Ali je električni avto primeren za nas?

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
david
Prispevkov: 3
1
17

Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a david »

Pozdravljeni navdušenci, lastniki ter ljubitelji električnih vozil.

V družini potrebujemo nov avtomobil in z ženo se resno zanimava za nakup električnega. Pri tem ko iščeva informacije in ponudbe, se nama poraja nekaj vprašanj, zato se za pomoč obračam na vas. Naša situacija je sledeča.

Trenutno imamo 11 let starega dizla (325k km), ki nam dobro služi, a se bomo po novem letu preselili iz in potrebujemo dodaten avto.

Ta bo praviloma uporabljen za vožnjo v službo in z ženo ga bova uporabljala izmenično. Njena služba bo oddaljena 75 km, moja pa 100 km. Žal se ne voziva v isto smer, imava pa srečo, da si bo lahko žena prevoz v službo delila še s tremi, jaz pa lahko 2x tedensko delam od doma.

V mesečnih številkah to pomeni, da bo žena z avtom napravila 825 km, jaz pa 2.640 km tj. skupaj 3.465 km na mesec oz. 38.115 km na leto (11 mesecev, če odštejem dopuste in praznike). Morda pride še kakšen kilometer zraven za vikend izlet ali pa kakšen manj, ker dizelaša še ne misliva vreči stran. Računava, da je 38k km/leto osnova.

Ženina pot v celoti obsega regionalno cesto, a vsebuje en manjši vzpon in spust, moja pa obsega 20 km regionalne ter 80 km avtoceste, večinoma po ravnini. Žena v službi nima polnilnice, jaz pa, vendar ni gotovo, da bo vedno na voljo. Nekako v račun jemljem kot da je ni, bi bilo pa lepo, če bi se zmotil.

Najina glavna dilema je, ali so današnji električni avtomobili za takšne razdalje danes sploh primerni, kaj lahko sploh rečemo o življenjski dobi električnega avtomobila pri taki uporabi oz. kakšno kapaciteto baterije sploh izbrati.

Kritična se nama zdi predvsem moja pot tj. 200-kilometrski izlet (brez vmesnega polnjenja), katerega danes na prospektu doseže praktično vsak EV. Vendar naju skrbi, saj bo avto v pogonu
(i) vsak dan,
(ii) v vseh vremenskih pogojih in
(iii) (upam da) čim dlje; nekako pri novem avtu upava na vsaj 7 let življenjske dobe.

Podatki, s katerim računava, so sledeči (če so vaše izkušnje ali podatki drugačni, jih z veseljem slišim):
- povprečna poraba 19 kWh/100km pri navadni vožnji (130 km/h na avtocesti, uporaba klime in ogrevanja itd),
- 25% padec kapacitete baterije pozimi,
- 2,5% zmanjšanje kapacitete baterije vsako leto (tu bi bil podatek zmanjšanje kapacitete glede na prevožene kilometre bolj koristen, a ga nimam).

V mojem primeru bi tako za povratno pot v službo potreboval 38 kWh in če želim (z upanjem na čim daljšo življenjsko dobo baterije) izrabljati le srednjih 60% (tj. držim nivo med 20% in 80%), potem rabimo 64 kWh baterijo. Če k temu dodam še 25% padec pozimi, smo na 84 kWh. Če želim takšno stanje imeti po sedmih letih, teoretično potrebujem 105 kWh baterijo (17,5% padec kapacitete).

Je moje razmišljanje pravilno? Opravlja kdo od vas podobne vožnje in lahko podeli izkušnje?

Hvala vsakemu, ki je tole prebral, in dvakrat hvala vsakemu, ki lahko podeli svoje mnenje in izkušnje.

(Konkretno nimava izbranega nobenega avta, sva pa kot možnosti gledala EV6, Ioniq 5, Enyaq, ID.3 ter Model 3.)
jernejpro
McDuck
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 174
31
5

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a McDuck »

david,

ali imaš možnost postavitve polnilnice doma?
warpedone, david
lovec1990
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 695
Kraj: Komenda
Avto: ID.3 City
184
292

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a lovec1990 »

David ni priporočljivo da avto stoji z 80%+ torej če ga napolniš na 100% in takoj odpelješ in sprazniš na <80% nebo problemov.Dvomim da sodobni EV vozila zgubljajo kapaciteto baterije 2.5% na leto.

Nekje sem zasledil da Egolf zgublja 3.5% na leto če nič ne merkaš na baterijo
david
Every lie we tell incurs a debt to the truth. Sooner or later, that debt is paid
Hanzi
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 180
42
127

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a Hanzi »

Jaz vidim problem predvsem v tem, ce bi imela sluzbo zaporedno. Torej ti prides iz službe, zena cez.pol ure oddide v sluzbo. V tem casu na domaci polnilnici ne bos nic napolnil. Posledicno rabis vsaj 400km domet(200+150). Da bi pa v takih primerih polnil nekje med potjo na hitrih polnilnicah, je pa skoda casa (in denarja) Za varcevanje z baterijo bi pa bilo najbolje da bi imel 500km domet.
Ce pa mislis polnit na javnih polnilnicah, je pa bolje da kupis se enega dizla.
Se na domaci polnilnici, se ti bo splacalo imeti SE. Vsaj sodec po trenutnih trendih cen elektrike.
david
Hanzi
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 180
42
127

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a Hanzi »

Si iskal kaj v smeri plug in z veiko baterijo?
Hanzi
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 180
42
127

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a Hanzi »

Ne morem urejat vec objave niti brisat. A soloh obstaja kaj z vec kot 100km dosegom v plug in tehniki.
Nasel sem tole staro temo.
viewtopic.php?f=14&t=1544&start=20
Gasper
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 543
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
308
41

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Pa kje si dobil 105 kWh za 200 km? Za to kar pišeš je dovolj e-208, Zoe, Leaf... Pač po potrebi kako velik avto želiš, ampak če misliš starega dizla še imeti verjetno ni treba ravno Enyaqa kupovat zaradi prostornosti.

A imaš na poti kašen DC charger, ki bi ga koristil za ene 15 min, če bi bila kriza pozimi. Zakaj bi koristil samo 60% kapacitete? Kot so ti že napisali, če je avto polno napolnjen zjutraj in ga takoj odpelješ ne bo neke škode, če pa hočeš res dobro bateriji pa polnjenje do 90% ne bo predstavljalo nekega hudega stresa na obrabo.
Rubb
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 103
Kraj: Nova Gorica
Avto: Vw
92
97

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a Rubb »

povprečna poraba 19 kWh/100km pri navadni vožnji (130 km/h na avtocesti, uporaba klime in ogrevanja itd),
To ne bo ravno šlo skozi. Nek srednje velik EV ima povprečno porabo med 16 in 19kwh ampak ne po avtocesti, 130kmh in s klimo. Ko presežeš 90kmh se poraba prične kar strmo poviševat.

Jaz svetujem, da si izposodiš model EVja ki vam je zanimiv in ga dva dni testiraš (vikend) ali vsaj en cel dan. Med testom ga probaj tudi peljat po AC 130kmh in poglej porabo. Na podlagi tega boš lahko vsaj zračunal kje in kdaj bi ga moral polnit. Realno gledano, bi vi rabili avto z vsaj 550-600km ranga. To pa zato ker je poraba na AC dokaj visoka, ker avta ni dobro vsak dan filat na 100% zaradi obremenitve baterije, tako da 20% ranga se nekako na ta račun "odpoveš" pri vsakdanji rabi. Potem je tu še nižja kapaciteta batetije pozimi in od deklariranega dosega ostane sorazmeroma malo uporabnega.
Glede na potreben doseg bi vam mogoče prišel prav nov BMW i4 ki ima malo manj kot 600km dosega. Veliko drugih poleg mogoče še kake Tesle potem ni ravno na voljo trenutno.
david
Gasper
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 543
Kraj: Slovenija
Avto: Prius
308
41

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a Gasper »

Glavno vprašanje je koliko si za avto pripravljen dat in šele nato gledaš ali s takim avtom lahko prideš skozi. Če je avtocestna vožnja potem glej limizune (aerodinamika) in ne SUV... samo potem ti bolj kot ne ostane samo Tesla Model 3.

Za doseg pri 120 kmh ima Bjorn tole lepo tabelo (glej zavihek Range):
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... =735351678
david, Dzun Tao
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2495
Avto: e-Golf 2020
1176
145

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Tistih 20 do 80 računaj poleti, pozimi pa pač zrabiš večji del baterije pa tudi nebo noben problem. Zdržijo baterije veliko več kot si misliš vsaj pri novejših avtih.

Pa tudi 19kWh na 100km , no odvisno če misliš kupit SUV(prvi trije) ali pa kaj bolj varčnega (zadnje dva). Vsekakor se zavedaj da se na koncu šteje povprečna hitrost (ker dvomim da ga boš tiščal skozi 130kmh na avtocesti, že zaradi prometa) in je važno tudi kolikšen del poti je avtocesta.

Vsekakor če misliš obdržat starega dizla bi kupil na tvojem mestu EV ne pa PlugIn. Se zastopi začetne dileme ampak kot večina tukaj boš potem nucal samo še EV :)

Kot prehodnik pred mano rečem da sprobaj prvo kak EV in potem boš videl, vidiš pa lahko sam da mnenja so različna :)
Vsekakor je pomemben podatek % avtoceste na poti, po podeželskih pa EV žre res malo, po mestu še manj.

Vsekakor pride v ta izbor še kaka Kona 64 ali pa e-Niro če ti je to ustreza.

Glede pa 130kmh, no mogoče boš pa začel biti bolj počasen pozimi pa bo šlo :D
david
Uporabniški avatar
context
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 489
Kraj: Maribor
Avto: TM3 SR+
1054
489

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a context »

david napisal/-a: 08 Okt 2021, 01:21 ...
Trenutno imamo 11 let starega dizla (325k km)
...
Njena služba bo oddaljena 75 km, moja pa 100 km
...
(Konkretno nimava izbranega nobenega avta, sva pa kot možnosti gledala EV6, Ioniq 5, Enyaq, ID.3 ter Model 3.)
Izredno podobno mojemu stanju, jaz delam 75km v eno stran, žena 100km (ima možnost polnjenja, ampak se na to ne zanašava)
Naš drugi dizel (8 let) ima 320kkm

Že več kot dve leti brez najmanjšega problema uporabljava TM3 SR+ (že ima preko 80k km). Služba, izleti, morje... se ni 1x zgodilo da bi se odločli za dizla. Res pa da ogromno k temu pripomore sistem superchargerjev (veš da vedno dela in hitro napolne)
Karkoli bosta izbrala, je velika verjetnost da bo postal 1. avto v družini, kot v primeru večine (vseh?) nas na forumu, zato bi ga izbral temu primerno. Sedaj je izbira že tako velika da res lahko izbiraš glede na svoje potrebe in navade (vikend izleti, otroci, psi...). Izbiraš med pravilnimi, vsi ti bodo zadovoljili vajine potrebe, mogoče bi na seznam dodal še ID.4 (če je že Enyaq) in Model Y (velikostno primerljiv z ostalimi, verjetno najdražji, če je tega vreden presodi sam pri sebi). Pri vseh bi izbral največjo baterijo (večja teža, večji zračni upor - večja poraba), razen pri Tesli 3, kjer po svojih izkušnjah vidim da je dovolj SR+.
Če ti je pomembna prostornost izbiraj med EV6, Ioniq5, Enyaq, ID.4
Za bolj športno vožnjo pa TM3 (tudi najnižja poraba). Daleč od tega, da je avto utesnjen, po prostornosti primerljiv z razredom "Passat". Ostale prednosti in slabosti Tesle preberi po drugih temah, da ne bo prerekanja še tukaj.
ID.3 je nekje vmes, najmanjši pa verjetno najcenejši. Kmalu pride njen "športni brat" Cupra Born (vsaj po izgledu)
mukwai, david, Vodokotlic
Uporabniški avatar
FrediZ
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 11
Kraj: pri Pivki
Avto: ë-C4
17
14

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a FrediZ »

Živjo David!

Sem bil v podobni situaciji.
- od cca 180 do cca 350 km na dan
- dva dizla doma, eden s 400 kkm je šel stran, en je ostal
- doma sem postavil polnilnico
- polnim večinoma med službo (to ne pomeni, da polnim 8h, samo v našem hodniku smo 3, ki sI delimo isto polnilnico in smo se hitro navadili, da se pokličemo in se zamenjamo na postaji)
- nekajkrat sem polnil med službenimi vožnjami (DC, do 15 min - ravno za WC in kavo)
- včasih dopolnim doma - bolj zaradi komoditete, da grem z manj strahu na pot
- avto imam v garaži tako v službi, kot doma

david napisal/-a: 08 Okt 2021, 01:21 Najina glavna dilema je, ali so današnji električni avtomobili za takšne razdalje danes sploh primerni,
Samo en način je, da izveš. ;)
Osebno bi Ti svetoval, da se odpraviš do prodajalcev in dobiš vozilo za vikend.
Opravi isto turo, kot jo boš potem.
Že sedaj si zapisuj kako hitro in koliko časa dejansko voziš po rednih poteh.

(Pri meni je velika razlika že ali grem v službo (-350 višincv) ali nazaj. Na porabi je to več kot 1kWh/100km razlike)
Prvih 10 kkm sem imel povprečno 15 kWh/100km, zadnjih 6 kkm pa 14,8kWh/100km
Za turo, ki sem jo poleti komot naredil s povprečno 14,5 kWh/100km se je v prvih mrzlih nočeh, ko je delalo gretje (7 stopinj zunaj) poraba dvignila na 16 kWh/100km. Kaj bo pozimi pri -15 poročam spomladi. ;)

Razlika med 115 in 130 se mi v porabi zdi ogromna.
Po klancih navzgor ne tiščim več tako kot sem prej z dizlom.
Klima in radio praktično nista imela merljivega vpliva
Radarski tempomat je dober za sproščeno vožnjo.
Pri redni turi (ob bolj prazni cesti) sem sedaj cca 5 minut počasnejši. V običajnih razmerah ni razlike v porabi časa (gneča, tovorni pas na AC)
Vsak dan smo starejši (in imam poln k*** nekih situacij)




david napisal/-a: 08 Okt 2021, 01:21 Podatki, s katerim računava, so sledeči (če so vaše izkušnje ali podatki drugačni, jih z veseljem slišim):
- povprečna poraba 19 kWh/100km pri navadni vožnji (130 km/h na avtocesti, uporaba klime in ogrevanja itd),
- 25% padec kapacitete baterije pozimi,
- 2,5% zmanjšanje kapacitete baterije vsako leto (tu bi bil podatek zmanjšanje kapacitete glede na prevožene kilometre bolj koristen, a ga nimam).
Tole preveri s konkretnim vozilom v konkretni vožnji.
Moja izkušnja je, da radio in hlajenje praktično nista imela vpliva na porabo, gretje in divjanje v klanec pa zelo konkretnega. (hmja, fizika pač in dejanske razmere, ki so drugačne med Tržičem in Piranom in Lendavo ...)
Vozila so različna, verjetno je tudi fajn, da vama bo všeč in se primerno pelje ...




david napisal/-a: 08 Okt 2021, 01:21 Je moje razmišljanje pravilno? Opravlja kdo od vas podobne vožnje in lahko podeli izkušnje?
Hmja, na papirju je, v praksi pa bo štela tvoja izkušnja in pričakovanje ...
- če razmere in pogoji zahtevajo 130 povprečne na AC, bo poraba drugačna, kot je v moji konici, ko komajda vozim 90 po prehitevalnem ...
- če je dve uri polnjenja čez dan na AC lahko izvedljivo, je to drugače kot za nekoga, ki nima teorije, da se kjerkoli čez dan malo dofila
- če se večinoma voziva dva, je drugače kot če jih je v avtu redno 5 s prtljago
...
razpucajta pri sebi in pojdi preveriti s konkretnimi vozili - meni se je mnenje precej spremenilo, ko sem prvič dobil vozilo za čez vikend (in sem videl, da to ne bo šlo), pa, ko sem dobil potrditev, da prodajalci ne razumejo pol k*** nič ... (in se ne znajo vživeti, in nimajo točnih podatkov in ne vedo kaj se dogaja na tržišču in ne razumejo vzrokov za nakup EV ...)




Bodi dobro,
LP
Avrelij, david, Hanzi
Uporabniški avatar
warpedone
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3660
Kraj: LJ
Avto: Tesla Model 3 LR
2811
1780

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a warpedone »

Sta le dva 'problema':
- če ni možnosti filanja doma vsako noč, pozabi EV (tudi PIH), dokler ne najdeš rešitve za to
- vzemi EV z "dost preveč dosega" ... z EV boš prevozu več kot sedaj z dizlom, "ne mormo it, baterija nima več dost"...

Kakršnakoli podrobna razprava o cifrah je nujno vezana na konkreten EV, praktično nobena cifra ne drži za čisto vse EV hkrati.
Moja "lifteme" poraba je npr. 165Wh/km, pa furam praktično samo AC@130. Drug EV, drugačna poraba, drugačna hitrost filanja, drugačna garancija, drugačen režim filanja, drugačna hitrost filanja (na isti polnilnici), itd.
bvs, Ogo, david
You develop wisdom through suffering. You suffer into the truth.
Uporabniški avatar
Franci
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 975
Kraj: LESCE
Avto: KONA EV & Renault Megane,
940
281

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a Franci »

Zdravo David,
pri načrtovanju nakupa si vedno rad na varni strani - vedno imaš rad še rezervo zraven.
A glede plugin tehike, kot ti jo nekateri ponujajo kot alternativo ti jo odsvetujem.
Tudi sam sem pred nakupom EV-ja o tem resno razmišljal, a mi do sedaj ni bilo niti enkrat žal, da se za to nisem odločil.
Za poti ki jih načrtuješ bi 64 kWh baterija morala zadoščati.
Najina KONA bo imela februarja 3 leta in ima 106 kkm, se pravi delava približno toliko, kot planirata vidva - res imam krajšo dnevno razdalijo dobrih 50 km po AC v eno smer a zvozim tudi tri dni brez polnjenja če bi bilo potrebno, (pri varnem ostanku baterije) oz naredim relacijo Lesce-Ankaran in Ankaran-Lesce - kjer je skupaj 300 km AC brez vmesnega polnjenja pri hitrosti vožnje cca 120 km/h.
Vidne degradacije baterije do sedaj še ni, zato menim, da bi tudi po 7 letih še vedno brez težav prevozil vsaj 200 km po AC brez vmesnih polnjenj.
O različnih znamkah, pa je tako ali tako na forumu veliko napisanega (slabostih/prednostih)
david
Uporabniški avatar
DGJ
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2273
Kraj: Kamnik
Avto: IONIQ EV
2871
5381

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a DGJ »

Pozdravljen @david.

Najprej čestitam, da se razmišlja o EV. Razdalje, ki so navedene so ravno prave, da se EV tudi stroškovno "izplača".

Moje letno prevoženo število km je bilo pred nakupom EV cca 35k, sedaj je bolj 50k, no zaradi korone nekaj manj a so pravilno že moji predhodniki napisali - vožnje z EV bo več kot do sedaj z ICE. Razlogov je več.

Predvsem bi ti že na začetku svetoval, da se ne razmišlja in računa toliko o stanju baterije in raznih procentih izgube kapacitete ipd. Da, vse to je res vendar za baterijo skrbi BMS (Battery Management System) in svetujem, da se EV polni in uporablja po sistemu ABC (kot reče Björn) Always Be Charging. Če je možnost polnjenja, ko avto stoji, potem se naj polni.
Danes polnjenje na poti res ni neka težava, polnilnic je veliko in so kar dobro razporejene po SLO in drugje, da večjih težav ni, še posebej, če ima avto relativno veliko baterijo (50kWh in več).

Kot so že drugi svetovali je najbolje opraviti nekaj tesnih voženj in se potem odločati za model in znamko. Izbire je danes kar veliko, zaloga oziroma dobava, kot vidim po oglasih, tudi ni več problem.
Priporočam pa velikost baterije 60kWh ali več, da bo prehod iz ICE na EV kar najmanj stresen. Saj potem "range anxiety" izgine po nekaj tednih uporabe a vseeno je lažje z večjo baterijo.

Še moje osebno mnenje. Trenutno se mi zdi najboljša izbira price/performance (beri velikost baterije oz. domet) Hyundai Kona 64, če odmislim vse ostale parametre (velikost, znamka, povezljivost, kvaliteta, servisi,...)

Želim uspešno izbiro.
david
david
Prispevkov: 3
1
17

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a david »

Super, najlepša hvala za vse odzive: keep’em commin’! :)

> Ali imaš možnost postavitve polnilnice doma?
Da, selimo se v hišo, kjer lahko polnimo po želji. Če izberemo EV, potem zelo verjetno tudi investirali v SE.

> David ni priporočljivo da avto stoji z 80%+ torej če ga napolniš na 100% in takoj odpelješ in sprazniš na <80% nebo problemov.
Aha, super, torej je bilo moje razumevanje napačno. Problem torej je, če avto stoji (dlje časa) z nivojem nad 80%. To se bi dalo urediti s pazljivim polnjenjem.

> Jaz vidim problem predvsem v tem, če bi imela službo zaporedno.
To ne bo problem, oba delava dopoldan, sam sem pa dejansko glede tega še malo bolj prilagodljiv.

> Si iskal kaj v smeri plug in z veliko baterijo?
Hibridov nisem gledal, le celotno električna vozila. Glede na to, da bom večino kilometrov pridelal sam in večinoma po AC, bi bil v tem pogledu dizel bolj racionalen od hibrida? (Povsem mogoče se motim, sprašujem.)

> Pa kje si dobil 105 kWh za 200 km?
Sem opisal, kako sem iz 38 kWh prilezel na 105 kWh: vračunal sem 60% idealnega nivoja porabe (20%-80%), 25% padec kapacitete zaradi zime ter 17% padec z leti. A dobivam informacije, da me idealni nivo porabe morda ne bi smel tako skrbeti in da padec z leti ni tako hud. Zimski penali pa so zgleda kar resni.

> Jaz svetujem, da si izposodiš model EVja ki vam je zanimiv in ga dva dni testiraš (vikend) ali vsaj en cel dan.
Hvala, bom videl, kako so trgovci naklonjeni takim eksperimentom.

> Glavno vprašanje je koliko si za avto pripravljen dat in šele nato gledaš ali s takim avtom lahko prideš skozi.
Se strinjam. Trenutno smo v fazi, kjer ugotavljamo, kako zmogljiv EV dejansko potrebujemo. Nato bomo videli, ali nam je dosegljiv, ga primerjali z alternativami in se odločili. Radi bi imeli avto, ki 200 km zmožen odpeljati v kosu, tudi potem ko ima 200k km za sabo in zunaj zmrzuje.

Doma smo sicer zanekrat le trije, vendar bo žena tovorila še 3 sopotnike, sam pa tudi spadam med večje in mi je prostornost avta pomembna. V tem pogledu sem slišal lepe zadeve glede Enyaqa, EV6 in Ioniq 5, a kot pravim, najprej moram razčistiti osnove, da vem, kaj od avta sploh zahtevati.

> Za doseg pri 120 kmh ima Bjorn tole lepo tabelo (glej zavihek Range)
Odlično, hvala!

> O porabi na splošno.
Da, seveda, to razumem. 190 Wh/km sem vzel kot približek povprečne uporabe avta: nekaj AC (na 130), nekaj ostalega.

> Moja "lifteme" poraba je npr. 165Wh/km, pa furam praktično samo AC@130.
Tole se sliši skoraj prelepo, da bi bilo res. Kateri EV pa imaš?
david
Prispevkov: 3
1
17

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a david »

>> Moja "lifteme" poraba je npr. 165Wh/km, pa furam praktično samo AC@130.
> Tole se sliši skoraj prelepo, da bi bilo res. Kateri EV pa imaš?

Sem sedaj videl v profilu, da gre za Teslo. :)
M3P
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 148
77
7

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a M3P »

Če nisi še vozil vseh avtov, ki so v izboru najprej to naredi in bo najbrš odločitev padla že na koncu testnih voženj ;)
Hanzi
crunchy
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1822
Kraj: Cerklje na Gorenjskem
Avto: Nissan Leaf 2.zero
1469
1906

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a crunchy »

david napisal/-a: 08 Okt 2021, 11:07 >> Moja "lifteme" poraba je npr. 165Wh/km, pa furam praktično samo AC@130.
> Tole se sliši skoraj prelepo, da bi bilo res. Kateri EV pa imaš?
Sem sedaj videl v profilu, da gre za Teslo. :)
Roadster? :D
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2495
Avto: e-Golf 2020
1176
145

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Moram pa tukaj napisati da se morajo vsi trgovci počasi zavedat teh dilem katere ma david in bi morali vsi biti sposobni posodit avto za čez vikend ker pač niso vsi da vejo kaj kupujejo in kašni radi sprobajo in vidijo če jim elektrika ustreza oziroma kolk super je ta zadeva ;)

Vsekakor 1ura v avtu je joke.
david
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek