Izgube pri polnjenju
Re: Izgube pri polnjenju
Odvisno od kemije.... baterije imajo svoj sweet spot (tako kot pri temperaturi). Je v videu povedal, da je za baterijo pri ID.3 bolje, če se polne z 11kW kot pa z 2kW. Mogoče ravno zato, ker se pri 11kW ogreje na bolj primerno temperaturo.
Re: Izgube pri polnjenju
Ah nebo do dosti vplivalo na zdravje baterije dokler na AC filaš, razen zoe mogoče ker pač omogoča velik C glede na kapaciteto.
Re: Izgube pri polnjenju
1C ni nič posebnega za baterijo (npr. telefon) pa to pomeni, da je polna v 1 uri.
Če polniš z 11 kW je to recimo 0,2 C (primer za 55 kWh) kar je iz vidika baterije že zelo počasno polnjnejne, kar je nižje nima kaj dosti veze, morda je celo slabše, kot ugotavljate zgoraj.
Če polniš z 11 kW je to recimo 0,2 C (primer za 55 kWh) kar je iz vidika baterije že zelo počasno polnjnejne, kar je nižje nima kaj dosti veze, morda je celo slabše, kot ugotavljate zgoraj.
Re: Izgube pri polnjenju
1C je enako hitro za vsako baterijo, to pomeni, da je baterija polna v 1 uri. Kakšno moč zahteva 1C je pa odvisno od kapacitete, telefon nekaj W avto pa nekaj kW.
- pirpy
- EV ambasador
- Prispevkov: 3562
- Kraj: Topolšica
- Avto: ZOE 38 i,leaf 35,e-imt 24,PW 21+15+8 kWh
-
30951614
Re: Izgube pri polnjenju
Baterija v telefonu kar hitro peša, tega si v avtu pač ne želimo...
Re: Izgube pri polnjenju
Iz tega videa ni moč razbrati, da bi bile izgube večje/manjše pri prenosnih ali dinamičnih/fiksnih polnilnicah. Jasno je le to, da so izgube nenormalno velike, če polniš z malim tokom do recimo 12A, kar je običajno max. za prenosne polnilnice. Pri fiksnih, kjer lahko polniš običajno z npr 20-32A pa so izgube primerljive s hitrimi polnilnicami oziroma DC.
Sam sem že pred leti prišel do zaključka, da je z vidika izgub in iz vidika lepega ravnanja baterije najoptimalneje polnit na AC s čimvečjim tokom. Šparanje baterije z malimi tokovi polnjenja npr. prenosna polnilnica, je zanemarljivo, sploh če to primerjaš s ceno celega EVja. Drugo poglavje so DC polnilnice, kjer pa je smiselno polniti s čimmanjšo močjo, kar pa je seveda kotradiktorno saj jih uporabljamo ravno v tranzitu, ko se mudi.
Vsem toplo priporočam dinamično polnilnico za doma, ki uporabi vso razpoložljivo kapaciteto priključka, avto napolni najhitreje kar je možno na vašem priključku, ter ima maksimalno možne majhne izgube ob polnjenju. Njena edina slaba točka je montaža tokovnikov in povezovanje do polnilnice. Za vse kar omogoča je teh par stotakov višja cena veliki večini uporabnikov EVjev upravičena in odlična nakupna odločitev.
Sam sem že pred leti prišel do zaključka, da je z vidika izgub in iz vidika lepega ravnanja baterije najoptimalneje polnit na AC s čimvečjim tokom. Šparanje baterije z malimi tokovi polnjenja npr. prenosna polnilnica, je zanemarljivo, sploh če to primerjaš s ceno celega EVja. Drugo poglavje so DC polnilnice, kjer pa je smiselno polniti s čimmanjšo močjo, kar pa je seveda kotradiktorno saj jih uporabljamo ravno v tranzitu, ko se mudi.
Vsem toplo priporočam dinamično polnilnico za doma, ki uporabi vso razpoložljivo kapaciteto priključka, avto napolni najhitreje kar je možno na vašem priključku, ter ima maksimalno možne majhne izgube ob polnjenju. Njena edina slaba točka je montaža tokovnikov in povezovanje do polnilnice. Za vse kar omogoča je teh par stotakov višja cena veliki večini uporabnikov EVjev upravičena in odlična nakupna odločitev.
Re: Izgube pri polnjenju
Hm, samo par stotakov pride takšna polnilnca? nazadnje ko sem gledal je bila komercialna rešitev cca 600 eur.
Re: Izgube pri polnjenju
Re: Izgube pri polnjenju
Ki je zapovrh kakih 700 EUR minimalno. Pa pridemo na jurja sto napram šuko razlike v ceni.
Re: Izgube pri polnjenju
Ja saj, zato pa sprašujem...ker za jurija je lahko kar nekaj let izgube s šukotom pokrite
Ampak, enim je pomembno, da se doma nafila na max kolko gre, kak komu torej, meni ne.
Ampak, enim je pomembno, da se doma nafila na max kolko gre, kak komu torej, meni ne.
Re: Izgube pri polnjenju
Se strinjam, da vsakomur ni pomembno, da napolni doma ali pa ima tako kratke dnevne relacije, da je dovolj polnjenje z 2kW. Ti verjetno iščeš zastonjske polnilnice dokler so (ta štrom tudi nekdo plačuje), če bi plačeval to energijo pa bi hitro pomislil na domače polnjenje in pri več pretočene energije te izgube pridejo lahko več kot je razlika v ceni med klasično stensko polnilnico in dinamično (zaradi varnosti prenosnih polnilnic ne odobravam nasploh - to je namenjeno za kdaj pa kdaj rešiti problem).
Kakorkoli, če bi delal toliko km na dan, kot jih jaz in verjetno marsikdo tule, bi bilo teh izgub bistveno več kot pa razlika 300eur za dinamično polnilnico. Seveda pa je cena dinamičnih polnilnic lahko tudi več kot 800eur, se najdejo tudi take po 2.000eur....
Re: Izgube pri polnjenju
Preko šukota vedno polnim z 14A
Situacija je pač odvisna od primera do primera, ni tako trivialna kot en pišete.
Situacija je pač odvisna od primera do primera, ni tako trivialna kot en pišete.
Re: Izgube pri polnjenju
"Tako kratka dnevna relacija" je okrog 130km AC@130km/h oz. okrog 200km regionalke.ali pa ima tako kratke dnevne relacije, da je dovolj polnjenje z 2kW.
Nočem bit v situaciji, da eni uri na AC na dan rečem "kratka dnevna relacija".
Psihiranje ljudi z nujnostjo superDuper polnilnic ne koristi nikomur, niti prodajalcem superDuper polnilnic.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Izgube pri polnjenju
Kdo pravi da ne gre prek šukota 4kW ali več
Don't try this at home, oziroma samo če veš kaj delaš. Skratka 2 šukota, dvofazno polnjenje 2x10A, predpogoj je da veš točno kje je faza v šukotu in priključek vedno prav obrneš, ter seveda da veš da so vtičnice na različnih fazah. Danes sem sam zložil, sprobam ob priliki
P.S.Zdej me pa res firbc matra če bi e-Golf prek 2h šukotov polnil prek dveh faz a te povezane na isto fazo. Zanima me če sploh pogleda medfazno napetost ampak samo sprejme kolikor A mu rečeš naj polni..
Don't try this at home, oziroma samo če veš kaj delaš. Skratka 2 šukota, dvofazno polnjenje 2x10A, predpogoj je da veš točno kje je faza v šukotu in priključek vedno prav obrneš, ter seveda da veš da so vtičnice na različnih fazah. Danes sem sam zložil, sprobam ob priliki
P.S.Zdej me pa res firbc matra če bi e-Golf prek 2h šukotov polnil prek dveh faz a te povezane na isto fazo. Zanima me če sploh pogleda medfazno napetost ampak samo sprejme kolikor A mu rečeš naj polni..
Re: Izgube pri polnjenju
OH, s čim se ukvarjaš Sem štromar, ampak s tem se mi pa res nebi dalo ukvarjat Moj čas in miren spanec, da ne bo kdaj kaj narobe (če ne jaz pa kdo drug kaj zamuštra) sta več vredna
Re: Izgube pri polnjenju
Pa imaš charger, ki se ga lahko priklopi na samo dve fazi? Pri mojem chargerju piše, da deluje samo, če je priklopljen na eno ali tri faze. Za dvofazno polnjenje še vedno zahteva tri faze na priključku.
Re: Izgube pri polnjenju
Ja bo pa še v tretji šuko priklopil. norc deco boljš da tole samo v smeti vržeš
-
- Similar Topics
- Odgovori
- Ogledi
- Zadnji prispevek
-
- 2 Odgovori
- 226 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a hojnikb
-
- 18 Odgovori
- 728 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Ti3n
-
- 14 Odgovori
- 1615 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a Blacksmith
-
- 0 Odgovori
- 3015 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a anja4
-
- 10 Odgovori
- 4583 Ogledi
-
Zadnji prispevek Napisal/-a pirpy