e-golf gre prvič malo dlje...

Električna izvedba klasičnega golfa
gile
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 367
Kraj: Bela krajina
Avto: e-golf
335
86

e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a gile »

Pred dnevi sem moral na hitro in nenadoma v Celje. Po navadi grem na takšne poti z ICE, na katerem imam tudi vinjeto, tokrat pa sem se odločil, da je to idealna priložnost za test e-golfa na daljši relaciji. Ker še ene vinjete nisem imel namena kupovat, je bila edina varianta iz Bele krajine na Novo mesto ter nato po regionalkah smer proti Krškemu. Ker je bil "time of the essence", sem samo na hitro preletel Plugshare in videl oranžno ikono v Šentjerneju, ter kar nekaj zelenih na poti do in v samem Celju. Pomislim odlično in sestavim bojni načrt: v Šentjerneju, mestu polnem zgodovinskih in kulturnih znamenitosti, ki sem si ga tako ali tako želel ogledat , napolnim, kolikor bo dopuščal čas, nato po "bližnjici" čez Rako, ob 12.00 uri sem moral bit v Celju, kjer bi med odmorom za malico še dodatno nafilal moči in seveda baterijo v avtu. Po potrebi bi še enkrat lahko polnil v Šentjerneju, ker sem moral bit ob 17.00 uri doma, takoj zatem pa me je čakala naslednja pot dolžine 60km.
Odhod od doma ob 09.00 uri in napakica št. 1:
Ker je bila nenapovedana pot, sem imel baterijo na cca 60%, ampak ni panike, v Šentjerneju je DC polnilnica, sicer zaradi časa nisem niti gledal, verjetno 40 kW.
Prihod v Šentjernej in napakica št. 2:
Implerina DC polnilnica ni pričakovanih 40, ampak piše da je zgolj 15kW. Pri cca 40% baterije priključim kabel, aktiviram z aplikacijo in polni zgolj z dobrih 12 kW. Oookeeej, si bom lahko bolj podrobno ogledal to zanimivo malo mesto. Po cca 20 min dobim sporočilo o prekinjenem polnjenju, prenesenih zgolj dobrih 5kW. A nismo ravno o teh težavah brali na tem forumu? Nič, čas teče, zgolj preizkusim če lahko še enkrat aktiviram polnjenje: gre, nekaj minut še polnim in spet z cca 60% pičim naprej proti Celju, čas že priganja.
Prihod v Celje in napakica št. 3:
Opravim posel, čas za zasluženo malico. Zaradi korone nisem bil že dolgo v mcdonaldsu, gugl najde najbližjega in na parkirišču preko aplikacij iščem polnilnice, nobene v bližini. Gugl najde še en mcdonalds, v City centru, v bližini dve polnilnici. Super, odpeljem do prve, na njej se polni en Zoe, drugi pa samo kampira. Tudi med EVjaši včasih manjka kulture. Nekaj časa hodim okoli avta, krožim okoli parkirišča, ni odziva, grem za vogal na polnilnico od Tuš centra. Vsa štiri mesta prazna, piše za polnjenje v trafiki prevzemite našo kartico. Grem v trafiko, hočem kartico, prodajalka pa hoče mojo kartico. Ji rečem, ne gospa, za polnjenje avta. Odgovori: že že, ampak potrebujem vašo tuš kartico. Itak je nimam, prosim če mi posodi njeno in me skoraj prebode s pogledom. Kličem domov, gospa tudi nekje na poti, nima je pri sebi. Zapustim tuš in se odpeljem na prvi mcdonalds; vseeno je lepše jest na terasi.
Odhod iz Celja in napakica št. 4:
Ker čas spet priganja, se z cca 40% baterije pogumno in kar na moč odpravim iz Celja proti Šentjerneju. Bolj sem se približeval odcepu za Rako, bolj je šla baterija proti rdečemu polju, bolj sem skeptičen da bom prišel do Šentjerneja. Spet hiter pogled na plugshare. Ugotovim, da je boljše in bolj sigurno, če si ogledam še eno lepo slovensko mesto: Krško. Komaj najdem polnilnico in pri zgolj 11km dosega s tresočo roko vstavljam kabel v AC polnilnico. Dela. Priložnost izkoristim za kavo, googlam, da skoraj izpraznim baterijo na mobiju, opravim nakup v Sparu, pač sam sebe tolažim, da sem lahko med polnjenjem opravil toooliko stvari Po cca pol ure izračunam, da je dovolj in se odpravim proti Šentjerneju, kjer bom itak polnil na "hitri" polnilnici.
Prihod v Šentjernej in napakica št. 5:
Priklopim avto in opazim, da je baterija na mobiju čist prazna . Ne vem, ali nisem dovolj priklopil kabla pred odhodom iz Krškega, ali ima mogoče e-golf kakšen feature, da ne polni, ko je na limitu, v glavnem, ne morem aktivirat polnilnice. Ura že 15:30, čas se mi izteka, jaz pa čist brez štroma. Dobesedno. Ko sem se že mislil predat v usodo, vidim pri sosednji hiši starejšega možakarja. Razložim težavo, odvrne ni problema, sveda lahko polniš mobi pri meni. Pokaže vtičnico, jaz pa samo USB kabel. Že skoraj ponižno vprašam, če ima tudi vtikač, ponosno odvrne: seveda! in mi prinese 3 metrski električni podaljšek . V tem trenutku obupam in ravno pred odhodom njegova žena prinese svoj kabel. Še so dobri ljudje na svetu. Toliko napolnim mobi, da aktiviram polnilnico, katero vsakih 5 kW vrže ven. Vžgem navigacijo z domačim naslovom, ko pokaže prihod domov ob 17:00 uri, odrinem, pred odhodom se še zahvalim dobrim sosedom.
Prihod domov:
Točno ob 17.00 uri, računalnik kaže doseg 57km, potrebujem jih vsaj 60. Dovolj dogodivščin za en dan. Parkiram in nadaljujem z Octavio.

Zaključek in nauk zgodbe: z EV nikoli, NIKOLI na pot v neznano z manj kot 100% baterije. No, kljub temu zanimivemu dnevu polnem dogodivščin, mi je samo še bolj jasno, da sem več ali manj zaključil z ICE in se že veselim novih dogodivščin z e-golfom...
amaterB, pirpy, prijazen, dunda, Sebastijan, matija, Franci, Vodokotlic, GM, Moni, CRF, Avrelij, timo, Stromcek, SimonZed, robertto, context, Kegelj, EV+PV entuziast, EVH, Damijan, Tomtom, hribovc0601, Matej, tomi123, Nejccc, talker2, prgrmr, DGJ, Dzun Tao, cizx14, davrog10
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6550
Avto: Kona 64_2018
3491
595

Re: e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Nabavi si prenosno polnilnico, po možnosti več fazno in vse možne priklope, brez vinjete pride še kako prav Sčasoma se navadiš vsega, jaz se na pot lagano odpravim tudi s 50% sam mal moraš spoznat avto
Maybe
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 730
514
76

Re: e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a Maybe »

In pol pravijo naj kupim EV in naj grem z njim na dopust Bom. Čez 5 let, maybe.
Argo
-
Prispevkov: 1566
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
969
701

Re: e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a Argo »

Maybe napisal/-a:In pol pravijo naj kupim EV in naj grem z njim na dopust Bom. Čez 5 let, maybe.
S teslo z lahkoto oz. Brez težav. Saj tud s kosilnico ne greš na dopust, čeprav ima motor z notranjim izgorevanjem. Ne moreš vse EVje metati v isti koš.

Pač si je treba kupit ustrezen EV. Ne vem če ne bi takšno pot celo s kono 64 prevozil brez vmesnega polnjenja pa bi še polovico kapacitete baterije ostalo. Ne vem pa koliko km je blo vsega skupaj.
Zadnjič spremenil Argo, dne 25 Maj 2020, 16:01, skupaj popravljeno 1 krat.
nakaza, E-lon
Uporabniški avatar
Franci
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1227
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
1180
418

Re: e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a Franci »

Ja lepa dogodivščina - vse sicer samo v Sloveniji - saj so taki časi.
Ja z ženo sva bila lani na Norveškem - sicer s KONO, katera ima malo večji doseg od e-Golfa, a za tako pot si moraš vzeti v zakup, da kdaj ne bo šlo vse po planu in bo potreben rezervni scenarij 1, 2 ali 3, ...

Ja včaih te preseneti, kaj gre lahko vse na robe - pripelje celo do tega, da v kampu ne dobiš elektrike, da bi polnil preko noči z 2 kW/h, da naslednji dan prideš do naslednje polnilnice.

No ampak vseeno sva brez želve prevozila celotno pot - tako, da ja tudi na daljši dopust se da z EV-jem.
EV+PV entuziast, Tomtom, Nemelk
Argo
-
Prispevkov: 1566
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
969
701

Re: e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a Argo »

Jaz sem bil Poljska-Danska-Nemčija. Sem si na poti zaželel Tesle.
Uporabniški avatar
prijazen
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 689
Kraj: Gorenjska
Avto: KonaE 2021
694
1863

Re: e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a prijazen »

Še en zapis, ki lepo prikaže realno stanje. Že lahko, da imamo statistično gledano veliko polnilnic glede na število EV.
Praktično stanje na terenu pa kaže drugačno sliko. In tudi (ali pa ravno) zato se e-mobilnost še ne bo tako hitro razmahnila.
Večina ni pripravljena iskati polnilna mesta in se tresti ali bo kakšen priključek prost oz. če bo polnilnica sploh delala.

Če bi sam imel več daljših ali pa nepredvidljivih poti, o lastništvu EV-ja danes še ne bi razmišljal. Izjemoma samo, če to ne bi bilo edino vozilo pri hiši.

Ko se gre na dopust - takrat imaš (oz. bi vsaj moral imeti) dovolj časa.

Glede kateregakoli modela znamke Tesla pa: večini so cenovno nedostopni.
Od tistih, ki bi si ga sicer lahko kupili, pa je kar nekaj takih, ki se jim to (vsaj trenutno) ne zdi smiselna investicija.
Na opisani relaciji tudi (precej prazna) Tesla ne bi pomagala kaj prida, ker v bližini oz. ob poti ni nobenega SC-ja.
Damijan
timo
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 265
Kraj: Logatec
Avto: Hyundai Kona 3f 64 -2021
425
1665

Re: e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a timo »

Prvih 50.000km je poučnih -mal težje. pol pa gre..
lovec1990, Matej, Nejccc, DGJ, FV-EV
Kona 64 50kkm prej IONIQ 28kWh - 218kkm, SE 33kW, Smart&Simple 3F CRF
Uporabniški avatar
Stromcek
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 953
Kraj: Ljubljana
Avto: Tesla S 100D
2689
1162

Re: e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a Stromcek »

Dobra zgodba, neprecenljive izkušnje! Če želiš biti pravi EVjevec, moraš vsaj enkrat izkusiti tole ali še kaj hujšega
Test passed!

Kot že večkrat ne tem forumu povedano, pa je glavna težava neustrezno delovanje polnilnic.
Torej, v Sloveniji imamo po statistiki veliko polnilnic, njihovo delovanje pa je v veliki večini ena velika žalost.
Ko bomo na tem področju naredili red, bo rešenih veliko problemov.

Glede velikosti baterije pa že omenjeno univerzalno pravilo, ki velja tudi za kable in še kaj
Tudi z manjšo ali krajšim se vse da, le bolj je treba biti spreten

Veliko zadovoljstva z novim e-golfom želim!
Argo, DGJ
Zadnji E-golfi
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 138
Kraj: Celje
Avto: E-golf
71
15

Re: e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a Zadnji E-golfi »

Hvala, sem vesel takih prispevkov ... Vidiš, da morda tudi 2 rezervna načrta včasih nista dovolj. Verjetno tudi takšno dogodivščino z dodatnimi smolami preživiš, verjetno skoraj vsak z EVjem tudi kaj takega doživi, a če se da izogniti in kaj naučiti iz zgodb drugih, je dobrodošlo. Je pa res, ja, da se vseh EVjev ne da v isti koš metati. Eni EVji so tudi 2x, 3x, 4x dražji od drugih. In morda jaz razmišljam prav nasprotno od nekaterih. Relativno ugoden EV se mi zdi pameten nakup, drag EV pa ne ravno. Seveda pa vsak po svojih potrebah in zmožnostih, ne bi pa ravno kosilnic omenjal, ko se o avtomobilih pogovarjamo.
Argo
-
Prispevkov: 1566
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
969
701

Re: e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a Argo »

Jah. E-golf je čist spodoben avto ampak se tu ravno vidi, da je kapaciteta baterije premajhna in s tem tudi premajhen domet. 10x polnit za manj kot 250km poti, kaj pa vem. Imaš srečo, da se na pot nisi odpravil pozimi pri -10. Polnilnice so res problem. Ampak dramatizirati za tako kratko pot pa je smešno. Vedno se krivi polnilnice, jaz pa menim, da je potrebno kupit ustrezen avto, s takšno kapaciteto baterije, da filaš na cilju. Če se le da pa celo takšen, da takšne poti opraviš z enim polnjenjem.

Polnilnice dejansko postanejo problem pri poteh, ki so daljše od 300km po AC. Če pa si kupiš avto z majhno kapaciteto baterije pa v bistvu niti ni ustrezen za takšno pot ampak je bolj primeren za vožnjo v okolici.
warpedone
MK47
Prispevkov: 8
Kraj: republika Gorenjska
Avto: e-golf
6
0

Re: e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a MK47 »

V bistvu si je zadevo sam skuhal.

Celotna pot NM-Šentjernej-Celje-Krško-Novo mesto znese 188km in je normalno prevozna s 100% baterije v e-golfu.
Glede na štartno pozicijo 60% je zadeva izvedljiva z enkratnim polnjenjem na DC v Celju in bi vzela cca 20min, na cilju nazaj v Novem mestu pa bi še vedno imel 25% kapacitete.
1.Lokacija v Celju kjer se je polnil ZOE (predvidevam da zadej za City centrom) ima težave z enim od polnilnih mest in zadevo štarta, nato pa vrže ven. Verjetno je zato bilo drugo vozilo zgolj parkirano.
2.TUŠ ima sistem zastavljen tako da moraš biti lastnik tuš kartice da lahko zaprosiš za njihovo kartico mobilnosti in nato polniš brezplačno na njihovih polnilnicah. Prav v Tušu v Celju mi je prijazna gospa ponudila da lahko izpolnim pristopnico za tuš kartico (vzelo mi je max 3 minute) in takoj za tem sem dobil njihovo kartico mobilnosti, kasneje pa na dom še navadno.
3.Cca pol kilometra naprej proti Laškem imaš petrol na katerem se nahaja DC polnilnica o kateri sem pisal v začetku in bi lahko vse svoje probleme rešil v 20 minutah.

Po mojem mnenju je tole vse skupaj bolj smola in slaba pripravljenost uporabnika, kot pa težava v avtu.
kt57, EVH, context, giotto, DGJ
MK47
Prispevkov: 8
Kraj: republika Gorenjska
Avto: e-golf
6
0

Re: e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a MK47 »

Se tole, ce se nebi vracal cez Krsko bi prihranil cca 20km in tudi čas polnjenja v Celju bi bil lahko krajši. Če predpostavljaš še tvojo dodatno 60km pot bi polnil 10min dlje pa bi imel mir do doma
giotto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1124
866
1084

Re: e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a giotto »

Js imam vedno plan B in seveda tudi C. Aja pa vinjeto...

Zaenkrat še nisem imel resnejših težav.
EVH
giotto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1124
866
1084

Re: e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a giotto »

V Celju je petrolova DC v mestu. Zakaj nisi sel na tisto?
EVH
Argo
-
Prispevkov: 1566
Kraj: Slovenija
Avto: Kona EV 64
969
701

Re: e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a Argo »

giotto napisal/-a:V Celju je petrolova DC v mestu. Zakaj nisi sel na tisto?
Je treba plačat.
EVH
Uporabniški avatar
Nejccc
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1020
Kraj: Horjul
Avto: Ioniq EV 28 kWh, e-Niro 64kWh
1243
2402

Re: e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a Nejccc »

Vsaka šola nekaj stane. Ta ni bila prav draga, kljub vsej drami

Z bivšo sva pred 2 leti prevozila pot Lj - Hamburg - Dresden - Salzburg - Lj, slabih 3100 km. Sicer je bil to dopust ampak vozila sva se samo večinoma po avtocestah in polnila 95% na DCjih 45 kW+.
Sva imela samo en problem na poti: eno planirano polnilnico sva spustila, naslednja polnilnica ob avtocesti pa ni delovala. Sva na indikatorju aku že kurila rdeče polje, saj sva morala narediti "obvoz" na drugo stran avtoceste - cca. 15 km.
Kasneje sem izvedel, da so postajališča podzemno povezana. Ah ja
giotto, instrukcije, timo
talker2
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 480
Kraj: Ljubljana
741
1441

Re: e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a talker2 »

Še eden od mnogih primerov zakaj že 3 leta uživam z mojim PHEVom. Imam vedno samo plan A, ki vedno deluje
giotto
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1124
866
1084

Re: e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a giotto »

Nauk zgodbe: če kupiš egolfa je pametno da si pustiš še kakšen evro na lagerju ker ga boš na daljši poti najbrš potreboval za DC.

Js sem šel prejšnji teden iz Bleda v MB in nazaj. Skupaj 390km.
Plan A: vozim hitro in grem 2x na DC Petrol. Ravno tega v Celju sem imel naplaniranega, vsaj tja grede. Strosek cca 10€.
Plan B: opustim plan A ko dobim varstvo za tamalo in gre z mano samo sin. Veliko bolje namrec prenasa daljse voznje ce zadaj sedi sam. Vozim 115 kph. Planiram 1 polnenje MOL Maribor. Pustim si backup za nazaj grede, na kratko DC Petrol. Strosek cca 5€.
Plan C: Tja prideva s še 50km dometa. Ker se izkaže da nama ne bo treba takoj nazaj zavijem na AC pri želežniški. Polnim 3h. Urediva kar je treba za povrh pa še hike na piramido. Nazaj peljem 120 kph do ljubljane, sva šla jest v Alejo, še tam polnim skoraj 2 uri (v mehiški so se obračali zelo zelo počasi... ampak hrana je bila pa dobra). Peljem 130kph do doma. Strošek 0€. Po planu C je sicer šel cel dan ampak bil je pa čudovit.
DeCoRawr, alfy, Nejccc, SimonZed, Kegelj, Franci, Damijan, Moni, DGJ
Kegelj
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 727
Kraj: Dolenjska
Avto: e-golf
539
486

Re: e-golf gre prvič malo dlje...

Odgovor Napisal/-a Kegelj »

Mislim, da odpiralec teme ne bi imel skoraj nobenih težav, če bi imel v štartu baterijo polno. Mislim, da bi bil potem čisto dovolj samo 1 postanek na Petrolovi DC polnilni postaji. Uporaba AC polnilnih postaj pa ti pot precej podaljša.
giotto
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “e-Golf”