zanimive novice
Re: zanimive novice
Se mi zdi, da tule gor živite v enem mehurčku. Večina v Sloveniji lahko samo sanja o EVju zaradi previsokih cen avtov (še novi ICEji so predragi) in ker delajo premalo kilometrov, da bi se jim poznalo na stroških goriva. Ne pa za to ker bi se bali nečesa novega ali bilokaterega konzervatizma.
Re: zanimive novice
Pred tremi leti ko sem kupoval Kono (ta je bila takrat poleg Tesle edina aktualna zaradi baterije nad 50kWh), sem sem si naredil primerjavo nove bencinske Kone in nove električne Kone z enako opremo, le konjev je bilo manj pri bencinski in razlika je bila 11.000eur.spaceONE napisal/-a: ↑23 Okt 2021, 12:54 Se mi zdi, da tule gor živite v enem mehurčku. Večina v Sloveniji lahko samo sanja o EVju zaradi previsokih cen avtov (še novi ICEji so predragi) in ker delajo premalo kilometrov, da bi se jim poznalo na stroških goriva. Ne pa za to ker bi se bali nečesa novega ali bilokaterega konzervatizma.
Žal nisem imel denarja za nov avto, lahko sem si le sposodil nekaj tisočakov za par mesecev ali pa vzel kak kredit. Torej so bile opcije rabljen avto za mal denarja in več stroškov (tega si skorajda nisem mogel privoščit, ker avto rabim vsak dan za delo), nov bencinski za več denarja in malo manj stroškov ali električni še za več denarja in za najmanj stroškov.
Izračun mi je pokazal, da je ceneje kupit električno kot bencinsko, saj se v 15 letih kolikor je življenska doba povprečnega osebnega avta, že pri prevoženih 5.000km na leto (pozor 5.000km/leto!) nabere manj vseh stroškov pri električnem kot bencinskem avtu. Poleg tega sem lahko dobil še kredit eko sklada z nižjo obrestno mero kot za bencinski model, le še žena je morala za poroka poleg moje firme kjer sem le jaz zaposlen (to mi je bila največja negativna izkušnja pri tej zadevi).
Vsekakor je bila zame odločitev jasna, ker sem že dolgo let čakal in hotel presedlati na električni avto (štromar pač). Plus mi je tudi polnjenje doma in se tako izognem tako pumpam, kot polnilnicam ter privarčujem še na tam zapravljenem času (na vsakih 5.000km mi morda zmanjka za nekaj km ali nekaj eur, ter dvakrat letno v tujini). Zaenkrat je s stroški in izkušnjami tako pri mojem avtu, kot pri drugih, ki jih poznam vse v skladu s pričakovanji in ni bistvenih odstopanj ali teh ni več, kot je bilo za pričakovati ob izračunu in odločanju. Ker pa delam zadnja leta še veliko km letno, pa mi kar naenkrat ostaja denar kljub plačevanju mesečnega obroka (ta je manjši - 100% kredit brez pologa- kot prej le strošek bencina). In to za "tako drag avto".
Ljudje si lahko privoščijo EV še lažje kot nov bencinar.... Izjema so tu lahko tisti, ki niso kreditno sposobni (ti so obsojeni voziti rabljene stare avte in tvegati dražje stroške), ter ljudje ki živijo v blokih in imajo zato druge ugodnosti (cenejše stanovanje, peš do vsega, carsharing, javne prevoze bolj urejene,.... ) saj stanovanja v blokih so namenjena nižjim stroškom kamor, spada tudi ne-lastništvo avtov.....
Mislim, da so ljudje preleni ali si ne znajo izračunati, kaj si lahko privoščijo in ne, da si ne morejo privoščiti
Re: zanimive novice
@FV-EV lepše ne gre napisati. Kljub temu kar si napisal, večina še vedno ne šteka in tudi ne bo poštekala... pa saj je prav, da smo ljudje različni in različno razumemo stvari
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2257
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16682197
Re: zanimive novice
Malce off topic, vendar se moram oglasiti. Zanimivo je, da smo še vedno drugorazredni državljani EU. Torej še vedno obstajajo kategorije EU12 in EU14.
-
- EV ambasador
- Prispevkov: 2257
- Kraj: Cerklje na Gorenjskem
- Avto: Nissan Leaf 2.zero 40 kWh, Tesla Y RWD
-
16682197
Re: zanimive novice
Ko sem jaz pred tremi leti kupoval Leafa je bila cena enako močnega Golfa avtomatika s podobno opremo nekje okrog 1000 EUR višja. Dobro, Leafa in Golfa ne moremo popolnoma primerjati, vendar pa je prtljažnik Leafa zagotovo primerljiv ali celo večji od Golfovega. V glavnem je bila pri meni cena bolj ali manj primerljiva. Le kje so tisti časi?FV-EV napisal/-a: ↑23 Okt 2021, 13:36 Pred tremi leti ko sem kupoval Kono (ta je bila takrat poleg Tesle edina aktualna zaradi baterije nad 50kWh), sem sem si naredil primerjavo nove bencinske Kone in nove električne Kone z enako opremo, le konjev je bilo manj pri bencinski in razlika je bila 11.000eur.
Re: zanimive novice
Brez veze je debatirat, Slovenija je pač nazadnjaška po mentaliteti.
Lahko pa ta minus vzameš tudi kot plus. Kaka zastojnska polnilnica bo še kako leto dlje zastojnska. Ker ko bo enkrat naval nanje, ne bo več.
Lahko pa ta minus vzameš tudi kot plus. Kaka zastojnska polnilnica bo še kako leto dlje zastojnska. Ker ko bo enkrat naval nanje, ne bo več.
Re: zanimive novice
Medklic: EU14 pomeni 14 največjih držav po tržnem deležu. To je matrika Matthiasa Schmidta, ki analizira samo največje trge v EU. Slovenija in večino vzhoda ima tako majhne tržne deleže, da pač nismo zanimivi. Zahvaliti se je to treba naši državi, ki baje v naslednjem letu imajo plan še znižati subvencije, in ne grdi evropi, ki nas izloča.
OVE, OVE, OVE
Re: zanimive novice
Ko drugi norijo za neko zadevo je že prepozno, najbolje je če si ti tik pred ekspanzijo, običajno tak najbolj profitira.
-
- EVSVET donator
- Prispevkov: 450
- Avto: Leaf Z.E. 40kWh, Tesla MY LR
-
445633
Re: zanimive novice
Subvencije je potrebno čisto ukinit.rgornik napisal/-a: ↑27 Okt 2021, 10:43Medklic: EU14 pomeni 14 največjih držav po tržnem deležu. To je matrika Matthiasa Schmidta, ki analizira samo največje trge v EU. Slovenija in večino vzhoda ima tako majhne tržne deleže, da pač nismo zanimivi. Zahvaliti se je to treba naši državi, ki baje v naslednjem letu imajo plan še znižati subvencije, in ne grdi evropi, ki nas izloča.
Re: zanimive novice
Nekaj časa smo bili kar asi s temi 7500€ subvencij - vsi v okolici pa manj...no sedaj se je obrnilo, pri nas subvencija dol, drugod gor in še cene imamo kar lepo zasoljene (pa ne mislim samo Tesle, ki je 7 jurjev dražja kot v DE). Tisti najbol zadreti smo kupili, masa ostalih pa je skeptična (kje sem že to slišal) in brez denarja.
Re: zanimive novice
Še bolj so udarili mimo z max 20%, tako da si recimo pri nakupu srednjega Twinga gladko ostal brez tisočaka in še malo, zato posledično tudi tako slaba prodaja teh malčkov.
Re: zanimive novice
Vse ob svojem času. Ne more neka industrija v nedogled stati na subvencijah. Švabi gor imajo pa svoje interese spodbujanja svoje avto industrije.
Dokler ne bodo skužili, da jim milijarde polzijo skozi prste za avte, od katerih niti šrauf ni narejen pri njih in na koncu še avto ne ostane pri njih temveč gre v izvoz.
Ozko grlo postaja elektro sistem. V Nemčiji je veleprodajna cena že 25 centov na kWh, maloprodaja pomeni nad 35 centov na kWh. Električni avti postajajo nerentabilni in to nobena subvencija ne reši, ker se rešuje problem, ki ga ni, problem, ki pa je - proizvodnja nizkoogljične elektrike, se pa samo gleda, oz. se ga še povečuje s pritiski za izklapljanje nukleark in termovk. Samo potem bo cena 2 EUR na kWh in noben ne bo dotaknil EVja niti s palico.
Dokler ne bodo skužili, da jim milijarde polzijo skozi prste za avte, od katerih niti šrauf ni narejen pri njih in na koncu še avto ne ostane pri njih temveč gre v izvoz.
Ozko grlo postaja elektro sistem. V Nemčiji je veleprodajna cena že 25 centov na kWh, maloprodaja pomeni nad 35 centov na kWh. Električni avti postajajo nerentabilni in to nobena subvencija ne reši, ker se rešuje problem, ki ga ni, problem, ki pa je - proizvodnja nizkoogljične elektrike, se pa samo gleda, oz. se ga še povečuje s pritiski za izklapljanje nukleark in termovk. Samo potem bo cena 2 EUR na kWh in noben ne bo dotaknil EVja niti s palico.
Re: zanimive novice
Točno tako. Zakaj bi mi subvencionirali tujo industrijo, pa čeprav posredno tudi nekaj malega naše. Če že naj se raje subvencionira kaj koristnega. Npr lokalna pridelava hrane…..Ogo napisal/-a: ↑18 Nov 2021, 12:32 Vse ob svojem času. Ne more neka industrija v nedogled stati na subvencijah. Švabi gor imajo pa svoje interese spodbujanja svoje avto industrije.
Dokler ne bodo skužili, da jim milijarde polzijo skozi prste za avte, od katerih niti šrauf ni narejen pri njih in na koncu še avto ne ostane pri njih temveč gre v izvoz.
Ozko grlo postaja elektro sistem. V Nemčiji je veleprodajna cena že 25 centov na kWh, maloprodaja pomeni nad 35 centov na kWh. Električni avti postajajo nerentabilni in to nobena subvencija ne reši, ker se rešuje problem, ki ga ni, problem, ki pa je - proizvodnja nizkoogljične elektrike, se pa samo gleda, oz. se ga še povečuje s pritiski za izklapljanje nukleark in termovk. Samo potem bo cena 2 EUR na kWh in noben ne bo dotaknil EVja niti s palico.
Je pa cilj kot sem že enkrat napisal 1€/kWh in 10€/l goriva zelo kratkoročno. V nekaj letih. Tako da bo vse nerentabilno.
Re: zanimive novice
Saj je že, če si nekje v oddaljenem kraju AT, in nujno rabiš kWh da prilezeš do HPC polnilnice.
Re: zanimive novice
Možno. Ampak sprememba v cenah bo nepovratna.