcLm4gSh5zsgwL4Q8
DGJ, EVH
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2531

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

Em...

Šele sedaj mi je kapnilo v glavo...servisni interval je 15.000km pri nas? V UK pa 15.000 milj?

Kakorkoli, oboje je občutno prekratke in popolnoma nerazumljivo zakaj? To je za mene servis vsake 4-6 mesecev, kaj hudiča takega se potrebuje na avtu delat vsake 6 mesecev?
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8257
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5358
3483

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> kaj hudiča takega se potrebuje na avtu delat vsake 6 mesecev?

Servisi morajo od nečesa služit.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2531

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

Mislim, da bo tole zadnji servis "po urniku", potem pa bo že preko 180k km, ko tudi ne bo več garancije in ne vidim smisla hodit tako pogosto tja zapravljat čas.
Uporabniški avatar
Matej
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1877
Avto: V vsakem primeru EV
1771
1659

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a Matej »

Eni še fosilca ne vozijo na servis oz. vsake kvatre. Sploh ne 3,4 ali 10 lastnik. Kaj šele EV. Teh pa itak vsak povprečen Janez ne bo vozil, sploh. Razen ko bo potrebno "krtačke" menjat. Pa še to se bo Janez nekako znašel.
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3000
Kraj: Kamnik
Avto: TESLA Y LR
3781
6403

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a DGJ »

@darjan garancije je 5 let na vozilo tako da je tvoj še v garanciji. Glede na moje zadnje dogodke - menjava reduktorja, v naslednjem tednu sledi menjava ABS enote zaradi določenih opozoril med regeneracijo... priporočam redne servise vsaj prvih 5 let - da ne bo težav z garancijskimi menjavami.
Matej, Nejccc, darjan
darjan
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5165
Kraj: Maribor
Avto: Skrivnostna MS ;)
1208
2531

Re: Ioniq by darjan :)

Odgovor Napisal/-a darjan »

A je 5 let in neomejeni km?
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Ioniq”