Zagoreli EV-ji v Slo
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Ma glej, konec koncev je šansa, da se ti vžge avto tako mala, kot verjetno da ti pade meteor na bajto, pa se ne dela tehničnih rešitev proti temu?
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
warpedone napisal/-a: ↑05 Okt 2021, 12:14 Ne, nimajo vsi EVji enak problem.
Enak problem imajo inženirji, ko dizajnirajo baterijo in tuhtajo kako obvladat kemijo.
Daleč od tega, da so kar vse ekipe stuhtale enako varne rešitve.
Ena ekipa je po 40g kemije zapakirala v kovinski tulec.
Večina drugih ekip pa več kot kilo kemije ovija v plastično folijo.
Ljudje pa trabunjajo kako je vse isto ... pa naj bo, njhova družina, njihovi otroci, njihova garaža, njihova hiša.
Tudi tesle gorijo.
Tukaj ni govora o tem kako so baterije sestavljene, se pa strinjam z omenjenim. Vsem EV-jem se lahko zgodi, torej vsi imajo enak problem. Statistično je manj mogoče ne pomaga.
Govora je o tem kako je ko do tega pride in kako se da zadeve rešit in zakaj naši hočejo prepovedat parkiranje v garažni hiši. Ker ko(če) bodo prepovedali bodo teslam.
Kako boš rešil problem če avto nima signala?
Kaj ti pomaga alarm če je še zgodnja faza in se samo baterije pregrevajo? Ti bo avto povedal pelji me ven? Kaj če že gori in je kontaktor sklopljen...
Kaj bo enkrat ko bo cel štuk EVjev parkiran en zraven druzga....
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Če bi me avto opozoril da se celice kurijo, pa da ga ne morem več odpeljat, bi ga temeljito prekril s tistim negorljivim prekrivalom da dostop kisika zavrem. Po moje dokler Toyota ne naredi solid state ali dokler se ne zgodi kak drugi preboj bi bilo tak pripomoček (če ni predrag) dobro imeti v garaži. Ni pa tudi to idealna rešitev. Dobro da samovžigov ni več.
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Seveda, igra številk ... kot vžigov na milijon EVjev je "sprejemljivo"? 1, 10, 100, 1000, 10.000?Ma glej, konec koncev je šansa, da se ti vžge avto tako mala, kot verjetno da ti pade meteor na bajto, pa se ne dela tehničnih rešitev proti temu?
Želimo si 0 ampak to žal ni možno. V pravih razmerah gori tudi voda.
Znamo narest manj kot 10 na milijon? Znamo. Ampak vseeno ljudje trabunjajo "tudi tesle gorijo".
In to enačijo z 10 požari na 100.000 vozil, vpoklici komplet flot in priporočili proizvajalca kako ne filat prek 80, ne parkirat blizu česarkoli itd.
Lahko se naredi zelo varna baterija, ni pa možno narest ne-blesavega folka. Za kaj tagega se mora folk potrudit sam.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Torej tvoja rešitev je vsi si kupite tesle cilindrična baterija je zakon?
Kaj ti bo to pomagalo ko bo v zakonih da ne sme noben EV več v garažno hišo. Kaj ti bo to pomagalo ko boš moral za zavarovanje plačat fajn ekstra ali pa ne bo mogoče zavarovat avto proti požaru? (Tuki ti mogoče pomaga tesla zavarovanje če bo to v slo)
Kaj ti pomaga ko noben ne bo hotel parkirat zraven tvojega avta?
Ne to ni rešitev, rešitev je da se vsi proizvajalci zavedajo problema in poskušajo rešit in stvari izboljšat. Tehnologija bo še vedno napredovala prihajali bojo novi modeli in prostora za napredek je še veliko. Predvsem v tem da se lahko napako predčasno reši.
Žal neke nove tehnologije baterij ni še neki let na vidiku...
Kaj ti bo to pomagalo ko bo v zakonih da ne sme noben EV več v garažno hišo. Kaj ti bo to pomagalo ko boš moral za zavarovanje plačat fajn ekstra ali pa ne bo mogoče zavarovat avto proti požaru? (Tuki ti mogoče pomaga tesla zavarovanje če bo to v slo)
Kaj ti pomaga ko noben ne bo hotel parkirat zraven tvojega avta?
Ne to ni rešitev, rešitev je da se vsi proizvajalci zavedajo problema in poskušajo rešit in stvari izboljšat. Tehnologija bo še vedno napredovala prihajali bojo novi modeli in prostora za napredek je še veliko. Predvsem v tem da se lahko napako predčasno reši.
Žal neke nove tehnologije baterij ni še neki let na vidiku...
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
>> Kaj ti bo to pomagalo ko bo v zakonih da ne sme noben EV več v garažno hišo
Tak zakon je neizbežen, če se boste še naprej pretvarjali "kako so vsi EV enaki", še naprej plačevali za slabo dizajnirane EV ter še
naprej razlagali, kako da so "požari zelo redki".
Medtem ko čakate da vam zamenjajo byDesign defektno baterijo z drugo s točno enakim problemom.
Užaljenost, ker so vsi razen tesle, lucida, riviana in rimca, zaHebal design baterije, ne spremeni ničesar.
Tak zakon je neizbežen, če se boste še naprej pretvarjali "kako so vsi EV enaki", še naprej plačevali za slabo dizajnirane EV ter še
naprej razlagali, kako da so "požari zelo redki".
Medtem ko čakate da vam zamenjajo byDesign defektno baterijo z drugo s točno enakim problemom.
Užaljenost, ker so vsi razen tesle, lucida, riviana in rimca, zaHebal design baterije, ne spremeni ničesar.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Tudi cilindrične baterije lepo gorijo.
V principu dokler ne bodo solid state baterije stalnost, bo požarna varnost eden izmed večjih problemov pri EV na LiXX kemiji baterij.
Največji problem je ravno elektrolit.
In pridemo na to zakaj se Toyota ne gre EV kar tako.
V principu dokler ne bodo solid state baterije stalnost, bo požarna varnost eden izmed večjih problemov pri EV na LiXX kemiji baterij.
Največji problem je ravno elektrolit.
In pridemo na to zakaj se Toyota ne gre EV kar tako.
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Če pa warp pravi da so samo Tesline prave in se ne vžigajo ostale pa se vžigajo kot vžigalice. Ti pa praviš da se vse lahko žge pol pa res ne vem Kaj je res.Ogo napisal/-a: ↑05 Okt 2021, 21:27 Tudi cilindrične baterije lepo gorijo.
V principu dokler ne bodo solid state baterije stalnost, bo požarna varnost eden izmed večjih problemov pri EV na LiXX kemiji baterij.
Največji problem je ravno elektrolit.
In pridemo na to zakaj se Toyota ne gre EV kar tako.
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Tudi Tesle gorijo. In tudi Tesla omejuje max SOC na daljavo z OTA update-i, ko je prpa.
Je pa tako, Tesla je skozi večino kalvarij že šla še ko ni imela velikih serij prodanih avtov s problemi, in že ve, kje so cake.
Je pa tako, Tesla je skozi večino kalvarij že šla še ko ni imela velikih serij prodanih avtov s problemi, in že ve, kje so cake.
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
V Parkirni hiši Šubičeva je že dva dneva vseh 17 polnilnic Gremo na elektriko nedostopnih, dostop so zablokirali s trakom. Naključje ali strah lastnika parkirne hiše?
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Ali avtomobili v splošnem lahko zagorijo samo v času polnjenja, ali tudi ko se ne polnijo? Če pride do vžiga v glavnem med polnjenjem, parkiranje v garažno hišo brez polnjenja ne bi smela biti ovira. Razen za tiste, ki so zaradi dometa vozila in/ali dolžine dnevnih poti odvisni od polnilnic.
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
V splošnem je možno oboje, pogosteje pa stvar zagori med polnjenjem.Ali avtomobili v splošnem lahko zagorijo samo v času polnjenja, ali tudi ko se ne polnijo?
V prihodnosti bodo države spesnile TSV za EV, kjer bodo opredeljene minimalne zahteve katerim morajo ustrezat baterije.Če pride do vžiga v glavnem med polnjenjem, parkiranje v garažno hišo brez polnjenja ne bi smela biti ovira. Razen za tiste, ki so zaradi dometa vozila in/ali dolžine dnevnih poti odvisni od polnilnic.
Trenutno imamo še zahod, kjer je glavni cilj čimnižja cena, safety be damned.
govindam ādi-puruṣaṁ tam ahaṁ bhajāmi
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Sedaj pa še GRADBENI vidik požara električnih vozil v garažnih hišah in drugih objektih, na katere malokdo pomisli.
Pri pregrevanju betonske plošče, nosilca, stebra pride do velikih temperaturnih razlik med površino betona in notranjostjo. Pojavijo se napetosti v betonu in ko so te večje od natezne trdnosti betona, le ta začne pokat in to tudi 20 cm v globino. Posamezne kemijske vezi v betonu začnejo razpadati že pri temperaturi nad 600 stopinj, portland pa razpada že prej. Zaradi napetosti razpoka površinska plast in se odlušči in odpade vse do jeklene armature, ki postane direktno izpostavljena. Ko temperatura preseže 1.400 stopinj (na površini in v notranjosti betona, ne v neposredni okolici vozila), se le ta začne dobesedno taliti.
Jeklena armatura pa začne izgubljati svojo natezno trdnost že veliko prej in preide v fazo "mehčanja". Znatno poslabšanje mehanskih lastnosti jekla začne že nad 500 stopinj celzija. Seveda takega pregrevanja konstrukcije če prostor ni zaprt pogosto ne dosežemo, lokalno pa vendarle lahko pride do manjših ali hujših poškodb konstrukcije. Potrebna je sanacija, v skrajnih primerih tudi delna/celotna rušitev.
To je samo za razmislek, da lastnika garažne hiše ne moti le siva barva dima na stenah in vonj po zažgani plastiki, ampak še vse kaj drugega.
Pri pregrevanju betonske plošče, nosilca, stebra pride do velikih temperaturnih razlik med površino betona in notranjostjo. Pojavijo se napetosti v betonu in ko so te večje od natezne trdnosti betona, le ta začne pokat in to tudi 20 cm v globino. Posamezne kemijske vezi v betonu začnejo razpadati že pri temperaturi nad 600 stopinj, portland pa razpada že prej. Zaradi napetosti razpoka površinska plast in se odlušči in odpade vse do jeklene armature, ki postane direktno izpostavljena. Ko temperatura preseže 1.400 stopinj (na površini in v notranjosti betona, ne v neposredni okolici vozila), se le ta začne dobesedno taliti.
Jeklena armatura pa začne izgubljati svojo natezno trdnost že veliko prej in preide v fazo "mehčanja". Znatno poslabšanje mehanskih lastnosti jekla začne že nad 500 stopinj celzija. Seveda takega pregrevanja konstrukcije če prostor ni zaprt pogosto ne dosežemo, lokalno pa vendarle lahko pride do manjših ali hujših poškodb konstrukcije. Potrebna je sanacija, v skrajnih primerih tudi delna/celotna rušitev.
To je samo za razmislek, da lastnika garažne hiše ne moti le siva barva dima na stenah in vonj po zažgani plastiki, ampak še vse kaj drugega.
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Primer poškodbe stropa garažne hiše, kjer je gorelo eno samo vozilo. Odpadla je zaščitna plast betona po celotni površini, vidi se jekleno armaturo. Konstrukcija potrebuje sanacijo, začasno opiranje nakazuje, da je lahko tudi nosilnost plošče že zmanjšana.
Obstaja pa seveda tudi rešitev. Na območju parkirišč in polnilnic EV-jev bi strop, stebre in nosilce konstrukcije oblekli s ploščami iz kalcijevega silikata. 9 mm debela plast podaljša požarno odpornost konstrukcije za 1 uro. Za zaščito bi lahko uporabili večplastno prevleko ali debeline nekaj cm.
Obstaja pa seveda tudi rešitev. Na območju parkirišč in polnilnic EV-jev bi strop, stebre in nosilce konstrukcije oblekli s ploščami iz kalcijevega silikata. 9 mm debela plast podaljša požarno odpornost konstrukcije za 1 uro. Za zaščito bi lahko uporabili večplastno prevleko ali debeline nekaj cm.
- Priponke
-
- aaaa.png (323.08 KiB) Pogledano 1661 krat
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Pa se to dejansko v konstrukciji garaznih his izvaja ? Glede na to da se ICE vozila vzigajo 10x - 50x pogosteje kot elektricna, bi pricakoval da so vse garazne hise ze opremljene s taksnimi stropovi ?
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
Verjetno se raje ukvarjajo z zavarovanjem, kot pa preventivo Možno celo, da je ceneje.
Re: Zagoreli EV-ji v Slo
To se sploh ne izvaja. To je le moj predlog za zaščito konstrukcije in manjšo skrb lastnikov objektov. Najbrž pa ni glih zastonj. Pri gorenju EV-jev je višja temperatura in dolg čas gorenja, kar lahko poslabša zadeve. Pri ICE gre bolj na hitro.
PS: to ni reklama, nič od tega ne prodajam ali izdelujem
Zadnjič spremenil Dzun Tao, dne 07 Okt 2021, 13:33, skupaj popravljeno 1 krat.