SEAT el-Born

Odgovori
Matej24
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 811
Kraj: Kuca/Posao/Kuca
Avto: Cupra Born
533
480

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a Matej24 »

Brez skrbi, ti ne bom ostal dolžan... :beer:
PogoreucJ
De Rosa
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 370
Kraj: Celje
Avto: Audi Q4 SB 40
448
113

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a De Rosa »

PogoreucJ napisal/-a: 03 Feb 2023, 13:33
Matej24 napisal/-a: 03 Feb 2023, 13:24 Fino. Bodo morda zdaj ljudje nehali buljiti v avto kot da voziš vesoljsko ladjo.

Čeprav so komentarji vsi pozitivni in oh in sploh kako strupen avto, a tega nisem vajen in mi po dveh tednih že najeda... :giggle:
Da ti bo lažje, če te srečam bom pristopil in pokritiziral😂
Najboljš se skup dobit.. Mal pokritiziramo drug drugemu in gremo vsi zadovoljni na en pir :beer:
Matej24, PogoreucJ, Rubb
Matej24
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 811
Kraj: Kuca/Posao/Kuca
Avto: Cupra Born
533
480

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a Matej24 »

Malo sem se poigral s številkami...in tole so rezultati:

Kapaciteta baterije od 0%-100% je dejansko 54 kWh. Računano na dejstvu da z 60% baterije (SOC 80%->20%) s porabo 18 kWh/100km naredim točno 180km. Vožnja čez drn in strn, razmere torej daleč od idealnih (ne-raven teren, ne-konstantna hitrost z pospeševanji).

Izguba pri polnjenju doma z 13A (8 kW) je 8.7%. Računano na podlagi podatka, da je za polnjenje od 20%-80% v avto bilo poslanih 35,5 kWh (podatek na prenosni polnilni postaji), dejansko pa je avto to pretvoril v 32,4 kWh kar porabim dnevno v 180km.

A je to dvoje možno, ali sem povsem brcnil mimo, ali so rezultati takšni kot so normalni (po moje niso)?
SnakeEye
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 209
Kraj: Ljubljana
Avto: ID. 3
172
95

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a SnakeEye »

Matej24 napisal/-a: 03 Feb 2023, 21:02 Malo sem se poigral s številkami...in tole so rezultati:

Kapaciteta baterije od 0%-100% je dejansko 54 kWh. Računano na dejstvu da z 60% baterije (SOC 80%->20%) s porabo 18 kWh/100km naredim točno 180km. Vožnja čez drn in strn, razmere torej daleč od idealnih (ne-raven teren, ne-konstantna hitrost z pospeševanji).

Izguba pri polnjenju doma z 13A (8 kW) je 8.7%. Računano na podlagi podatka, da je za polnjenje od 20%-80% v avto bilo poslanih 35,5 kWh (podatek na prenosni polnilni postaji), dejansko pa je avto to pretvoril v 32,4 kWh kar porabim dnevno v 180km.

A je to dvoje možno, ali sem povsem brcnil mimo, ali so rezultati takšni kot so normalni (po moje niso)?
Jaz imamo podobno pri ID. 3 po dveh letih.
mikrohard
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1201
Avto: ID.3
639
18

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a mikrohard »

Normalno... nova baterija ima med 0 in 100% poleti na voljo okoli 55kWh, pozimi 54kWh (čeprav jo VW reklamira kot 58kWh neto). Nekateri pravijo, da naj bi se preostanek (3-4kWh) skrival pod 0% (omogočal še vožnjo 20-25km predenj se avto popolnoma ustavi).

Izgube pri 11kW polnjenju so okoli 10%... pri nižjih hitrostih polnjenja bi morale biti izgube še višje.
Matej24
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6552
Avto: Kona 64_2018
3492
595

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Vožnja čez drm in strm ni tolk daleč od idealne. To je dobra za velik doseg. Avtocesta in velika hitrost ubijata doseg. To pospešavanje in bremzanje z regeneracijo ni tolk slabo kot se govori.
Matevz22
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 283
Kraj: Ljubljana
Avto: Born 77e
95
45

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a Matevz22 »

Jaz imam pri kombinaciji zelo kratkih voženj (nekaj km) in voženj po avtocesti za zadnjih 1000 km porabo okoli 23 kWh/100km (brez da bi se trudil voziti varčno). Lahko pa pri ca. 120 km/h po avtocesti komot pod 20 pridem. Not great, not terrible 😜
Matej24
Rubb
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1226
Kraj: Kp
Avto: Vw
764
677

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a Rubb »

23 ni slabo. Sploh za AC in v zimskem času. :tup:
Uporabniški avatar
PogoreucJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1141
Avto: Dizl mašinca
526
448

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a PogoreucJ »

To je ogromno. Zgleda je born en požeruh. Eni imajo s hyundai kono porabo 16kWh/100. Bolj je mraz manjšo imajo porabo😂😂😂
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> 23 ni slabo. Sploh za AC in v zimskem čas

Za VW mogoče ne ...
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Rubb
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1226
Kraj: Kp
Avto: Vw
764
677

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a Rubb »

warpedone napisal/-a: 04 Feb 2023, 10:00 >> 23 ni slabo. Sploh za AC in v zimskem čas

Za VW mogoče ne ...
Zakaj warpi? S čim primerjaš kar je bistveno bolje pri višjih hitrostih na AC pozimi?
mikrohard
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1201
Avto: ID.3
639
18

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a mikrohard »

Avtocesta je zelo širok pojem. Saj je napisal, da z vožnjo pri 120km/h pride pod 20kWh/100km. To je za trenutne temperature čisto solidno. Čeprav sedaj niso najslabše možne razmere (ceste so suhe... na svinjskih cestah je takoj višja poraba).

Nekateri na forumu pišejo, da imajo na AC porabo 15-16kW/h na 100km. Potem pa malo povrtaš, se pa s tempomatom vozijo 100km/h.

Saj so razlike med avti istega velikostnega razreda... ampak to niso razlike +-30%... temveč +-10%.
Rubb
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 8254
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR 2019, 140k
5356
3483

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Saj so razlike med avti istega velikostnega razreda... ampak to niso razlike +-30%... temveč +-10%.
Smo že pozabl super-sposobno Toyoto?
https://www.carscoops.com/2022/11/disap ... stigating/

Toyota bZ4X: 47% WLTP dosega pri 4C
VW ID.4: 67% WLTP dosega pri 4C

67%/47% => 42% razlike
47%/67% => 30% razlike
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Rubb
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1226
Kraj: Kp
Avto: Vw
764
677

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a Rubb »

Če gledamo po ev database so razlike do max 2kwh na 100km med primerljivo velikimi in težkimi vozili. Tudi Bjornovi testi ne kažejo pretiranih razlik, tako da so pripombe o VW proti drugim popolnoma neumestne. Ne vem pa zakaj vlečeš slabšo Toyoto v to temo, vprašalo se te je, kdo je boljši s kakšnimi konkretnimi razlikami. Ne 1kwh/100km razlike torej.
SnakeEye
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6552
Avto: Kona 64_2018
3492
595

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Ma ja vi mate te kratke vožnje kjer gre dosti v gretje baterije in avta. Drugače so kratke razdalje čist ok in je avtocesta največji požeruh.


Bi vas pa rad videl kako s tempomatom vozite 120+ skozi avstriske tunele ;)


Razlike so pa lahk konkretno več kot 2kWh.
Uporabniški avatar
PogoreucJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1141
Avto: Dizl mašinca
526
448

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a PogoreucJ »

DeCoRawr napisal/-a: 04 Feb 2023, 10:45 Ma ja vi mate te kratke vožnje kjer gre dosti v gretje baterije in avta. Drugače so kratke razdalje čist ok in je avtocesta največji požeruh.


Bi vas pa rad videl kako s tempomatom vozite 120+ skozi avstriske tunele ;)


Razlike so pa lahk konkretno več kot 2kWh.
Mater. Zdej že vsi vozite cele dneve po Avstriji😂😂😂 kolk delaš letno? 90-100k km?
Zadnjič spremenil PogoreucJ, dne 04 Feb 2023, 10:57, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6552
Avto: Kona 64_2018
3492
595

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Jap, v slo grem na dopust ;)
Uporabniški avatar
Twista
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 72
Kraj: KAMNIK
Avto: Cupra Born 58
135
24

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a Twista »

Matej24 napisal/-a: 03 Feb 2023, 21:02 Malo sem se poigral s številkami...in tole so rezultati:

Kapaciteta baterije od 0%-100% je dejansko 54 kWh. Računano na dejstvu da z 60% baterije (SOC 80%->20%) s porabo 18 kWh/100km naredim točno 180km. Vožnja čez drn in strn, razmere torej daleč od idealnih (ne-raven teren, ne-konstantna hitrost z pospeševanji).

Izguba pri polnjenju doma z 13A (8 kW) je 8.7%. Računano na podlagi podatka, da je za polnjenje od 20%-80% v avto bilo poslanih 35,5 kWh (podatek na prenosni polnilni postaji), dejansko pa je avto to pretvoril v 32,4 kWh kar porabim dnevno v 180km.

A je to dvoje možno, ali sem povsem brcnil mimo, ali so rezultati takšni kot so normalni (po moje niso)?
Tudi jaz sem po računanju prišel na nekih 54-55kwh od 0 do 100%.

Po eni strani je za "nepozanvalce" to ok, ker se s tem doseže nižja iztrošenost baterije (daljša življenjska doba) + še nekaj ranga pod 0% za rezervo.

Bolj ko bodo EVji v splošni uporabi, večja bo ta rezerva. Vse kar pride na masovni trg bo moralo biti narejeno za nepoznavalce, če se hočejo izognit tožbam in menjavam/popravilu baterij v garancijskih rokih.
Matej24
Matej24
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 811
Kraj: Kuca/Posao/Kuca
Avto: Cupra Born
533
480

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a Matej24 »

Ja tale "rezerva" me je presenetila, čeprav je logično, ampak mi res ni šlo skupaj.

So mi pa izgube pri polnjenju res presneto visoke. Sem pri skoval nižje.
Matevz22
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 283
Kraj: Ljubljana
Avto: Born 77e
95
45

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a Matevz22 »

Pač ne bom se vozil z ugasnjeno klimo in se fijakal za tovornjaki... 23 je pač posledica tega.
Če se lokalno vozim, se ne uspe niti segreti, ko se že ustavim in takrat je poraba tudi čez 30... Se moram navadit ob pravem času pred odhodom prižgati gretje, ampak to bo še večja bruto poraba (ki pa je avto ne kaže, ker ni med vožnjo). Si pa mislim, da je pri večini v prvem mesecu 'malce' večja poraba :)

Btw, ko sem imel m3 performance na testu (tudi v hladnem), ni šlo pod 24 na AC, pa sem šel po omejitvah...
Rubb
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “el-Born”