Recenzija e-208

e-208, e-2008, iON
Odgovori
Bogeyman
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 44
Avto: Peugeot e-208
66
9

Recenzija e-208

Odgovor Napisal/-a Bogeyman »

Moja recenzija e-208 po prevoženih 6.000 km s katero mogoče nekomu olajšam odločitev pri nakupu.
Ko je prišel čas zamenjave avta, je bilo treba začeti razmišljati o nakupu novega. Res, da sem se že prej veliko zanimal o električnih avtih, a ko je prišel čas nisem bil več tako prepričan, da bi ga kar kupil. Pojavilo se je ogromno vprašajev in čejev. Seveda tudi od žene in bližnjih. Človek, ki ni vajen dati tako velike denarje za avto, se tega kar ustraši. Pa še nobene testne vožnje se ni dalo z njim opraviti. No, po nekaj tehtnih premislekih, izračunih in utemeljitvah pri ženi :D , je odločitev padla. Naročimo!
Sedaj, ko gledam nazaj, ne bi šel več na ICE avto. Ni šans! Vsi dvomi, ki so se pojavili ob 6 mesečnem čakanju nanj, prebiranju forumov in gledanju videov, so se v hipu razblinili, ko smo se prvič zapeljali z njim.
Žal nimam izkušenj z drugimi EV in ga bom zato mogoče preveč hvalil. ;)
Avto je po velikosti za nas ravno pravšnji. Najprej so bili dvomi glede tega, a ko ugotoviš kaj res rabiš, to ni več težava. Smo trije v družini in s strešnim kovčkom se bo dalo komot z njim na daljše potovanje.
Oprema je GT Line z radarskim tempomatom, opozorilom za mrtvi kot in ogrevanimi prednjimi sedeži.
Notranjost je ena izmed stvari, ki so me prepričale k nakupu. Všeč so mi uporabljeni materiali in da ni preveč plastik-fantastik ter da so sedeži udobni in te športno objamejo. Majhen volan, ter posledično pozicija sedenja, je odvisno od posameznika komu bo všeč. Nam ustreza. Odlagalnih površin je kar precej, tudi za telefon (opažam namreč, da v marsikaterem avtu nimaš kam dati telefona, da bi imel pogled nanj med vožnjo).
Na zadnjih sedežih je precej tesno, a še vedno dovolj prostora. Težava so ozka zadnja vrata, kar otežuje vstop, ampak tako je v tem segmentu.
Ozvočenje je precej solidno, a to je itak odvisno od tega, kdo posluša.
Vlečne kljuke žal nima in to je bil pač kompromis.
Občutek pri vožnji je fenomenalen. Trenuten navor, ki je na razpolago, ko pritisneš na “gas” ti pričara nasmešek na obrazu. :) Čeprav je po Bjornovih testih med glasnejšimi, tega jaz ne morem potrditi. Prvič, ker ne vem kako je pri drugih EV in drugič, ker se mi zdi neverjetno tih. ;) Podvozje je razmeroma trdo in zato je pri vožnji precej športen občutek, a še vedno zelo dobro absorbira. Lega na cesti je odlična. Tip vožnje se nastavi z gumbom za izbiro Eco, Normal in Sport. Vsaka omeji moč motorja, trdoto volana ter ogrevanje v Eco. Če se pritisne pedal do konca, je vedno na voljo vsa moč (je čutiti rahel klik, kot bi pritisnil na gumb).
Za regeneracijo energije ob upočasnjevanju obstajata dve možnosti. Vožnja v D in vožnja v B. Pri slednji je regeneracija močnejša. Ta se dozira s popuščanjem stopalke za pospeševanje ali s pritiskom na zavoro. Vožnja na tak način je res super. Avto se na koncu ne popolnoma ustavi in je potrebno pritisniti na zavoro. Ko želiš speljati, jo samo spustiš in avto gre počasi naprej. Jaz vedno vozim v B, Sport.
LED luči zelo dobro svetijo. Avtomatsko vklapljanje dolgih prav tako.
Glede ogrevanja kabine nimam pripomb. Zavedati se je treba, da v Eco načinu vožnje ne greje ravno dobro, kar se pa lahko kompenzira z ogrevanimi sedeži. Da pa lahko časovno nastaviš ogrevanje kabine in se zjutraj vsedeš v ogret avto, je neprecenljivo.
Radarski tempomat deluje v redu. Sicer na avtocesti, ga nisem še preizkusil, ker zaenkrat ni potrebe za nakup vinjete. Je pa zelo uporaben v koloni, kjer se z njegovo pomočjo avto sam ustavi in nato spelje. Če miruje več kot 3 sekunde, potem je za speljevanje potrebno pritisniti gumb na ročici. Ohranjanje voznega pasu deluje ok. Seveda je vse odvisno od tega kako kamera prepoznava črte in kakšni so ovinki. Na zavitih cestah se večkrat zgodi, da ne prepozna črt, a najbrž ni mišljeno za tovrstno uporabo. Na avtocesti predvidevam, da bi delovalo tako kot mora. Opozorila za mrtvi kot še nisem uspel preizkusiti. Prepoznavanje prometnih znakov deluje razmeroma vredu, a zame nima uporabne vrednosti, ker se predlog prikaže šele ko greš mimo znaka in je treba predlagano hitrost 2x potrditi z gumbom.
Vzvratna kamera ni omembe vredna, ker je slika precej slabe kvalitete, a vseeno opravi svoje delo.
Prtljažni prostor je primerljiv z ostalimi avtomobili v tem segmentu. Pod podom ni dodatnega prostora za kable, ker je tam namesto rezervne pnevmatike orodje za popravilo. Lahko pa to odstraniš in tako pridobiš nekaj prostora. Čeprav so v avtu vse žarnice LED, pa je v prtljažniku navadna. :giggle:
Infotainment ni nek presežek. S tem mislim predvsem na to, da nima nastavitev, ki jih imajo drugi EV. Tako pogrešam prikaz procentov baterije, saj je prikazana samo skala z dosegom. Doseg je resnično guess-o-meter, saj se na njega ne moreš zanesti, ker preveč niha. Gledati je potrebno le skalo. Pogrešam tudi nastavitev zgornje meje polnjenja in shranjevanje nekaterih nastavitev v spomin (npr. tip vožnje - Eco, Normal, Sport in stopnja regeneracije B, ki se ponastavijo ob vsakem zagonu). Trik je pri velikosti ekranov oz. dodatni opremi. Pri 10” je možen prikaz porabe porabnikov, prikaz dodatne statistike porabe, nastavitev odloženega polnjenja in programirano ogrevanje kabine. Jaz imam 7” ekran brez navigacije in teh stvari nimam. So pa nekatere dosegljive preko aplikacije, kar bom opisal v nadaljevanju. Android Auto deluje odlično in mi ni žal, da nisem vzel navigacije. Glede sredinskega ekrana pogrešam še to, da ni malenkost bolj na dosegu roke. Ok, za nekoga, ki si lahko pomakne sedež bližje, to ne bo ovira. Ima pa po drugi strani odličen prikazovalnik za volanom. Ta ima 3D prikaz elementov. Deluje tako, da dodaten ekranček nad njim projecira drugo plast in tako izgleda, da ta izstopa. Ima nekaj različnih načinov prikazov. Možna je tudi izbira barv ambientalne osvetlitve v kabini. Pohvaliti moram tudi DAB+ radio. Telefoniranje in glasba preko bluetooth deluje ok, le ob vsakem zagonu avta se žal ponastavi na radio.
Kar se tiče porabe nimam kaj veliko za povedati, saj avto rabimo predvsem za dnevih 50 km, brez avtoceste. Od oktobra, ko smo ga dobili, kaže porabo 17 kWh/100 km. Bomo videli kako bo z avtocesto, ker ima tam baje kar visoko porabo. V oktobru je bilo še toplo in sem ocenil, da bi s polno baterijo po lokalnih cestah z lahkoto naredil 300 km. Sedaj pozimi, ko so bile temperature pod ničlo pa skoraj 50-100 km manj.
Aplikacija je poglavje zase. Je zelo nedodelana. Ob prijavi z izbiro Slovenije, remote funkcije ne delujejo, zato je treba izbrati kakšno drugo državo (npr. UK). V aplikaciji prikazuje preostalo energijo v bateriji z dosegom v km in procentih :tup: . Možno je nastaviti odloženo polnjenje (začetek polnjenja ob določeni uri) ter ogrevanje kabine (po urniku in ročno). S pošiljanjem ukazov je potrebno imeti veliko potrpljenja. Osveževanje stanja namreč traja zelo dolgo, prav tako, ko želimo aktivirati ogrevanje. Informacijo o stanju baterije se lahko pridobi samo, če je priključen na polnjenje, drugače se vidi le zadnje stanje (ko se je avto ugasnil). Pri pregledu teh informacij med vožnjo to naredi v trenutku (verjetno gre komunikacija preko bluetooth). Sicer beleži prevožene poti, a žal ne vedno. V izvedenki z navigacijo, beleži tudi lokacijo. Vse te informacije sem moral pridobiti sam, saj teh nisem dobil ne v navodilih, ne pri prodajalcu, ne pri uvozniku.
Zraven avta smo dobili 11 kW trifazno polnilnico Evbox Elvi. Ni dinamična, a je tudi ne pogrešam. Nastavljeno imam, da se po urniku polni ponoči toliko časa, da dopolni za dnevno prevožene kilometre. Cilj je bil, da se čim manj ukvarjam s polnjenjem in da se baterija ne polni vedno do 100%. Celotno baterijo napolni v 5 urah. Za polnilnico obstajata dve aplikaciji. Prva je za konfiguracijo (max tok, posodabljanje firmware-a, nastavitve aktivacijskih kartic, wifi, SIM,...) in se poveže direktno na polnilnico preko bluetooth ali wifi. Druga je pa spletna aplikacija in je za spremljanje porabe, nastavljanje aktivacijskih kartic, nastavljanje začetka in konca polnjenja,.... Podatke pridobiva preko SIM kartice v polnilnici in je tako dosegljiva od kjerkoli, saj je platforma namenjena tudi temu, da se jo uporablja kot javno polnilnico. Zaenkrat najbrž to v Sloveniji ni možno. Ali pa ja, ne vem. Namreč za pridobiti vse informacije o polnilnici sem se moral res angažirati, saj monter je le nastavil polnilnico, vse možnosti glede software-a pa sem moral naštudirati sam. Priložena navodila so bila res slaba, na prodajalca pa tudi nisem mogel računati. Šele, ko sem dobil pravo osebo pri dobavitelju polnilnice, se je začel klobčič odvijati. Za polnjenje na schuko je priložena 8 A prenosna polnilnica, katere nisem še rabil. 100 kW DC polnjenja še nisem uspel testirati, na 50 kW pa sem polnil enkrat samo kratek čas.
Na odločitev za nakup je vplivalo predvsem to, v kolikšnem času se vsi stroški izenačijo s primerljivim ICE avtom. Za moj primer, pri 20.000 km letno in subvencijo 6.000 €, bi bilo to v grobem 5-6 let. Cena je bila cca. 33.000 € brez subvencije.
Servisi so na dve leti oz. 25.000 km + prvo leto na 12.500 km.
Sem imel priliko primerjati s Corsa-e. Saj je tudi lep avto, a bi se vseeno še enkrat odločil za e-208. :)
Hvala vsem uporabnikom tega foruma, s pomočjo katerega sem se veliko naučil.
Jose, prijazen, Vodokotlic, SimonZed, edi-b, timo, mitjap, sluk, Robie, EVH, context, prgrmr, dunker, EV+PV entuziast, skicEV, Franci, ixi, kt57, Sebastijan, Moni, FV-EV, domina, zajtam, warpedone, Nemelk, robertto, elbic, LAjCi, Bucko99, Tomtom
Odgovori

Vrni se na “Peugeot”