Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovori
Andy
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 337
Kraj: Maribor
Avto: ID.4
109
152

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a Andy »

Jup jaz sem pa ven padel pri tisti prijavi na FB, bomo kar na 2.4 ostali. Če bodo še dolgo bremzali bodo novi avti imeli že 4.0
mikrohard
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1203
Avto: ID.3
641
18

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a mikrohard »

Načeloma bi morali dobiti upgrade vsi, ki so se prijavili na FB grupi (v kolikor tvoj avto ustreza pogojem in si uporabil taprav e-mail). V prvi rundi (novembra) so izbrali 1000 avtov (tam mene ni bilo zraven)... v drugi rundi (decembra) pa vse ostale, ki so se prijavili.
Rubb
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1226
Kraj: Kp
Avto: Vw
765
677

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a Rubb »

Vsak ki je kadarkoli flashal drug firmware na karkoli ve, kako ti kocine pokonc stojijo ko čakaš ali bo šlo skozi ali pa vrnilo kak error, random disconnect ipd. Verjamem da to vedo tudi vsi izdelovalci sistemov. Pa se mi poraja vprašanje, zakaj ne naredit glavnega računalnika enostavno (ali vsaj enostavneje) dostopnega in z možnostjo prikopa programatorja direkt na čip preko nekega porta (magar com). Ne bi smelo biti tako težko. Če se zabricka med programiranjem bi potem prikopil direkt programator in poslal na čip nov fw...
Pa to zdaj ne leti le na VW, ker imajo vsi te stvari zakopane pod vsaj 5 različnih plastičnih delov in skp dane brez možnosti servisiranja. Seveda potem traja da naročijo nov računalnik in ga zmontirajo...
Matevz22
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 283
Kraj: Ljubljana
Avto: Born 77e
95
45

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a Matevz22 »

Je kar nekaj razlogov za to:
- odgovornost / varnost: proizvajalec mora nekako zagotavljati, da se na sistemih izvaja tisto, kar je bilo predvideno in testirano
- konkurenca: če imaš prost dostop do vsega, potem konkurenci daješ vse na pladnju (s tem ne pravim, da se do vsebine ne da priti s kakšnim drugim postopkom)
- udobje: ne moreš imeti fizičnega dostopa do vsakega uC v vsakem kontrolerju
...

Večina proizvajalcev tako izkorišča komunikacijsko omrežje v avtu, da lahko avtoriziran uporabnik preko ene točke dostopa do vseh bootloaderjev. Teh je veliko, zato nadgradnje trajajo celo večnost. Napake pri izvajanju nadgradenj morajo biti pričakovane in morajo obstajati mehanizmi, da se izogneš "brickanemu" kontrolerju - ti mehanizmi pa po vsej verjetnosti niso vključeni v "batch" skripte za nadgradnjo celotnega sistema v avtu in zahtevajo ročne posege (kompleksnost skript bi lahko konkretno narastla, če bi se predvidelo in obravnavalo vse možne napake).

Določene komponente so res narejene brez predvidene možnosti nadgradnje FW, ampak se lahko kaj proizvajalec ustreli v koleno :) Pri našem drugem avtu iz VW koncerna so nam zaradi nekompatibilnosti vgrajenega FW že 3x menjali volan z elektroniko (težave z izpadanjem delovanja Travel Assist). Zakaj FW ne morejo nadgraditi, mi je uganka. Znani ameriški proizvajalec EVjev na drugi strani stavi na to, da je vsak modulček nadgradljiv (in to preko OTA)...
FrediZ
iMark
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 240
Avto: ID.4 GTX
102
8

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a iMark »

Kako pa je izgledalo to izpadanje Travel Assist. Ker to je bolj, kot ne SW zadeva. Če imaš kapacitiven volan vozilo zaznava, da ga držiš. Če pa ne, pa je potrebno vsake toliko časa malo premakniti volan.
Matevz22
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 283
Kraj: Ljubljana
Avto: Born 77e
95
45

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a Matevz22 »

Izpadanje je bilo ravno zaradi kapacitivnega volana - sporadično je sistem javil napako, da Travel Assist ni na voljo (video: https://photos.app.goo.gl/bto959KYtNsh2Yv86).
Rubb
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1226
Kraj: Kp
Avto: Vw
765
677

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a Rubb »

ID serija vozil ima centralni računalnik in malo zunanjih modulov (vsaj v primerjavi z ICE vozili). Zunanje povezani moduli ala ABS/ESP, airbag modul itd se načeloma niti ne nadgrajujejo. Tudi ni še bilo poročanja, da bi kateri od zunanjih modulov crknil med updatom. Torej sklepamo lahko da je težava predvsem ta centralni računalnik, tega tudi baje menjajo na servisu ko gre update postrani. Se naslanjam na info ki jih ljudje poročajo, tako da je realnost lahko malo drugačna ampak dvomim da je.

Glede varnosti je res, da če imaš poenostavljen dostop do čipa lahko prihaja do zlorab. Tisti ki bodo razvijali razna orodja za krajo ipd pa bodo do podatkov tako ali tako prišli, fw pa sem precej prepričan da je v kriptani obliki, torej ni ravno tako, da ga bo mulc v garaži prirejal... Tudi konkurenca je izločena na enak način. Hacki pa bodo vedno, tako kot so bili in bodo tudi pri vseh konkurenčnih znamkah.
Ne vem, še vedno mislim, da bi morale stvari biti drugače zastavljene že v dezajnu in sklepam da so pri novejših vozilih ID večino teh malomarnosti iz prvih serij odpravili. Jaz sem sicen na 3.1 verziji, bo pa zanimivo videti kaj se zgodi s kakim updatom, ko ga bodo ven poslali.
Athlon71
Prispevkov: 7
Kraj: Ilirska Bistrica
Avto: Passat 3bg
2
1

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a Athlon71 »

Dober dan!
Sem nov na tej strani,ker mi ostaja višek el. energije bi se odločil za nakup id3!
Po branju foruma vidim,da ima še kr probleme z softwerjem!
Gledam cene v tujini,kjer so drasticno padle avto z 15000-3000 km zgubil do 20000 eur v 1-2 letih!
Delam dnevno cca 100 km na dan(Ilirska Bistrica -Trst)
Je ta avto za kupit ali ne?
L.p.
Aleš
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3349
Avto: Tesla Model 3 LR
1838
1904

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Za pravo ceno se vse splača, tudi ID3.
Po kakšni ceni pa gledaš in kaj za ene modele, opremo, starost, kilometražo?

Za 100 km dnevno, bo pa dovolj tudi ID3 z 58 kW baterijo več kot dovolj.
Rubb
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1226
Kraj: Kp
Avto: Vw
765
677

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a Rubb »

SW težave imajo prve serije. Te tudi še niso v celoti posodobljene na najnovejši software. Karkoli od leta 2022 in novejše pa je že speglano in ni težav s softwareom. Stopi do najbližjega avtosalona in naj ti avto posodijo za dan ali dva. Probaj ga peljat v službo, sploh zdaj pozimi boš dobil najboljši občutek glede dosega saj je pozimi najnižji. Če ti vozilo odgovarja pa jih pritisni za ceno. Se da dobit lepe popuste, praviloma okoli 10%. Če gledaš rabljeno ti bodo pa tudi znali pomagati. Le glej da je letnik vsaj 2022.
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3349
Avto: Tesla Model 3 LR
1838
1904

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Če se ne motim kolega gleda rabljene v Italiji.
Athlon71
Prispevkov: 7
Kraj: Ilirska Bistrica
Avto: Passat 3bg
2
1

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a Athlon71 »

https://www.facebook.com/marketplace/it ... 210076494/
Ja,gledam italija in nemcija
V italiji na subito.it
Potem letnik 20-21 ni za kupit?
Rubb
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1226
Kraj: Kp
Avto: Vw
765
677

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a Rubb »

Preveri če ima software 3.0 ali novejši. Če je, potem super, drugače pa se znaš načakat za ga dobit. Tudi 2.4 verzija je pogojno užitna, manj pa nebi svetoval.
Andy
Athlon71
Prispevkov: 7
Kraj: Ilirska Bistrica
Avto: Passat 3bg
2
1

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a Athlon71 »

Potem ni vazno,kateri letnik je,glavno da je posodobljen na 3.0 ali visje?
Rubb, Athlon71
crest
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 184
Kraj: Ljubljana
Avto: VW ID.3
74
67

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a crest »

Super če je verzija 2.4 ali več.
Če pa še nima 2.4 pa ti jo zastonj naložijo na servisu + zamenjajo akumulator 12V, saj je bil vpoklic.

Tako da samo cena in ohranjenost.
Ogo, SnakeEye
mikrohard
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1203
Avto: ID.3
641
18

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a mikrohard »

Meni je bil 2.3 boljši od 2.4… 2.4 ima (rahlo) hitrejše DC polnjenje in nižjo porabo pri vožnji na kratke razdalje v mrazu… je pa posledica spremenjenega gretja baterije tudi počasnejše DC polnjenje pozimi, če baterija ni ogreta. Ima pa 2.4 popolnoma pokvarjene charging lokacije, ki so v 2.3 vsaj približno delovale. Glede 3.0 nimam nobenih večjih pripomb (razen določenih kozmetičnih napak, ki so verjetno posledica performance optimizacij). IMHO VW nikoli ne bi smel nalagat 2.4 na avte v delavnici… bi morali iti direktno na 3.0.
mihaz
Rubb
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1226
Kraj: Kp
Avto: Vw
765
677

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a Rubb »

2.4 je bil predpogoj za 3.x. Direkt ni biilo mogoče nadgradit iz manj kot 2.4 na 3.x. Čemu je temu tako se na veliko špekulira, uradnega odgovora pa zaenkrat še ni. Ravno tako pooblaščenci naj ne bi upali nadgrajevat prek njihovega umesnika. Te more VW izbrat za nadgradnjo.
Od 3.1 naprej pa lahko tudi osebno potrdim da gre brez težav tudi preko zraka. Za večje update še ne vem ker ga nisem imel ampak za manjše popravke jih dobim 1x na mesec ali dva. Škoda samo ker ni nekega changelog-a kjer bi lahko videl dejanske spremembe.
mikrohard
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1203
Avto: ID.3
641
18

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a mikrohard »

Bullshit. Bil je predpogoj za OTA. Ne pa za direktno instalacijo. Če je lahko šla Škoda direktno na 3.0, bi lahko šel tudi VW. Edini razlog za frankenstein 2.4 verzijo je ta, da hoče VW forsirat OTA.
McDuck
Rubb
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1226
Kraj: Kp
Avto: Vw
765
677

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a Rubb »

Če pri pooblaščenih servisih nimajo možnosti, potem se ne da. Zakaj je temu tako lahko špekuliramo a vedeli ne bomo za sigurno.
Prve serije ID vozil so prišle na trg pred Škodinimi, tako da se tudi hardware razlikuje. To je tudi ena od teorij zakaj VW ni mogel direkt na 3.x. Spet, 100% ne bomo vedeli. Kar vem je samo to, da si nobena firma ne bo sama pljuvala v skledo in če bi bilo tehnično emostavno izvedljivo, bi bilo pač že narejeno.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8260
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5358
3483

Re: Uporabniške izkušnje z iD.3

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> če bi bilo tehnično emostavno izvedljivo ..

Jup, pod črto vse firme delajo samo to, česar so sposobne.
"če bi hotl, bi zlahka.." je naiven bulšit.

VW dela max česar je sposoben.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “ID.3”