Ali je električni avto primeren za nas?

Razprave o vsem, kar se tiče električnih vozil, pa ne sodi v nobeno drdugo kategorijo
Rubb
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1224
Kraj: Kp
Avto: Vw
764
677

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a Rubb »

DeCoRawr napisal/-a: 08 Okt 2021, 12:03 Moram pa tukaj napisati da se morajo vsi trgovci počasi zavedat teh dilem katere ma david in bi morali vsi biti sposobni posodit avto za čez vikend ker pač niso vsi da vejo kaj kupujejo in kašni radi sprobajo in vidijo če jim elektrika ustreza oziroma kolk super je ta zadeva ;)

Vsekakor 1ura v avtu je joke.
Se strinjam. Sploh ker gre za relativno novost. So pa, vsaj po mojih dosedanjih izkušnjah kar lepo pripravljeni avto odstopiti za 2 dni testiranja. Pri VW so mi celo kartico za polnjenje odstopili, da lahko probamo tudi polnit. Nobenega kompliciranja ni bilo, le počakat smo morali da je bil izbran model na razpolago. Smo pa tudi v drugih salonih dobili na razpolago možnost testiranja, a se zaradi nam neustreznosti samih modelov za te nismo odločili.

Nekdo je rekel da ko testiraš že kar hitro veš. V našem primeru lahko potrdim, da smo že po prvi testni vožnji (2h) videli da bo to to, v drugem, ločenem testu in po dveh dneh, pa le še potrdili. Tako da kar stopit do različnih trgovcev.
crunchy, Hanzi, david, skicEV
bvs
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2960
1066
1306

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a bvs »

DeCoRawr napisal/-a: 08 Okt 2021, 12:03 Moram pa tukaj napisati da se morajo vsi trgovci počasi zavedat teh dilem katere ma david in bi morali vsi biti sposobni posodit avto za čez vikend ker pač niso vsi da vejo kaj kupujejo in kašni radi sprobajo in vidijo če jim elektrika ustreza oziroma kolk super je ta zadeva ;)

Vsekakor 1ura v avtu je joke.
Električarjev imajo na lagru kolker hočeš, tak da to ne bo problem. Jih pa neradi dajejo za čez vikend, kar je čudna logika.
Kegelj
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 727
Kraj: Dolenjska
Avto: e-golf
539
486

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a Kegelj »

Mogoče sploh ne boš rabil testirati čez vikend. Jaz sem vedel, da želim EV po 2 minutah testiranja.
Glede strahu z velikostjo baterije te je pa absolutno preveč strah. Vse kar je okoli 60 kW/h kapacitete ti bo zadoščalo. Sem prepričan, da se ne voziš po avtocesti 130 dolgo časa, edino če imaš službo ob čudnem času, ko je cesta prazna.
Uporabniški avatar
DeCoRawr
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 6552
Avto: Kona 64_2018
3491
595

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a DeCoRawr »

Sej to da bo kupil EV mi že vemo(on bo še zvedel) :) ampak gre se da kupi tistega kater mu najbolj paše ;)
Rubb
Hanzi
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2200
Avto: Y RWD, Kona 39
598
1775

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a Hanzi »

Raje placam 5x100 evrov za dvodnevno izposojo avta (med tednom, da se pac realno pelješ v sluzbo) kot pa da opravim napacen nakup za 50 jurjev.
Ce ga ze zastonj prodajalci niso.pripravljeni dati.
Kuoujes Teslo?
Bi jo kupil.ceneje?
https://ts.la/irma671472
kavka
EV specialist
EV specialist
Prispevkov: 642
293
684

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a kavka »

Ali pa po nakupu vrneš. :clap:
Uporabniški avatar
jernejpro
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 207
153
66

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a jernejpro »

Mislim, da je bilo podanih že dovolj informacij, tako da dodam samo svoj primer: vozim enako razdaljo, torej 200km, samo da je malo manj AC (65km). Imel sem enako "računico", torej da bom tudi ob padanju kapacitete avto lahko peljal celotno razdaljo pozimi.

Zaenkrat s Kono 64 še nisem imel nekih skrbi, da mi to ne bi uspelo, tudi ob vseh naštetih dejavnikih, ki jih omenjaš. Na AC je težko ohranjati 130km/h, vsaj na moji relaciji, ki vključuje tunele. Zima pa ima res velik vpliv na porabo, tako da to je treba vračunati. Je pa po moje 64 baterija tudi v tem primeru dovolj velika; sicer si to sam težko predstavljam, ampak če bo po sedmih, osmih letih treba občasno v najbolj mrzlih dnevih stopiti iz gasa ali za silo napolniti, se pač bo, ne?

Bi pa jaz, da se ostane "on the safe side", res raje ciljal kar na tako veliko baterijo, ne manjšo...
david
sluk
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 1306
Kraj: stajerska
Avto: negovan
770
612

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a sluk »

Ni težava, da avto sprazniš pod 30%, ampak je težava, če sprazniš avto pod 30% in ga vsakič pustiš vsaj čez noč na teh procentih.
Če prideš domov z 10% in daš takoj polniti ni težava. Tudi če ga napolniš na 90% in pustiš 3 dni stati ni težava.

Range anxiety izginja premo sorazmerno z višanjem kapacitete baterije v EV.
david
Hanzi
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2200
Avto: Y RWD, Kona 39
598
1775

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a Hanzi »

kavka napisal/-a: 08 Okt 2021, 14:00 Ali pa po nakupu vrneš. :clap:
S koliko rvc?
5 jurjev oziroma 10%
A velja ZVoP in 14 dnevni rok ce kupis prekospleta ;)
Kuoujes Teslo?
Bi jo kupil.ceneje?
https://ts.la/irma671472
boris42
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 21
Kraj: Maribor
Avto: Mercedes C350e
31
0

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a boris42 »

Začel si odlično, zabeležil svoje potrebe in postavil prava merila. Izposodi si vozila (če lahko), preizkusi v realni situaciji ali pa predvidevaj, da marketingarji z navedbo dosega predvidevajo "Driving Ms. Daisy" način vožnje brez prometa, klancev, hlajenja, gretja in prtljage. Če ti nobeden model izmed zdaj na voljo ni povšeči, raje ne sklepaj kompromisov in počakaj še leto dni. Z vsako iteracijo tehnologije se zadeve izboljšujejo in na cesti realno testirajo v rokah voznikov. Pri naši hiši smo se odločili s čistim EV še počakati (imamo PHEV), me pa zelo veseli videti, kaj bodo prinesli modeli skozi leta.

Konkretna izkušnja, če ima avto gretje narejeno preko PTC in ne toplotne črpalke, bo to groza zmanjšanje dosega. Če ima avto možnost predgretja notranjosti, sedeža ipd ko je še priklopljen na charger, je to veliko bolje.
david, FrediZ, prijazen
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5250
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6105
3992

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Lahko le za svoj primer povem, da je 64kWh dovolj, da se pogosto peljem po avtocesti s tokom prometa LJ-Prekmurje-Lj brez vmesnega polnjenja. Če je relacija z manj avtoceste pa jih naredim tudi do 400km, brez AC tudi 600km (bolj počasi se mi pa ne da vozit a bi lahko prišel tudi do 1000km). Torej, če si kdaj v stiski, da ti zmanjkuje, npr pozimi le zmanjšaš hitrost in ni težav do doma ali polnilnice. Polnim le doma na enofazni varovalki 20A dinamično čez noč, obvezno kupi dinamično polnilnico!

Izberi avto, ki ti je všeč, v tvojem primeru vsaj s 50kWh baterijo, raje več, nikoli ni preveč. Hlajenje, ogrevanje in elektronika so postali pri sedanjih EV zanemarljiv porabnik. Najbolj doseg pada s hitrostjo vožnje, nato mrazom, ter padavinami.

Baterijo pa komot polniš do 100% in prazniš do 0%, jaz to večkrat naredim in pri 110kkm še ni opaziti nobene degradacije. Če jo želiš po gorenjsko šparati pa polniš do 90% (manj nima za šparanje velikega pomena) in prazniš do 10%, bistvo je, da 100% ali 0% ne stoji dolgo časa, ampak da v nekaj urah pričneš ta procent spravljati v normalnejše stanje. BMS baterije poskrbi za vse ostalo in ti kot uporabnik se s tem ne ubadaj, le vozi in uživaj.
alfy, edi-b, david, skicEV, elbic, Kegelj, mschrek, Robie, DGJ, November, Dzun Tao, nakaza
November
EV začetnik
EV začetnik
Prispevkov: 75
Kraj: Novo mesto
Avto: e-up, ID.3
101
72

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a November »

Pozdravljeni
Samo izkušnja glede baterije, ki bi morda pomagala pri odločitvi. Sama sem sicer prepričanja, da vzameš najmanjšo kapaciteto baterije, ki še zadošča tvojim potrebam. Vendar sem se pri svojem preračunavanju uštela, ker sprva nisem upoštevala vseh spremenljivk. Kilometrino do službe imam podobno, in sicer večinoma v obe smeri 160km, od tega 140km avtoceste, včasih pa 220km, od tega 200km avtoceste. V zadnjem trenutku sem na srečo pri nakupu ID.3 zamenjala 45 kwh baterijo za 58 kwh in zelo hitro ugotovila, da je bila odločitev pravilna. V kolikor imate službo, ki se lahko zaključi šele zvečer in začne naslednje jutro, boste že po nekaj dneh ostali brez dosega za obe smeri. Vozilo se čez noč ne bo dovolj napolnilo (sploh če želite polnjenje 20%-80%). Žal je bila zaradi tega pri nas potrebna še nabava polnilnice. Z vozilom smo že v prvem mesecu naredili 5.000km, kar bi bilo z manjšo baterijo precej težje (v smislu načrtovanja polnjenja in izogibanju javnim polnilnicam).
Simon, Dzun Tao, Avrelij, Rubb, edi-b
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Bom povedal realno stanje.

Dimenzioniranje EV glede dometa mora biti nekje faktor vsaj 2,1 glede na dnevne kilometre.
In to če vam WLTP domet dokaj drži tudi pri starem avtu. Če ne drži, recimo, da s starim avtom imate 30% višjo porabo, kot mu je uradna WLTP, morate množiti še s tem faktorjem. Torej pridete na 2,1 * 1,3 = 2,73. Če delate dnevno 200 km, to pomeni EV z WLTP dometom vsaj 546 km.

Vse drugo vas bo zajebavalo v nulo, ko se bodo vsi negativni faktorji zložili skupaj - npr degradacija baterije, ki je v garanciji lahko tudi 30% in upad dometa pozimi, ki je na hitro 30%. Vse to se pa skupaj zloži. Torej 0,7 * 0,7 = 0,49 ali več kot razpolovljen domet.

In ker polnilnic ni na pretek, kot bencinskih črpalk, je dobro, da v avtu vseeno ostane še za nekaj 10 km vožnje.

Seveda se da domet povečati z nežnejšo nogo pri vožnji ipd. Samo, če ste že sedaj vajeni npr iz MB v LJ in nazaj se vozit 170 km/h, dvomim, da se boste želeli z nakupom EV prilagodit na umirjeno vožnjo s 110 km/h.

Za vožnjo na šiht 30 km dnevno, je pa skoraj vsak EV dober, tudi stari degradiran Leaf.
sluk, Sebastijan, Apolon, edi-b
Apolon
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 2293
Avto: Bicikl
784
793

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a Apolon »

Ogo napisal/-a: 13 Okt 2021, 13:02 Bom povedal realno stanje.

Dimenzioniranje EV glede dometa mora biti nekje faktor vsaj 2,1 glede na dnevne kilometre.
In to če vam WLTP domet dokaj drži tudi pri starem avtu. Če ne drži, recimo, da s starim avtom imate 30% višjo porabo, kot mu je uradna WLTP, morate množiti še s tem faktorjem. Torej pridete na 2,1 * 1,3 = 2,73. Če delate dnevno 200 km, to pomeni EV z WLTP dometom vsaj 546 km.

Vse drugo vas bo zajebavalo v nulo, ko se bodo vsi negativni faktorji zložili skupaj - npr degradacija baterije, ki je v garanciji lahko tudi 30% in upad dometa pozimi, ki je na hitro 30%. Vse to se pa skupaj zloži. Torej 0,7 * 0,7 = 0,49 ali več kot razpolovljen domet.

In ker polnilnic ni na pretek, kot bencinskih črpalk, je dobro, da v avtu vseeno ostane še za nekaj 10 km vožnje.

Seveda se da domet povečati z nežnejšo nogo pri vožnji ipd. Samo, če ste že sedaj vajeni npr iz MB v LJ in nazaj se vozit 170 km/h, dvomim, da se boste želeli z nakupom EV prilagodit na umirjeno vožnjo s 110 km/h.

Za vožnjo na šiht 30 km dnevno, je pa skoraj vsak EV dober, tudi stari degradiran Leaf.
Ja to je res zajeb, ki ga ljudje spregledajo ko gledajo ne ceno. Pa še polniš redkokdaj na 100% kot je predhodnica omenila. Pretežno na 80-90%. Nič šparat pri kapaciteti baterije.
Uporabniški avatar
FV-EV
EVSVET donator
EVSVET donator
Prispevkov: 5250
Kraj: Slovenija
Avto: MY RWD in eKona 64 impression
6105
3992

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a FV-EV »

Ne pretiravat, ali ste res tako konzervativni pri vsaki stvari v življenju? Pri 110.000 prevoženih EV km ni opaziti degradacije, tudi enake relacije prepeljem kot pred tremi leti. Res je treba upoštevat faktor zime 30% več in pa deževnega vremena. Vse ostalo pa če se enkrat ali dvakrat letno zgodi, da vam malo zmanjka do doma, pač zadnji odsek prevozite z malo manjšo hitrostjo ali pa greste na DC in se za nekaj minutk prifilate do doma. Polnilnice DC50 so sedaj že na vsakih 30km avtoceste in skoraj vedno prazne zadnje čase. Zna bit z DC edino problem, če imate teh 100km po regionalki, kjer pa res DC ni za najti.
November napisal/-a: 13 Okt 2021, 11:50 V kolikor imate službo, ki se lahko zaključi šele zvečer in začne naslednje jutro, boste že po nekaj dneh ostali brez dosega za obe smeri. Vozilo se čez noč ne bo dovolj napolnilo (sploh če želite polnjenje 20%-80%). Žal je bila zaradi tega pri nas potrebna še nabava polnilnice. Z vozilom smo že v prvem mesecu naredili 5.000km, kar bi bilo z manjšo baterijo precej težje (v smislu načrtovanja polnjenja in izogibanju javnim polnilnicam).
Čez noč se pa avto nafila od 20-100% brez težav, seveda pa je treba kupit dinamično polnilnico in ne navadne, če toliko rabite.
Ogo
EV ambasador
EV ambasador
Prispevkov: 3348
Avto: Tesla Model 3 LR
1837
1904

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a Ogo »

Glej, rezerve se lahko krčijo, če imaš na poti možnosti polnit. Samo spet ne smeš sklepat preveč kompromisov.
filip
EV entuziast
EV entuziast
Prispevkov: 229
Kraj: Ljubljana
15
1

Re: Ali je električni avto primeren za nas?

Odgovor Napisal/-a filip »

In kako si se potem kaj odločil?
Odgovori
  • Similar Topics
    Odgovori
    Ogledi
    Zadnji prispevek

Vrni se na “Splošne debate o EV”