Ioniq by darjan :)
Re: Ioniq by darjan :)
Malce razmišljam glede delanja z baterijo...splošno "znano" je, da naj avto ne stoji dlje časa s polno ali prazno baterijo (80/20%).
Ampak.
A ni bolje recimo, da je avto, še posebej ko je zelo vroče ali hladno, priklopljen na štrom, da potem termalno varuje baterijo? Žal to pri ioniqu pomeni, da bo pač napolnjen, ampak mogoče je bolj važno, da je baterija v optimalnem temp območju, kot pa med 20 in 80%?
Ampak.
A ni bolje recimo, da je avto, še posebej ko je zelo vroče ali hladno, priklopljen na štrom, da potem termalno varuje baterijo? Žal to pri ioniqu pomeni, da bo pač napolnjen, ampak mogoče je bolj važno, da je baterija v optimalnem temp območju, kot pa med 20 in 80%?
Re: Ioniq by darjan :)
Hyundai uporablja baterije z ogromno kobalta. Rabijo aktivno ogrevanje samo za polnjenje in to pri počasnem polnjenju šele tam pri -20 stopinj in niže. Druga sfera je pač želja po hitrem polnjenju.
Drugače pa mraz ne ubija baterij, jih v resnici ščiti. Baterije primarno ubija vročina.
Za najmanj degradacije, je najbolje baterijo shranit nekam na hladno.
To so dejstva že dolgo časa. Tudi baterije v Priusih so imele precej večjo smrtnost v krajih z visoko povprečno temperaturo, najnižjo smrtnost in dolgo življenjsko dobo pa v hladnih krajih.
Drugače pa mraz ne ubija baterij, jih v resnici ščiti. Baterije primarno ubija vročina.
Za najmanj degradacije, je najbolje baterijo shranit nekam na hladno.
To so dejstva že dolgo časa. Tudi baterije v Priusih so imele precej večjo smrtnost v krajih z visoko povprečno temperaturo, najnižjo smrtnost in dolgo življenjsko dobo pa v hladnih krajih.
Re: Ioniq by darjan :)
Ja porkafix, kaj pa potem vsi pravijo, da pozimi avta ne dlje časa puščat z nizkim SoC?
Re: Ioniq by darjan :)
Ampak če se vrneva mojemu prvotnemu postu na to temo.
Torej, če bo avto dlje časa na -10, je bolje ga imeti na 50%, ali vklopiti na štrom da sam termalno managira temp (kar pa bo seveda pomenilo da bo prišla baterija na 100% soc)?
Torej, če bo avto dlje časa na -10, je bolje ga imeti na 50%, ali vklopiti na štrom da sam termalno managira temp (kar pa bo seveda pomenilo da bo prišla baterija na 100% soc)?
Re: Ioniq by darjan :)
Kaj pa misliš da dela tvoj avto ko je prikliplen na štrom? Polni baterijo. Winter mode se le kdaj prižge če prav zastopim in kot ti je že Ogo napisal najbolje je pustit na SOC 50-60%.
To da ma avto thermal management pomeni samo da ščiti da baterija se ne pregreva in če je hitro polnjenje da se zadostno segreje(ter tudi ne pregreje). Vse drugo je izguba energije. Ko je na polnilcu ti ne bo avto učkal baterije na 20°C. Sama se bo zaradi polnjenja segrela to je pa to.
To da ma avto thermal management pomeni samo da ščiti da baterija se ne pregreva in če je hitro polnjenje da se zadostno segreje(ter tudi ne pregreje). Vse drugo je izguba energije. Ko je na polnilcu ti ne bo avto učkal baterije na 20°C. Sama se bo zaradi polnjenja segrela to je pa to.
Re: Ioniq by darjan :)
Moraš tudi vedeti da termalni management ne skrbi samo za dolgoživost baterije, ampak zagotavlja tudi čim bolj enake karakteristike uporabniku. Hladne baterije pa ne smeš prehitro polnit pa tudi iz nje ne moreš potegnit ven moči in kapacitete kot, če je baterija "topla".
Re: Ioniq by darjan :)
Bistveno prevec komplicirate okoli vzdrževanja baterij. Prepustite se uporabi in uživajte, boste s tem več dobrega naredili na tem svetu kot s sekirancijo in zgubljanjem energije okoli podrobnosti. EV ni narejen za zelo poučenega uporabnika, pač pa za povprečnega uporabnika, ki ga vžge in se pelje, pa bolj malo razmišlja.
Re: Ioniq by darjan :)
No, jaz ne kompliciram, samo razmišljal sem "na glas", malo me pač zanima teorija.
Moram pa poročat, da mi je crknila baterija - na daljincu
Moram pa poročat, da mi je crknila baterija - na daljincu
Re: Ioniq by darjan :)
Očitno tale stran spet deluje:
http://storitve.hyundai.si/vin/
Čeprav meni izpiše: Ni podatkov o tem vozilu.
http://storitve.hyundai.si/vin/
Čeprav meni izpiše: Ni podatkov o tem vozilu.
Re: Ioniq by darjan :)
Opa, sedaj pa zgleda deluje, ker me je pričakal en vpoklic
Tip akcije: Vpoklic
Nadgradnja logike VCULDC in namestitev ozemljitvenega kabelskega kompleta na 3-fazni motor
Spoštovani!
Na vašem vozilu HYUNDAI je proizvajalec vozil predvidel izvedbo servisnega ukrepa tipa "VPOKLIC VOZIL" z nazivom: Nadgradnja logike VCULDC in namestitev ozemljitvenega kabelskega kompleta na 3-fazni motor.
Servisni ukrep je za vas brezplačen, če ga do izteka datuma veljavnosti servisnega ukrepa naročite pri pooblaščenem serviserju HYUNDAI.
Tip akcije: Vpoklic
Nadgradnja logike VCULDC in namestitev ozemljitvenega kabelskega kompleta na 3-fazni motor
Spoštovani!
Na vašem vozilu HYUNDAI je proizvajalec vozil predvidel izvedbo servisnega ukrepa tipa "VPOKLIC VOZIL" z nazivom: Nadgradnja logike VCULDC in namestitev ozemljitvenega kabelskega kompleta na 3-fazni motor.
Servisni ukrep je za vas brezplačen, če ga do izteka datuma veljavnosti servisnega ukrepa naročite pri pooblaščenem serviserju HYUNDAI.
Re: Ioniq by darjan :)
Pred nakupom avta sem spraševal, mislim da v Dejanovi temi, kako se lahko override-a urnik polnjenja in začuda sem dobil odgovor, da se ga izklopi v nastavitvah - ali pa sem jaz kaj narobe prebral ali razumel takrat.
V glavnem, obstaja namenski gumb in sicer tale čisto desni, mogoče je malo naroden ker je znotraj avta, ampak boljše kot nič:
https://images.app.goo.gl/RcLm4gSh5zsgwL4Q8
V glavnem, obstaja namenski gumb in sicer tale čisto desni, mogoče je malo naroden ker je znotraj avta, ampak boljše kot nič:
https://images.app.goo.gl/RcLm4gSh5zsgwL4Q8
Re: Ioniq by darjan :)
Em...
Šele sedaj mi je kapnilo v glavo...servisni interval je 15.000km pri nas? V UK pa 15.000 milj?
Kakorkoli, oboje je občutno prekratke in popolnoma nerazumljivo zakaj? To je za mene servis vsake 4-6 mesecev, kaj hudiča takega se potrebuje na avtu delat vsake 6 mesecev?
Šele sedaj mi je kapnilo v glavo...servisni interval je 15.000km pri nas? V UK pa 15.000 milj?
Kakorkoli, oboje je občutno prekratke in popolnoma nerazumljivo zakaj? To je za mene servis vsake 4-6 mesecev, kaj hudiča takega se potrebuje na avtu delat vsake 6 mesecev?
Re: Ioniq by darjan :)
>> kaj hudiča takega se potrebuje na avtu delat vsake 6 mesecev?
Servisi morajo od nečesa služit.
Servisi morajo od nečesa služit.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Ioniq by darjan :)
Mislim, da bo tole zadnji servis "po urniku", potem pa bo že preko 180k km, ko tudi ne bo več garancije in ne vidim smisla hodit tako pogosto tja zapravljat čas.
Re: Ioniq by darjan :)
Eni še fosilca ne vozijo na servis oz. vsake kvatre. Sploh ne 3,4 ali 10 lastnik. Kaj šele EV. Teh pa itak vsak povprečen Janez ne bo vozil, sploh. Razen ko bo potrebno "krtačke" menjat. Pa še to se bo Janez nekako znašel.
Re: Ioniq by darjan :)
@darjan garancije je 5 let na vozilo tako da je tvoj še v garanciji. Glede na moje zadnje dogodke - menjava reduktorja, v naslednjem tednu sledi menjava ABS enote zaradi določenih opozoril med regeneracijo... priporočam redne servise vsaj prvih 5 let - da ne bo težav z garancijskimi menjavami.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek