Težave z baterijo na Born-u 58 kWh
Težave z baterijo na Born-u 58 kWh
Pozdravljeni forumaši,
Cupro imam dobre 4 mesece in razen laggy infotainment-a sem z njim zadovoljen, vendar, po cca enem ali dveh mesecih uporabe sem zaznal da pa range ni tako bistveno večji od egolfa kot sem pričakoval. Na začetku sem ga redno polnil le med približno 30% in 70% in tega niti nisem opazil, ko pa sem ga nekajkrat napolnil na 100% je bil range prenizek in prav tako vsota pretečenih kw bistveno prenizka za 58 kWh baterijo. Ko sem začel sumiti sem zabeležil 2 polnjenja, 1x na domači polnilnici (11kW), 1x na GNE (11kW).
1. 10%-100% pretočeno le 41,6 kW
2. 9%-100% pretočeno le 42,92 kW
Ko sem naredil osnovno matematiko brez da bi dodal še kakšne izgube pri polnjenju sem seveda ugotovil da je odstopanja preveč in najprej pomislil da so mi vgradili 45kWh baterijo.
Long story short, čez poletje je bil avto dvakrat pri Cerarju in so potrdili da je baterija prava 58 vendar se strinjajo da nekaj ni vredu. Žal pa do danes ne znajo povedati drugega kot "čakamo odgovor iz Ljubljane (Porsche)" in pa "novi software update konec leta bo to sigurno odpravil". Včeraj sem si končno vzel kakšno uro z obd eleven in pregledal tudi napetost celic. Prilagam ugotovitve
Test pri 34% napolnjenosti:
Drugi test pri 90% napolnjenosti:
Včeraj sem jim te ugotovitve poslal na email, danes bil tam in ponovno ista zgodba bomo poslali naprej tehnični službi v LJ. Prosil sem jih če lahko avto pregleda nekdo, ki ve kaj dela in nisem dobil nobenega pametnega odgovora. Zdaj pa me zanima a imam prav ali ne da je glede na stanje celice 31 nujna menjava vsaj tega baterijskega sklopa? Vseh ostalih 107 celic ima minimalna (zanemarljiva) odstopanja. Celica 31 vedno odstopa kar konkretno. Avto je star dobre 4 mesce in ima 6600km.
Cupro imam dobre 4 mesece in razen laggy infotainment-a sem z njim zadovoljen, vendar, po cca enem ali dveh mesecih uporabe sem zaznal da pa range ni tako bistveno večji od egolfa kot sem pričakoval. Na začetku sem ga redno polnil le med približno 30% in 70% in tega niti nisem opazil, ko pa sem ga nekajkrat napolnil na 100% je bil range prenizek in prav tako vsota pretečenih kw bistveno prenizka za 58 kWh baterijo. Ko sem začel sumiti sem zabeležil 2 polnjenja, 1x na domači polnilnici (11kW), 1x na GNE (11kW).
1. 10%-100% pretočeno le 41,6 kW
2. 9%-100% pretočeno le 42,92 kW
Ko sem naredil osnovno matematiko brez da bi dodal še kakšne izgube pri polnjenju sem seveda ugotovil da je odstopanja preveč in najprej pomislil da so mi vgradili 45kWh baterijo.
Long story short, čez poletje je bil avto dvakrat pri Cerarju in so potrdili da je baterija prava 58 vendar se strinjajo da nekaj ni vredu. Žal pa do danes ne znajo povedati drugega kot "čakamo odgovor iz Ljubljane (Porsche)" in pa "novi software update konec leta bo to sigurno odpravil". Včeraj sem si končno vzel kakšno uro z obd eleven in pregledal tudi napetost celic. Prilagam ugotovitve
Test pri 34% napolnjenosti:
Drugi test pri 90% napolnjenosti:
Včeraj sem jim te ugotovitve poslal na email, danes bil tam in ponovno ista zgodba bomo poslali naprej tehnični službi v LJ. Prosil sem jih če lahko avto pregleda nekdo, ki ve kaj dela in nisem dobil nobenega pametnega odgovora. Zdaj pa me zanima a imam prav ali ne da je glede na stanje celice 31 nujna menjava vsaj tega baterijskega sklopa? Vseh ostalih 107 celic ima minimalna (zanemarljiva) odstopanja. Celica 31 vedno odstopa kar konkretno. Avto je star dobre 4 mesce in ima 6600km.
Re: Težave z baterijo na Born-u 58 kWh
Naj ti dajo nadomestno vozilo dokler ne ugotovijo rešitve. Se bodo hitro podvizali.
-
- EVSVET donator
- Prispevkov: 454
- Avto: Leaf Z.E. 40kWh, Tesla MY LR
-
448658
Re: Težave z baterijo na Born-u 58 kWh
Koliko ima napetost celica pri najmanjšem možnem SOC in koliko ima napetost polna?
Tu nekaj ne štima, zarad ene ali par celic z nižjo napetostjo ne more biti tako velika razlika v kapaciteti
Tu nekaj ne štima, zarad ene ali par celic z nižjo napetostjo ne more biti tako velika razlika v kapaciteti
Re: Težave z baterijo na Born-u 58 kWh
Živjo,
Jaz bi rekel, da je napaka na BMS-ju oz. BMS počasi prazni celico 31 oz. tisti skupek vzporedno vezanih celic z id-jem 31. Če bi bila celica 31 okvarjena (=slabša kapaciteta) bi se ob polnenju razlika v minimalni in maksimalni napetosti zmanjševala in bi celica 31 po napetosti prehitela ostale. Če imaš možnost pustit avto pustit prižgan dan ali dva v garaži bi bilo zanimivo videti koliko se povprečno zniža napetost na celicah v primerjavi s celico 31.
Lp, Črt
Jaz bi rekel, da je napaka na BMS-ju oz. BMS počasi prazni celico 31 oz. tisti skupek vzporedno vezanih celic z id-jem 31. Če bi bila celica 31 okvarjena (=slabša kapaciteta) bi se ob polnenju razlika v minimalni in maksimalni napetosti zmanjševala in bi celica 31 po napetosti prehitela ostale. Če imaš možnost pustit avto pustit prižgan dan ali dva v garaži bi bilo zanimivo videti koliko se povprečno zniža napetost na celicah v primerjavi s celico 31.
Lp, Črt
Re: Težave z baterijo na Born-u 58 kWh
Seveda je možno... celotna kapaciteta baterije je odvisna od najšibkejše celice.venuciae30 napisal/-a: ↑29 Sep 2022, 20:21 Koliko ima napetost celica pri najmanjšem možnem SOC in koliko ima napetost polna?
Tu nekaj ne štima, zarad ene ali par celic z nižjo napetostjo ne more biti tako velika razlika v kapaciteti
Re: Težave z baterijo na Born-u 58 kWh
Moj ioniq ima pri 210.000km še vredno max razliko med celicami. 0,00V. Upam, da tako ostane.
Po tej logiki je pri tebi gotovo nekaj narobe.
Po tej logiki je pri tebi gotovo nekaj narobe.
-
- EVSVET donator
- Prispevkov: 454
- Avto: Leaf Z.E. 40kWh, Tesla MY LR
-
448658
Re: Težave z baterijo na Born-u 58 kWh
mikrohard napisal/-a: ↑29 Sep 2022, 20:46Seveda je možno... celotna kapaciteta baterije je odvisna od najšibkejše celice.venuciae30 napisal/-a: ↑29 Sep 2022, 20:21 Koliko ima napetost celica pri najmanjšem možnem SOC in koliko ima napetost polna?
Tu nekaj ne štima, zarad ene ali par celic z nižjo napetostjo ne more biti tako velika razlika v kapaciteti
Že, že...pa ne toliko
Re: Težave z baterijo na Born-u 58 kWh
Seveda toliko, že če je ena celica v packu napolnjena samo 90% ostale pa 100 ima cel pack samo 90 % kapacitete, ker ko je celica 31 prazna imajo še ostale 10% in ko imajo ostale 100 ima 31 samo 90%, torej ko se voziš se avto ustavi ko najnižja celica doseže 0% SOC pa čeprav imajo vse ostale še 10%.
@Twista
poskusi nekajkrat napolnit avto do 100%
se pravi vsak dan, ko prideš domov ga priklopi čez noč in pusti na 100 %, mogoče bo bms zbalansiral pack.
Pa naredi test pri najnižjem in najvišjem SOC
@Twista
poskusi nekajkrat napolnit avto do 100%
se pravi vsak dan, ko prideš domov ga priklopi čez noč in pusti na 100 %, mogoče bo bms zbalansiral pack.
Pa naredi test pri najnižjem in najvišjem SOC
-
- EVSVET donator
- Prispevkov: 454
- Avto: Leaf Z.E. 40kWh, Tesla MY LR
-
448658
Re: Težave z baterijo na Born-u 58 kWh
Mnogo preveč kWh fali tu...
Napolniti parkrat na 100% pa itak...predvidevam, da to že večkrat storjeno.
Napolniti parkrat na 100% pa itak...predvidevam, da to že večkrat storjeno.
Re: Težave z baterijo na Born-u 58 kWh
Ne, ni filal na 100%. Nekaj se popravi, vendar preveč manjka. Odpelje naj nazaj, pa naj zrihtrajo. Ni druge.
Re: Težave z baterijo na Born-u 58 kWh
defekt, menjat baterijo.
napaka v proizvodnji celic, bms tle nima kej narest razen prekinit praznenje ko defektna celica pade na minimum."The defect is that the cells may have an increased rate of self-discharge."
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Težave z baterijo na Born-u 58 kWh
Predaj jim avto skuoaj s pisnim garancijskim zahtevkom. Omeni da bo naslednji zahtevek stvarna napaka.
Re: Težave z baterijo na Born-u 58 kWh
Res ima smolo.
Takoj v prvo se mora uveljavljati stvarno napako. Lahko pa zahtevaš vrnitev kupnine, menjavo, popravilo,…. Ampak ko se enkrat izjasniš se ne moreš več premišljevat kaj bi…
Re: Težave z baterijo na Born-u 58 kWh
Hvala za info o vpoklicih na ID-jih, verjetno bo nekaj takega. Drugače pa je avto bil na 100% že večkrat, na pamet rečem ene 15x. Pod 9% pa res še nisem šel.
Tudi glede garancije/stvarne napake sem jim dal jasno in tudi pisno vedeti da zadeva spada pod stvarno napako, res pa je da sem napisal da želim popravilo. Njihov odgovor vodje servisa je bil res tragi komičen "Napaka spada pod garancijo saj imate vgrajeno 58kwh baterijo".
Vrnitev kupnine se mi ne izplača saj je šla cena v tem času konkretno gor, menjave v nekem normalnem času pa ni za pričakovati.
Strinjam se, da se BMS med polnjenjem orientira po najbolj polnih celicah, med praznjenjem pa po najbolj praznih in da tu pride do takih razlik.
Tudi glede garancije/stvarne napake sem jim dal jasno in tudi pisno vedeti da zadeva spada pod stvarno napako, res pa je da sem napisal da želim popravilo. Njihov odgovor vodje servisa je bil res tragi komičen "Napaka spada pod garancijo saj imate vgrajeno 58kwh baterijo".
Vrnitev kupnine se mi ne izplača saj je šla cena v tem času konkretno gor, menjave v nekem normalnem času pa ni za pričakovati.
Strinjam se, da se BMS med polnjenjem orientira po najbolj polnih celicah, med praznjenjem pa po najbolj praznih in da tu pride do takih razlik.
Re: Težave z baterijo na Born-u 58 kWh
Orientira ni najbolš izraz, glavna naloga BMS je da nobeno celico ne spusti izven varnega obsega napetosti.
Med filanjem vsem celicam napetost raste, med praznjenjem pa vsem pada. Celici z manjšo kapaciteto pada in raste hitreje kot drugim z večjo. Zato se filanje in praznenje ustavi ko večina celic ni čist pilna niti prazna. Le tista najšibkejša je že na meji...
Med filanjem vsem celicam napetost raste, med praznjenjem pa vsem pada. Celici z manjšo kapaciteto pada in raste hitreje kot drugim z večjo. Zato se filanje in praznenje ustavi ko večina celic ni čist pilna niti prazna. Le tista najšibkejša je že na meji...
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Težave z baterijo na Born-u 58 kWh
Imam en paket lifepo4 v katerem je ena celica, ki se hitreje prazni, če ciklam paket 20 do 70 se razlika med to celico in ostalimi poveča, ko pa paket napolnim in ga držim na 100 % nekaj dni, pa se vse celice zbalansirajo.
Zato predlagam, da na servisu naročijo novo baterijo, medtem ko čakaš, pa vsak dan napolni baterijo na 100.
Zato predlagam, da na servisu naročijo novo baterijo, medtem ko čakaš, pa vsak dan napolni baterijo na 100.
Re: Težave z baterijo na Born-u 58 kWh
Tebi pa priporočam da si nabavi aktivni balancer po možnosti tak kater se sam vklopi na visokih SOC.
Avtorju teme pa kakor je rekel pirpy nimaš kaj šparat baterije, še pomagal ji boš če jo boš polnil na 100%.
Avtorju teme pa kakor je rekel pirpy nimaš kaj šparat baterije, še pomagal ji boš če jo boš polnil na 100%.
Re: Težave z baterijo na Born-u 58 kWh
Sem ga napolnil na 100% in pustil cca 15ur, razlika v voltaži je bila enaka.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 85 Odgovori
- 6924 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a DeCoRawr
-
- 124 Odgovori
- 9217 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a evpolnilnice
-
- 1 Odgovori
- 127 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Sokol11
-
- 229 Odgovori
- 13455 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Hanzi
-
- 10 Odgovori
- 4595 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a pirpy