Samo pri SR+ iz Kitajske.mmll napisal/-a:Kar mi je tudi všeč, da ni potrebno več paziti glede priporočeno omejitev polnjenja 20-80%, da je sedaj pri novem celo priporočljivo polniti do 100%.
Model 3 update
Re: Model 3 update
Re: Model 3 update
Težko temu rečeš omejitev, ki se jo enostavno odpravi. Da se tako "omejitev" odpravi je potrebno dati drug dražji hardware, tega pa ne bodo naredili potiho, če bi že šli v to.mmll napisal/-a:Meni so tudi potrdili iz Lj, da je dobavni rok začetek decembra 2020 in da bo nova Tesla 3 imela vse najnovejše posodobitve.
Edino, kar me moti pri prejšnji verziji, da ni mogoče polniti z večjo močjo kot 11kW na 3f AC(3x16A), zaradi omejitve na AC/DC pretvorniku v avtu.
Nekje sem zasledil, da bo možno pri novejšem, drugačen način polnjenja, upam, da bodo to omejitev odpravili.
Kar mi je tudi všeč, da ni potrebno več paziti glede priporočeno omejitev polnjenja 20-80%, da je sedaj pri novem celo priporočljivo polniti do 100%.
Še vedno lahko sam doma inštaliraš ta "pretvornik", reče se mu domača DC polnilnica, tam od 5k € dalje so.
Re: Model 3 update
Nevem zakaj vsi mislite da je priporočlivo polnit do 100% LiFePO4, samo lahko ga polniš ker ima ful ciklov, še vedno se številke podajajo za 80% DoD in tudi tukaj velja da manjši kot je cikelj, boljše je.
Re: Model 3 update
Ker je nekdo napisal, da bi naj bilo priporočljivo enkrat na teden napolniti na 100 %?
- Vodokotlic
- EV ambasador
- Prispevkov: 2164
- Kraj: Ljubljana/Vipava
- Avto: Model 3 LR AWD
-
12581045
Re: Model 3 update
Jaz ga polnim vsak dan. Akumulator je nekje 35-45 do 90%.
Live long and prosper TESLA popust koda: https://ts.la/dejan44094
Re: Model 3 update
Razmisli malo ... zakaj sploh priporočilo, da ne filat na 100%? Zaradi bistveno pospešenega propadanja baterije ob viskokem SOC.DeCoRawr napisal/-a:Nevem zakaj vsi mislite da je priporočlivo polnit do 100% LiFePO4, samo lahko ga polniš ker ima ful ciklov, še vedno se številke podajajo za 80% DoD in tudi tukaj velja da manjši kot je cikelj, boljše je.
LFO kemija v osnovi zdrži več ciklov, hkrati pa visok SOC ne pomeni tako pospešenega upadanja kapacitete.
Za NMC se navaja okrog 800 polnih ciklov, za LFO pa več tisoč.
400km dosega in 2.000 ciklov je že 800 tisoč kilometrov.
Ja, če želiš avto zvozit na milijon, potem ne filat na 100% ampak jaz tega ne nameravam, kake 2 ali 3 tisoč max, potem pa bo baterija šla v reciklažo. Ob tem pa bi rad čimmanjkat filal i.e. na 100%.
Zadnjič spremenil warpedone, dne 20 Okt 2020, 15:54, skupaj popravljeno 1 krat.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Model 3 update
A little interesting tidbit about Model 3 SR+ with LFP batteriesDeCoRawr napisal/-a:Nevem zakaj vsi mislite da je priporočlivo polnit do 100% LiFePO4, samo lahko ga polniš ker ima ful ciklov, še vedno se številke podajajo za 80% DoD in tudi tukaj velja da manjši kot je cikelj, boljše je.
(from official Tesla support):
You can always charge to 100%.
Actually customers are encouraged to charge to 100% at least once a week.
Pretty convenient IMO
Re: Model 3 update
Vsi mate prav ni pa priporočlivo za samo kemijo fact. Če maš te baterije skoz na 100% ni ok.
Zakaj tesla to priporoča enkrat na teden mi je čudno še posebi ko napišejo da je priporočlivo. Mogoče majo drugače sprogramiran BMS oziroma bolj tako kot drugi da balansira samo na 100%. Mogoče majo buffer na vrhu kar bi mi blo še manj smiselno.
Pač debata.
Zakaj tesla to priporoča enkrat na teden mi je čudno še posebi ko napišejo da je priporočlivo. Mogoče majo drugače sprogramiran BMS oziroma bolj tako kot drugi da balansira samo na 100%. Mogoče majo buffer na vrhu kar bi mi blo še manj smiselno.
Pač debata.
Re: Model 3 update
Drži, samo kdo bo dal 5k€ za DC polnilnico, če dobiš AC polnilno postajo za 500€. Vedno je v ozadju ekonomija tudi s Tesline strani in tudi pihanje na dušo porabnikom naj čim več uporabljajo njihove supercharge DC polnilnice, vendar če že prodajajo 22 kW AC polnilne postaje potem bi lahko tudi, usmernik v avtu prilagodili velikosti postaje. Recimo v S in X(16,5kW) je polnilna moč malenkost večja kot pri 3, tako da vse se da če se hoče, vendar v ozadju je vedno taktiziranje. Če bi dovolili višje polnilne moči bi potem te njihove DC postaje izgubile kar nekaj prometa, ker bi si vsak doma lahko dokaj hitro napolnil avto na AC omrežju. Tako, da vse je stvar pristopa in Musk ima svojo računico pri temu, zato tudi v določeni meri omejuje velikost polnilne moči in samega usmerniškega vezja v avtu. Dejansko ga bo trg čez čas prisilil, da se bo ta zadeva nadgradila, ampak kdaj se še ne ve, tako kot velika večina ostalega pri Tesli ne.Gasper napisal/-a:Težko temu rečeš omejitev, ki se jo enostavno odpravi. Da se tako "omejitev" odpravi je potrebno dati drug dražji hardware, tega pa ne bodo naredili potiho, če bi že šli v to.mmll napisal/-a:Meni so tudi potrdili iz Lj, da je dobavni rok začetek decembra 2020 in da bo nova Tesla 3 imela vse najnovejše posodobitve.
Edino, kar me moti pri prejšnji verziji, da ni mogoče polniti z večjo močjo kot 11kW na 3f AC(3x16A), zaradi omejitve na AC/DC pretvorniku v avtu.
Nekje sem zasledil, da bo možno pri novejšem, drugačen način polnjenja, upam, da bodo to omejitev odpravili.
Kar mi je tudi všeč, da ni potrebno več paziti glede priporočeno omejitev polnjenja 20-80%, da je sedaj pri novem celo priporočljivo polniti do 100%.
Še vedno lahko sam doma inštaliraš ta "pretvornik", reče se mu domača DC polnilnica, tam od 5k € dalje so.
Re: Model 3 update
Sicer ne vidim nekih prednosti LFP pred NCM, kvečjemu slabosti. klik
The paper shows that a LFP battery reaches 80% of its initial capacity at 377 cycles, while a NCM battery maintains 80% of its initial capacity after 455 cycles. While a NCM battery maintains ~75% of its initial capacity after 700 cycles, a LFP battery reaches ~20% of its initial capacity after 700 cycles.
Mogoče so te tesline neke še bolj advanced LFP.
The paper shows that a LFP battery reaches 80% of its initial capacity at 377 cycles, while a NCM battery maintains 80% of its initial capacity after 455 cycles. While a NCM battery maintains ~75% of its initial capacity after 700 cycles, a LFP battery reaches ~20% of its initial capacity after 700 cycles.
Mogoče so te tesline neke še bolj advanced LFP.
Re: Model 3 update
Motiš se, velika večina doma nima možnosti imeti 22 kW polnilnico, za tako moč potrebuješ 3x35A pancerke, koliko si pripravljen plačat za tako priključno moč? Pri nas se za fizične osebe bolj ali manj konča pri 2x25A priključkih, standard za hiše je 3x20A. V Italiji imajo še večje probleme glede tega, drugje po Evropi ni nič bolje.mmll napisal/-a:Drži, samo kdo bo dal 5k€ za DC polnilnico, če dobiš AC polnilno postajo za 500€. Vedno je v ozadju ekonomija tudi s Tesline strani in tudi pihanje na dušo porabnikom naj čim več uporabljajo njihove supercharge DC polnilnice, vendar če že prodajajo 22 kW AC polnilne postaje potem bi lahko tudi, usmernik v avtu prilagodili velikosti postaje. Recimo v S in X(16,5kW) je polnilna moč malenkost večja kot pri 3, tako da vse se da če se hoče, vendar v ozadju je vedno taktiziranje. Če bi dovolili višje polnilne moči bi potem te njihove DC postaje izgubile kar nekaj prometa, ker bi si vsak doma lahko dokaj hitro napolnil avto na AC omrežju. Tako, da vse je stvar pristopa in Musk ima svojo računico pri temu, zato tudi v določeni meri omejuje velikost polnilne moči in samega usmerniškega vezja v avtu. Dejansko ga bo trg čez čas prisilil, da se bo ta zadeva nadgradila, ampak kdaj se še ne ve, tako kot velika večina ostalega pri Tesli ne.Gasper napisal/-a:Težko temu rečeš omejitev, ki se jo enostavno odpravi. Da se tako "omejitev" odpravi je potrebno dati drug dražji hardware, tega pa ne bodo naredili potiho, če bi že šli v to.mmll napisal/-a:Meni so tudi potrdili iz Lj, da je dobavni rok začetek decembra 2020 in da bo nova Tesla 3 imela vse najnovejše posodobitve.
Edino, kar me moti pri prejšnji verziji, da ni mogoče polniti z večjo močjo kot 11kW na 3f AC(3x16A), zaradi omejitve na AC/DC pretvorniku v avtu.
Nekje sem zasledil, da bo možno pri novejšem, drugačen način polnjenja, upam, da bodo to omejitev odpravili.
Kar mi je tudi všeč, da ni potrebno več paziti glede priporočeno omejitev polnjenja 20-80%, da je sedaj pri novem celo priporočljivo polniti do 100%.
Še vedno lahko sam doma inštaliraš ta "pretvornik", reče se mu domača DC polnilnica, tam od 5k € dalje so.
Torej zakaj bi Tesla dala v avto 22 kW polnilec, če ga večina folka ne koristi? Tak polnilec ti podraži avto, to je dejstvo. Kaj ti bi koristil tak polnilec, če pa avto vsako noč čaka nekje parkiran po 8 ur, 8 ur x 11kW = 88 kWh vsako noč ali 440 km na dan, vsak dan, to je 160k km letno.
Človek bi si mislil da večja baterija zahteva večjo moč polnjenja, pa ni tako, moč polnjenja določa poraba avtomobila, če ima avto z nizko porabo in veliko baterijo je lahko tudi polnjenje "počasno" in boš imel polno kapo energije vsak dan zjutraj ko se zbudiš. Druga stvar je, če imaš nekega Cybertrucka tam bo verjetno bolj prav prišlo močnejše polnjenje. Zato je pri S in X tudi malenkost močnejši polnilec, ker je tudi poraba večja.
Re: Model 3 update
Nevem če bi najbolj zaupal LGChem da izpostavi 2 oziroma tri članke v katerih je njihova tehnologija tako boljša ko pa vsi govorijo da ima LiFePO4 več ciklov. Ima svoje omejitve ampak v številu ciklov je pač boljša kot NCM.sluk napisal/-a:Sicer ne vidim nekih prednosti LFP pred NCM, kvečjemu slabosti. klik
The paper shows that a LFP battery reaches 80% of its initial capacity at 377 cycles, while a NCM battery maintains 80% of its initial capacity after 455 cycles. While a NCM battery maintains ~75% of its initial capacity after 700 cycles, a LFP battery reaches ~20% of its initial capacity after 700 cycles.
Mogoče so te tesline neke še bolj advanced LFP.
V osnovi je tako, če hočeš članke bom pa prilimal.
Advantages of LiFePO4 battery:
Safety: NCM Battery is very risky whereas LifePO4 battery has no risk for fire or explosion.
High temperature sustainability: LFP batteries can handle far wider variations in temperature than other chemistries. It can perform in wide range of temperature (≤60°C). In the other hand, High temperature performance of NCM battery is ordinary (≤45°C).
Long cycle life: The cycle life of NCM is around 1000 where for LifePO4, it is 3000+ @100% DOD.
Warranty: As cycle life is higher, so warranty is also higher for LifePO4 battery compared to NCM Battery as well. So in the long run, LifePO4 battery can be proved ideal.
Full charge condition tolerance: Li-phosphate is more tolerant to full charge conditions and is less stressed than other lithium-ion systems if kept at high voltage for a prolonged time.
Energy required to produce: LFP battery makers insist that a LFP battery requires less amount of energy to be produced compared to a NCM battery, exercising lesser impact onto its environment.
Advantages of NCM Battery:
High energy density: At present NCM batteries are preferred in some specific applications like electric vehicles, because they have lesser space requirement due to the higher energy density.NCM battery features higher power rating and energy density compared to LFP battery due to its higher lithium diffusion rate and electron mobility.
Low price: NCM cell voltage is 3.7V where as LFP is 3.2V, that's why in a battery pack it takes less NCM cells to fulfill, thus the price of the NCM battery pack is little cheaper than LFP. Which attracts some users.
Re: Model 3 update
Saj ravno zaradi tega sem izpostavil ta članek. Sem jih veliko prebral o LFP in se strinjam s teboj. Po tem članku sem samo čukasto gledal in zelo podvomil, glede na vse grafe in podatke, ki jih članek navajaDeCoRawr napisal/-a: Nevem če bi najbolj zaupal LGChem da izpostavi 2 oziroma tri članke v katerih je njihova tehnologija tako boljša ko pa vsi govorijo da ima LiFePO4 več ciklov. Ima svoje omejitve ampak v številu ciklov je pač boljša kot NCM.
pač debata ane
Re: Model 3 update
Okvirji so oblepljeni z belim trakom.
Backlog? na posnetku je dnevna proizvodnja...
Backlog? na posnetku je dnevna proizvodnja...
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Model 3 update
Seveda je dnevna proizvodnja. ampak ali je to refresh proizvodnja ali chrome?
Meni je videti kot krom. Vsaj pri ogledalu.
Tesla nima backloga? Torej jih ne prodajo toliko, kot jih naštancajo? Zakaj potem predvidena dobava februar pri kompletni RHD Evropi?
Tudi tisti, ki bodo dobili še kromasto verzijo SR+, jih še niso dobili.
Zakaj so pa potem zgolj 3 VIN številke znane do zdaj? Pa še to so leto- L -> stara verzija
Kdaj se dobi VIN številka? Kolikor sem bral:
Time Zero = VIN Assigned
+ 4-5 weeks lead time before production starts
+ 1 week production
+ 6 weeks transport to Europe
+ 1 week final assembly in Tilburg
For example, with my own car:
* VIN Assigned: 1/10 (European date format)
* Production should start, the latest at: 5/11
* Transport to Europe should start: 12/11
* Arrives in Europe and final assembly at: 24/12
* Delivery estimate is: 31/12 (or 24/11 in the best case, counting only 4 weeks of lead time instead of 5)
Je kako drugače?
Meni je videti kot krom. Vsaj pri ogledalu.
Tesla nima backloga? Torej jih ne prodajo toliko, kot jih naštancajo? Zakaj potem predvidena dobava februar pri kompletni RHD Evropi?
Tudi tisti, ki bodo dobili še kromasto verzijo SR+, jih še niso dobili.
Zakaj so pa potem zgolj 3 VIN številke znane do zdaj? Pa še to so leto- L -> stara verzija
Kdaj se dobi VIN številka? Kolikor sem bral:
Time Zero = VIN Assigned
+ 4-5 weeks lead time before production starts
+ 1 week production
+ 6 weeks transport to Europe
+ 1 week final assembly in Tilburg
For example, with my own car:
* VIN Assigned: 1/10 (European date format)
* Production should start, the latest at: 5/11
* Transport to Europe should start: 12/11
* Arrives in Europe and final assembly at: 24/12
* Delivery estimate is: 31/12 (or 24/11 in the best case, counting only 4 weeks of lead time instead of 5)
Je kako drugače?
Zadnjič spremenil sluk, dne 21 Okt 2020, 12:30, skupaj popravljeno 2 krat.
Re: Model 3 update
Tole iz posnetka je videti da gre res za modele pred update-om, ker se res pri ogledalih vidi, da je chrome.
Sem prepričan, da bo kdo vrnil avto, ker mu ne bo "všeč" in bo izkoristil možnost vračila (če bo seveda izpolnjeval pogoje za to).
Lahko pa gre za stare posnetke, sploh ker warpedone pravi da je to dnevna proizvodnja.
Sem prepričan, da bo kdo vrnil avto, ker mu ne bo "všeč" in bo izkoristil možnost vračila (če bo seveda izpolnjeval pogoje za to).
Lahko pa gre za stare posnetke, sploh ker warpedone pravi da je to dnevna proizvodnja.
Re: Model 3 update
Mislim da 7 dnevnega vračila ni več. Pravtako so skrajšali garancijo na rabljene.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 33 Odgovori
- 1351 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a warpedone
-
- 116 Odgovori
- 3798 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a mlakar
-
- 32 Odgovori
- 2815 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a susniand
-
- 16 Odgovori
- 970 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a pirpy
-
- 106 Odgovori
- 4853 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Veseljak123