A bivši premie, kateri je bil poklicni odrni norček pa je bil boljši
Toplotna črpalka za ID.3
Re: Toplotna črpalka za ID.3
Definitivno ni bil slabši, razen če je fašizem pozitivna lastnost, to res ni bil, ne.
Ampak ni forum tovrstni debati namenjen, smo malo zašli.
Ampak ni forum tovrstni debati namenjen, smo malo zašli.
Re: Toplotna črpalka za ID.3
Že kar nekaj časa je minilo od zadnje objave na temo TČ in me zanima kakšne so vaše izkušnje. Ali se TČ pri Id3 v Sloveniji splača ali ne? Oz., ali je taka razlika v porabi, če jo imaš ali ne.
Re: Toplotna črpalka za ID.3
Vprašanje je takšno kot, da bi napisal ali se toplotna črpalka v SLO splača ali ne. Odgovor: Več kot jo rabiš, bolj se splača.
Re: Toplotna črpalka za ID.3
Gre se najbolj za to, da sem ravno pred nakupom id3 in ta avto, ki ga imam nagledanega nima TČ. So pa zelo deljena mnenja za TČ, ko prebiraš razne forume in gledaš ocene na youtubu.
Re: Toplotna črpalka za ID.3
Odvisno od razlike v ceni in tega, ali si pripravljen iskat oz. čakat na avto s toplotno črpalko. Razlike med avti z ali brez TČ so bile precej manjše od VW-jevih obljub (zato so tudi vračali denar kupcem avtov s toplotnimi črpalkami). Razlike v dometu je mogoče kakšnih 5% v prid toplotni črpalki. Pa še to samo v idealnih razmerah za toplotno črpalko (malo nad nulo).
Re: Toplotna črpalka za ID.3
Za kratke razdalje nima bistvenega prihranka energije.
Ko imaš ogreto kabino pa poraba pade na 1kW napram 2kW, kar pozimi predstavlja 5% razlike ob povprečni porabi 20kW/h na 100km.
Naj bi pa vozila z TČ imele slabšo hladilno moč za hlajenje.
Ko imaš ogreto kabino pa poraba pade na 1kW napram 2kW, kar pozimi predstavlja 5% razlike ob povprečni porabi 20kW/h na 100km.
Naj bi pa vozila z TČ imele slabšo hladilno moč za hlajenje.
Re: Toplotna črpalka za ID.3
Pri kratkih vožnjah bi osebno raje imel kar upore za gretje. Kompresor toplotne je gnan z inverterskim motorjem, kateremu se obrati precej počasi prilagajajo. Pri nekaj-minutni vožnji kompresor komaj pride na obrate, ko že grem iz avta... Po eni strani ni učinkovito, po drugi strani pa tudi ni dobro za kompresor.
Glede na to, da je hladilno sredstvo (pri VW) kar CO2, si baje tlaki v sistemu višji - upam, da bo na dolgi rok delovalo zanesljivo...
Glede na to, da je hladilno sredstvo (pri VW) kar CO2, si baje tlaki v sistemu višji - upam, da bo na dolgi rok delovalo zanesljivo...
Re: Toplotna črpalka za ID.3
Za do službe zjutro tiste 3km niti nimam vklopljenega ventiliranja. Brezveze. Vklopim ga ko bom v avtu vsaj tistih 20min pozimi. Sej toploto čutiš hitro ampak če se premakneš za 10min nekam ne boš tačas na toplem.
Re: Toplotna črpalka za ID.3
Jaz imam ventiliranje tudi za krajše poti vklopljeno. Stekla ne smejo biti zamegljena.
Pozimi za te namene pač znižam temperaturo na klimi na tam 17 stopinj C, saj sem tudi za take fure polno oblečen.
In ja tudi za take fure se potem TČ pozna. Je pa res, da če delaš dnevno kratke fure in lahko čez noč dopolnjuješ, TČ potem ne igra nekega faktorja pri izbiri električnega vozila.
Če se pa dnevno voziš 200 km v službo in nazaj, se pa pozna in postane faktor.
Pozimi za te namene pač znižam temperaturo na klimi na tam 17 stopinj C, saj sem tudi za take fure polno oblečen.
In ja tudi za take fure se potem TČ pozna. Je pa res, da če delaš dnevno kratke fure in lahko čez noč dopolnjuješ, TČ potem ne igra nekega faktorja pri izbiri električnega vozila.
Če se pa dnevno voziš 200 km v službo in nazaj, se pa pozna in postane faktor.
Re: Toplotna črpalka za ID.3
Tega pa najbolj ne razumem. Zastonj "Webasto" , pa se ga ne koristi. Jaz pozimi vedno predgrejem avto. Razumem tiste, ki imajo Korejce, da pri njih to ne špila. Ampak to so vedeli pred nakupom. Ravno tako avto ohladim s klimo predno se odpeljem. Se razume, da to uredim remote.
Re: Toplotna črpalka za ID.3
Sam vedno koristim predgretje, saj imam presežek enegije konec leta.
Drugače pa je zgrešena logika za dostavo otroka v vrtec 10min gretja, 1min vožje in 3 min hoje.
Za daljšo pot ali ko so zaledenela stekla pa obvezno predgretje.
Drugače pa je zgrešena logika za dostavo otroka v vrtec 10min gretja, 1min vožje in 3 min hoje.
Za daljšo pot ali ko so zaledenela stekla pa obvezno predgretje.
Re: Toplotna črpalka za ID.3
Jaz sicer si ne lastim ID3, temveč sestrski model. Pozimi boš imel porazen doseg ne glede na to ali imaš TČ ali ne. Dvomim, da se splača, ker po občutku bi rekel so razlike v dosegu zanemarljive. To je sicer moje laično mnenje.
Re: Toplotna črpalka za ID.3
Če bi bila TČ nepotrebna, je nihče ne bi vgrajeval v avto. Tudi v hiši bi imel uporovni grelec, pa imamo skoraj vsi TČ, tudi tisti v nizkoenergijskih hišah. To vprašanje je nekako tako, kot da bi montiral satelitski krožnik na avto. Čemu, če je brez veze?
Sicer pa: https://www.reddit.com/r/electricvehicl ... _with_and/
Sicer pa: https://www.reddit.com/r/electricvehicl ... _with_and/
Re: Toplotna črpalka za ID.3
jp, vse kar je za povedat, pove ta slika:
Je TČ bistvena? Spremeni noč v dan? Razreši lakoto? Konča vse vojne?
TČ je le še en člen v verigi optimizacije EV, ki iz danih kWh potegne mal več koristnega.
Košta pa neko cifro €, zmanjša zanesljivost celote, zahteva dodatno vzdrževanje, doda nekaj kg, doda nekaj hrupa.
Je TČ bistvena? Spremeni noč v dan? Razreši lakoto? Konča vse vojne?
TČ je le še en člen v verigi optimizacije EV, ki iz danih kWh potegne mal več koristnega.
Košta pa neko cifro €, zmanjša zanesljivost celote, zahteva dodatno vzdrževanje, doda nekaj kg, doda nekaj hrupa.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Toplotna črpalka za ID.3
Mam TČ pa nekega hrupa od nje ni. Mogoče je zunaj slišat ventilator spredaj, to je pa to. V kabini slišiš samo šumenje zraka iz zračnikov, če si res tiho.
Predgretje pozimi pa ja, seveda, ko grem na neko pot vedno. Za se premaknit znotraj mesteca par km pa je bv. V najhladnejših jutrih vklopim ker je tamalemu lepše.
Predgretje pozimi pa ja, seveda, ko grem na neko pot vedno. Za se premaknit znotraj mesteca par km pa je bv. V najhladnejših jutrih vklopim ker je tamalemu lepše.