Avtonomna vožnja
Re: Avtonomna vožnja
Problem je le ta, da je primerna AI še desetletja stran, ker ima premalo podatkov in potrebuje zahtevno procesiranje.
Z Lidarjem pa tega problema ni. So pa seveda drugi.
Z Lidarjem pa tega problema ni. So pa seveda drugi.
Re: Avtonomna vožnja
Dokler si bil tiho, je bil dvom.
Sedaj dvoma ni več, nimaš pojma.
Sedaj dvoma ni več, nimaš pojma.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Avtonomna vožnja
Lidar je tehnologija 20 stoletja in je pasé. Če bi jo uporabljal na dnevni bazi bi vedel.
Re: Avtonomna vožnja
Ker boš sigurno vprašal kaj je alternativa, to bom odgovoril. Nobena od tehnologij LiDAR, kamera, radar,… sama po sebi ni zadostna in je vse samo en velik blef. Da bo avtonomna vožnja zaživela je potrebno urediti infrastrukturo na način, da bodo vozila v realnem času dobila vse informacije. Ne rabi vozilo kamer, radarjev in lidarjev zato. Predstavljaj si zasneženo cesto, zasnežen prometni znak, zaradi ekstremnega deževja zalite in nevidne talne označbe, poledenelo vozišče,… Z danes forsirano tehnologijo so to nerešljivi problemi. Zato je potrebno pristop obrnit in naj enkrat za hudiča proizvajalci in zavarovalnice začenjajo sofinancirati razvoj ustrezne infrastrukture. Kakšna bi morala bit, da bi lahko dosegli avtonomno vožnjo 5 ali celo 6 stopnje vemo.
Re: Avtonomna vožnja
A s tem misliš, da bi morali odpraviti preklic omejitev v križiščih? Saj to je bla največja iznadba zadnjih 100 let. /s
V Sloveniji ima prepoznavanje prometnih znakov že težave, kaj še le vse ostalo. Kot so drugi rekli, avtonomna vožnja še je tako daleč od realnosti, da se veliko ljudi tega ne bo včakala. Samo politika in marketing sanja o tem
V Sloveniji ima prepoznavanje prometnih znakov že težave, kaj še le vse ostalo. Kot so drugi rekli, avtonomna vožnja še je tako daleč od realnosti, da se veliko ljudi tega ne bo včakala. Samo politika in marketing sanja o tem
Re: Avtonomna vožnja
Pred 10 leti so se skoraj vsi smejali in zgrazali nad EV, ti isti jih danes ze kupujejo. Morda bo avtonomna voznja rabila vec ali manj, gre pa v to smer in sem preprican da jo kljub letom docakam.
Re: Avtonomna vožnja
EVji so bili že sto let nazaj. Smo zgolj back to the future. Dokler ne fašemo redukcij.
Popolna avtonomna vožnja, je pa tako kot vodik. Vsako leto je zgolj leto stran, pa je preprosto tudi naslednje leto še vedno ni in tudi v 2023 je ne bo.
Popolna avtonomna vožnja, je pa tako kot vodik. Vsako leto je zgolj leto stran, pa je preprosto tudi naslednje leto še vedno ni in tudi v 2023 je ne bo.
Re: Avtonomna vožnja
Od implementacije smo oddaljeni vsaj od uskladitve rešitev v mednarodni skupnosti in pričetkom prve posodobitve infrastrukture v tej smeri vsaj za 1 vzdrževalni cikel. Torej nič sanjat o letnici pred 2050, če se bi včeraj vse začelo. Realno pa bo preteklo še nekaj dodatnih desetletij. Tega z izjemo na nekaj odsekih cest mi ne bomo doživeli.
Re: Avtonomna vožnja
js ne znam == še 20 let ne bo možno
rezultat bo le še več profita
rezultat bo le še več profita
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Avtonomna vožnja
Vi se kar kregajte, meni je dovolj, da me 5let star avto pripelje 80% poti npr. do morja.
Super mi je tudi, ko v trenutko nepozornosti zabremza, oz šofira medtem, ko me kliče stranka..
Upam, da jim res uspe še ta FSD, ampak že to kar trenutno obstaja je nekaj, kar si nisem mislil, da bom kdaj doživel!
Super mi je tudi, ko v trenutko nepozornosti zabremza, oz šofira medtem, ko me kliče stranka..
Upam, da jim res uspe še ta FSD, ampak že to kar trenutno obstaja je nekaj, kar si nisem mislil, da bom kdaj doživel!
Re: Avtonomna vožnja
Dejstvo je, da 100% varnega sistema ni možno narediti ter da je utopija, da se bo infrastruktura v kratkem prilagajala (razen glavnih prometnic). Ker pa je ravno vožnjo na AC najlažje narediti avtonomno, je največ dela ravno s cestami, na katerih se ne pričakuje prilagoditev.
Mislim, da so večini znane študije ameriških univerz, kjer so obravnavali pričakovano obnašanje avtonomnega vozila v brezizhodnih situacijah... Torej, pri polni avtonomni vožnji ni težava toliko v zaznavanju ceste ter ostalih udeležencev, bolj je problem pri napovedovanju kaj bodo le-ti počeli. In ravno ta človeška nepredvidljivost je eden največjih izzivov, seveda poleg vseh možnih izgubljenih račk, vrečk in kantic z barvo...
Je pa ta tehnologija spet nekaj novega in bo kot novotarija (večjih zadnjih nekaj let praktično ni več pri novih vozilih) določenim kupcem zelo zanimiva, čeprav še ni (in še nekaj časa ne bo) zanesljiva v vseh možnih okoliščinah. Kot je bilo rečeno, tudi če dela 90% časa in v preostalih 10% ne deluje (kar je pomeni, da faila tako, da zletiš s ceste ali se kam zabiješ), to vozniku lahko precej olajša vožnjo (kar pa spet ni za vsakega).
Mi je pa zanimivo, da je na tem forumu toliko ljudi, ki delajo ali raziskujejo na področju avtonomnih vozil - bi vas moral kar nekaj poznati
Mislim, da so večini znane študije ameriških univerz, kjer so obravnavali pričakovano obnašanje avtonomnega vozila v brezizhodnih situacijah... Torej, pri polni avtonomni vožnji ni težava toliko v zaznavanju ceste ter ostalih udeležencev, bolj je problem pri napovedovanju kaj bodo le-ti počeli. In ravno ta človeška nepredvidljivost je eden največjih izzivov, seveda poleg vseh možnih izgubljenih račk, vrečk in kantic z barvo...
Je pa ta tehnologija spet nekaj novega in bo kot novotarija (večjih zadnjih nekaj let praktično ni več pri novih vozilih) določenim kupcem zelo zanimiva, čeprav še ni (in še nekaj časa ne bo) zanesljiva v vseh možnih okoliščinah. Kot je bilo rečeno, tudi če dela 90% časa in v preostalih 10% ne deluje (kar je pomeni, da faila tako, da zletiš s ceste ali se kam zabiješ), to vozniku lahko precej olajša vožnjo (kar pa spet ni za vsakega).
Mi je pa zanimivo, da je na tem forumu toliko ljudi, ki delajo ali raziskujejo na področju avtonomnih vozil - bi vas moral kar nekaj poznati
Re: Avtonomna vožnja
Človek je najjaci procesor kar ga poznamo pa se tem bi polovici vzel izpit...darjan napisal/-a: ↑29 Dec 2022, 11:18 Ni mi sicer jasna vsa ta potreba po silnih senzorjih, radarjih in ne vem kaj še vsem.
Človek ima samo dvoje oči, ušes, in senzor v riti, pa čisto brez problema vozimo po cesti. Pa sedimo v avtu, ne na strehi avta.
Tako da...čisto dovolj je to, kar se gre Tesla, samo AI je potrebno primerno "sprogramirat".
Re: Avtonomna vožnja
Rok napisal/-a: ↑30 Dec 2022, 07:57Človek je najjaci procesor kar ga poznamo pa se tem bi polovici vzel izpit...darjan napisal/-a: ↑29 Dec 2022, 11:18 Ni mi sicer jasna vsa ta potreba po silnih senzorjih, radarjih in ne vem kaj še vsem.
Človek ima samo dvoje oči, ušes, in senzor v riti, pa čisto brez problema vozimo po cesti. Pa sedimo v avtu, ne na strehi avta.
Tako da...čisto dovolj je to, kar se gre Tesla, samo AI je potrebno primerno "sprogramirat".
Glede AI - programiranje AI algoritmov ni toliko "straight-forward". Gre za določanje oz. oblikovanje strukture samega AI (tudi za za del se raziskuje, da bi se sam prilagajal pri učenju), programiranje (oz. bolj optimizacija) same implementacije AI algoritma, priprava učnih podatkov ter učenje AI... Največ raziskovanega dela je v prvih korakih, največ aplikativnega dela pa je ravno z zbiranjem podatkov in učenjem.
Teslin avtopilot futrajo predvsem s podatki iz cest v ZDA, tako da bo FSD v Evropi (naj bo jasno, po mojem mnenju) zanesljivo delal nekaj let za ameriško verzijo. Slovenija pa zna biti, da bo pozabljena - še Google-ove storitve z AI algoritmi bolj slabo poznajo Slovenijo...
Glede križišč in omejitev - je to še vedno v zakonu? Sprašujem zato, ker so pri nas v okolici pred kratkim postavili cel kup omejitev, ki ob upoštevanju križišč nimajo ne glave, ne repa...
Re: Avtonomna vožnja
Ne glede na to, kaj je v zakonu, omejitev po križišču ne more več veljati, ker kako naj tisti, ki pride s stranske ceste, ve, kakšna je bila omejitev na glavni cesti pred križiščem?
Re: Avtonomna vožnja
To že, ampak ne najdem definicije, kaj je križišče... Nas so učili, da je križišče s prednostno cesto označeno s trikotnim znakom ali stop znakom - a je pomembno, če je stranska cesta asfaltirana ali ne? Je pomembno, da smeš iz stranske ceste zaviti samo v eno smer ali ne?
edit: tale je tudi bosa (pa znak stoji že leta): https://goo.gl/maps/Xw8DbxJZyUGgsCnR7 Kako je lahko 100 m pred križiščem znak za omejitev 40 z dopolnilno tablo za 400 m?
Re: Avtonomna vožnja
1. Straw man argumentDejstvo je, da 100% varnega sistema ni možno narediti
2. Ker nismo sposobni narest sistema,ki ne bo ubil nikogar, ne smemo narest niti sistema, ki bo ubil 2x, 10x ali 100x manj ljudi, kot ji pobijemo prvoosebno in ročno? In z vsako naslednjo verzijo boljši i.e. pobil manj? Dokler ne bodo v statistiki le še samomorilci, ki skačejo iz mostov na AC ...
3. Koliko doseže vaša inteligenca, se ultimativno meri v rednih dohodkih na vaš TRR. O sreči imajo največ za povedat osebki z nižjimi vrednostmi prilivov.
4. Kaj so po vaše dejstva in kaj je po vaše zagotovo, ima točno 0 vpliva na to kaj se dogaja in se bo še dogajalo. Na samo dogajanje ne vpliva sploh. Vpliva pa na višino prilivov na TRR. Neizbežno.
5. Prometni predpisi so clusterfuck birokratskega idiotizma ampak so kakršni so, z njimi živimo in zaradi njih umiramo. Cca milijon ljudi letno. Eden izmed politično sprememljivih "civilizacijskih masakrov". Dokler v mesoreznico ne pade vaš družinski član, je vse OK.
6. Ludizem ni umrl, niti ničesar nikoli zares ustavil ali upočasnil.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Avtonomna vožnja
Vse res, ampak če avtonomen sistem ni toliko varen, da bi si zanj upal odgovarjati proizvajalec, kdo potem odgovarja v primeru nesreče? Kdo bo odgovoren za kazni v primerih prometnih prekrškov avtonomnega vozila?
Že pri level 2 avtonomiji je bil cel halo, ko se je par ljudi ubilo, ker niso spremljali dogajanja in so se znašli v edge case-u.
Če pogledamo kaj so dejansko vzroki za smrtne žrtve prometnih nesreč v Sloveniji, sta na prvih dveh mestih nepravilna stran vožnje ter neprilagojena hitrost - za rešitev obeh problemov ne potrebujemo avtonomnih vozil temveč dobro delujoče varnostne sisteme ter predvsem strpnost voznikov. Alkohol pa nima kaj iskati na cesti, pa naj se gre za ročno vožnjo ali pol avtonomno...
Kaj ima zdaj višina prilivov na TRR veze z avtonomnimi sistemi? Ljudje, ki so dovolj sposobni za delo na področju avtonomnih sistemov, so ponavadi zelo dobro plačani, ja. V Sloveniji jih je žal zelo malo, ker gre za široko področje znanj, ki ga naš izobraževalni sistem težko pokriva v celoti...
Glede prometnih pravil - ni še konsenza, kako se bodo prometna pravila sploh upoštevala. Tesla stavi bolj na učenje ter nekaj "hard coded" pravil, a težava se pojavi ravno pri toliko različnih lokalnih verzij prometnih predpisov.
Že pri level 2 avtonomiji je bil cel halo, ko se je par ljudi ubilo, ker niso spremljali dogajanja in so se znašli v edge case-u.
Če pogledamo kaj so dejansko vzroki za smrtne žrtve prometnih nesreč v Sloveniji, sta na prvih dveh mestih nepravilna stran vožnje ter neprilagojena hitrost - za rešitev obeh problemov ne potrebujemo avtonomnih vozil temveč dobro delujoče varnostne sisteme ter predvsem strpnost voznikov. Alkohol pa nima kaj iskati na cesti, pa naj se gre za ročno vožnjo ali pol avtonomno...
Kaj ima zdaj višina prilivov na TRR veze z avtonomnimi sistemi? Ljudje, ki so dovolj sposobni za delo na področju avtonomnih sistemov, so ponavadi zelo dobro plačani, ja. V Sloveniji jih je žal zelo malo, ker gre za široko področje znanj, ki ga naš izobraževalni sistem težko pokriva v celoti...
Glede prometnih pravil - ni še konsenza, kako se bodo prometna pravila sploh upoštevala. Tesla stavi bolj na učenje ter nekaj "hard coded" pravil, a težava se pojavi ravno pri toliko različnih lokalnih verzij prometnih predpisov.
Zadnjič spremenil Matevz22, dne 30 Dec 2022, 09:47, skupaj popravljeno 1 krat.
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 1 Odgovori
- 207 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Andy