SEAT el-Born

Odgovori
November
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 66
Kraj: Novo mesto
Avto: e-up, ID.3
96
63

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a November »

Za takšno porabo ne smem vozit 130. Drugače je še višja. VW zatrjuje, da ni z avtom nič narobe in da imajo vsi takšno porabo. S tem, da so mi ob nakupu govorili, da bom imela porabo okrog 15. Saj jo imam, in celo malo manj. Pri povprečni hitrosti pod 50km/h in temp. malo čez 20°C. Pa so vedeli, da rabim avto za avtocesto. Še vedno oklevam s tožbo.
EVH
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 763
Kraj: Turjak
Avto: Hyundai Ioniq PFL
690
835

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a EVH »

November napisal/-a: 14 Jul 2022, 08:21 Za takšno porabo ne smem vozit 130. Drugače je še višja. VW zatrjuje, da ni z avtom nič narobe in da imajo vsi takšno porabo. S tem, da so mi ob nakupu govorili, da bom imela porabo okrog 15. Saj jo imam, in celo malo manj. Pri povprečni hitrosti pod 50km/h in temp. malo čez 20°C. Pa so vedeli, da rabim avto za avtocesto. Še vedno oklevam s tožbo.
Zato jaz ostajam na ioniqu, ker ne vidim avta z majhnimi stroški,... čeprav z majhno baterijo, se pa zato hitro napolni.
Matej, DGJ
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5576
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
3809
2447

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a warpedone »

>> Zato jaz ostajam na ioniqu, ker ne vidim avta z majhnimi stroški,... čeprav z majhno baterijo, se pa zato hitro napolni.

Dokler ti zadošča ... samo teraj!
EVH
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
crest
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 101
Kraj: Ljubljana
Avto: VW ID.3
36
45

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a crest »

November napisal/-a: 14 Jul 2022, 08:21 Za takšno porabo ne smem vozit 130. Drugače je še višja. VW zatrjuje, da ni z avtom nič narobe in da imajo vsi takšno porabo. S tem, da so mi ob nakupu govorili, da bom imela porabo okrog 15. Saj jo imam, in celo malo manj. Pri povprečni hitrosti pod 50km/h in temp. malo čez 20°C. Pa so vedeli, da rabim avto za avtocesto. Še vedno oklevam s tožbo.

Poraba je lahko lahko tudi 25+ če divje voziš, naglo pospeševanje oz. zaviranje ( presega moc rekuperacije oz. pri hitrem pritisku na stopalko le-to ne deluje), dež, veter, pnevmatike...
Prav tako imas ljudi, ki pravijo da jim Tdi kuri 4,5L in drugi z enakim avtom 7L in ta razlika je v načinu vožnje. Na AC pri 130km/h ni take razlike ampak 1L sigurno v načinu vožnje kar znese cca. 9kWh.
De Rosa
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 107
Kraj: Celje
Avto: Audi Q4 SB 40
180
8

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a De Rosa »

November napisal/-a: 14 Jul 2022, 08:21 Za takšno porabo ne smem vozit 130. Drugače je še višja. VW zatrjuje, da ni z avtom nič narobe in da imajo vsi takšno porabo. S tem, da so mi ob nakupu govorili, da bom imela porabo okrog 15. Saj jo imam, in celo malo manj. Pri povprečni hitrosti pod 50km/h in temp. malo čez 20°C. Pa so vedeli, da rabim avto za avtocesto. Še vedno oklevam s tožbo.
Vsak naj se pred nakupom malo pozanima kaj in kako kupuje, preizkusi in odstopi od nakupa, če mu stvar ni všeč.
Žal je določen del populacije nagnjen k nekim tožbam in kasnejšim izsiljevanjem, da niso dobili kar so mislili. Želijo pa imeti samo to in ne bi plačali 100% ampak malo manj.
Svoj avto sem v nedeljo peljal iz Savinjske v Logarsko, preko Pavliča in Jezerskega nazaj skozi tuhinjsko dolino. Sem testiral prelaze in porabo. Na koncu povprečna 17,5 na 185 km. Bi jo pa z lahkoto nabil na 25 pa mi ni v interesu.
Lahko pa bi napačno vozil v klanec in narobe proti dolini. Razlika je občutna v obe smeri. Do zdaj imam pretežno po avtocesti povprečno 17,7 pri nekje 120-130, včasih pa tudi stisnem, če mi kak kombi teži :hot:
Nisem gledal kateri VW je aktualen in če je ID4 je morda ista mašina. Poraba na regionalki je gladko 14 po avtocesti malo pod 20. Povprečje pa znosnih 17,7. In ja ne mislim koga tožit zaradi številk na armaturki.. :bang:
crest, Sebastijan
borgy001
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 14
Kraj: Gorenjska
Avto: Cupra Born
33
3

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a borgy001 »

De Rosa napisal/-a: 14 Jul 2022, 15:30
November napisal/-a: 14 Jul 2022, 08:21 Za takšno porabo ne smem vozit 130. Drugače je še višja. VW zatrjuje, da ni z avtom nič narobe in da imajo vsi takšno porabo. S tem, da so mi ob nakupu govorili, da bom imela porabo okrog 15. Saj jo imam, in celo malo manj. Pri povprečni hitrosti pod 50km/h in temp. malo čez 20°C. Pa so vedeli, da rabim avto za avtocesto. Še vedno oklevam s tožbo.
Vsak naj se pred nakupom malo pozanima kaj in kako kupuje, preizkusi in odstopi od nakupa, če mu stvar ni všeč.
Žal je določen del populacije nagnjen k nekim tožbam in kasnejšim izsiljevanjem, da niso dobili kar so mislili. Želijo pa imeti samo to in ne bi plačali 100% ampak malo manj.
Svoj avto sem v nedeljo peljal iz Savinjske v Logarsko, preko Pavliča in Jezerskega nazaj skozi tuhinjsko dolino. Sem testiral prelaze in porabo. Na koncu povprečna 17,5 na 185 km. Bi jo pa z lahkoto nabil na 25 pa mi ni v interesu.
Lahko pa bi napačno vozil v klanec in narobe proti dolini. Razlika je občutna v obe smeri. Do zdaj imam pretežno po avtocesti povprečno 17,7 pri nekje 120-130, včasih pa tudi stisnem, če mi kak kombi teži :hot:
Nisem gledal kateri VW je aktualen in če je ID4 je morda ista mašina. Poraba na regionalki je gladko 14 po avtocesti malo pod 20. Povprečje pa znosnih 17,7. In ja ne mislim koga tožit zaradi številk na armaturki.. :bang:
Se strinjam z napisanim. Če se malo potrudiš, da lepo voziš, je poraba zelo nizka. Avto imam od torka. Od tega sem naredil 2x avtocesta LJ-KR, ostalo lokalne ceste in regionalke. Poraba na avtocesti okol 17 (hitrost 110-120), izven 14 ali manj.

Slika
SimonZed
dumr666
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 26
Kraj: Morauče
Avto: krepnjen eGolf
12
6

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a dumr666 »

Hja, samo ko pride stranka ki nima pojma k prodajalcu ki nima pojma je to milo rečeno zavajanje. In pa dejstvo je da prodajniki nimajo pojma kaj prodajajo. Ja oprema že, ampak ko pride do same tehnike v EV-jih jih pa 90% ne zna preračunati koliko časa na 11kW rabi 33kWh baterija da je polna.
Prodajniki dobijo neke številke ki jih terajo dalje naučeni kot papagaji, ko prideš pa do dejanskih primerov pa spet samo drdrajo naučene številke.
Enako so vrjetno November trdili da je poraba okoli 15 ker pač je to neka cifra ki so jo dobili na predavanju, medtem ko je v realnosti pri 130 km/h ta cifra precej višja, ampak noben od teh nadebudnih prodajalcev se nikoli ni peljal z EV-jem. O poprodajni mreži in servisih pa itak sploh nima smisla izgubljati besed. Sodelavcu so na Porsche servisu gladko odgovorili da nimajo pojma in da ne znajo odpraviti problema in ga odje**li, gre za eno leto starega id3 z nebroj problemi. Zadnji status je da se ko se mu prižgejo luči v tunelu mu ckrneta oba ekrana v kabini :D
Hanzi
Uporabniški avatar
Robertos664
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 79
Kraj: Ptuj
Avto: Cupra Born
116
108

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a Robertos664 »

borgy001 napisal/-a: 14 Jul 2022, 16:16
vidiš, pri isti povprečni znam jaz porabit samo 9,2kwh/100km :)
291917532_1017525782286653_172023726591840720_n.jpg
SimonZed
Cupra Born 58kWh, 20" Blizzard Paket M+,Tech L,Dinamica grey,HUD,Beats
De Rosa
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 107
Kraj: Celje
Avto: Audi Q4 SB 40
180
8

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a De Rosa »

dumr666 napisal/-a: 14 Jul 2022, 16:23 Hja, samo ko pride stranka ki nima pojma k prodajalcu ki nima pojma je to milo rečeno zavajanje. In pa dejstvo je da prodajniki nimajo pojma kaj prodajajo. Ja oprema že, ampak ko pride do same tehnike v EV-jih jih pa 90% ne zna preračunati koliko časa na 11kW rabi 33kWh baterija da je polna.
Prodajniki dobijo neke številke ki jih terajo dalje naučeni kot papagaji, ko prideš pa do dejanskih primerov pa spet samo drdrajo naučene številke.
Enako so vrjetno November trdili da je poraba okoli 15 ker pač je to neka cifra ki so jo dobili na predavanju, medtem ko je v realnosti pri 130 km/h ta cifra precej višja, ampak noben od teh nadebudnih prodajalcev se nikoli ni peljal z EV-jem. O poprodajni mreži in servisih pa itak sploh nima smisla izgubljati besed. Sodelavcu so na Porsche servisu gladko odgovorili da nimajo pojma in da ne znajo odpraviti problema in ga odje**li, gre za eno leto starega id3 z nebroj problemi. Zadnji status je da se ko se mu prižgejo luči v tunelu mu ckrneta oba ekrana v kabini :D
Ja kateri naivnež pa gre v trgovino z vprašanjem 'kaj naj kupim'?'
Trgovec je šolan, da proda svoj izdelek in podaja informacije, ki bodo kupca prepričale. To je vsakemu normalnemu komercialistu jasno.
Lahko na lahko kupiš neke tabletke za sklepe preko top shopa, ki so te na hitro prepričal, da bo tvoje koleno čudežno ozdravelo. Seveda jih za 15 Eur noben ne toži..
Za avto, ki je vložek nekaj let dela pa vsakemu predlagam, da se sam znajde skozi informacije in odloči. Za svojo odločitev pa kasneje ne krivi drugih.
warpedone, Robertos664
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5576
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
3809
2447

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Isti naivnež ki isto vprašanje postavlja tukaj.
Mal kasneje bo omenjal kW porabe in kW/h filanje...

In bil neskončno užaljen ko občestvo ni navdušeno z njegovo matematiko al pa fiziko
Robertos664
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Matevz22
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 28
Kraj: Ljubljana
13
6

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a Matevz22 »

Najdeš nekoga, ki ima podoben avto in odpeljeta oba isto relacijo, za nazaj pa se voznika zamenjata. Če je na dotičnem avtu pri obeh voznikih konkretno drugačna poraba, potem je to stvar reklamacije. Dokler pa vsak zase testira, pa samo podatki o visoki porabi bolj malo pomenijo...
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5576
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
3809
2447

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a warpedone »

November doživlja 50% višjo porabo kot 'povprečje', to je 30kW proti povprečnih 20kW.
10 kW moči se mora na avtu resno poznat ... vroče zadne felge (zaštekani bobni)?
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Uporabniški avatar
Robertos664
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 79
Kraj: Ptuj
Avto: Cupra Born
116
108

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a Robertos664 »

če ne druga, pred nakupom pogledam na youtube 100 videov s testi.. CarManiac, Bjorn, Autogefuhl.. najboljši testerji za mene, ki v detajl stestirajo vse..
Cupra Born 58kWh, 20" Blizzard Paket M+,Tech L,Dinamica grey,HUD,Beats
dumr666
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 26
Kraj: Morauče
Avto: krepnjen eGolf
12
6

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a dumr666 »

De Rosa napisal/-a: 14 Jul 2022, 16:47
dumr666 napisal/-a: 14 Jul 2022, 16:23 Hja, samo ko pride stranka ki nima pojma k prodajalcu ki nima pojma je to milo rečeno zavajanje. In pa dejstvo je da prodajniki nimajo pojma kaj prodajajo. Ja oprema že, ampak ko pride do same tehnike v EV-jih jih pa 90% ne zna preračunati koliko časa na 11kW rabi 33kWh baterija da je polna.
Prodajniki dobijo neke številke ki jih terajo dalje naučeni kot papagaji, ko prideš pa do dejanskih primerov pa spet samo drdrajo naučene številke.
Enako so vrjetno November trdili da je poraba okoli 15 ker pač je to neka cifra ki so jo dobili na predavanju, medtem ko je v realnosti pri 130 km/h ta cifra precej višja, ampak noben od teh nadebudnih prodajalcev se nikoli ni peljal z EV-jem. O poprodajni mreži in servisih pa itak sploh nima smisla izgubljati besed. Sodelavcu so na Porsche servisu gladko odgovorili da nimajo pojma in da ne znajo odpraviti problema in ga odje**li, gre za eno leto starega id3 z nebroj problemi. Zadnji status je da se ko se mu prižgejo luči v tunelu mu ckrneta oba ekrana v kabini :D
Ja kateri naivnež pa gre v trgovino z vprašanjem 'kaj naj kupim'?'
Trgovec je šolan, da proda svoj izdelek in podaja informacije, ki bodo kupca prepričale. To je vsakemu normalnemu komercialistu jasno.
Lahko na lahko kupiš neke tabletke za sklepe preko top shopa, ki so te na hitro prepričal, da bo tvoje koleno čudežno ozdravelo. Seveda jih za 15 Eur noben ne toži..
Za avto, ki je vložek nekaj let dela pa vsakemu predlagam, da se sam znajde skozi informacije in odloči. Za svojo odločitev pa kasneje ne krivi drugih.
Hja, recimo da gre tvoja mama po avto sama. Verjetno ne bo tako kot ti predelala pol YT kaj in kako, ampak si bo preprosto zaželela avtomobila in bo bila predana v roke prodajalcu. Ne moreš po sebi kar vsepovprek posploševati da so pa vsi kupci enaki kot ti, vejo več kot prodajalci. Žal tako je da so prodajalci tam tisti ki te vodijo skozi proces kaj potrebuješ, kaj bi imel ter na kakšen način priti do tega. Če bi ti kupoval šminke za ženo bi verjetno tudi v DM-u poslušal prodajalko kaj je okej in kaj ne.
Prvi lastniki EV-jev vemo precej več od prodajalcev, ampak čez 5 let bo procent kupcev ki nimajo pojma in bodo šli po nov avto v trgovino precej večji kot nas je EV-jašev zdaj.
sluk, Moni, Damijan
November
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 66
Kraj: Novo mesto
Avto: e-up, ID.3
96
63

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a November »

EVH napisal/-a: 14 Jul 2022, 09:22
November napisal/-a: 14 Jul 2022, 08:21 Za takšno porabo ne smem vozit 130. Drugače je še višja. VW zatrjuje, da ni z avtom nič narobe in da imajo vsi takšno porabo. S tem, da so mi ob nakupu govorili, da bom imela porabo okrog 15. Saj jo imam, in celo malo manj. Pri povprečni hitrosti pod 50km/h in temp. malo čez 20°C. Pa so vedeli, da rabim avto za avtocesto. Še vedno oklevam s tožbo.
Zato jaz ostajam na ioniqu, ker ne vidim avta z majhnimi stroški,... čeprav z majhno baterijo, se pa zato hitro napolni.
Vsekakor takšno razmišljanje ni napačno. Lahko si še tako ponosen na veliko baterijo, ti na koncu nič ne pomeni, če ima avto porabo enkrat večjo, po možnosti pa še počasno polnjenje. Ali kot je UpUp nekoč omenil, da z veliko večjo baterijo na istem avtu veliko dlje traja, da naredi (recimo) 500km.
November
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 66
Kraj: Novo mesto
Avto: e-up, ID.3
96
63

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a November »

Hvala za zanimive komentarje. Na žalost večinoma floskule, v katerih ne vidim neke dodane vrednosti, ampak tudi kaj modrega sem našla. Recimo ugotovitev, da vaša mama (in še ostala VEČINA kupcev) ne more do potankosti naštudirati takšnega nakupa.

Odgovor tistim, ki se tako blazno vse pozanimate pred nakupom. Po vseh evropskih in nacionalnih predpisih sta proizvajalec in prodajalec dolžna potrošniku podati točne podatke o izdelku, brez vsakršnega zavajanja. Potrošnik se NI DOLŽAN o izdelku pozanimati na spletu ali v tiskanih medijih. Včasih pomislim, da je na tem forumu precej 20-letnikov, ki ne poznajo zakonodaje in svojih pravic, znajo pa brskati po internetu. A se potem opomnim, da mladina večinoma ne kupuje tako dragih avtomobilov. Zato me še toliko bolj čudi, da pri svoji starosti ne veste, v katero smer sta šli proizvodnja in prodaja v zadnjih nekaj desetletjih, zakonodaja pa se je prav zaradi tega začela oblikovati na način, da ščiti potrošnika. Zakaj proizvajalci prodajajo slabše izdelke? Ker se jim hudooo splača. Ker je 90% potrošnikom vseeno, kaj dobi v roke, ostalih 10% jim pa s tožbami vred še vedno pobere le malenkost dobička, ki so ga ustvarili z nategnjenimi zadovoljneži.

Naiven je pa verjetno najbolj tisti, ki glede verodostojnosti zaupa raznim testom, vlogerjem itd...

Še ena, verjetno kar umestna: sodobni električni avtomobili se tržijo (razvidno iz mnogo oglasov) kot: po uporabi enakovredni klasičnim avtomobilom. Zato že takoj vsakršno naganjanje o načinu in hitrosti vožnje odpade. Pa čeprav sem sama v prvih vrstah med pristaši varčne in umirjene vožnje, ne glede na pogon. Da ne smeš voziti hitreje kot 50 km/h, če želiš ostati pri "normalni" porabi, pač ni enakovredno ICE.
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 5576
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
3809
2447

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a warpedone »

@November:

Polovico previsoka poraba na isti cesti ob vsaj približnem upoštevanju omejitev ne more bit krivda voznika, lahko pa je krivda okvare. Najbolje boš vedla če najdeš nekoga z enakim avtom, gresta en za drugim par deset kilometrov in primerjata številke. Ne bodo enake, ne smejo pa bit za 50% različne. Če bodo, maš okvaro. Sicer pa obstaja način, kako tudi tvojo porabo ukrotit.
prgrmr
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
dumr666
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 26
Kraj: Morauče
Avto: krepnjen eGolf
12
6

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a dumr666 »

Robertos664 napisal/-a: 14 Jul 2022, 16:41
borgy001 napisal/-a: 14 Jul 2022, 16:16
vidiš, pri isti povprečni znam jaz porabit samo 9,2kwh/100km :)
291917532_1017525782286653_172023726591840720_n.jpg
hja, jst imam od doma do Krtine pri višji povprečni hitrosti 6 kWh/100km, ker je klanec dol cel cajt. Ko pridem na AC je realnost seveda popolnoma drugačna. Stisni tamle long term, da vidimo
Uporabniški avatar
Robertos664
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 79
Kraj: Ptuj
Avto: Cupra Born
116
108

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a Robertos664 »

ne vem zakaj se to pogovarjamo v temi o Cupri Born.. ID3 nimate svoje teme? Več kot očitno je nekaj narobe al s tvojo vožnjo ali z samim avtom. take porabe pri hitrostih 130 imajo samo veliki SUVI. Vse ostalo bi se moralo gibati max okoli 200wh/km..
pelji se po ravni cesti po tempomatu 130 in nam poročaj trenutno porabo..
Cupra Born 58kWh, 20" Blizzard Paket M+,Tech L,Dinamica grey,HUD,Beats
Uporabniški avatar
Robertos664
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 79
Kraj: Ptuj
Avto: Cupra Born
116
108

Re: SEAT el-Born

Odgovor Napisal/-a Robertos664 »

dumr666 napisal/-a: 15 Jul 2022, 12:39
Robertos664 napisal/-a: 14 Jul 2022, 16:41
borgy001 napisal/-a: 14 Jul 2022, 16:16
vidiš, pri isti povprečni znam jaz porabit samo 9,2kwh/100km :)
291917532_1017525782286653_172023726591840720_n.jpg
hja, jst imam od doma do Krtine pri višji povprečni hitrosti 6 kWh/100km, ker je klanec dol cel cajt. Ko pridem na AC je realnost seveda popolnoma drugačna. Stisni tamle long term, da vidimo
moram te razočarat, na začetku in na koncu je enaka nadmorska višina..
Cupra Born 58kWh, 20" Blizzard Paket M+,Tech L,Dinamica grey,HUD,Beats
Odgovori